Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2364
Er det bare jeg eller har flere opplevd hvor dem møter nye personer i dette miljøet så skal dem alltid leke så veldig "god kompis" hvis det er penger eller stoff inblandet i bilde? har selv låvet megselv og ikke legge noe følelser i noen verken vennskap eller forhold og forholde det til de nærmeste som er i livet mitt utenom rusmiljøet som familie og buddies.. for jeg kan se rett gjennom så mange som bare er desp etter billig pris eller en klump her og der eller betale senere.. flere som har samme tankegang?
Jepp... det er klart. Det er derfor jeg unngår sånne miljøer som pesten. Det er bedre å være alene.

Jeg vet ikke om det er er rus som gjør mennesker dårlige, eller om det er dårlige mennesker som trekker inn i slike miljøer.
Men det er ganske fremtredende oppførsel i mange sånne miljøer. Det er nok slik vi mennesker er, men det kommer tydeligere frem når det gjelder rus miljøer.

Det er sånn i absolutt alle miljøer. Det finnes dønn godhjertede mennesker, men det er ikke så mange...
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja. For min del har det vært litt motsatt, møtte dealern min 4 ganger i uka hendte jeg satt der å puffa testings og prata. Trodde vi blei kompisser så fikk han noen til å rane meg en gang jeg skulle kjøpe større mengde.
Trådstarter
99 9
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja. For min del har det vært litt motsatt, møtte dealern min 4 ganger i uka hendte jeg satt der å puffa testings og prata. Trodde vi blei kompisser så fikk han noen til å rane meg en gang jeg skulle kjøpe større mengde.
Vis hele sitatet...
Ja ser den hadde selv besøk av en fyr jeg nettopp møtt via et typisk thc/mdma miljø (fest) som satt å røyket på meg og alt var bare positiv vibes osv men noen dager senere så lurte han meg for over 2k 😆
Skjønner definitivt hva du snakker om så er ikke bare deg. Tror det kommer litt an på miljøet man er i mer enn om det bare er rus innblandet i bildet hvor stort problem den opplevelsen er også. Er forskjell på rusmiljøene og etter min opplevelse. Rus kan jo være en ganske intens opplevelse å dele med noen - enten det er en fremmed, bekjent eller god venn. Det kan definitivt skape en kortvarig intimitet som strekker seg lenger enn den egentlige forbindelsen man har. På tross av at det kan skape en rar stemning når man ser tilbake på det noen ganger, så må jeg si at jeg har satt pris på det også. Har hatt mange samtaler og hatt små øyeblikk med andre som jeg ikke ville vært foruten heller.

Har opplevd at jeg som oftest merker forskjell på de situasjonene hvor man deler mest for det sosiale i å gjøre noe sammen (her; ruse seg) og de som mest er ute etter rusen i seg selv - sånn som du sier. Er en underliggende desperasjon og nervøsitet i de tilfellene hvor rusen er høyest på listen for en person. Andre kan godt ta et nei, men er gjerne med på leken hvis man vil dele. Er man for grei (sånn som jeg har hatt tendens til noen ganger) kan man fort bli dum-snill eller på andre siden; man kan ende opp med å bli vel paranoid om andres intensjoner i rus-setting kanskje.

Har forsåvidt aldri lånt noen mye penger og blir ikke så ofte spurt blant mine venner og bekjente om "en klump" som du sier. Er mest at flere av oss deler med hverandre så det går begge veier. Husker en venninne spurte om å få litt grønt til en nattis en gang. Jeg visste allerede at hun ikke kom til å sove skikkelig uten. Siden det er uhyre sjeldent at hun har spurt og vi er gode venner lot jeg det gå den gangen. Ga henne temmelig lite siden hun ikke trengte å bli skikkelig stein heller. Automatisk reagerte hun og skulle til å spørre om mer før hun skjønte med seg selv at det ikke rimte.
Trådstarter
99 9
Sitat av dazezone Vis innlegg
Skjønner definitivt hva du snakker om så er ikke bare deg. Tror det kommer litt an på miljøet man er i mer enn om det bare er rus innblandet i bildet hvor stort problem den opplevelsen er også. Er forskjell på rusmiljøene og etter min opplevelse. Rus kan jo være en ganske intens opplevelse å dele med noen - enten det er en fremmed, bekjent eller god venn. Det kan definitivt skape en kortvarig intimitet som strekker seg lenger enn den egentlige forbindelsen man har. På tross av at det kan skape en rar stemning når man ser tilbake på det noen ganger, så må jeg si at jeg har satt pris på det også. Har hatt mange samtaler og hatt små øyeblikk med andre som jeg ikke ville vært foruten heller.

Har opplevd at jeg som oftest merker forskjell på de situasjonene hvor man deler mest for det sosiale i å gjøre noe sammen (her; ruse seg) og de som mest er ute etter rusen i seg selv - sånn som du sier. Er en underliggende desperasjon og nervøsitet i de tilfellene hvor rusen er høyest på listen for en person. Andre kan godt ta et nei, men er gjerne med på leken hvis man vil dele. Er man for grei (sånn som jeg har hatt tendens til noen ganger) kan man fort bli dum-snill eller på andre siden; man kan ende opp med å bli vel paranoid om andres intensjoner i rus-setting kanskje.

Har forsåvidt aldri lånt noen mye penger og blir ikke så ofte spurt blant mine venner og bekjente om "en klump" som du sier. Er mest at flere av oss deler med hverandre så det går begge veier. Husker en venninne spurte om å få litt grønt til en nattis en gang. Jeg visste allerede at hun ikke kom til å sove skikkelig uten. Siden det er uhyre sjeldent at hun har spurt og vi er gode venner lot jeg det gå den gangen. Ga henne temmelig lite siden hun ikke trengte å bli skikkelig stein heller. Automatisk reagerte hun og skulle til å spørre om mer før hun skjønte med seg selv at det ikke rimte.
Vis hele sitatet...
This jeg selv bruker rus som feks mdma og 2cb sammen men nære venner bare for good vibes og vi bruker rusen som mdma for og highlighte et sosialt sammenkomst, men merker hvis noen nye "kompiser" smisker og er mest bare ute etter en rus
Sist endret av Hankarn; 7. august 2018 kl. 02:00.
Sitat av Hankarn Vis innlegg
Er det bare jeg eller har flere opplevd hvor dem møter nye personer i dette miljøet.....
Vis hele sitatet...
Åssen miljø snakker du om a? Så å si umulig å svare på da du ikke gir noe mer info en det du gjør.

Snakker vi herja folk som daglig spiser/snorter/skyter absolutt alt dem kommer over eller snakker vi om en liten vennegjeng som sitter å røyker en bønne og spiser noe pottis på sofaen foran tv'n? Kan lissom ikke sammenlignes da den ene gruppen kan være helt normale folk med jobb og moral mens den andre gruppen sliter voldsomt med sterk avhengighet og lite penger osv osv.. Hvem gruppe menesker tror du selv kommer til å blåse deg for litt dop?

Man merker ganske lett hvem som er hvem. Dem som slapper av med litt stoffer nå å da, og dem som går dagevis i pille black out. Å ta alle under en kam blir for dumt
Sitat av Alge Vis innlegg
Snakker vi herja folk som daglig spiser/snorter/skyter absolutt alt dem kommer over eller snakker vi om en liten vennegjeng som sitter å røyker en bønne og spiser noe pottis på sofaen foran tv'n? Kan lissom ikke sammenlignes da den ene gruppen kan være helt normale folk med jobb og moral mens den andre gruppen sliter voldsomt med sterk avhengighet og lite penger osv osv.. Hvem gruppe menesker tror du selv kommer til å blåse deg for litt dop?

Man merker ganske lett hvem som er hvem. Dem som slapper av med litt stoffer nå å da, og dem som går dagevis i pille black out. Å ta alle under en kam blir for dumt
Vis hele sitatet...
Veldig rett i dette. Må bare si at det også finnes de som har jobb, moral og slikt men likevel er avhengig av å røyke hver dag og dermed lett prøver å spørre seg til litt av andre sitt stash ganske ofte hvis ikke de har skaffet seg nok selv til senere - de røyker det jo for fort opp. Veldig nyansert bilde dette her.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Veldig rett i dette. Må bare si at det også finnes de som har jobb, moral og slikt men likevel er avhengig av å røyke hver dag og dermed lett prøver å spørre seg til litt av andre sitt stash ganske ofte hvis ikke de har skaffet seg nok selv til senere - de røyker det jo for fort opp. Veldig nyansert bilde dette her.
Vis hele sitatet...
Ja klart det, men er du kompis så deler man frem og tilbake. Det er lov å si at man ikke har nok til å dele bort denne gangen og blir ikke det akseptert, ja da har du jo funnet deg en ræva kammerat
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja. For min del har det vært litt motsatt, møtte dealern min 4 ganger i uka hendte jeg satt der å puffa testings og prata. Trodde vi blei kompisser så fikk han noen til å rane meg en gang jeg skulle kjøpe større mengde.
Vis hele sitatet...

Nå er heldigvis ikke alle dealere drittsekker som bare er ute etter å lure deg.
Jeg har vært god kompis med en dealer i snart 7 år, har til og med bodd nesten 2 år hos han uten at det var noe som helst problemer.
Mye forskjellige folk som var inn og ut der og han kunne fint ha lurt meg trill rundt om han ville.
Han er faktisk en av de aller beste menneskene jeg har møtt her i verden.

Folk som antyder at dealere bare er drittsekker og ute etter å lure deg har simpelt nok bare ikke møtt riktig dealer.
Slik jeg husker det fra min epoke som deltids rusbruker var at det ofte ligger en del falske tilnærmingsmetoder når man selv f.eks ringer en dealer....Da spiller man kompis: "hei hvordan går det"? (noe man ikke er så veldig interesert i og høre om) så går man rett til poenget. Slike falske tilnærmingsmetoder finner man og i en vanlig jobbsammenheng. Man har på en måte et utbytte av at ryktet man har er godt, noe som ubevist gjerne fører til en overdreven lett gjennomskuelig høflighet. En annen ting er at rus lett fører med seg svært mange forskjellige personligheter med en eneste ting til felles, hvor de i nettverket utenom det har en form for avhengighet til hverandre. Jo, mer opp i pyramiden hvor det konsumeres tyngre stoffer man kommer, jo mer kynisme finner man. Ellers er det likevel svært mange individuelle forskjeller. Det finnes både speed freaks og dealere som faktisk er ærlige mennesker. Men det er nesten uten untak i alle den type miljøer omkranset av kyniske mennesker.
Sist endret av pipestilk; 7. august 2018 kl. 14:45.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har solgt hasj over lang tid, stort og smått.

Aldri blitt tatt, vært aktiv i ca 8 år på salgsfronten ved siden av normal jobb.

Skal love dere at man må være litt streng og kynisk, ellers blir du spist av ulvene.
Anonym bruker
"Rød Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De fleste i gamet her tenker kun på seg selv og penger fremfor kundene. For å kjøpe/selge narko må du inn i et kriminelt miljø, og gudene vet hvilke personer du finner der...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De fleste i gamet her tenker kun på seg selv og penger fremfor kundene. For å kjøpe/selge narko må du inn i et kriminelt miljø, og gudene vet hvilke personer du finner der...
Vis hele sitatet...
Vel vi vet jo det, det er svært mange som er langt mer kynisk enn deg og meg og som er villig til å gå veldig mye lengre enn du og jeg for å få inn noen kjappe kroner om situasjonen krever det.

Jeg skjønner ikke åssen dealere som raner sine kunder i det hele tatt kan fortsette å deale? For meg virker det helt utrolig at ikke alle snur ryggen til faenskapet når slikt kommer ut. Hvem vil vel ha med slikt folk å gjøre?