Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  633 171134
Sitat av Sondre Vis innlegg
Det dummeste jeg vet er når jeg er på butikken og handler en handlevogn med mat, når jeg kommer i kassa fyller jeg hele båndet med varer så kommer det fra skapningen bak kassa: "skal du ha pose?"

Bruker selv å svare "nei jeg tar det i lomma" for så å konstatere at jeg selvfølgelig trenger pose, 3-4 stykk.
Vis hele sitatet...
På stedet jeg jobber er jeg nødt til å spørre om pose. Ja, det er dumt å spørre en kunde om han skal ha en pose til Fishermans Frienden han nettopp kjøpte, men det finnes de som faktisk skal ha en pose til en pastilleske.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Liker når jeg får spesielle kunder, godt avbrekk fra lemmingwork. Så når jeg får wierdos som spør om vi skal bryte om prisen, eller et tak handbak smiler jeg og er med på leken. Jeg har tilogmed fått en dans med en meget amorøs pike som gikk barføtt og hadde blomster i håret (merk ingen kø).

Sånne folk farger dagen min, og jeg skulle ønske det var fler av de. De jeg gjerne skulle ha sluppet er derimot de som skriker til meg fordi handleposen koster 0.99 eller kan informere meg om at i deres dager kostet brødet aldri over 5 kr.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
På stedet jeg jobber er jeg nødt til å spørre om pose. Ja, det er dumt å spørre en kunde om han skal ha en pose til Fishermans Frienden han nettopp kjøpte, men det finnes de som faktisk skal ha en pose til en pastilleske.
Vis hele sitatet...
Ser ikke problemet, er jo bare å si "Nei, takk" når personen spør.
Sitat av spelley Vis innlegg
Det dummeste jeg vet når jeg jobber i kassen er utsagn som dette: "nei jeg tar det i lomma" .
Vis hele sitatet...
- Hei, hva skal det være?
- En deodorant, takk.
- Skal du ha pose?
- Nei takk, jeg tar den under armen.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
- Hei, hva skal det være?
- En deodorant, takk.
- Skal du ha pose?
- Nei takk, jeg tar den under armen.
Vis hele sitatet...
...... haha?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ser ikke problemet, er jo bare å si "Nei, takk" når personen spør.
Vis hele sitatet...
Er tydeligvis et problem for Sondre.
Dette er ikke en dum kunde, men det var litt morosomt, så jeg føler får og fortelle om det:

var idag på en søndagsåpen joker ved holmendammen, og sto i køen til kassa. Det kommer en på andre siden av hyllereolen, og spør en som står i køen ved kassa, som snart skal til å legge varene på kassabåndet:
Kunde 1: hvor begynner køen hen?
Kunde 2: bak der(peker bakover i køen)
Kunde 1: ser bakover i køen, og sier: å for faen da, så lang kø det var!

Etter han har sagt dette, betaler han kunde 2 for å ta med varene hans når kunde 2 skal betale.

Jeg synes nå dette var ganske morsomt, ettersom jeg aldri har sett noen gjøre dette før.
Sist endret av øyvind95; 5. august 2012 kl. 21:27.
Sitat av spelley Vis innlegg
Det dummeste jeg vet når jeg jobber i kassen er utsagn som dette: "nei jeg tar det i lomma" .
Vis hele sitatet...
hadde en kunde på kiwi som aldri tok pose. En grandis, melk + brød og et par pålegg (som ett eks.) , ble stabla opp pizzaen og støtta opp med haka. Veit ikke hvorfor han hadde pose-skrekk
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
hadde en kunde på kiwi som aldri tok pose. En grandis, melk + brød og et par pålegg (som ett eks.) , ble stabla opp pizzaen og støtta opp med haka. Veit ikke hvorfor han hadde pose-skrekk
Vis hele sitatet...
Fattig student?
Da kjøper du ikke grandis?
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Fattig student?
Vis hele sitatet...
godt voksen mann, feit kar fra nord-norge. Han handla hver dag, så det var tydelig vis akkurat passe mengde til å slippe pose.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Da kjøper du ikke grandis?
Vis hele sitatet...
Kanskje det var julaften?
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
- Hei, hva skal det være?
- En deodorant, takk.
- Skal du ha pose?
- Nei takk, jeg tar den under armen.
Vis hele sitatet...
Gjør som kjørelæreren min!

- Pose?
- Neitakk. Tar den heller under armen, så ser det ut som jeg har stjelt den!
Det dør ett barn i Afrika hver gang noen kommer med den spøken der...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av nomore Vis innlegg
Det dør ett barn i Afrika hver gang noen kommer med den spøken der...
Vis hele sitatet...
De dør nok oftere enn det skal du se.

Det morsomste jeg vet er når folk står og lurer lenge på om de vil ha kvittering eller ikke. Blir ofte sånn her:
*putter varen i posen de takket ja til*
M:"Vil du ha med kvitteringen?"
K:"Nei det er ikke så farl-eller jo ta den, nei la den ligge du eller legg den oppi det er ikke så nøye"

Ender med at jeg putter lappen oppi og blir stående og lure på hvordan resten av hverdagen er for sånne folk. Å handle mat må jo ta to uker.
Tro det eller ei, men jeg fikk faktisk en frimurer i farvehandelen (googla navnet). Var en grinete, gammal gubbe som prøvde altfor hardt å spille verdensborger. I hvert fall; Han hadde kommet med helt spesifikke krav (60-åringen hadde med lapp ). Skulle ha 40 blank til verandaen sin og ville være helt bombe på at dette var maling til verandaer. Etter jeg hadde forklart hvordan dette med blankhet fungerte og etter jeg viste han vareprøvene, så slo han seg endelig til ro med at halvblanke fliser var en god idé, betalte for seg og gikk. Ahhh... Dagen etter kom han illsint inn døra, avbrøyt køen og nesten kasta spannet i disken, hehehe... «Du har solgt meg feil maling du!»

En annen snåling var han mureren med amerikansk navn og Bislet-aksent, som insisterte på bedriftskonto og det å pleie et godt forhold til butikken, selv om alt han kjøpte var noen sparkler her og der, og kanskje en teiprull i ny og ne. Etter en fire-fem visitter da, så dro'n meg i arma og skulle ta en litten prat utafor. Viste seg han skulle til Spania en tur og kjøpe no bol... Om ikke jeg ville legge i et par høvdinger? Hem, hem, hem...
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Stakkars dame? Jeg jobber selv i butikk og hjelper ofte gamle damer med ting, måtte lade opp ringesaldoen på en mobil igår til en mann, er ikke slik at jeg ler av de fordi de ikke er "up to date" slik som oss. Er godt mulig at det var barna til den gamle damen som hadde skaffet henne bankkort, og hun ikke visste hvor hun kunne skaffe det, eller så er det godt mulig at hun er senil/alzheimer. Å le rett i trynet på en gammel dame slik, samt gjøre det til en kunde er rett og slett sinnssykt frekt. Men men, dere er vel en av de hipster unga som tror de er så mye bedre enn alle, kos dere videre i livet
Vis hele sitatet...
Semicolon det var ikke meg som satt i kassen den dagen jeg selv hadde ikke oppført meg sånn i den situasjonen jeg er bare 15 år så jeg kan heller ikke sitte i kassen, fikk først høre om dette når hun hadde dratt, men jeg synes at vi må behandle kunder med respekt
Sitat av spelley Vis innlegg
Det dummeste jeg vet når jeg jobber i kassen er utsagn som dette: "nei jeg tar det i lomma" .
Vis hele sitatet...
Det som er slående faktum er at man blir nesten irritert når man handler varer for 300-800,- og de lurer på om vi skal ha pose.

Er vel en grunn til at de sitter bak kassa hehe
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Det som er slående faktum er at man blir nesten irritert når man handler varer for 300-800,- og de lurer på om vi skal ha pose.
Er vel en grunn til at de sitter bak kassa hehe
Vis hele sitatet...
Utsagn som det der altså...
Skader det deg å tenke over ting du sier et sekund eller to? Eventuelt lese litt i tråden du kommenterer i?
Jeg har ikke akkurat intrykk av at andelen idioter er høyere blant butikkarbeidere enn i resten av befolkninga (Ikke fordi det er få idioter i butikker, men fordi det generelt er mange idioter). Du virker som et godt eksempel.
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Det som er slående faktum er at man blir nesten irritert når man handler varer for 300-800,- og de lurer på om vi skal ha pose.

Er vel en grunn til at de sitter bak kassa hehe
Vis hele sitatet...
¨

Om man blir irritert over å bli spurt om man vil kjøpe et produkt burde man holde seg langt unna butikker. Ikke spesielt mye slående over det...

De som sitter i kassen kan ikke godt tvinge deg til å handle poser, og dersom de tok betalt for poser du ikke skulle ha (fordi du hadde med deg poser / handlenett / ryggsekk) ja da kunne du blitt irritert, men om du blir irritert fordi de spør, da spørs det om du ikke trenger en eller annen form for profesjonell hjelp...
Sitat av Cikey Vis innlegg
¨

Om man blir irritert over å bli spurt om man vil kjøpe et produkt burde man holde seg langt unna butikker. Ikke spesielt mye slående over det...

De som sitter i kassen kan ikke godt tvinge deg til å handle poser, og dersom de tok betalt for poser du ikke skulle ha (fordi du hadde med deg poser / handlenett / ryggsekk) ja da kunne du blitt irritert, men om du blir irritert fordi de spør, da spørs det om du ikke trenger en eller annen form for profesjonell hjelp...
Vis hele sitatet...
Hadde vært greit med gratis poser om man handler for over en viss sum. Man er jo et vandrene reklameskilt uansett med posene..
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Hadde vært greit med gratis poser om man handler for over en viss sum. Man er jo et vandrene reklameskilt uansett med posene..
Vis hele sitatet...
Er det virkelig så ille å betale 1kr for en pose?
Når jeg tar pose på varene mine tenker jeg ikke at jeg er et vandrende reklameskilt, men heller det at jeg ikke vil se ut som et nep med to melk, ost og et brød under armen.
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
Er det virkelig så ille å betale 1kr for en pose?
Når jeg tar pose på varene mine tenker jeg ikke at jeg er et vandrende reklameskilt, men heller det at jeg ikke vil se ut som et nep med to melk, ost og et brød under armen.
Vis hele sitatet...
Når jeg først handler, så handler jeg for over 1000 kr, sånn at jeg har mat og drikke i en uke, da synes jeg det blir smålig av butikken å dra inn 6-7 kroner ekstra på bæreposer når dem allerede stikker av med en god del av kaka..

Løsningen er å la kunder forsyne seg med poser selv...

Men men.. Offtopic til de grader :P
Sist endret av TurboOlsen; 6. august 2012 kl. 18:03.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Når jeg først handler, så handler jeg for over 1000 kr, sånn at jeg har mat og drikke i en uke, da synes jeg det blir smålig av butikken å dra inn 6-7 kroner ekstra på bæreposer når dem allerede stikker av med en god del av kaka.. Men men.. Offtopic til de grader :P
Vis hele sitatet...
Kan jo gjøre som dansker, og ta med dine egne handleposer.(Dette gjør de fordi posene koster så mye.)
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Hadde vært greit med gratis poser om man handler for over en viss sum. Man er jo et vandrene reklameskilt uansett med posene..
Vis hele sitatet...
Dette sier kunder stadig til meg og. Men hva er problemet egentlig?
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Hadde vært greit med gratis poser om man handler for over en viss sum. Man er jo et vandrene reklameskilt uansett med posene..
Vis hele sitatet...
Wow, så med den logikken der så burde Levi's la meg få buksene de produserer gratis, "fordi jeg er et vandrende reklameskilt"?
Sitat av The-kid Vis innlegg
Wow, så med den logikken der så burde Levi's la meg få buksene de produserer gratis, "fordi jeg er et vandrende reklameskilt"?
Vis hele sitatet...
Nå koster ett par Levi's Jeans noen hundre ganger mer enn enn en plastpose fra Rema 1000.
Vanlig dagligvarebutikker tjener så og si 0 kroner på salg under 100. Hvis de da får solgt en pose har man faktisk tjent inn litt. Husker ikke helt hvordan regnskapet så ut men poser har en del og si i butikker. Faktisk
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av sagem Vis innlegg
Vanlig dagligvarebutikker tjener så og si 0 kroner på salg under 100. Hvis de da får solgt en pose har man faktisk tjent inn litt. Husker ikke helt hvordan regnskapet så ut men poser har en del og si i butikker. Faktisk
Vis hele sitatet...
Man tjener da på salg under 100kr? Varen er som regel kjøpt inn for 30% av prisen. Uansett regnestykket der jeg jobbet var et par hundre tusen kroner på poser på et år.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Nå koster ett par Levi's Jeans noen hundre ganger mer enn enn en plastpose fra Rema 1000.
Vis hele sitatet...
Men prinsippet blir det samme
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Hadde vært greit med gratis poser om man handler for over en viss sum. Man er jo et vandrene reklameskilt uansett med posene..
Vis hele sitatet...
Joda, men hvem som ser en fyr med Rema-pose og tenker: "Hmm... han der går med remapose, da går jeg også på Rema da. Tror aldri jeg har blitt "påvirket" av pose som reklame, vreng posen om det er så nøye.

Jeg har egentlig ikke noe veldig morsomt eller særlig "stort" å bidra med, men siden jeg først svarer kan jeg komme med 2 eksempler fra da jeg var 17 og satt i kassen på Prix.

Jeg hadde altså ikke lov å selge alkohol, så en annen ansatt måtte scanne det, og jeg var generelt ikke stor i kjeften, eller svarte tilbake.
De fleste syntes det var greit, men så hadde vi en kar som når jeg sa "vent litt, må plinge på noen andre", begynte å mumle og klage over dette. Han ble irettesatt av hun over 18 som dukket opp for å scanne inn alkoholen.

Ellers så har vi de to småguttene som satt ved et bord vi hadde inne i butikken, plutselig kommer den ene opp til kassen, nøler litt og slenger kondomer på kassen. Jeg scanner den inn uten å tenke mer over det, da gutten plutselig utbryter: "Altså, det er bare et veddemål!", jeg sa bare "okei" mens jeg tenkte "hva bryr det meg/kassepersonell hva gutten gjør med kondomene". Litt etterpå kommer også den andre gutten opp å kjøper seg en pakke, han passer også på å presisere at det er snakk om et veddemål. Rare unger, men hvis de vil vedde om kondomer så.
Mye bra å lese her

Corre: Har du fler? Historiene dine, og formuleringene dine er jo helt rå!
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Hadde vært greit med gratis poser om man handler for over en viss sum. Man er jo et vandrene reklameskilt uansett med posene..
Vis hele sitatet...
Hva med Cola? Forventer du en gratis Cola om du kjøper en sekspak? Eller Snickers? Eller hva med hvert eneste andre produkt du kjøper i butikken? Hvor mange skal du kjøpe før du synes det er på sin plass at du får noe gratis?

Poser er et produkt på lik linje med alt annet i butikken. Du kan velge om du vil kjøpe det eller ikke. Enkelte ganger spanderer butikken de på deg, omtrent som de enkelte ganger har "ta tre, betal for to" på andre varer. Men å forvente at noe skal være gratis bare fordi det er veldig praktisk har jeg aldri forstått.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Crap, leste den kondomhistorien oppe her, minnet meg på noe.

Jeg skulle passe på en lettere utviklingshemmet mann fra india, rundt 50 årene og veldig klengete. Vi skulle på butikken og handle litt, da jeg stod i kassen kom jeg på at jeg trengte noen kondomer også. Det gikk noe sånt som dette: (M, meg. B, butikkansatt, og U, utvklingshemmet)

M: Ja! Kunne du tatt med noen kondomer også?
B: ...ja... hmm
U: Kondåååmer?!
M: Ja, hysj.
*Nå ser butikkdamen VELDIG rart på meg når jeg klapper mannen på skuldra og sier lavt "Vi bare går stille ut"
U: Hvorfor du kjøpe kondåååååmer?!
M: Herrejesus... gågågågågå
Sitat av Carmex Vis innlegg
Man tjener da på salg under 100kr? Varen er som regel kjøpt inn for 30% av prisen. Uansett regnestykket der jeg jobbet var et par hundre tusen kroner på poser på et år.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mange dagligvarebutikker som tjener 30% på sine matvarer nei. Rema og kiwi vet jeg ligger på en plass mellom 15-18%. Så viss der er 100 kunder innom en remabutikk som handler til under 100kr, og tar en pose gratis (som butikker sikkert betaler 50 øre for), så forsvinner det en del penger da.

Det værste jeg visste når jeg satt i kassen var kunder som akkurat hadde trykket koden og klar og så kommer det: oi, kunne jeg fått en liten pose også?
Da kjente jeg at jeg ble provosert, alltid de samme kundene, og så skal de alltid uskyldigjøre seg ved å si "liten" pose.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Crap, leste den kondomhistorien oppe her, minnet meg på noe.

Jeg skulle passe på en lettere utviklingshemmet mann fra india, rundt 50 årene og veldig klengete. Vi skulle på butikken og handle litt, da jeg stod i kassen kom jeg på at jeg trengte noen kondomer også. Det gikk noe sånt som dette: (M, meg. B, butikkansatt, og U, utvklingshemmet)

M: Ja! Kunne du tatt med noen kondomer også?
B: ...ja... hmm
U: Kondåååmer?!
M: Ja, hysj.
*Nå ser butikkdamen VELDIG rart på meg når jeg klapper mannen på skuldra og sier lavt "Vi bare går stille ut"
U: Hvorfor du kjøpe kondåååååmer?!
M: Herrejesus... gågågågågå
Vis hele sitatet...
Haahahah, ler så jeg griner.
Men hva skjedde med resten av varene?
Sitat av sagem Vis innlegg
Vanlig dagligvarebutikker tjener så og si 0 kroner på salg under 100. Hvis de da får solgt en pose har man faktisk tjent inn litt. Husker ikke helt hvordan regnskapet så ut men poser har en del og si i butikker. Faktisk
Vis hele sitatet...
Så du mener at alt selges med tap hvis totalsummen er under hundre kroner? Hvordan får du det regnestykkestykket til å gå opp?
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Det værste jeg visste når jeg satt i kassen var kunder som akkurat hadde trykket koden og klar og så kommer det: oi, kunne jeg fått en liten pose også?
Da kjente jeg at jeg ble provosert, alltid de samme kundene, og så skal de alltid uskyldigjøre seg ved å si "liten" pose.
Vis hele sitatet...
Det gjør jeg vær gang
Sitat av Carmex Vis innlegg
Man tjener da på salg under 100kr? Varen er som regel kjøpt inn for 30% av prisen. Uansett regnestykket der jeg jobbet var et par hundre tusen kroner på poser på et år.
Vis hele sitatet...

Du må huske på at alle som jobber i butikken skal ha lønn, det skal betales strøm (kjøl og frys drar mye strøm), husleie. Så overskuddet er ikke veldig stort, selvom det kanskje virker sånn.


I kjeden jeg jobber i så taper alle butikkene penger på hver eneste kartong melk som blir solgt. Ikke mye, men rundt 5-20 øre avhengig av type og merke.
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Tidenes dummeste kundebehandler må være hun hos PS.no. Jeg ringte for å høre om de solgte løse deler til kretskort, slik som kondensatorer. Hun jobber i en bedrift som bygger og selger PCer, og hadde ingen anelse om hva hverken kondensatorer eller kretskort var for noe.
Vis hele sitatet...
Hærrefred.
Hun jobber i en bedrift som setter sammen pc'er med deler fra produsenter. Det sitter ingen små barn på bakrommet å mekker disse delene. Det faktum at du ringer inn til en bedrift som heter ps.no og etterspør noe du ikke finner på ps.no, gjør ikke mitt bilde av deg bedre.

Dog er det i rett ånd til tråden, dumme kunder.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Se på gutta som fyrer seg opp^^ Hvis du scroller opp handler tråden om dumme KUNDER. og jeg er en av dem.....
Vis hele sitatet...
Sitat av Sondre Vis innlegg
Det dummeste jeg vet er når jeg er på butikken og handler en handlevogn med mat, når jeg kommer i kassa fyller jeg hele båndet med varer så kommer det fra skapningen bak kassa: "skal du ha pose?"

Bruker selv å svare "nei jeg tar det i lomma" for så å konstatere at jeg selvfølgelig trenger pose, 3-4 stykk.
Vis hele sitatet...

Hva er det du beskytter deg selv for? Er 110% enig med deg, mann! Er faen ikke noe mer irriterende enn å bli spurt om "skal du ha pose?" om du har en hel handlevogn med varer. Det får du verken plass i en sekk eller i en bærepose du har med i lomma. Ofcourse, kan jo hende du er en av de som tar med kofferten på matbutikken.
Sist endret av Valadar; 7. august 2012 kl. 17:23.
Patricia, mange som har poser frafør av. Så hvorfor skal de ikke spørre når du må betale for de?
Jeg hadde blitt mer irritert om de ansatte hadde slengt inn en vilkårlig mengde poser i varehaugen min enn at de spørr om jeg skal ha, rare komplekser folk har...
Det var svært da så opphisset folk ble av denne pose debatten. Ja det er irriterende å bli spurt om pose, men ingenting er gratis i denne verden. På polet kan du i det minste ta en selv uten å bli spurt.
Sitat av Quadraxis Vis innlegg
Jeg hadde blitt mer irritert om de ansatte hadde slengt inn en vilkårlig mengde poser i varehaugen min enn at de spørr om jeg skal ha, rare komplekser folk har...
Vis hele sitatet...
Er vell heller du som har rare komplekser da, kompis! Jeg jobbet på Meny i 2 år og jeg tok det alltid som en selvfølge å slenge ett par-tre poser til de som handlet en viss mengde varer, alle satt pris på det. Men så er det vell sånn at det er en viss mengde folk her inne som er såpass "gjerrige" om man kan bruke det ordet, at de drasser med en 5-6 utslitte poser som størst sannsynlig blir rivd i stykker når du løfter håndtaket... Eller, vent litt, my bad. De som tar med seg poser kjøper jo aldri såpass mye.
Sist endret av Valadar; 7. august 2012 kl. 17:41.
Sitat av Patricia Vis innlegg
Er vell heller du som har rare komplekser da, kompis! Jeg jobbet på Meny i 2 år og jeg tok det alltid som en selvfølge å slenge ett par-tre poser til de som handlet en viss mengde varer, alle satt pris på det. Men så er det vell sånn at det er en viss mengde folk her inne som er såpass "gjerrige" om man kan bruke det ordet, at de drasser med en 5-6 utslitte poser som størst sannsynlig blir rivd i stykker når du løfter håndtaket... Eller, vent litt, my bad. De som tar med seg poser kjøper jo aldri såpass mye.
Vis hele sitatet...
Mulig det ^^, men synes det er bedre å bli spurt enn at folk bare slenger posene, det beste er jo som det er på f.eks. coop der man henter ønsket mengde poser selv i starten av kassa. Men tenkte egentlig mest på det at folk blir så lett irriterte over så ubetydelige ting. :b
Sitat av Patricia Vis innlegg
Er vell heller du som har rare komplekser da, kompis! Jeg jobbet på Meny i 2 år og jeg tok det alltid som en selvfølge å slenge ett par-tre poser til de som handlet en viss mengde varer, alle satt pris på det. Men så er det vell sånn at det er en viss mengde folk her inne som er såpass "gjerrige" om man kan bruke det ordet, at de drasser med en 5-6 utslitte poser som størst sannsynlig blir rivd i stykker når du løfter håndtaket... Eller, vent litt, my bad. De som tar med seg poser kjøper jo aldri såpass mye.
Vis hele sitatet...
Word. Ser heller at de legger ved pose da jeg handler såppas mye, enn at de spør om jeg vil ha pose da det er tydelig at jeg trenger en. Uansett så er dette en latterlig diskusjon :P
Sitat av The-kid Vis innlegg
Wow, så med den logikken der så burde Levi's la meg få buksene de produserer gratis, "fordi jeg er et vandrende reklameskilt"?
Vis hele sitatet...
for ikke å snakke om alle de gratis bilene folk vil få.

''Hva?! Må jeg betale en halv mill for bilen? Har jo planer om å reklamere for dere i en 15-20 år joh!''
Vi stengte for en halvtime siden, jeg sitter og holder på med oppgjør og andre stengeting.

Skjedde nettopp utenfor kontoret:
K: *Banker hardt på døren*
M: *Later som ingenting. Alle kundene våre vet når vi stenger, og alle vet hva de skal gjøre når vi er stengt*
K: * Går bort til vinduet, hvor persiennene er stengt, og begynner å banke hardt på ruta*
M: *Innser nå at fyren ikke vil gi seg fordi han sikkert har sett et lite lysglimt mellom persiennene. Så jeg låser opp døra og stikker hodet ut*
M: Hei! Beklager, men vi er stengt nå. Dersom du skal levere bil legger du nøkkelen her. *Peker på stor, svart boks med bilde av en nøkkel, 20cm unna*
K: Men du er jo her.
M: Ja, jeg er her fordi jeg driver med oppgjøret. Vi stengte kl 17.00.
K: Men da du hjelpe meg.
M: Hvis du skal levere så legger du som sagt nøkkelen der. Dersom det er noe annet kan du ringe oss i morgen eller sende oss en mail.
K: Men jeg MÅ ha hjelp.
M: Jaokei, hva trenger du hjelp med?
(Jeg tror fyren skal levere en bil og da bare lurer på hvor han skal fylle drivstoff eller hvor han skal parkere).
K: Neeeei du skjønner..... Jeg trenger en liten bil i november. Da skal jeg på tur med en kompis. Vi skal fiske. Eller. Kanskje ikke hvis det blir kaldt. Men vi har hvertfall planer om å fiske. Hvis det er snø så fisker vi ikke, da kan vi jo ta med oss skiene og stå på ski! Hø-hø! Uansett. Så skal jeg flytte i november så jeg trenger en varebil til flytting av møbler. Jeg har en seng og en soffa og et SVÆÆRT spisebord. Men jeg skal selge bordet så jeg skal ikke flytte det da. Kanskje jeg selger sengen og soffaen også. Jeg flytter inn i ferdigmøblert leilighet så jeg vet ikke om jeg trenger varebil. Sååå ja, jeg trenger personbil i desember. (.....det var flere motstridende detaljer, men de husker jeg ikke. Det var så sabla mye svada)
M: Hva er det egentlig du trenger?
K: Nei, altså en bil...
M: *Henter visittkortet med e-post og tlf. nr.* Her, ta med deg dette og så sender du meg en mail eller ringer når du bestemmer deg for om det blir fisketur eller flytting på deg. Vi har nok av biler stående!
K: Ja, men kan du ikke sjekke det ut for meg?
M: Hm, hva var det jeg skulle sjekke?
K: Når jeg skal ha bil vel!!
M: Hva mener du? Skulle du ikke ha i november eller desember?
K: Nei men jeg skal til Sverige og handle , og jeg trenger en bil frem til fredag!
M: Okei. Vi har bare store personbiler ledig for øyeblikket. Ellers er vi fullbooket.
K: Men jeg trenger en liten bil.
M: Ja, men som sagt, så er vi fullbooket og har bare store personbiler igjen.
K: Jeg må ha en LITEN bil!! *Viser med hendene hvor liten...*
M: Jo men hør da. Jeg har ingen små biler ledige. Alle blir hentet av kunder som har reservert bilene i morgen. Dersom du må ha en bil, så har jeg kun store biler tilgjengelig fordi de ikke har blitt bestilt av andre.
K: Er det noe galt med dem siden de ikke har blitt bestilt?
M: Nei, det er det ikke, de er faktisk mye finere og bedre. Men folk foretrekker de små fordi de er billigere.
K: Okei, så skal vi gå inn på kontoret og ordne det eller?
M: Ordne hva?
K: Jeg må jo sikkert skrive under ting og betale og sånt.
M: Javel, så da gikk det bra med stor personbil?
K: .... Nei? Du sa de små var billigere så da tar jeg en sånn en. Jeg vil ikke betale masse ekstra penger til deg. Du prøver jo å lure meg.

Jeg gir opp på dette tidspunktet. Så viktig er det ikke for meg å være hyggelig og serviceinnstilt.

M: Nei, du jeg har ikke tid til dette. Vi er stengt. Dersom du trenger bil, så kan du ringe oss i morgen. Hadebra!
K: MEN VENT JEG.....
M: *Lukker igjen døra*
K: *Banker hardt på igjen*
M: *Klikker i vinkel, men roer med ned og åpner døren igjen for jeg vet han kommer til å fortsette*
M: Var det noe mer?
K: Ja, hvordan kommer jeg meg til Drammen?

......
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg

*Vegg med tekst*

......
Vis hele sitatet...
Han var vel neppe edru?