Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3789
Hei! Jeg tenker nå hypotetisk sett, men hvis man tar bilde av et visa sånn at du får kortnr, utløpsdato og ccv, hvordan kan man da bruke det uten og bli tatt? Jeg tenker at og kjøpe bitcoins er det sikreste da det ikke kan spores? Eller er det andre måter? Man er vel ganske dum hvis man bruker egen ip-adresse og da haha
BitCoin bør vel være ganske safe, så vidt jeg vet. Men så kommer det an på hva du bruker BitCoins på igjen, da. Det er vel ikke så mange muligheter for å betale med bitcoin på normale produkter i Norge. Hvis du kjøper stuff som f.eks. tollen reagerer på så kan de jo på et eller annet tidspunkt bli spørsmål om hvordan du finansierte dette...
Og igjen, som alltid er det en god sjans for å slippe unna med 'småtteri' mens risikoen øker med mengde og hyppighet. De fleste driter seg ut på noe som går bra de første gangene og dermed fortsetter med.
Denne tråden virker meget lite "hypotetisk sett".
Jeg akter derfor ikke å gi deg noen direkte råd om hvordan du kjøper BitCoin, men heller komme med noen advarsler.

Det er ikke bare bare å kjøpe bitcoin. Pengene må overføres til mottaker. De fleste portaler for overføring har ofte flere steg for å hindre det du ønsker å gjøre. De fleste legitime BitCoin bedrifter krever at du sender inn flere former for ID før du får bruke deres tjenester.

Om det er dumt å bruke egen IP når man skal stjele penger fra noen sier vel seg selv.

Lever heller inn / destruer kortet du
Finnes mange metoder for og ikke bli tatt men folk flest liker ikke og si de
Det er vel mange måter å gjøre det på, og det er vel ikke akkurat lurt å bruke måter som gjør at de krever noen form for ID.
Det har vært og er sikkert ennå plasser å kjøpe bc uten ID. Og bc kan knyttes til kort uten ID også slik at bruken blir enklere.
Pensjonert Skaper
Hvis du vil kjøpe BC uten å måtte idenditifisere deg finnes flere tjenester på TOR som formidler kontaktinfo til folk som selger BC mot cash. Er nok ikke så mange i norge som selger, men du finner nok noen.

Når det gjelder VISA-kort du måtte "finne": de fleste kortutstedere idag har gjort det slik at det ikke holder med bare kortet, men at du i tillegg må ha en kode for å kunne handle på nett. Litt lignende når du logger inn i nettbanken. Om det trengs eller ikke kommer ann på kortutstederen og hvor på nettet du handler fra.

Skal du legge ut på den høyst ustabile veien identitetstyveri er kommer du nok mye lenger med PayPal-Kontoer o.l. enn med plastik.
Infoen du nevner du kan få tak, er verdt svært lite blant proffe kriminelle. Informasjon om hvordan man utnytter slik info og omsetter det til penger er dog mer verdt, og noe ingen kommer til å gi deg. Enhver person som selger bitcoins og tar betalt via visa eller paypal blir fort et mål for det som sikkert er titusenvis av svindlere og med mindre de er dumme, sikrer de seg deretter.
Ikke helt enig med Demokrit der. Jeg handler mye på nettet verden rundt, men har dog aldri blitt spurt om noe mer en det du kan få tak i på selve kortet. Uansett. Nå er det veldig lett å kjøpe BTC som du snakker om. Du kan koble det eventuelt stjålne kortet til en PayPal konto som tar 2 min å lage, og derfra kjøpe BTC. Så lenge du gjør alt med VPN, og i tillegg sitter på et offentlig område med internett, som f.eks en cafe for sikkerhetsskyld, så skal det nok være ganske vanskelig å bli tatt. Husk at 8 av 10 vinningskriminaliteter blir henlagt. Men da må jeg sitere Gandhi, "You must be the change you wish to see in the world". Ville rett og slett anbefalt og bruke tiden på skole, så i fremtiden vil du få en god jobb med god lønn. Da er det plutselig ikke verdt det lenger.