Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 7197
Hei,

Jeg sitter nå i Spania og jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en ny mobiltelefon nå mens jeg er her.

(Jeg vet dette er svart på før, men jeg fant ikke noe om dette som er nyere enn fra 2007)

Det jeg egentlig lurer på er om det er noe man burde vite når man kjøper telefon i utlandet, kan man få den med Norsk språk? Hvordan er det med fortolling av mobiltelefoner til Norge? Osv.

Takker for svar på forhånd
Det eneste problemet jeg kan se for meg med mobilen er at den muligens ikke støtter mobilnettene her til lands. Husker ikke hvilke som brukes for øyeblikket men det er et lite googlesøk unna.
Alle smarttlf har som regel norsk språk. Kjøper du f.eks. iPhone (må være ulåst) skal den fungere i Norge da gsm versjonen er tilsvarende i europa.
Hvis du kan fortelle oss hvilken telefon du vil ha kan vi nok hjelpe deg mer. Ikke alle telefoner fungerer på det norske nettet, og derfor må du passe på at det er en internsajonal versjon du kjøper.
Å få norsk språk er nok ikke problemet her
Trådstarter
4 0
Tenkte å kjøpe den nye htc one m9, men hvis det skulle bli et probøem kunne jeg tenkt meg en samsung s6 edge, jeg så litt på prisene her nede og regnet meg frem til at jeg sparer ca 1000 kroner på å kjøpe her istedenfoe i Norge.

Takker for svar
Husk at når du kjøper den i utlandet så går du glipp av 5 års reklamasjonsrett i Norge.
Om du mener det er verd å gå fra 5 års reklamasjonsrett til 1. år garanti fra HTC, så kjør på.
Personlig så synes jeg ikke den 1000lappen er verd det.
Sist endret av Vod0; 1. mai 2015 kl. 23:31.
Trådstarter
4 0
Det tenkte jeg ikke på! Tror jeg bare dropper hele greia da.

Takk for svar fra allesammen