Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3193
Hey. Har kjøpt en 3gs med knust skjerm. Har sett på ebay etter skjermer, men er usikker på om jeg velger rett.

http://www.ebay.com/itm/New-LCD-GLAS...item20b49a9a34

Trenger lcd skjermen + ytterglasset. Synes dette var så jævla billig?

Er det noen som har byttet dette forresten? Ting man må være obs på?
Vet ikke om det er akkurat dette du er ute etter, men de gjorde det på dinside.no : http://www.dinside.no/879178/bytte-g...hone-3g-og-3gs
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Gjorde dette selv. Bestilte fra ifixit.com, anbefaler å bestille derfra!
Trenger man å bytte LCD-en også på 3GS? Vet at man må det med iPhone 4, men tror dette kun gjelder 4.
Vet ingenting
Trådstarter
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Gjorde dette selv. Bestilte fra ifixit.com, anbefaler å bestille derfra!
Vis hele sitatet...
Grei jobb? Noe jeg burde være obs på?

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Trenger man å bytte LCD-en også på 3GS? Vet at man må det med iPhone 4, men tror dette kun gjelder 4.
Vis hele sitatet...
Tja, lcden har "sprekker" så må nok bytte lcd + ytterglass
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Finnes så mange guides og videoer på dette at det egentlig er en veldig enkel jobb så lenge du er forsiktig og ikke er hardhent.
Vet ingenting
Trådstarter
Nei det skal vel gå bra. En ting til, i den linken. Tror dere at det er trygt å kjøpe en slik skjerm? Tenker på følsomhet, kvalitet og alt det der. Kan det være skjermer med dårligere kvalitet?
si fra hvis du finner en god en til en rimelig pris a, har en 3gs liggende som har sett bedre ut
Vet ingenting
Trådstarter
Will do
Vet ingenting
Trådstarter
Oppdatering:

Byttet skjerm, å den fungerer jævla bra. Bare å koble til 3 kontakter så går resten av seg selv
Eneste problemet jeg har nå er at alt fungerer bortsett fra øre-høytaleren. Så jeg hører ingenting under samtaler, men kan prate. Ikke er det lyd når noen ringer til meg (ringetone) Har sjekket kontaktene å de er i. Kan det være software feil?
Kan være du har glemt å sette en av kontaktene skikkelig i.

Har selv byttet glass et par ganger, men det er nok bedre å kjøpe glass med ramme så man bare bytter lcd.

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Trenger man å bytte LCD-en også på 3GS? Vet at man må det med iPhone 4, men tror dette kun gjelder 4.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke bytt lcd på 3gs så lenge den er inntakt
Sist endret av mo3; 9. oktober 2011 kl. 23:42.
Vet ingenting
Trådstarter
Har sjekket flere ganger nå, og kontaktene er ordentlig i. Begynner å miste motet nå..
Da får du prøve en gjennoppretting av telefon, eller så er jeg redd du må bytte høytaler på telefon.
Sist endret av mo3; 9. oktober 2011 kl. 23:44.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Dette problemet har oppstått 2 ganger da jeg har byttet iPhone-skjermen til eksen min. Funket for meg å bytte ut proximity sensor begge gangene. Dette var dog med iPhone 3G, mulig problemet er det samme hos 3GS.
Sitat av margido Vis innlegg
Oppdatering:

Byttet skjerm, å den fungerer jævla bra. Bare å koble til 3 kontakter så går resten av seg selv
Eneste problemet jeg har nå er at alt fungerer bortsett fra øre-høytaleren. Så jeg hører ingenting under samtaler, men kan prate. Ikke er det lyd når noen ringer til meg (ringetone) Har sjekket kontaktene å de er i. Kan det være software feil?
Vis hele sitatet...
Prøv å rens i utgangen der hodetelefonene skal, jeg hadde samme problemet, irriterte meg grønn. Det viste seg til slutt å være en masse lo som har blitt presset i sammen etter bruk av hodetelefon.

Etter du har renset, plugg i hodetelefonene, etterpå kan du ta dem ut igjen.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Prøv å rens i utgangen der hodetelefonene skal, jeg hadde samme problemet, irriterte meg grønn. Det viste seg til slutt å være en masse lo som har blitt presset i sammen etter bruk av hodetelefon.

Etter du har renset, plugg i hodetelefonene, etterpå kan du ta dem ut igjen.
Vis hele sitatet...
Ørehøyttaleren er den høyttaleren du hører fra når du fysisk tar telefonen mot øret, ikke minijack-utgangen. De kontaktene henger ikke sammen i det hele tatt inne i telefonen.
Sist endret av M72; 10. oktober 2011 kl. 02:06.
Sitat av M72 Vis innlegg
Ørehøyttaleren er den høyttaleren du hører fra når du fysisk tar telefonen mot øret, ikke minijack-utgangen. De kontaktene henger ikke sammen i det hele tatt inne i telefonen.
Vis hele sitatet...
Så hvis telefonen tror at hodetelefonene er plugget inn så kommer det fortsatt lyd ut av høytaleren på telefonen? Jeg husker ikke om dette gjaldt høytaleren mot øret, men det gjaldt alt annet av lyd som kom ut av telefonen. Musikk, ringetone, klokkealarm, osv.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
TS skrev spesifikt at det var øre-høyttalerne som ikke fungerte.
Vet ingenting
Trådstarter
Minijack'en er ren å pen den. Hvis telefonen hadde trodd at man brukte høretelefoner så hadde det stått "hodetelefoner" når man trykker for å justere volumet på siden av telefonen.
M72: Proximity, hva slags kontakt er det? Nr3? Vet at det er nr3 som er til ørehøytaleren blant annet, men loddepunktene er utrolig små så spørs om jeg klarer å lodde uten å svi av hele driten.
beklager å stjele tråden din men, er det verdt å reparere hvis en 3gs trenger ny høytaler og skjerm? er ikke akkurat digg lyd i min
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Verdt å reparere? Kommer ann på settingen.

KAN du klare å gjøre det selv uten å ødelegge hele driten: JA, delene koster jo minimalt.

Du kan først prøve å blåse vekk støv fra høytaleren, dette skaper endel skurr/støy, etter dette kan du vurdere å bytte høytaler.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Verdt å reparere? Kommer ann på settingen.

KAN du klare å gjøre det selv uten å ødelegge hele driten: JA, delene koster jo minimalt.

Du kan først prøve å blåse vekk støv fra høytaleren, dette skaper endel skurr/støy, etter dette kan du vurdere å bytte høytaler.
Vis hele sitatet...
er nok litt mer enn møkk her noen som vet hvor mye deler jeg trenger for å bytte skjerm og høytaler? eventuelt vil linke det? iphone 3gs
Vet ingenting
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
er nok litt mer enn møkk her noen som vet hvor mye deler jeg trenger for å bytte skjerm og høytaler? eventuelt vil linke det? iphone 3gs
Vis hele sitatet...
Skjermen får du kjøpt på ebay til 300kr, å det er lcd-skjermen + ytterglasset. To skruer og en sugekopp så har du byttet det. 3 kontakter.. Gratis

Høytaleren, den til øret eller den lille nederst på telefonen?
Sitat av margido Vis innlegg
Skjermen får du kjøpt på ebay til 300kr, å det er lcd-skjermen + ytterglasset. To skruer og en sugekopp så har du byttet det. 3 kontakter.. Gratis

Høytaleren, den til øret eller den lille nederst på telefonen?
Vis hele sitatet...
burde egentlig bytta begge, men nøyer meg med den nederste, ringer aldri med 3gs'n, det har vi firern til
Vet ingenting
Trådstarter
har tatt opp telefonen igjen å ser at låsingen til kontakt nr.3 som er til høytaleren blant annet er borte. Kan dette gjøre at det ikke blir lyd i høytaleren? Kabelen er fast i kontakten, men kanskje det ikke blir god nok kontakt? Vad tycks?