Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1662
Hei!
Har seg sånn at når jeg kom ut fra skolen i langfri og skulle kjøre en liten runde med mopeden så oppdaget jeg at det var stjelt den lille delen på clutchhendelen som er for å stramme clutchwiren, dermed funket ikke clutchen.

Jeg prøvde å finne ut hvem det var på egenhånd, uten lykke.
Så dermed tok jeg kontakt med administrasjon og fikk vite at området var kameraovervåket, og vi fant ut at tyveriet var blitt filmet.

Vi fant ut hvem dette var og fikk tak i de, de monterte delen tilbake.

Skolen mener jeg burde anmelde saken og si til politiet at skolen har det på film.

Så spørsmålet er om det er noen hensikt i og anmelde det?
Hva vil du tjene på å anmelde dem?
for all del, ANMELD!!!

de som stjeler fortjener det

Sitat av ostogskinke Vis innlegg
Hva vil du tjene på å anmelde dem?
Vis hele sitatet...
ingenting, men det er bedre og anmelde det så kansje h*n jøken som stjal delen blir skremt og kansje holder seg unna enn at han tenker, ingenting skjer så jeg kan likesågodt bare fortsette og stjele(jeg snakker av erfaring! en kompis av meg ble ikke straffet fordi han var under 15 år så nå tror han at alt han gjør slipper han unna med....)
Sist endret av StålSkuff; 10. november 2011 kl. 18:18.
Trådstarter
11 0
Ikke om jeg har noe å tjene, men om de får noe smekk for det?
Cookie Monstah ^_^
om du føler for å gi de en straff for det den/de personen(e) har gjort, så anmelder du
hvis du ikke bryr deg siden du fikk delen tilbake så gjør du ikke noe.
men anbefaler å anmelde.
Ja, hold disse idiotene vekke fra verden.
Trådstarter
11 0
Hmm, frister å anmelde!
Og på filmen ser man tydelig at dem fikler på flere enn bare min moped.
Ikke det at det var noen dyr del da, men jæævlig irriterende at clutchen ikke funka!
Sist endret av morex94; 10. november 2011 kl. 18:19.
Sitat av morex94 Vis innlegg
Hmm, frister å anmelde!
Og på filmen ser man tydelig at dem fikler på flere enn bare min moped.
Vis hele sitatet...
da anmelder du tvert! har hørt en plass at man bare kan oppbevare video opptak i bare 7 dager eller noe, anmeld før det er forsent!
Vis dem at det ikke er greit å kødde med andre sine ting, jeg ville anmeldt.
Trådstarter
11 0
Hvilken smekk vil de evt. få?
Sist endret av morex94; 10. november 2011 kl. 18:21.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=203634 <- dere er ikke tilfeldigvis fra samme skole?
Cookie Monstah ^_^
bot og rulleblad vil jeg tro.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Blir nok heller å annmelde for hærverk også, husker det var populært på min skole også, alt fra å nappe av pluggledningen til å tappe for bensin. =/

Forhåpentligvis får de en liten pluss smekk på pungen fra foreldre om de er under 18.
Trådstarter
11 0
Sitat av Vegardino Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php?t=203634 <- dere er ikke tilfeldigvis fra samme skole?
Vis hele sitatet...
Nei, er nok ikke det

Sitat av lordstian Vis innlegg
bot og rulleblad vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Hørtes fristende ut

Sitat av Fleff Vis innlegg
Blir nok heller å annmelde for hærverk også, husker det var populært på min skole også, alt fra å nappe av pluggledningen til å tappe for bensin. =/

Forhåpentligvis får de en liten pluss smekk på pungen fra foreldre om de er under 18.
Vis hele sitatet...

Jævlig irriterende når folk gjør sånt!
Cookie Monstah ^_^
velkommen til freak btw
Trådstarter
11 0
Sitat av lordstian Vis innlegg
velkommen til freak btw
Vis hele sitatet...
Takker!
Er du helt tilfeldigvis fra Vennesla? En liten gjeng på skolen her som er litt for glade i å ''låne'' mopeder og stjele deler.
Trådstarter
11 0
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Er du helt tilfeldigvis fra Vennesla? En liten gjeng på skolen her som er litt for glade i å ''låne'' mopeder og stjele deler.
Vis hele sitatet...
Nei, er nok fra helt nord i landet
You can do it. Do it
Sitat av haakon466 Vis innlegg
da anmelder du tvert! har hørt en plass at man bare kan oppbevare video opptak i bare 7 dager eller noe, anmeld før det er forsent!
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke helt. Det gjelder kun hvis du ikke kan anta at bildene vil kunne være interessante for politiet (altså utlevering hjemlet i lov).
Men for all del, det er vel ikke noe å nøle med. Enten så anmelder man eller så gjør man det ikke.
Si det heller sånn, hvorfor skal du IKKE anmelde? Her er det noen personer som har tatt seg godt til rette å forsynt seg av en annen person sin eiendom, noe de burde få svi for. Blir de "dømt" så får de det på rullebladet iallefall.

Anmeld du.
moppedel????????
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
moppedel????????
Vis hele sitatet...
har du ikke hørt kallenavnet moppe? blir ofte brukt det, selv om det høres helt retarded ut
anmeld! du har jo solide beviser på hvem det er. Slike folk lærer ikke så sant det ikke kommer en solid straff, nå veit jeg ikke hva straff man får for dette, men om det er snakk om en bot på X antal tusen, så tenker de seg sikkert om 2 ganger neste gang.

siden du snakker om moped, går jeg ut ifra at du går på vgs. Er de folkene som har pelt på sykkern din av den typen "anmelder du meg så får du bank" så er det bare å kjøre på, rører de deg så lukter de på en heftig straff.
Dette er tydeligvis ikke venner av deg som har køddet litt. Og det virker som om at de hadde null intensjoner om å returnere dette. Pluss at de var interessert i andre mopeder med samme intensjon.

Så sleng inn anmeldelse, så vil de ikke gjøre dette igjen (forhåpentligvis).
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Monzter Vis innlegg
anmeld! du har jo solide beviser på hvem det er. Slike folk lærer ikke så sant det ikke kommer en solid straff, nå veit jeg ikke hva straff man får for dette, men om det er snakk om en bot på X antal tusen, så tenker de seg sikkert om 2 ganger neste gang.

siden du snakker om moped, går jeg ut ifra at du går på vgs. Er de folkene som har pelt på sykkern din av den typen "anmelder du meg så får du bank" så er det bare å kjøre på, rører de deg så lukter de på en heftig straff.
Vis hele sitatet...
støtter han fyren her jeg.
Hvorfor skal folk stjele mopeddeler, var heller da mye bedre som vennegjengen min gjorde mot hverandre før i tida da. Viss noen av oss slapp tidlig ut så var det å springe opp å skru av bensinkranen (værken helle ut eller gjøre noe anna galt) for uansett hvor mange ganger ''du''/jeg har blitt gjort det på, så er det ikke det første jeg tenker på når jeg kom sliten ut fra timen og skulle hjem. Mopeden går jo litt, men dauer etter en stund.
Irriterende at folk ikke kan se forskjell på ''mitt og ditt''

Anmeld det du
Sist endret av Luxcy; 12. november 2011 kl. 01:47.