Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2755
Pleier det å stå vakter som sjekker ID når man skal på konserter? Tenker spesielt på Union Scene i Drammen. Har skjegg og er snart 18, så det burde ikke være vanskelig å komme inn da?
Ja. Du kommer ikke inn hvis du ikke er fylt 18. På konserter sjekker de alltid, ingen unntak etter min erfaring ihvertfall. Men; de er ikke så nøye på å sjekke da. Så hvis du har falsk legg eller låner en kompis som ligner på deg sitt så pleier det å gå fint. Nå tenker jeg bare generelt, det er ikke sikkert det er slik på konserten du skal på.
Huff. Det enkleste er da å vente til du er 18. Tror du det er slutt på konserter ?
Nei, men det finnes da band som splittes. Jeg fikk ikke sett Emperor f.eks. Har tenkt å se The Cumshots. Mens jeg ennå kan.
The Cumshots?! Epic xD
Sorry mac men skjegg spiller ikke så stor rolle. Hvis du ikke ser ut som en 30 åring da seff ..
Jobber innimellom som vakt på Union Scene, og ja, vi sjekker leg... Skal huske å sjekke alle med skjegg
*Går inn med parykk og flosshatt*
Sitat av Ella Vis innlegg
Huff. Det enkleste er da å vente til du er 18. Tror du det er slutt på konserter ?
Vis hele sitatet...
Blir litt idiotisk svar. Han skjønner jo selv at det ikke blir slutt på konserter, og han skjønner at han kan vente til han blir 18. Greia er jo selvfølgelig at han har lyst til å se noen spille der, og kanskje mange av vennene hans skal.

Jeg tror ikke akkurat relativt små konserter som union scene er der de er mest nøye på legitimasjon, men selvfølgelig det er jo en sjanse du må ta. Lykke til
Er vel akkurat små konserter de er mest nøye på å sjekke legitimasjon, ettersom de faktisk har mulighet til å sjekke alle som går gjennom portene. Du kan ikke sjekke legitimasjonen til hver eneste person på Valle Hovin.
Trenger ikke vise legg jeg. :P

Mulig fordi jeg lar skjegget gro, og er 20 år.
Men as said before, lån av en kompis som ligner deg. (Fetter, osv..)
Sist endret av Oneblo; 12. oktober 2009 kl. 22:48.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Er vel akkurat små konserter de er mest nøye på å sjekke legitimasjon, ettersom de faktisk har mulighet til å sjekke alle som går gjennom portene. Du kan ikke sjekke legitimasjonen til hver eneste person på Valle Hovin.
Vis hele sitatet...

Du har vel helt rett der, men tviler på at de er veldig strenge på legitimasjon der. Men jeg kan for all del ta feil
Flosshatt, frakk og skjegg :P
Sitat av Ella Vis innlegg
Huff. Det enkleste er da å vente til du er 18. Tror du det er slutt på konserter ?
Vis hele sitatet...
Nei, men det er ikke vært år alle legendariske artiser kommer til Norge.
Du kan jo undersøke om de har vergeordning på stedet. Det må jo være det enkleste for å komme (lovlig) inn.
Vet ikke hvordan det lokalet ser ut, men det finnes sikkert en bakdør. Var på en 18-års konsert her forleden (er ikke 18 enda). Vi var to stykker som var under 18, og en som nettop har blitt 18. Han som var gammel nok hadde med seg pass (joda, smart å ha med på fylla), og bankkort, der bildet var blitt såpass blasst at det kunne vært hvem som helst. Han lånte bort bankkortet sitt til han ene som ikke var 18, og det gikk helt fint. Når de var kommet inn, fikk de til å åpne en bakdør som var låst fra innsiden, som de slapp meg inn gjennom. For å være sikker, bytta jeg jakke med han som var 18. (Det med jakkebyttinga var fordi jeg allerede hadde prøvd meg med min egen leg, prøvde å overtale vakta til å slippe meg inn siden det "bare" var 3 uker gjen til bursdagen min osv :P Dette funka selvfølgelig ikke, og han kunne ha kjent meg gjen senere)
Sist endret av jokke91; 14. oktober 2009 kl. 02:31.
Går alltids an å prøve, men suger litt hvis du har kjøpt billett først å ikke kommer inn
Er vel best å ha en leg i bakhånd. Lån et med en kompis, er bra hvis bildet er VELDIG gammelt (for eksempel fra ungdomskolen), da skal det gå ganske greit å komme seg inn. Kan være greit å pugge litt på personnummeret, huske stjernetegn og liknende, det har iallefall jeg erfart
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Ja. Du kommer ikke inn hvis du ikke er fylt 18. På konserter sjekker de alltid, ingen unntak etter min erfaring ihvertfall. Men; de er ikke så nøye på å sjekke da. Så hvis du har falsk legg eller låner en kompis som ligner på deg sitt så pleier det å gå fint. Nå tenker jeg bare generelt, det er ikke sikkert det er slik på konserten du skal på.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har vært på to konserter (Norway Rock i Kvinesdal og Hole In The Sky i Bergen) i sommer rett etter jeg fylte 18, og jeg måtte ikke vise legitimasjon en eneste gang, verken da jeg kjøpte biletten eller da jeg løste den inn mot et armbånd. Min oppfatning er at de har det vanligvis for travelt i bilettkøen til å sjekke legitimasjon på alle. Jeg ser heller ikke noe særlig eldre ut enn det jeg egentlig er.
Sitat av Pucky Vis innlegg
Du kan jo undersøke om de har vergeordning på stedet. Det må jo være det enkleste for å komme (lovlig) inn.
Vis hele sitatet...
Er vel strengt tatt sånn at vergeordning bare funker med aldersgrenser under 18
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jeg opplevde aldri å bli spurt om legg så lenge jeg hadde gjestelisteplass. Så få deg noen kontakter i musikkmiljøet som kan gi deg gjestelisteplass
hver gang jeg har vært på konsert har de sjekket legg vertfall