Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  456 127842
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Den andre teknikken er å se seg selv i speilet ofte, da man i drømmen vil enten se en annen person eller ikke noe som helst.
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort fingertelling til en fast vane og fått til flere lucid dreams ved hjelp av det
Noe annet jeg nylig oppdaget, som jeg syntes var veldig festlig, var en annen (u)vane jeg har: Tar snapchat-selfies hele tida. Det viste seg (ikke så overraskende) at det hadde samme effekt som speil. Men jeg ser ikke en annen person, jeg ser bare meg selv helt forvrengt, omtrent som i narrespeil. Dessverre ble jeg veldig frustrert over dette og det endte med at jeg våknet, men regner med at den vanen også kan bli nyttig i framtiden
Hvis du vil utvikle denne vanen enda bedre kan du tenke over om du kanskje drømmer hver eneste gang du tar en selfie. lykke til!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg jobber med å komme meg i gjennom hele tråden, men har et lite spørsmål likevel. Hvor ofte må jeg telle fingrer før det blir en vane, og noe jeg kan finne på å gjøre i drømme?
Klem fra Betty
Kort sagt må du gjøre det helt til du får det som en vane. Dette er noe som kommer seg selv, litt vanskelig å si om man gjør det bevisst eller som en vane. Om du klarer å gjøre det 10 ganger i løpet av hver dag så er du nok i mål, dog det blir nok ikke en vane før du har gjort dette i mer enn en uke. Du vil nok ikke gjøre det like ofte i drømmene detsverre, men hos meg gjør jeg disse vanene nærmere en gang i uken. Jo oftere og fastere du gjør det mens du er våken jo større sjangs er det for at du gjør det i drømmen.
Tusen takk for svar. Jeg gjør det når jeg kommer på det, men ennå er det ingen vane.
Klem fra Betty
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har begynt å drømme at jeg vurderer om noe er en drøm, men kommer frem til at det er virkelighet. veldig frustrerende når jeg våkner. vet at det er vanlig, men er det noe jeg kan gjøre for å hoppe det lille ekstra steget som trengs, og finne ut at jeg drømmer?
Prøv å skap noe i drømmen, måtte det være en person til en bil til en 1000-lap i hånden. I begynnelsen kan det være veldig vanskelig å skape ting i drømmen, men om du bare kniper igjen øynene og er fast bestemt på at du skal skape det så vil det som oftest fungere, dog dette krever øving til noen. Selv bruker jeg å knipe øyene sammen mens jeg på en måte stiller meg på tær for å så slippe meg ned som ett ekstra push på en måte Fungerer hver gang! Lykke til =)
Jeg har kommet til det "punktet" i drømmen at jeg vurderer om dette er en drøm eller ikke, flere ganger har jeg "skjønt" at det var en drøm også. Antall malerier på veggen stemte ikke, det manglet trær i hagen og lignende tegn på at jeg ikke var i den våkne virkeligheten. Jeg blir så gira at jeg våkner før jeg klarer å påvirke utviklingen i drømmen.
Etter at jeg begynte å lese og følge med i denne tråden er jeg mer oppmerksom på drømmene mine, jeg skjekker virkeligheten flere ganger i løpet av dagen ( teller fingrer). Jeg drømmer vanligvis veldig mye og ofte er det dramatiske ting som utspiller seg. Når jeg våkner kan jeg være helt utslitt av alt jeg opplever i drømmeland. Det kan ta forholdsvis lang tid før jeg blir kvitt de følelsene som henger i gjen etter drømmene. Det er faktisk ganske ekkelt noen ganger.
Er det noen som opplever det samme som meg?
Denne tråden er veldig spennende å følge med på, så fortsett å skrive folkens.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg har kommet til det "punktet" i drømmen at jeg vurderer om dette er en drøm eller ikke, flere ganger har jeg "skjønt" at det var en drøm også. Antall malerier på veggen stemte ikke, det manglet trær i hagen og lignende tegn på at jeg ikke var i den våkne virkeligheten. Jeg blir så gira at jeg våkner før jeg klarer å påvirke utviklingen i drømmen.
Etter at jeg begynte å lese og følge med i denne tråden er jeg mer oppmerksom på drømmene mine, jeg skjekker virkeligheten flere ganger i løpet av dagen ( teller fingrer). Jeg drømmer vanligvis veldig mye og ofte er det dramatiske ting som utspiller seg. Når jeg våkner kan jeg være helt utslitt av alt jeg opplever i drømmeland. Det kan ta forholdsvis lang tid før jeg blir kvitt de følelsene som henger i gjen etter drømmene. Det er faktisk ganske ekkelt noen ganger.
Er det noen som opplever det samme som meg?
Denne tråden er veldig spennende å følge med på, så fortsett å skrive folkens.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner meg igjen i det. Noen ganger er drømmende så kraftige og virkelighetsnære at de påvirker humøret og tankegangen i betydelig grad, resten av dagen.

Prøv å fokuser på å holde roen når du innser at du drømmer. Prøv å telle sakte til 5, før du går bananas i lucid drømmen. Hvis du fortsatt våkner av ekstase, er det nok bare trening som hjelper. Jo oftere du klarer å oppnå lucid dreaming, jo mer kjent vil du bli med situasjonen, og du vil etterhvert klare å beholde roen så du ikke våkner.
Er det vanlig å pule mye når man våkendrømmer? Det er nemlig stort sett alt jeg gjør. Og jeg er så bevisst på at jeg snart vil glemme at det bare er en drøm, at jeg helt ukritisk tar det første (men dermed sjeldent det beste) som byr seg.
Haha, neida dette er langt fra uvanlig. Det vanligste er nok ikke å pule randoms man treffer på i drømmen, men heller skape et bilde av en person de vet om/er forelsket i/har lyst å ha sex med. Som du sikkert har lagt merke til er det veldig lett å glemme at man drømmer når man har sex, så ville nok heller ha anbefalt å øve deg på å holde på drømmen for å så gå amok på fremmede igjen =)
Kanskje litt irrelevant, men noen som vet om Sigmund Freud har noen ideer om LD?
Har lest en del av arbeidet hans angående drømmetydning, men har ikke lest noe om LD.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Er det noen som noen gang har våknet av et høyt smell når de lucid-drømmer? Altså inni hodet. Som i at man hører det både når man sover, og idet man våkner.
Nei ikke helt, men noen ganger hører jeg saker og ting rett før jeg går inn i en slik drøm, ofte en høy lyd eller trommemusikk(høres ut som en afrikansk stamme-dans musikk) som på en måte vekker meg såvidt det er før jeg glir inn i en LD, pleier å vare en kort stund i selve drømmen også, men da kommer det fra en naturlig kilde, som feks radio eller tv
Har prøvd LD kanskje 30 ganger nå, over en periode på 2 måneder. De to gangene jeg (nesten) har fått det til har jeg brukt WILD-metoden, men det varte bare i 5-10 sekunder. Jeg våkner alltid, eller ikke får det til, fordi som Oshugon sier, hører jeg veldig høye lyder rett før og rett etter jeg har kommet inn i drømmen. Disse lydene er drithøye, og skremmer meg hver gang slik at jeg får skyhøy puls og våkner fra drømmen, eller ikke klarer å drømme i det hele tatt.
Noen som har erfaringer med dette?
Prøvde WILD-metoden i går natt etter ca 4 timer søvn. Merket veldig fort (sikkert under 5 minutter) en sensasjon jeg vil beskrive som en ekstremt intens vibrasjon som ble mer og mer intens jo lenger jeg observerte den. Åpnet dessverre øynene (dumme meg), da den ble "alt for" intens. Jeg fikk ingen synshallusinasjoner vel og merke.

Jeg har prøvd WILD ved flere anledninger tidligere, men har aldri følt noe mer enn svake og lite overbevisende sensasjoner. Var jeg på god vei i går?
Sist endret av Kawngle; 25. januar 2016 kl. 13:07.
Det høres sånn ut ja. Jeg har ikke klart wild før selv enda, men det er sånn de som kan det beskriver det.
Det som overrasket meg mest, var jo at det kom så fort. Kanskje et par minutter etter jeg lukket øynene.
var du veldig trøtt da du la deg? Det er visst lettere da, og hvis du har sovet noen timer på
forhånd
Sitat av sorrY Vis innlegg
Er det noen som noen gang har våknet av et høyt smell når de lucid-drømmer? Altså inni hodet. Som i at man hører det både når man sover, og idet man våkner.
Vis hele sitatet...
Ja. Dette skjer forsåvidt også en sjelden gang når jeg ikke lucid dreamer også.

Hvis jeg begynner å stresse eller lignende mens jeg er lucid hører jeg alltid høye lyder som smell, maskineri eller lignende.
Skal man unngå å tenke på noe når man prøver WILD metoden? Eller skal man tenke på noe?
Jeg er et B menneske så hjernen min er i 100 når jeg legger meg, så sliter med å få sove hvis jeg prøver WILD.
Du bør bare fokusere på at du ikke skal sovne, men ikke la tankene løpe fritt da du fort kan sovne av den grunn. Selv bruker jeg bare å ligge med tanken 'Ikke sovn' for å så ligge og kjenne etter tegn på at kroppen sovner. Det er vanlig at kløe oppstår, noe du må overse så mye du kan. Dette er en av kroppens 'realitets-sjekk' for å finne ut om du fremdeles er våken eller ikke. Ofte er det slik at jo nærmere du er til å sovne jo mer/flere plasser klør det. Du bør dog ikke tenke så mye at du ikke sovner
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Hei, jeg er helt ny til dette med Lucid dreaming bare så det er sakt. Men lurer på om jeg kan gå fra søvnparalyse til en lucid dreaming lett.
Jeg har hatt søvnparalyse inn i mellom så lenge jeg kan huske. Helt i begynnelsen var det veldig ubehagelig, men nå har jeg lært meg å kontrollere det. Når det kommer kan jeg våkne, eller sove videre på ca 5-10 sekunder.

Har hørt ryter om at du kan se de ''skumle'' skapningene inn i øyene og på en måte bli venn med de, for å så falle inn i en lucid dream. Men det er ikke akkurat noe jeg har veldig lyst til å gjøre

Noen som har erfaringer om dette?
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Du bør dog ikke tenke så mye at du ikke sovner
Vis hele sitatet...
Noen gode tips til å unngå dette problemet? Dette er noe som plager meg hver eneste natt. Tusen tanker som roterer rundt uten stopp. Forferdelig irriterende!
Sitat av Kobberkabel Vis innlegg
Hei, jeg er helt ny til dette med Lucid dreaming bare så det er sakt. Men lurer på om jeg kan gå fra søvnparalyse til en lucid dreaming lett.
Jeg har hatt søvnparalyse inn i mellom så lenge jeg kan huske. Helt i begynnelsen var det veldig ubehagelig, men nå har jeg lært meg å kontrollere det. Når det kommer kan jeg våkne, eller sove videre på ca 5-10 sekunder.

Har hørt ryter om at du kan se de ''skumle'' skapningene inn i øyene og på en måte bli venn med de, for å så falle inn i en lucid dream. Men det er ikke akkurat noe jeg har veldig lyst til å gjøre

Noen som har erfaringer om dette?
Vis hele sitatet...
Hvis du har en bra dream recall, skal det være nok å bare lukke øynene og fokusere på den drømmen man hadde rett før du havnet i SP og så prøve noen teknikker for å gjøre den drømmen lucid.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I natt fikk jeg en søvnparalyse etter en false awekening. Jeg ønsket å se hva slags monstere andre folk stadig snakker om, og med en gang jeg tenkte på det begynte det å komme fram mange underlige skapninger. jeg begynte å få panikk, men siden jeg er så vant til søvnparalyse nå fikk jeg roet meg ned. Plutselig "Løsnet" jeg fra paralysen og kunne gå rundt. jeg visste at jeg drømte, og hoppet ut av vinduet. Flying er favoritttingen min å gjøre i drømmer, så jeg fløy ned til noen, og spurte om de visste at jeg kunne fly. De sa at de hadde lest det på nyhetene. jeg gikk hjem, og mamma sa at hun skulle reise bort, så jeg måtte gå tur med hunden, som i drømmen tydeligvis var blitt en kanin. hele drømmen føltes vel som om den varte i rundt ti minutter, altså ikke den lengste drømmen min hittil, men hvertfall ikke blandt de korteste.

Så til alle som er redd for søvnparalyse, etter et par ganger er det veldig greit. bare hver mentalt forberedt, så vil det gå veldig fint. hvis du ikke greier å komme deg ut av senga og starte drømmen, vil jeg anbefale å prøve å levitere, altså fly gjennom taket.
Sitat av Dafro Vis innlegg
I natt fikk jeg en søvnparalyse etter en false awekening. Jeg ønsket å se hva slags monstere andre folk stadig snakker om, og med en gang jeg tenkte på det begynte det å komme fram mange underlige skapninger. jeg begynte å få panikk, men siden jeg er så vant til søvnparalyse nå fikk jeg roet meg ned.
Vis hele sitatet...
Klarer du å beskrive hvordan disse entitenene så ut, eventuelt hva de var ute etter? Virket de truende og/eller fyskisk imot deg? Klarte du å få de unna, eller hva skjedde med dem når du karte å løsne fra sengen?

Sitat av Dafro Vis innlegg
Flying er favoritttingen min å gjøre i drømmer, så jeg fløy ned til noen, og spurte om de visste at jeg kunne fly. De sa at de hadde lest det på nyhetene.
Vis hele sitatet...
Haha, nyhetene faktisk! Da tror jeg jeg hadde brutt ut i latter

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Noen gode tips til å unngå dette problemet? Dette er noe som plager meg hver eneste natt. Tusen tanker som roterer rundt uten stopp. Forferdelig irriterende!
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg så ikke at du hadde skrevet før nå. Jeg er ikke så flink selv til å finne den korrekte "state of mind" mellom å holde seg våken men fremdeles få til å sovne. Jeg bruker bare å skyve unna alle tanker som handler om det dagligdagse o.l. for å så tenkte over hvordan kropp og sinn føles mens jeg holder godt i tanken på å ikke la hjernen sovne av samtidig som min fysiske kropp hviler ut og gjør seg klar til å sovne. Tror det varierer fra person til person hvor vanskelig dette er, men har detsverre ikke lest meg opp på så mange tips til hvordan å komme i rett modus. Muligens en mild form for meditasjon vil fungere?
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Klarer du å beskrive hvordan disse entitenene så ut, eventuelt hva de var ute etter? Virket de truende og/eller fyskisk imot deg? Klarte du å få de unna, eller hva skjedde med dem når du karte å løsne fra sengen?



Haha, nyhetene faktisk! Da tror jeg jeg hadde brutt ut i latter

Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sett noen monstere i sp før, og med en gang jeg tenkte tanken dukket det opp et vindu bak sengen min, hvor det svevde en ufo. Det var også noen små skapninger i selve rommet, husker ikke hvordan de så ut. hørte mange høye lyder, og så plutselig meg selv i tredjeperson et øyeblikk. De virket ikke direkte truende, alt var bare helt uvirkelig, og ganske skummelt. jeg sa til meg selv at alt bare var inni hodet mitt, og plutselig stod jeg ved siden av sengen min, og da var de borte, fordi jeg ikke tenkte noe mer på dem.
Sitat av Dafro Vis innlegg
Jeg har aldri sett noen monstere i sp før, og med en gang jeg tenkte tanken dukket det opp et vindu bak sengen min, hvor det svevde en ufo. Det var også noen små skapninger i selve rommet, husker ikke hvordan de så ut. hørte mange høye lyder, og så plutselig meg selv i tredjeperson et øyeblikk. De virket ikke direkte truende, alt var bare helt uvirkelig, og ganske skummelt. jeg sa til meg selv at alt bare var inni hodet mitt, og plutselig stod jeg ved siden av sengen min, og da var de borte, fordi jeg ikke tenkte noe mer på dem.
Vis hele sitatet...
Haha, kan høres ut som om su turet Visste du at du sov når der hele skjedde? Tenker da på at du da bare tenkt "Det er en drøm" og gjort noe artig/snålt ut av situasjonen?
Jeg visste at jeg sov, og at jeg drømte ja
hva mener du med "su turet"?
Sitat av Dafro Vis innlegg
hva mener du med "su turet"?
Vis hele sitatet...
Her skulle det så "Kan høres ut som om du turet" i form av å innta et psykadelika som LSD eller fleinsopp. Det jeg lurer på er hvorfor situasjonen var skremmende om du visste at du sov og at det hele var en drøm.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Her skulle det så "Kan høres ut som om du turet" i form av å innta et psykadelika som LSD eller fleinsopp. Det jeg lurer på er hvorfor situasjonen var skremmende om du visste at du sov og at det hele var en drøm.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke bevege meg, og hørte mange høye skrik, og så rare vesener. jeg visste at det ikke var ekte, men det føltes veldig realistisk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk til Lucid Dreaming i dag! Og fikk stabilisert drømmen skikkelig, faktisk så bra at jeg fikk skikkelig noia fordi jeg ikke kom ut av det. prøvde til slutt å gå og legge meg i drømmen og da tok det ikke lang tid før jeg våkna.

Nå har jeg ikke orket å lese hele tråden, men mitt spørsmål er:
Kan man lære noe av lucid dreaming?
Er det noe jeg kan gjøre for og lære noe feks om meg selv, eller trene meg på samtaler som jeg gruer meg for eller noe?
Litt sånn...the Matrix? Sikkert kult om man får det til.
Sitat av Alge Vis innlegg
Fikk til Lucid Dreaming i dag! Og fikk stabilisert drømmen skikkelig, faktisk så bra at jeg fikk skikkelig noia fordi jeg ikke kom ut av det. prøvde til slutt å gå og legge meg i drømmen og da tok det ikke lang tid før jeg våkna.

Nå har jeg ikke orket å lese hele tråden, men mitt spørsmål er:
Kan man lære noe av lucid dreaming?
Er det noe jeg kan gjøre for og lære noe feks om meg selv, eller trene meg på samtaler som jeg gruer meg for eller noe?
Vis hele sitatet...
Ja, det er fullt mulig. Det er mange som bruker lucid dreaming til å møte sine frykter eller bli bedre på et eller annet. Andre bruker det til å få mer selvinnsikt og bli mer bevisst på verdenen rundt seg. Er mye du kan bruke lucid dreaming til.
Har et problem. Jeg skriver drømme-dagbok og tar reality checks om dagen. Min reality check er at jeg holder meg for nesa og prøver å puste inn. Dette er til og med den beste reality checken for meg. Jrømmer hver natt, men de nettene jeg tar reality checks i drømmene mine, så blir jeg ikke lucid. Det er som om reality checken ikke virker i drømmene, for jeg bare fortsetter å drømme.
Noen tips?
Sitat av NinjaGeir Vis innlegg
Har et problem. Jeg skriver drømme-dagbok og tar reality checks om dagen. Min reality check er at jeg holder meg for nesa og prøver å puste inn. Dette er til og med den beste reality checken for meg. Jrømmer hver natt, men de nettene jeg tar reality checks i drømmene mine, så blir jeg ikke lucid. Det er som om reality checken ikke virker i drømmene, for jeg bare fortsetter å drømme.
Noen tips?
Vis hele sitatet...
Hvordan virker de ikke? klarer du ikke å puste? i så fall bør du gjøre flere realitychecks. At du drømmer om lucid dreaming uten å bli lucid er foresten et tegn på at du nesten har greid det. det skjedde med meg rett før jeg begynte å bli lucid flere ganger i uka
Skal begynne å gjør flere realitychecks. Måten den ikke virker på er at, selv om jeg holder meg på nesen og puster inn, så legger jeg ikke merke til det. Altså, i drømmen, klarer jeg å puste inn mens jeg holder meg for nesen. Jeg kan huske å ha drømt flere ganger om at jeg holder meg for nesen og puster inn, men jeg oppdager ikke at noe er feil.
Sitat av NinjaGeir Vis innlegg
Skal begynne å gjør flere realitychecks. Måten den ikke virker på er at, selv om jeg holder meg på nesen og puster inn, så legger jeg ikke merke til det. Altså, i drømmen, klarer jeg å puste inn mens jeg holder meg for nesen. Jeg kan huske å ha drømt flere ganger om at jeg holder meg for nesen og puster inn, men jeg oppdager ikke at noe er feil.
Vis hele sitatet...
Husk at når du gjør realitychecks må du se på det som en mulighet at du faktisk drømmer. ikke gjør det bare for å gjøre det.
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dafro Vis innlegg
Husk at når du gjør realitychecks må du se på det som en mulighet at du faktisk drømmer. ikke gjør det bare for å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Riktig, det viktigste med reality checks er å tenke seg om. Derfor foretrekker jeg faktisk mentale reality checks, som å prøve å huske hva jeg gjorde for fem minutter siden, fremfor fysiske som lett kan gjøres automatisk uten egentlig å følge med.
Sist endret av Grix; 8. mars 2016 kl. 13:44.
prater bare piss
HelloInsomnia's Avatar
Måten jeg klarer det er å gjøre reality checks flere ganger. Altså ser jeg hånda mi er rar, titter jeg på den 4-7 ganger til for å forsikre meg at hånda mi er rar - og da som oftest så blir jeg bevisst og kan utføre det jeg har planlagt for den session med lucid dreaming! Lykke til
Sitat av HelloInsomnia Vis innlegg
Måten jeg klarer det er å gjøre reality checks flere ganger. Altså ser jeg hånda mi er rar, titter jeg på den 4-7 ganger til for å forsikre meg at hånda mi er rar - og da som oftest så blir jeg bevisst og kan utføre det jeg har planlagt for den session med lucid dreaming! Lykke til
Vis hele sitatet...
Hva pleier du å gjøre i dine lucid dreams?
Sist endret av Dafro; 9. mars 2016 kl. 11:28.
prater bare piss
HelloInsomnia's Avatar
Sitat av Dafro Vis innlegg
Hva pleier du å gjøre i dine lucid dreams?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke hatt så mange lucid dreams, og blir ofte veldig fort revet med før jeg stabiliserer drømmen godt nok. Har hatt sex med min eks, 2 ganger før det har jeg prøvd å få verden til å spille musikk for mine ører. Husker riktig nok ikke hvilken sang, ettersom jeg ikke skriver noe drømmedagbok, og fikk til ene øret, så litt lavt på begge, så igjen på ene øret, så høy musikk før jeg stoppet og gikk videre.

Noe morsomt skjedde den drømmen faktisk, jeg huska at jeg hadde tatt molly og gått til å sove (Huska en drøm jeg hadde før jeg var lucid som jeg trodde var ekte) så i lucid så fikk jeg panikk siden jeg trodde jeg hadde lagt meg mens jeg var rusa på MDMA. Så jeg ble obssessed med å våkne opp for å fortsette med Mdma rusen, så jeg sa til meg selv i drømmen at "aha, når jeg går ut her så er det så kaldt og mye snø ute at jeg våkner opp" jeg springer ute og det er full snøstorm, og jeg prøver å snakke med noen som går ut i gata og i det jeg snakker til dem så begynner dem å sparke på bilen min som står parkert. Jeg roper til dem og gjør meg klar til å slå, så våkner jeg opp med at kroppen min er paralysert og at jeg fråder mens jeg våkner.

Skriver på telefonen ettersom jeg er på jobb, men kan fortelle mer om det hvis noen er interesserte. Er relativt ny til Lucid, jobba med det i 4 måneder før jeg fikk til min første. Nå hvis jeg spammer reality checks nok i løpet av en dag, så ender jeg opp som oftest i lucid. Og det hjalp meg en del etter jeg slutta å røyke hasj, ettersom jeg hadde undertrykt REM mens jeg prøvde på det.

Kan fortelle litt om fremgangsmåten min og slikt hvis det er interesse
Sitat av HelloInsomnia Vis innlegg
Jeg har ikke hatt så mange lucid dreams, og blir ofte veldig fort revet med før jeg stabiliserer drømmen godt nok. Har hatt sex med min eks, 2 ganger før det har jeg prøvd å få verden til å spille musikk for mine ører. Husker riktig nok ikke hvilken sang, ettersom jeg ikke skriver noe drømmedagbok, og fikk til ene øret, så litt lavt på begge, så igjen på ene øret, så høy musikk før jeg stoppet og gikk videre.

Noe morsomt skjedde den drømmen faktisk, jeg huska at jeg hadde tatt molly og gått til å sove (Huska en drøm jeg hadde før jeg var lucid som jeg trodde var ekte) så i lucid så fikk jeg panikk siden jeg trodde jeg hadde lagt meg mens jeg var rusa på MDMA. Så jeg ble obssessed med å våkne opp for å fortsette med Mdma rusen, så jeg sa til meg selv i drømmen at "aha, når jeg går ut her så er det så kaldt og mye snø ute at jeg våkner opp" jeg springer ute og det er full snøstorm, og jeg prøver å snakke med noen som går ut i gata og i det jeg snakker til dem så begynner dem å sparke på bilen min som står parkert. Jeg roper til dem og gjør meg klar til å slå, så våkner jeg opp med at kroppen min er paralysert og at jeg fråder mens jeg våkner.

Skriver på telefonen ettersom jeg er på jobb, men kan fortelle mer om det hvis noen er interesserte. Er relativt ny til Lucid, jobba med det i 4 måneder før jeg fikk til min første. Nå hvis jeg spammer reality checks nok i løpet av en dag, så ender jeg opp som oftest i lucid. Og det hjalp meg en del etter jeg slutta å røyke hasj, ettersom jeg hadde undertrykt REM mens jeg prøvde på det.

Kan fortelle litt om fremgangsmåten min og slikt hvis det er interesse
Vis hele sitatet...
Ja, du må gjerne fortelle om fremgangsmåten din. Jeg har alltid hatt lucid dreams, men det var først etter at jeg fant ut at det var noe som hadde et navn, og at det var ganske uvanlig det virkelig startet. nå får jeg noen ld hver uke, hovedsakelig etter søvnparalyse.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av HelloInsomnia Vis innlegg
Jeg har ikke hatt så mange lucid dreams, og blir ofte veldig fort revet med før jeg stabiliserer drømmen godt nok. Har hatt sex med min eks, 2 ganger før det har jeg prøvd å få verden til å spille musikk for mine ører. Husker riktig nok ikke hvilken sang, ettersom jeg ikke skriver noe drømmedagbok, og fikk til ene øret, så litt lavt på begge, så igjen på ene øret, så høy musikk før jeg stoppet og gikk videre.

Noe morsomt skjedde den drømmen faktisk, jeg huska at jeg hadde tatt molly og gått til å sove (Huska en drøm jeg hadde før jeg var lucid som jeg trodde var ekte) så i lucid så fikk jeg panikk siden jeg trodde jeg hadde lagt meg mens jeg var rusa på MDMA. Så jeg ble obssessed med å våkne opp for å fortsette med Mdma rusen, så jeg sa til meg selv i drømmen at "aha, når jeg går ut her så er det så kaldt og mye snø ute at jeg våkner opp" jeg springer ute og det er full snøstorm, og jeg prøver å snakke med noen som går ut i gata og i det jeg snakker til dem så begynner dem å sparke på bilen min som står parkert. Jeg roper til dem og gjør meg klar til å slå, så våkner jeg opp med at kroppen min er paralysert og at jeg fråder mens jeg våkner.

Skriver på telefonen ettersom jeg er på jobb, men kan fortelle mer om det hvis noen er interesserte. Er relativt ny til Lucid, jobba med det i 4 måneder før jeg fikk til min første. Nå hvis jeg spammer reality checks nok i løpet av en dag, så ender jeg opp som oftest i lucid. Og det hjalp meg en del etter jeg slutta å røyke hasj, ettersom jeg hadde undertrykt REM mens jeg prøvde på det.

Kan fortelle litt om fremgangsmåten min og slikt hvis det er interesse
Vis hele sitatet...
Som jeg sa hadde det vært veldig fint om du fortalte litt om fremgangsmåten din. Ellers er det bare å skrive om alle LDene deres.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, den siste måneden har jeg ikke hatt noen LD, selv om jeg før hadde 2-3 i uka. Noen ideer om hva det kan være?
Sitat av Dafro Vis innlegg
Hei, den siste måneden har jeg ikke hatt noen LD, selv om jeg før hadde 2-3 i uka. Noen ideer om hva det kan være?
Vis hele sitatet...
har du stoppet å skrive ned drømmene dine? Kan bare være at hjernen din ikke prioriterer memorering av drømming. Det vil også gjøre LD veldig sjeldne.
Sitat av Snøras Vis innlegg
har du stoppet å skrive ned drømmene dine? Kan bare være at hjernen din ikke prioriterer memorering av drømming. Det vil også gjøre LD veldig sjeldne.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg skriver dem fortsatt, og kan huske dem, men de er ikke lucid noe mer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen andre ideer?