Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2279
Hei!
Har kjøpt meg enebolig og skal velge en internettleverandør til hjemmet mitt!

Hva anbefales? Har planer om fiber og har sett på altibox standard fra NTE. Denne har en månedspris på 1259 og får da tv og bredbånd med 500/500.

Er dette noe som ser ok ut? Noe jeg bør tenke på? Er forøvrig første gang jeg ordner med både tv og internett til meg selv så er rimelig usikker

Takker for svar!
Hvor mange bor hos deg?
Jeg har 500/500 og tv fra NTE, men jeg bor alene og har helt ærlig ikke behov for den hastigheten.

Skal sies at jeg ser aldri på tv, så føler at tv kanalene er bortkasta penger. De har heller ikke TV2 kanalene lenger.
Trådstarter
22 7
Jeg og samboer + en sokkel som skal leies ut. Denne sokkelen kan leies ut til 3 personer
500/500 funker knall. Velger du den hastigheten får du også kostnadsfri oppkobling inn til husvegg & montering av ruter etc. Du betaler kun 1 pris for ruter & utstyr som deretter blir ditt. Så kommer månedsprisen etter det.
Headsup om du først skal få installert fiber til huset ditt.
Jeg anbefaler deg å få satt opp et eget punkt til utleieleiligheten så de som leier kan sette opp sitt eget abonnement. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å leie et sted hvor jeg og utleier brukte samme nett og kan se hverandres trafikk.
Det blir også mindre hazzel for deg om det er noe galt med nettet til leietaker. Da kan de ta det direkte med leverandør uten at du må være mellommann.
Litt ved siden av spørsmålet, men fullt like godt ment som et tips.
Hvorfor skal du ha med TV? Er det noen som bruker det fremdeles? Jeg har ikke hatt leverandør av lineær TV på 8 år. Klarer meg godt med apper og ATV. Skulle jeg måtte ha direktesendte kanaler jeg ikke har tilgang til er jo Strim et alternativ.
Sitat av reklame Vis innlegg
Litt ved siden av spørsmålet, men fullt like godt ment som et tips.
Hvorfor skal du ha med TV? Er det noen som bruker det fremdeles? Jeg har ikke hatt leverandør av lineær TV på 8 år. Klarer meg godt med apper og ATV. Skulle jeg måtte ha direktesendte kanaler jeg ikke har tilgang til er jo Strim et alternativ.
Vis hele sitatet...

Så veldig lite tv før jeg også, men nå som «Alt i Boks» kom med programarkiv så passer lineær tv meg bedre. Men torrent er fremdeles ikke dødd ut helt haha!




Ts: hva i … all verden skal du med 500/500? Har det selv i borettslaget. Jeg tilbringer mye av tiden på nett og pc. Laster ned, gamer og streamer samtidig men er ikke i nærheten av å bruke halvparten engang
Sitat av 420master Vis innlegg
Så veldig lite tv før jeg også, men nå som «Alt i Boks» kom med programarkiv så passer lineær tv meg bedre. Men torrent er fremdeles ikke dødd ut helt haha!




Ts: hva i … all verden skal du med 500/500? Har det selv i borettslaget. Jeg tilbringer mye av tiden på nett og pc. Laster ned, gamer og streamer samtidig men er ikke i nærheten av å bruke halvparten engang
Vis hele sitatet...
Har samme, men allikevel må kan ikke 2 bruke nettet samtidig om jeg spiller fifa 2022.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Har samme, men allikevel må kan ikke 2 bruke nettet samtidig om jeg spiller fifa 2022.
Vis hele sitatet...
Tror det har mer å gjøre med routeren din enn Internett linjen. Kjøp deg en litt skikkelig router eller om du vil ha ting helt stabilt så kjører du en eldre PC med pfsense, så har du nok ikke det problemet lenger.



Kjører selv med ASUS routere direkte fra altibox router og har 2ms ping og 500/500 kablet og trådløst uansett hvor mange som er tilkoblet.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Har samme, men allikevel må kan ikke 2 bruke nettet samtidig om jeg spiller fifa 2022.
Vis hele sitatet...

https://www.altibox.no/omaltibox/fibernett/

Fiberen er ikke som den eldgamle kopperlinja man hadde før.

Skal heller ikke påvirke linja (om ikke annet) nevneverdig mye om mange er tilkoplet.

Støtter Mozzie fult ut, en skikkelig router er et must.
Selv for mine besteforeldre som leser litt vg etc anbefaler jeg faktisk å kjøpe en egen router. Den man får av ISP’en er ofte fullstendig ubrukelig