Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3055
Samboeren min og meg har akkurat startet med planlgeggingen, av en liten roadtrip i USA.

Turen vill gå fra Oslo -> San Francisco 3netter -> Los Angeles 4netter -> Las Vegas 5netter ->
Fly til Dallas hvor vi blir 3netter -> New Orleans 3netter -> Tallahasse 1natt ( liten pause fra kjøringa ) -> Orlando 4netter og ender opp i Miami hvor vi skal være 4 netter.

Er det noen av dere reisevante som har anbefalinger på byene vi skal innom ? helst til litt utenom turist "fellene" men heller de "skjute" skattene ?

Eller om noen har prøvd deler av denne ruta ?

Mvh Lene og Stian.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Gjør dere selv den tjenesten å sørge for at dere tar Pacific Highway 1 ned langs vestkysten, istedetfor raskeste rute som går litt inni landet. Det er en helt fantastisk kjøretur.
Sist endret av nso; 3. oktober 2014 kl. 00:50.
Sitat av nso Vis innlegg
Gjør dere selv den tjenesten å sørge for at dere tar Pacific Highway 1 ned langs vestkysten, istedetfor raskeste rute -- som går litt inni landet. Det er en helt fantastisk kjøretur.
Vis hele sitatet...
Kan også anbefale dette. MEN, beregn god tid! highway 1 tar over dobbelt så lang tid å kjøre som motorveien (101). Det er flere avkjørsler til motorveien, så man kan velge å kjøre deler av ruten langs kysten.

Burde isåfall stoppe innom Hearst Castle og ta tid til en stopp eller to i Monterey. F.eks Big Sur eller Carmel.
Vil også anbefale Pacific Highway 1. Genial kjøretur.
Da har vi lagt inn Pacific Highway 1 inn i ruta
Dette er litt off-topic, men hvor mye penger beregnes til kjøreturer som dette?

Joda, kost og losji er jo individuelt, også kommer jo flybiletten o.l, men hvor mye er det f.eks for å leie bil for disse turene, og det rundt selve turen?

Kan noen som har tatt roadtripper i USA fortelle hvor mye dere har brukt?
Key Elliot er visstnok en opplevelse, ikke like eksotisk som Bora-Bora, men litt i samme stilen.

Key Elliot er en sandbanke( tilfeldig bilde http://www.51cents.com/images/elliot...5/alex-248.jpg ) hvor folk drikker, hører på musikk og koser seg.
Sist endret av nudo; 4. oktober 2014 kl. 20:05.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Dette er litt off-topic, men hvor mye penger beregnes til kjøreturer som dette?

Joda, kost og losji er jo individuelt, også kommer jo flybiletten o.l, men hvor mye er det f.eks for å leie bil for disse turene, og det rundt selve turen?

Kan noen som har tatt roadtripper i USA fortelle hvor mye dere har brukt?
Vis hele sitatet...
Meg og forconin brukte 2100 USD på å leie en Ford Mustang 2014 i 1 mnd.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...656bf911112f20
Sist endret av nso; 5. oktober 2014 kl. 08:59.
Hva har dere planer om å gjøre i Orlando?
Orlando er greit hvis dere planlegger shopping (En del bra outlets der) og all verdens familieparker. Hvis dere ikke planlegger noe av dette, hadde jeg heller tatt turen ned til Key West. Var begge stedene i fjor (samt Miami) med bil, og 2-3 dager holder i Orlando. Key West er noe eget, så ville heller lagt turen ned dit.

Og lei en amerikaner når dere først skal roadtrippe! Mustang, Camarro, etc.
Sitat av nso Vis innlegg
Meg og forconin brukte 2100 USD på å leie en Ford Mustang 2014 i 1 mnd.
Vis hele sitatet...
Evt USD 450-650 pr uke. Velg forsikring, den billigste er så billig at den kommer ikke bare høy egenandel dersom noe går galt.
Sist endret av nudo; 5. oktober 2014 kl. 08:33.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Dette er litt off-topic, men hvor mye penger beregnes til kjøreturer som dette?

Joda, kost og losji er jo individuelt, også kommer jo flybiletten o.l, men hvor mye er det f.eks for å leie bil for disse turene, og det rundt selve turen?

Kan noen som har tatt roadtripper i USA fortelle hvor mye dere har brukt?
Vis hele sitatet...

Vi har tenkt ca 18k per pers, med fly, hoteller ( det er hotel priser fra Hotels.com, men da det mest sansynlig kommer til å bli at vi overnatter på moteller/hosteller, så kommer vi til å spare inn litt der ) bil ( bror til dama jobber i Herts, så vi får sweet deal på leie bil i usa, mye penger spart der :=)

så kommer lomme penger til parker, sport, ting å tang utenom.



Sitat av TopGun Vis innlegg
Hva har dere planer om å gjøre i Orlando?
Orlando er greit hvis dere planlegger shopping (En del bra outlets der) og all verdens familieparker. Hvis dere ikke planlegger noe av dette, hadde jeg heller tatt turen ned til Key West. Var begge stedene i fjor (samt Miami) med bil, og 2-3 dager holder i Orlando. Key West er noe eget, så ville heller lagt turen ned dit.

Og lei en amerikaner når dere først skal roadtrippe! Mustang, Camarro, etc.
Vis hele sitatet...
Vi har planer om Magic kingdom å seaworld å slikt, ellers blir det everglades å sport i Miami som er planen

Bilen tror jeg blir en Escalade, min gutte drøm om roadtrip i USA, starter med en slik bil, men skal fly et stykke, så usikker på hvilke bil vi skal ha fra Dallas til Orlando.