Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3192
Hei, fekk ein følelse på at eg treng nytt tastatur/datamus til gaming. Men er usikker på kva type eg bør kjøpe? As always..
jeg har en venn som liker ett gaming merke. prøv og søk opp "razer" han har kjøkpt mus og headset i det merke og er veldig fornøyd
jeg bruker razer mamba til fps og razer naga til mmo rpg. razer lager flotte gaming utstyr. vil anbefale razer anansi hvis du spiller mye mmo rpg pga de knabbene som ligger under space som du kan macroe. eller så er jo også razer lycosa et kjempeflott tastatur. alt kommer an på hva du spiller.
ja, alle razer productene er laget av ekte gamere og testet. det er så awsome!
Spelar alt ifrå MMORPG til FPS! *
Sist endret av Darkerface2; 26. juli 2011 kl. 09:10. Grunn: Skrivefeil.
Nei, har ikkje prøvd det. Utstyr frå Logitech til å anbefale?
Jeg bruker selv razer mamba mus og lycosa tastatur.
Kan anbefale det på det varmeste
Spiller alt fra fps til mmorpg.
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Nei, har ikkje prøvd det. Utstyr frå Logitech til å anbefale?
Vis hele sitatet...
Ikke noe å utsette på logitech produktene fra min sin side hvertfall.


G110 tastatur.
MX 518 mus
G35 Headsett


Strålende fornøyd med alt i hop.
Selv skal jeg skafe meg logitech g 700. Har sett at den er veldig bra.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603222
Har faktisk MX 518!
MX518 er jo Gud innen mus.
Steelseries Ikari er den beste musen jeg noengang har hatt. Tok meg 2-3min og venne meg til musen, sitter som støpt i handen.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
CoolerMaster Sentinel, sykt rå mus. Er ikke fan av macros på musa men du har 2 knapper du kan macroe, 5 profiler der du kan ha forskjellige dpi settings osv.

Test av musa
Sitat av Glenni Vis innlegg
MX518 er jo Gud innen mus.
Vis hele sitatet...
du har så rett sitter med en selv, mest trofaste og praktiske jeg har hatt valgte faktisk den fremfor performance mouse mx av tastatur kan jeg anbefale logitech g510, du blir helt avhengig og IKKE kjøp trådløst til gaming. det pleier å streike når du minst venter det og du blir drittsur og knuser det
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
du har så rett sitter med en selv, mest trofaste og praktiske jeg har hatt valgte faktisk den fremfor performance mouse mx av tastatur kan jeg anbefale logitech g510, du blir helt avhengig og IKKE kjøp trådløst til gaming. det pleier å streike når du minst venter det og du blir drittsur og knuser det
Vis hele sitatet...
ADHD?

Skal sjekke ut!
Sist endret av Darkerface2; 26. juli 2011 kl. 13:06. Grunn: Skrivefeil.
Jeg syntes Razer er så flashy, det funker ok, men logoene er så kjipe. Jeg vil liksom ikke tenke på død og fordervelse som lyser i rød neon når jeg chatter med mamma på face.
Greit på 2-døgns LAN der man aldri ser dagslys, men ikke ellers.

Har forresten Razer Salmosa mus. Den lyser ikke i mørket og fungerer evig bedre enn mx-518 musa jeg hadde før den.
Sist endret av olaPola; 26. juli 2011 kl. 13:08.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Støtter CM Sentinel!(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494335)
Den er konge, og billig i tillegg, så da kan du legge i litt ekstra på tastatur og kjøpe
razer blackwidow (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618028)
eller legge i enda mere og kjøpe ultimate edition, med usb-porter på siden og lysende taster(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618027)

herlig tastatur.

Sitat av olaPola Vis innlegg
Jeg syntes Razer er så flashy
Vis hele sitatet...
Det går fint an å skru av lyset på logoen på de aller fleste produktene deres.
Jeg har mx518 på kontoret på jobben.
Hjemme på laptopen og på den stasjonære jeg spiller på.

Mx518 fo' life!
Jeg er svært fornøyd med Roccat Kova musen min (ergonomisk lik, så er like god for venstre og høyre hendte) og Razer startcraft 2 headsetet.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
HAr selv alltid vært veldig fornøyd med Logitech sine produkter, sitter med Mus av typen G500 og den er helt herlig. Spesielt om du har ganske store hender.
I tillegg har den 3 programerbare taster, verdens deiligste scrollehjul (no shit!), og du kan velge mellom 5 forskjellige selvvalgte musehastigheter med to perfekt plasserte knapper. (makshastighet på 5700dpi!)
Sist endret av LesPaul; 26. juli 2011 kl. 13:35.
Sitat av Glenni Vis innlegg
MX518 er jo Gud innen mus.
Vis hele sitatet...
Du mener vel at RAT er gud innen mus?

http://cyborggaming.com/

Er helt vill
Sitat av Kejerith Vis innlegg
Du mener vel at RAT er gud innen mus?

http://cyborggaming.com/

Er helt vill
Vis hele sitatet...
Wut? Mx518 er noe av det beste jeg har vært borti, mtp den koster ikke over 300,- heller. Hadde en før jeg kjørte over usb'n
Er kun ute etter tastatur akkurat no, men må påstå MX518 er bra!
Logitech AnyWhere Mx er en Konge datamus! Jeg har den lille versionen og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den.
Tenker jeg skal kjøpe den store versionen om jeg kjøper meg ordentlig spill maskin. : )

Dette ser ut som et bra tastatur; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=423281
Sist endret av Vod0; 26. juli 2011 kl. 14:20.
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Er kun ute etter tastatur akkurat no, men må påstå MX518 er bra!
Vis hele sitatet...
logitech g510?

Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
ADHD?
Vis hele sitatet...
neida, hater bare å tape pga dødt batteri eller en dårlig sender men den som absolutt vil ha trådløs kan sende PM så kan dem få MK300 bare dem betaler frakt? har en fin vane med å kutte når det selv vil og derfor være håpløs til chatting

Sitat av Kejerith Vis innlegg
Du mener vel at RAT er gud innen mus?

http://cyborggaming.com/

Er helt vill
Vis hele sitatet...
har selv vurdert den, er den virkelig verdt penga? og hvor kan den oppdrives?
Ikke kjøp keybord med lys.
Sitat av Sinis Vis innlegg
Ikke kjøp keybord med lys.
Vis hele sitatet...
jo, man blir avhengig. det er så digg! tross alt kan man vanligvis skru det av
Vil slå et slag for et ordentlig mekanisk tastatur!
For dere som er gamle nok til å huske tilbake til tiden da IBM var store og deres IBM Model M keyboard var å finne rundt om, så husker dere kanskje også den distinkte click-click lyden, med en presisjon som dagens billige gummioppheng taster bare kan drømme om.
Dette var/er helt mekaniske taster laget av et selskap som heter Cherry, og som også tilbyr forskjellige tastemekanismer f.eks

Cherry Blue - Som lager en meget høylydt click-click lyd, med et kraftig knepp ved inntrykk.

Cherry Brown - Som ikke har samme høylydte klikk, men omtrent samme følelse ved inntrykk som cherry blue.

Cherry Black - Som er en helt lineær tasteknapp, enkelte gamere liker disse!

Om du søker litt rundt på nettet, så finner du mye info om slike mekaniske tastaturer. De er helt overlegne dagens vanlige (og billige oppbygning, tastemessig) tastaturer og har du først prøvd ett, så er det "dessverre" ingen vei tilbake. Jeg sier dessverre fordi de er noe dyre ved innkjøp.
Filco Majestouch som går for å lage noen av de beste mekaniske tastaturene ligger vel på rundt 1000kr i innkjøp. MEN, disse tastaturene er laget for å kunne brukes i krig, så de går absolutt ikke i stykker med det første. Det sier vel den høye prisen eldgamle Ibm model m tastaturer selges for på ebay!

Selv skal jeg kjøpe meg et Filco Majestouch Tenkeyless (uten numpad) med Cherry brown så snart keyboardco.com får inn med svensk/finsk layouyt. (1. aug)
Gleder meg som en liten unge

-Ellers kan det være greit å vite at selv dyre Razer tastaturer bare er helt standard billig gummi-dome tastaturer, som kun er stylet opp og selges til intetanende gamere for horrible priser!
Det er crap med en glorete lysende innpakning, som i mitt hode gjør produktet enda kjipere enn det var orginalt
Sist endret av Eclipse; 26. juli 2011 kl. 15:28.