Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1723
Lastet en ny versjon av Manycam her om dagen og må ha glemt og unticke et eller annet "tilbud" fra de.

Blir nå oversvømt av adds som popper opp over alt, samt at enkelte ord er uthevet med en slags grønn sirkel bak.-

Fulgt en del guider og prøvd en del programmer som skal hjelpe til og fjerne dritten.

-Avinstallert Manycam og manycam downloader med ccleaner
-Fjernet procecchop som utvidelse i nettleseren (lå kun i chrome)
-Scannet med malwarebytes og fant masse .pup som jeg fjernet
-Scannet med adwcleaner fant masse som ble fjernet.
-Scannet med hitman pro som også fant masse dritt som ble fjernet.
-Scannet med avg og windows defender. fant ingenting

Noe annet jeg kan gjøre?? begynner og bli sykt lei nå
Har hørt rykter om at man noen ganger må slette cachen til chrome for å bli kvitt slike ukjekke toolbars. cache finner du under users/user/appdata tror jeg. appdata er forøvrig en skjult mappe.
Husk å sjekke i "Slett Programmer" i Kontrollpanel, har hatt samme dritten der..
Kjør også en reset av Chrome, var det som manglet for min del.
Noen oppdatering?

Sitat av Cookie Monster Vis innlegg
Kjør også en reset av Chrome, var det som manglet for min del.
Vis hele sitatet...
Dette blir vel det samme som å slette cache manuelt tror jeg?

Manuelt, slett mappen "User Data": CUsers\%USERNAME%\AppData\Local\Google\Chrome\User Data

Fra Chrome, følg guide her: http://www.wikihow.com/Clear-the-Cache-in-Chrome
Beklager sent svar, siden var nede hos meg. ( var sikkert det for alle)
Ja glemte og si at jeg ogå har gjort en reset av chrome.
Skjønner ikke hva mer jeg kan gjøre
Sitat av TarAldar1on Vis innlegg
Beklager sent svar, siden var nede hos meg. ( var sikkert det for alle)
Ja glemte og si at jeg ogå har gjort en reset av chrome.
Skjønner ikke hva mer jeg kan gjøre
Vis hele sitatet...
Du kan jo formatere og installere Windows på nytt, eller kanskje du har et restore-point så du kan gjenoprette til et tildeligere tidspunkt.
Har du prøvd å søke etter "pricechop" i filutforskeren? Sjekket oppgavebehandlingen for prosesser som ser lugubre ut?
Gå inn på windows registerdatabasen/registerredigering (start knapp + kjør "regedit", eller søk etter "regedit"), gå på "Rediger" og "Søk etter". Søk etter "pricechop".
Sist endret av Lacertosus; 7. august 2014 kl. 00:27.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du kan jo formatere og installere Windows på nytt, eller kanskje du har et restore-point så du kan gjenoprette til et tildeligere tidspunkt.
Vis hele sitatet...
Lite lyst til og formater pc'en om det ikke er tvingende nødvendig.
siste gjennopprettings punkt er for langt tilbake
last ned ADWcleaner fra XPLODE

https://toolslib.net/downloads/viewd.../1-adwcleaner/

denne fjerner det meste
Prøvd både ADWcleaner og tipsene i malwaretips.
Begynner og gi opp nå, må kanskje bite i det sure eplet og gjennopprette pc'n
Ikke gi opp!
Jeg har fjernet masse med adware gjennom tidene, og en veldig effektiv måte er å ta et lite bakholdsangrep :P

Last ned Everything, kanskje det beste alternativ til Windows Search.
Søk opp alle navn du vet som leder fram til adwaren, f.eks navnet på adwaren.
Slett alle ting du får opp, noen filer må slettes før andre filer kan slettes, husk det.

De filene som er "beskyttet mot sletting" er enkle å fjerne. Last ned Unlocker, den unlocker og force-sletter alle filer/mapper du vil.

Først etter dette kan du prøve å uninstalle diverse plugins og startsider i nettleseren din.

Lykke til!
Sist endret av Hoat; 7. august 2014 kl. 16:34.
Min mor hadde samme adwaren på sin pc og jeg fikk oppdraget med å bli kvitt det.
Du må først slette alle assosierte filer i programstyringen din, så må du delete brukeren i chrome og deretter reinstalere chrome. Dette funket i alle fall på hennes pc. Lykke til!