Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1246
Er det noen andre som merker til at kroppstemperaturen rett og slett faller når en bruker benzoer, z-hypnotika, eller andre legemidler?

For min del fryser jeg gjerne i tredve grader på rivotril, xanor og imovane.

Regner med det handler om den muskelavslappende effekten de fleste benzoer har. En interessant problemstilling - aldri hørt om noen med samme erfaringer.
Samme her.
Mistenker selv at det har mye med angsten å gjøre. Ved angst/uro så føler man seg gjerne mer varm, noe som gjerne gjør at man lettere fryser enn det man er vant til når man tar benzo.
Mistenker selv at dette kan være grunnen, men å fryse i 30 grader høres litt ekstremt ut.
Sikker på at dette ikke kun er psykisk da? Har du målt kroppstemperaturen din?
Den siste uken har jeg selv fryst inne i leiligheten selvom det har vært godt over 30 i skyggen...
Sikker på at du ikke bare har en kald leilighet da?
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Who? Vis innlegg
Samme her.
Mistenker selv at det har mye med angsten å gjøre. Ved angst/uro så føler man seg gjerne mer varm, noe som gjerne gjør at man lettere fryser enn det man er vant til når man tar benzo.
Mistenker selv at dette kan være grunnen, men å fryse i 30 grader høres litt ekstremt ut.
Vis hele sitatet...
Hva er grunnen sier du? Høres ut som broscience for meg.
Blomzterkasse
Hvis en svetter å sitter i ro vil en oppleve frysetokter, dette fordi svetten fordamper i varmen. Har en i tillegg brukt rusmidler blir det litt av noen frysetokter i varmen. Helt normalt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er grunnen sier du? Høres ut som broscience for meg.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en helt naturlig forklaring spør du meg.
Har man konstant angst/uro/hjertebank så kan til og med 15 plussgrader føles for varmt, men disse gradene blir plutselig fort for kaldt om du tar en valium. Da disse plagene forsvinner.