Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1203
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har et litt uvanlig urinprøve-spørsmål. Jeg mener å ha hørt at det går en viss stund fra man inntar et stoff til det skilles ut i urinen. Hvis jeg i utgangspunktet er clean og røyker heroin, hvor lang tid etter inntak kan jeg pisse reint? Er det snakk om minutter, timer eller døgn?
Dette blir ren gjetting fra min side, men vil tro at i det øyeblikket heroinen havner i blodbanen, vil kroppen begynne å bryte ned stoffet og skille ut avfallsprodukter i urinen.
Så jeg vil anta at første gangen du tisser etter å ha fått i deg heroin vil det være synlig, men da vil du antagelig også være synlig påvirket, så jeg tviler sterkt på at det er en god idé å ta heroin rett før du skal ta urinprøve.
Sist endret av Veggen; 17. februar 2019 kl. 19:27.
Alt i fra en halv dag til fire dager, mener jeg, uten å si det sikkert.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Math Vis innlegg
Alt i fra en halv dag til fire dager, mener jeg, uten å si det sikkert.
Vis hele sitatet...
At det kan ta opp til fire dager fra man har inntatt et stoff til det kan påvises i urinen? I mine ører høres det voldsomt lenge ut.
Sitat av Math Vis innlegg
Alt i fra en halv dag til fire dager, mener jeg, uten å si det sikkert.
Vis hele sitatet...
Kan være en god ide og faktisk vite hva man snakker om før man slenger ut svar på et spørsmål som kan ha store konsekvenser om TS velger å høre på hva du mener, men ikke vet helt sikkert.

Slenger meg forøvrig på MeTheWall og sier meg enig der.
I min tidligere ungdom hørte jeg også rykter om at siden det måtte igjennom fordøyelsen tar det rundt 4 timer før man kunne påvise i urin. Men disse mente også at det funka hvis du ikke var ren også ... jeg er ikke lege, dette kan faktisk ikke utelukkes at det tar litt tid til det kan påvises i urin. Men på hurtigtest så ser de heller ikke etter virkestoffet, men andre metabolitter
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"The soonest that drugs can be detected also depends on the specific drug. Amphetamines and cocaine, for example, may be detected less than an hour after ingestion."

"The body eliminates heroin quickly — within eight minutes."

Er vel ikke lange tiden det tar ser det ut som---
Sitat av 420master Vis innlegg
I min tidligere ungdom hørte jeg også rykter om at siden det måtte igjennom fordøyelsen tar det rundt 4 timer før man kunne påvise i urin. Men disse mente også at det funka hvis du ikke var ren også ... jeg er ikke lege, dette kan faktisk ikke utelukkes at det tar litt tid til det kan påvises i urin. Men på hurtigtest så ser de heller ikke etter virkestoffet, men andre metabolitter
Vis hele sitatet...
Hvis du røyker heroin så vil virkestoffet gå rett ut i blodet og ut til nyrene hvor urinen blir laget. Jeg vil anta at det tar ganske kort tid (snakk om minutter) før det når ut i urinen. Det du sier med metabolitter har nok kanskje en relevans her. Jeg er ikke sikker på om det blir testet for heroin i seg selv på grunn av en kort halveringstid (i gjennomsnitt 7,6 minutter.) Dersom dette er riktig så vil en isåfall måtte vente til heroinen omdannes til morfin og 6-monoacetylmorfin før en får en positiv rusprøve da disse to stoffene er metabolitter av heroin som søkes etter på prøvene. I så fall så må virkestoffet først inn i blodet, deretter igjennom leveren, og så igjennom nyrene og ut i blæren.

Med det sagt så kan de oppdage ekstremt små doser av virkestoff, og så raskt heroinet når blodstrømmen så vil konverteringen ifra heroin til disse metabolittene begynne, og så raskt disse metabolittene når blodstrømmen så vil nyrene begynne å skille de ut i urinen. I praksis så vil jeg synse i at det er snakk om bare noen få minutter før metabolittene er i stor nok konsentrasjon i urinen til å kunne slå ut på en urinprøve. Men jeg vet jo ikke.

Når det er snakk om blodprøver så vil naturligvis en positiv prøve kunne inntreffe enda raskere.