Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1481
Skulle hente ut rivo på apoteket, og der sa de at de nå var kommet på brett (90 stk) fremfor glass (100 stk). Jeg får utskrevet to glass i måneden - 200 stk, nå blir jo dette redusert til 180 tabletter dersom glass går ut av produksjon.

Noen som har mer informasjon angående dette?
Nå er jeg usikker om det er 2mg eller 0,5mg det er snakk om, men hvis en person må evt opp i 6 x 2mg om dagen så er det galskap i mine øyne.
De har vert i blister pakninger lenge. Det er bare en annen produsent enn Roche. (2care4) produserer dem på 90stk, dem er litt billigere. Kan være derfor du fikk disse istedet. https://www.felleskatalogen.no/medis...-2care4-646753
Hvis du får for lite pga det, så må du jo gå til legen når du går tom og be om en ny resept. Ta gjerne med tom-esken og vis fram.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får skrevet ut 40 vival om gangen, 2 x 20 stk i glass. Av og til er de tomme og har kun glass med 50 stk, da tar apotekdama bare ut 10 stk av glasset med 50 og trekker de av prisen.

For min del er det faktisk noen kroner billigere.
før var det omvendt da var det flere i brettan 105 tror jeg så om jeg fikk spørsmål om jeg ville ha glass eller brett tok jeg brett for da ble det 10 bonus om jeg ikke husker feil.
det hjalp antagelig lite på spørsmålet men brukte det i 18 år før jeg sluttet..det er et eget kapittel :-=