Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2319
Hei, nå innser jeg at jeg har gått på en smell ved å være litt lat rett og slett. Det viser seg å være over 3 måneders ventetid på oppkjøring nå, og det er rett under en måned til jeg kan få tilbake lappen. Jeg ringte inn til kjøreskolen, og hørte om det var noen ledige timer, men det var det ikke, og de skulle ringe tilbake om det ble noen ledige timer i den nærmeste tiden framover ved f.eks avbestilling av en time. Visste at det var lange ventetider, derfor jeg valgte å ringe inn 1 og en halv måned i forveien, men trodde ikke det var så ille og har ikke hørt noe på nesten 3 uker nå.

Spørsmålet mitt er egentlig; Tror dere kjøreskolen får beskjed om det blir en ledig oppkjøringstime automatisk? Hvis det er tilfellet, vil jeg jo anta at det er mange som står i kø der også, og sjansen er relativt liten for å få seg noe? Når jeg har gitt kjøreskolen fullmakt kan jeg ikke bla og se ledige oppkjøringstimer på vegvesen sin nettside, så jeg inndro fullmakten for å se ledige timer rundt på forskjellige stasjoner men alle i nærområdet så ganske fullbooka ut.
Da lurer jeg på om oppkjøringstimene på vegvesen.no blir oppdatert automatisk hvis noen avbestiller time? If so, er det vel kanskje bedre å følge med som en hauk og vente til det kommer en ledig time og bestille fort som faen, men det er vanskelig å si om de blir lagt ut med en gang noen avbestiller eller om kjøreskolene får vite det bare.. Det som er dumt er at jeg må inndra fullmakt til å bestille oppkjøring så hvis kjøreskolen evt finner en ledig time får de ikke bestilt det til meg..

Ellers om noen har tips til hvordan jeg kan gå fram for å maksimere sjansene mine for å få en tidligere oppkjøring hadde jeg vært evig takknemlig!
Utvidet førerkortet mitt i våres, og i følge kjørelæreren min blir avbestilte timer lagt ut på vegvesen.no på fredager. Hvis dette stemmer vil jeg tro det beste for deg er å beholde fullmakten, og refreshe vegvesen.no som en gal de 3-4 neste fredagene.
Haha ait man takk for tipset! Ringte inn og de mente nye prøver ble lagt ut på torsdag, så regner med at jeg burde bruke samme framgangsmåte bare på torsdagen istednefor
Hadde samme problemet når jeg skulle ta oppkjøring - 2 måneder ventetid i byen jeg bor. Løsningen ble å ringe andre kjøreskoler tilknyttet andre trafikkstasjoner. Ringte en kjøreskole i gokk og fikk bestillt oppkjøring to uker frem i tid. De krevde at man hadde hatt kjøretime hos dem før man fikk leie bil, men fikk kjøretime samme dag som oppkjøringen.
Sitat av plohg Vis innlegg
Hadde samme problemet når jeg skulle ta oppkjøring - 2 måneder ventetid i byen jeg bor. Løsningen ble å ringe andre kjøreskoler tilknyttet andre trafikkstasjoner. Ringte en kjøreskole i gokk og fikk bestillt oppkjøring to uker frem i tid. De krevde at man hadde hatt kjøretime hos dem før man fikk leie bil, men fikk kjøretime samme dag som oppkjøringen.
Vis hele sitatet...
Ahh kanskje jeg burde høre litt rundt da, det står på vegvesen.no tidligste oppkjøringsdato på alle trafikkskolene i Norge, men mye mulig det er noen unntak som ikke blir registrert der Må være litt kjipt å ha oppkjøring i en by man ikke kjenner eller har kjørt i før da, men må man så må man.
Sist endret av annern55; 3. juni 2018 kl. 21:25.
Ring trafikkstasjonene direkte. Det er det beste tipset jeg har, for de kan svare deg på om det er ledige timer før de publiseres.
Da jeg skulle kjøre opp var det 3 mnd ventetid i Bærum. Jeg ringte til trafikkstasjonen på Tynset, hvor jeg har hytte, og der kunne jeg nærmest velge selv når jeg ville kjøre opp.