Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1684
Igår natt oppdaterte jeg Windows10, den gjorde det automatisk, Så idag brukte jeg PCen i et par timer også Stoppet/Freeza den og starta på nytt og fikk Bluescreen/Errorcode.
Starta på nytt bruker pcen i 5-10 min det samme skjer. Alt frosser seg og skjermen blir svart og den slår seg helt av eller på nytt. Har sjekket guides rundt på youtube og microsoft support og prøvd alle muligheter, Systemgjennoppretting, komner meg ikke inn på Safe mode. Ingenting funker av metodene som jeg har prøvd fra guides. Også etter jeg har prøvd alt så får jeg denne: "An operating system wasnt found" Press ALT + DELETE TO RESTART" Så nå er PCen min fucked etter en jævla Windows update! Nå er jeg jævlig forbanna! Jeg må vel boote en ny Windows OS fra USB. Noen med lignende erfaringer eller tips blir satt stor pris på.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
restart og restart til den kommer seg gjennom repair mode og inn i windows igjen, har holdt på med det samme i hele dag. Mulig det hjelper å lage en recovery usb drive på en annen win10. På noe vis boote opp noe som kan reparere. Hvis du har tilgang til en annen pc med windows 10 kan du prøve å lage en "recovery drive" usb pinne, det er en innebygget funksjon.
Prøv å sjekk bios for boot-rekkefølge, kan hende den har gått tilbake til standard etter x antall restarts og prioriterer feil.
Har fått den samme skumle advarselen noen ganger, som om disken er borte. Men så er den plutselig tilbake etter noen restarts. Tror det er på tide å oppgradere før alt kræsjer. Er det en SSD?

Veit ikke om det har noe med akkurat denne saken å gjøre, men det virker som de slipper noen skikkelig ræva oppdateringer om dagen.

Forbes Artikkel
Sist endret av Bothrops; 13. mars 2020 kl. 03:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv å tilbakestill til et tidligere gjenopprettingspunkt. Har reddet meg 2 ganger.
Limited edition
Moff's Avatar
Hvis du klarer å få maskinen i gang i 5 minutter, så kan det være nok tid til å få avinstallert oppdateringen som heter KB4535996. Microsoft har selv gått ut og advart mot å installere denne, fordi den i noen tilfeller kan bricke PC-er. Worst case scenario er at den nekter å boote opp igjen, og da vil du følgelig heller aldri få avinstallert oppdateringen som svikter.

Sidenote; Slik Microsoft nå praktiserer, eller snarere ikke praktiserer testing av oppdateringer før de slippes til kundene, så er min anbefaling å utsette alle oppdateringer så lenge som overhodet mulig. Tidligere har de hatt dedikerte personer som driver med testing på mange ulike typer hardware. Nå i 2020 er dette erstattet med automatiske tester på virtuelle maskiner, som betyr at de strengt tatt ikke aner hva det er de slipper løs til folk nå om dagen. Ved å utsette så lenge du kan, så øker du sjansen for at denne typen oppdateringer blir tatt vekk eller fikset før du får dem installert.
Trådstarter
Oppdatering: Prøvde i flere timer å gjenopprette Windows med en Live Windows USB Stick.
Ingenting fungerte så nå kjører jeg Windows gjennom live usb og jeg måtte slette alt fra hoved harddisken min for at dette skulle fungere.
PCen fungerer igjen, men alt er borte og jeg må kjøre den gjennom live USB.

Alt dette pga en update.