Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 7875
Ja folkens. Nettby skal legges ned ifølge "Bystyret på nettby". Dette skjer 1.Januar 2011.

Så nå er Dexter & Dyret uten jobb da (Nettbyll)

Jeg fryktet at Nettby skulle lide det samme som Blink, da begge prøvde å skifte design uten å tilfredstille brukerne noe særlig. Nå spiller jo også Facebook en rolle for Nettby med tanke på at de fleste har gått over til det.

Hva mener du? Er det bra at det legges ned? slik at pedofile mister en åpen løsning for å fiske etter småunger? Bruker du nettby nå? Del din historie

(artikkel om saken på DB)
Sist endret av mo3; 26. oktober 2010 kl. 22:09.
Helt greit for meg, synes egentlig ikke at det var spesielt nyttig...
Var vel på tide Gikk bort fra nettby når det nye designet kom + at face er mye bedre!
bruker ikke nettby selv, så jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre, men det hadde jo vært greit med et norsk alternativ til store skummle facebook.
Fuck, hvordan skal jeg nå se på jailbait sine profiler?
Sist endret av Dr.Feelgood; 26. oktober 2010 kl. 22:13.
Det som var greit med Nettby var vel at en kunne være anonym, men utover det synes jeg ikke det var noe særlig. Det er kanskje lettere å komme i kontakt med nye folk der, på Facebook godtar vel de fleste bare folk de faktisk kjenner fra før.
Sist endret av bleak; 26. oktober 2010 kl. 22:18.
Endelig! Nå slipper jeg å høre maset om at jeg må skaffe meg Nettby
Sist endret av onClipEvent; 26. oktober 2010 kl. 22:18.
Hmm, må huske å ta backup av bildene som har havnet der da. Artig å ta vare på. Også gamle brev :')
Sitat av bleak Vis innlegg
Det som var greit med Nettby var vel at en kunne være anonym, men utover det synes jeg ikke det var noe særlig. Det er kanskje lettere å komme i kontakt med nye folk der, på Facebook godtar vel de fleste bare folk de faktisk kjenner fra før.
Vis hele sitatet...
Nja, min opplevelse er at folk flest er nysgjerrige og godtar for å se hvem det er, så glemmer de da eventuelt å slette personen etterpå.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Et nettsted mindre for fjortizzene raker meg svært lite.
Nettby har jeg hatt det mye moro med, spesielt på videregående da jeg lusket rundt med Cain & Abel på laptopen. Det ble en ganske lang liste med brukernavn og passord, for å si det slik. Den dagen Nettby sendte meg mitt eget brukernavn og passord i klartekst på e-post fordi jeg ikke hadde logget inn på en stund, mistet jeg den lille tilliten jeg hadde igjen. Vi bør bare være glade de gir fra seg ansvaret for å drive sosiale tjenester for nordmenn.
jøss, fantes nettby enda? trodde alle gikk over til face/ twitter jeg
Enig med robhol.
Jeg har Nettby, men så aldri vitsen med det... Så greit om det legges ned :P
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Fuck, hvordan skal jeg nå se på jailbait sine profiler?
Vis hele sitatet...
biip.no

[Pedobear face goes here]
Skal bare dele denne tråden på nettby først!

Nei, er vel samma om nettby legges ned. Er jo bare gamle griser eller fjortisser som prøver å være digge ved å trykke på seg sminke så det tyter ut av kameraet de tar bilde med...
Revende totalt likegyldig for meg. Var for gammel da det kom og ble egentlig aldri aktuelt for meg.
Hvliket/e comunity er det som er the shit i dag bortsett fra face?
Jeg traff samboeren min i en beatlesgruppe på nettby!

3 years and still going strong!
Sist endret av kristiner; 26. oktober 2010 kl. 22:51.
Nettby er popit-versjon av Facebook!
Huff da. Må vel slutte med smør på brødskiva fremover
Jeg brukte kun Nettby pga. gruppene. Var to grupper jeg var/er veldig aktiv i.
Yes! Det var på tide.
Blink suger.
Biip suger.
Popit suger.
Nettby suger.
Facebook suger LITT MINDRE enn de to over her.

Så er like greit at Nettby forsvinner
Sist endret av Hybelkanin1; 26. oktober 2010 kl. 23:06.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Revende totalt likegyldig for meg. Var for gammel da det kom og ble egentlig aldri aktuelt for meg.
Hvliket/e comunity er det som er the shit i dag bortsett fra face?
Vis hele sitatet...
Er ingen storbruker, men når man er aktivt innom fagfeltet med sosiale nettverk har man jo sett litt av hvert. Slik jeg har oppfattet det har Nettby – til tross et hovedfokus mot ungdom – hatt en god andel eldre, gjerne også i motsatt ende av skalaen. Alenemødre i tyveårene og generelt ensomme i +50-segmentet.

Videre tror jeg ikke det er så enkelt som at Facebook overtar markedet til Nettby. Joda, til en viss grad gjør den det, man er ikke lengre på Nettby for å prate med folk man allerede kjenner. Men var man noensinne det? Hadde vi ikke IRC og MSN allerede før Nettby var opptenkt? Nettby tjener mer for å koble sammen nye bekjentskaper, og det gjør Facebook mye dårligere pr idag. Man ser jo at samfunn som Biip har reposisjonert seg mer i henhold til denne utviklingen og satser enda mer på å «skape vennskap», omtrent som en datingside – med kanskje litt mindre fokus på det romantiske aspektet.

Samtidig er det jo tenkelig at en del av de som har vært på Nettby og er på Biip er der nettopp for å sjekke opp det motsatte kjønn. Dette ser man gjerne ellers med en ekstrem oppblomstring av sjekkesider. Da jeg satt status satt til singel på facebook lot ikke bannerannonsene vente på seg for allverdens sjekkesider, så jeg ser for meg dette er et marked som fortsatt er i ekstrem vekst – eller som kommer til å komme ned til et par «gode» sider etterhvert. Mange er enslige og asosiale, enten det kommer til venner eller livspartnere, så jeg tror fortsatt «åpne» samfunn som Nettby har vært har en livsrett - Facebook eller ei.
Sikkert en eller annen som sitter og gråter over at Nettby legges ned
Sitat av bleak Vis innlegg
Det som var greit med Nettby var vel at en kunne være anonym, men utover det synes jeg ikke det var noe særlig. Det er kanskje lettere å komme i kontakt med nye folk der, på Facebook godtar vel de fleste bare folk de faktisk kjenner fra før.
Vis hele sitatet...
Men du trenger ikke bruke navnet ditt på fjasboka heller. Du kan kalle deg hva som helst, bruke et par virkelige opplysninger om deg selv (for at folk som du kjenner skal kjenne deg igjen) og legge til alle mulige folk.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Nettby og Blink var to geniale steder en kunne bli kjent med fremmede fra samme land, disse sidene hadde heller ikke det kleine datingstempelet. Man kunne også holde seg halvveis anonym, slik at ikke absolutt alle visste hvem du snakket med til enhver tid. Her er jo problemet med de pedoslaskene som misbrukte systemet, men de vil desverre alltid eksistere. Forøvrig er nettvett særdeles praktisk.

Problemet til Facebook er jo at hele vennekrestsen, bedriften og gjerne familien er der. Det er ikke et sted der man blir kjent med nye folk. For å chatte med fremmede må man mest sannsynlig legge dem til som venn, og da har personen tilgang til absolutt alt av personlig data om deg. Joda, man kan redigere på hvem som har tilgang på hva, men det blir uansett aldri det samme. Å legge til en som ser interessant ut blir sett på som patetisk, noe undertegnede er helt enig i.

Og hva skjedde med IRC? Hadde aldri trodd jeg skulle savne ASL forespørsler, trusler om nuking og de evigvarende invitsa til de "store" nye kanalene. Nå er IRC en gigantisk spøkelsesby der den harde kjernen henger igjen med de råtne fingrene sine over tastaturet, mens de priser seg lykkelig over at de useriøse brukerne har forsvunnet. Noen ganger skulle jeg ønske at MSN aldri kom på banen.

Det MSN og Facebook viser er at folk ikke vil bruke mer tid på å være på nettverk der fremmede henger. Den nye greia er å surfe på en trygg plattform med venner og bekjente fra IRL.
Bryr meg ikke om at nettby blir lagt ner, sletta brukeren min for et halvt år siden jeg synst det ble for teit med alle fjortisene og di pedofile folka der.
Foretrekker facebook.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Men du trenger ikke bruke navnet ditt på fjasboka heller. Du kan kalle deg hva som helst, bruke et par virkelige opplysninger om deg selv (for at folk som du kjenner skal kjenne deg igjen) og legge til alle mulige folk.
Vis hele sitatet...
Poenget er at de aller fleste ikke gjør dette på Facebook. Og dersom folk med rare navn hadde lagt meg til, så hadde jeg iallefall blitt skeptisk! Nettby var som andre også har nevnt, mer tilrettelagt for å bli kjent med nye folk, fordi terskelen er mye lavere for å bli venn med folk der selv om man ikke kjenner de.

Det er også mye jeg ikke kan legge ut på Facebook som jeg gjerne ville ha gjort på et anonymt nettsted.
Sist endret av bleak; 27. oktober 2010 kl. 01:10.
Kommer til å savne nettby:/ tror dere det vil oppstå et lignendes nettsted som vil bli like populært i framtiden?
Sitat av Hellblazer Vis innlegg
Kommer til å savne nettby:/ tror dere det vil oppstå et lignendes nettsted som vil bli like populært i framtiden?
Vis hele sitatet...
Det eksistrerer allerede, og er mye bedre
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Poenget er at face er så crap på å bli kjent med nye folk.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Revende totalt likegyldig for meg. Var for gammel da det kom og ble egentlig aldri aktuelt for meg.
Hvliket/e comunity er det som er the shit i dag bortsett fra face?
Vis hele sitatet...
Eg held eit godt auge med Diaspora. Nokon nerdar i frå USA som driver å utviklar det. Har vore stille på bloggen deira i det siste, men dei har fått heilt drygt mykje pengar i form av donasjonar til å utvikle prosjektet vidare, så håper dei gjennomførar det.

NYTimes-artikkel: http://www.nytimes.com/2010/05/12/ny...bout.html?_r=1
Sist endret av Joey; 27. oktober 2010 kl. 01:28.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Poenget er at face er så crap på å bli kjent med nye folk.
Vis hele sitatet...
Gå vekk fra pcen og ut av huset, så kanskje du treffer noen
Sitat av ps3 Vis innlegg
Gå vekk fra pcen og ut av huset, så kanskje du treffer noen
Vis hele sitatet...
Tror han mener å bli kjent med folk fra andre steder enn nabolaget sitt. Blir en god del reisekostnader hvis man skal reise rundt om i landet med å bli kjent med nye folk som sitt eneste mål. Derfor var nettby ganske morsomt til tider. Kjøre nettbyll en gang eller to og du hadde en haug med nye folk å snakke med. Det kan man ikke gjøre i virkeligheten.

Selv har jeg ikke vært aktiv på nettby siden 08, men tok turen innom en gang i halvåret for å se hva som var "nytt" og for å bruke nettbyll. Har mange gode minner fra div morsomheter jeg og vennene mine bedrev mens jeg ennå var aktiv men siden jeg ikke har vært aktiv på en stund og det virker som at dette ikke bare gjelder meg er det helt greit at de legger ned.
Sitat av Joey Vis innlegg
Eg held eit godt auge med Diaspora. Nokon nerdar i frå USA som driver å utviklar det. Har vore stille på bloggen deira i det siste, men dei har fått heilt drygt mykje pengar i form av donasjonar til å utvikle prosjektet vidare, så håper dei gjennomførar det.

NYTimes-artikkel: http://www.nytimes.com/2010/05/12/ny...bout.html?_r=1
Vis hele sitatet...
Har fått ordna meg konto der. Men er litt lite man kan gjøre når det ikke er folk der

lol, skjønte jo nå hva diaspora var
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Poenget er at face er så crap på å bli kjent med nye folk.
Vis hele sitatet...
www.omegle.com - Talk with a stranger!
Sitat av Darkerface Vis innlegg
www.omegle.com - Talk with a stranger!
Vis hele sitatet...
Å herre, jeg har aldri sett så mange peniser i mitt liv.... Omegles video chat anbefales mao ikke.
jeg har brukt Nettby fram til nå på grunn av gruppene. Facebook har foreløpig ingen funksjoner som fyller det gruppene på Nettby gjorde, gruppene på Facebook har sjelden store diskusjoner og er der mer for at folk skal "like" dem og that's it (så vidt jeg vet, jeg har ikke Facebook). dette hjelper selvsagt ikke hvis det ikke er noen igjen på Nettby. selv føler jeg at så lenge Facebook eksisterer, har nettsamfunn som Nettby lite for seg. Facebook fyller den "snakke med venner/snike på bildene"-rollen, og forum som diskusjon.no fyller den rollen gruppene der hadde.

allikevel har jeg valgt å registrere meg på www.skybyen.no, en slags ny Nettby som foreløpig ser helt grei ut, men med lite folk og lite aktivitet i gruppene/på forumet.
Gjør meg ingen verdens ting. Hadde en nettby-profil i kanskje 1 måned, så sletta jeg den. Facebook er bedre.
Jeg spår at flere vil vandre tilbake til blink når nettby legger ned. Utrolig greit med et norsk nettsted med trygge og fornuftige retningslinjer og personvern, muligheter til og treffe fremmede som ikke er innafor vennekretsen, greit med egene profiler, god gruppefunksjonalitet...
Endelig. Nå slipper jeg å bli spammet om at jeg må opprette bruker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Etter å ha blitt tipset om "Skybyen.no" , så måtte jeg sjekke det ut. Etter å ha vært der inne så ser man at det er totally ripoff av nettby. Samme design osv. Dette er værre en nettby, da det er en slags nettby/deiligst.no/dateside uten hemninger. De har Hot or Not med ofc toppliste fylt av Grand Canyon. Er ikke slik tid over? at vi istede for å chatte med gode venner, så må vi legge ut halvnakene bilder av oss selv? (vel, dette gjelder vel i mest grad jenter) .
Sist endret av mo3; 21. desember 2010 kl. 01:52.
Dette er jo egentlig en glimrende mulighet for noen av freaksa her inne til å lage ett nytt norsk nettsamfunn, som er bedre enn nettby. Husk at nettby ble solgt for 20 millioner om jeg ikke husker helt feil.. Har man kunnskapene, de rette ideene og tid nok, så er det en gylden mulighet til å bli rik.

Jeg ønsker meg ihvertfall et nytt NORSK nettsamfunn med mange og aktive folk.
Sist endret av Amir-Alexander; 21. desember 2010 kl. 02:20.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Etter å ha blitt tipset om "Skybyen.no" , så måtte jeg sjekke det ut. Etter å ha vært der inne så ser man at det er totally ripoff av nettby. Samme design osv. Dette er værre en nettby, da det er en slags nettby/deiligst.no/dateside uten hemninger. De har Hot or Not med ofc toppliste fylt av Grand Canyon. Er ikke slik tid over? at vi istede for å chatte med gode venner, så må vi legge ut halvnakene bilder av oss selv? (vel, dette gjelder vel i mest grad jenter) .
Vis hele sitatet...
Fint, da holder Pedo folkene borte fra facebook
Sitat av Amir-Alexander Vis innlegg
Dette er jo egentlig en glimrende mulighet for noen av freaksa her inne til å lage ett nytt norsk nettsamfunn, som er bedre enn nettby. Husk at nettby ble solgt for 20 millioner om jeg ikke husker helt feil.. Har man kunnskapene, de rette ideene og tid nok, så er det en gylden mulighet til å bli rik.

Jeg ønsker meg ihvertfall et nytt NORSK nettsamfunn med mange og aktive folk.
Vis hele sitatet...
Tja, Biip.no kan vel kanskje sammenlignes med Nettby?
Det er laget av en freak her, og jeg håper de får fler medlemmer av at Nettby legger ned

Og i følge dem selv, så ser det ut som de ligger veldig bra an
http://blogg.biip.no/wp-content/uploads/2010/08/update3.jpg
Sist endret av Grimdoc; 21. desember 2010 kl. 02:37.
Nettby var jo en fantastisk side før allmennheten oppdaget facebook. Jeg husker at på sitt verste, så var det over 50 000 medlemmer pålogget samtidig, og det er faktisk utrolig mye med tanke på at det er kun norske medlemmer.

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Tja, Biip.no kan vel kanskje sammenlignes med Nettby?
Det er laget av en freak her, og jeg håper de får fler medlemmer av at Nettby legger ned

Og i følge dem selv, så ser det ut som de ligger veldig bra an
http://blogg.biip.no/wp-content/uploads/2010/08/update3.jpg
Vis hele sitatet...
Hadde ikke siden vært ihjelproppa av reklame, så hadde det faktisk vært et bra nettsamfunn.
Sist endret av Neutralizer; 21. desember 2010 kl. 02:38.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Etter å ha blitt tipset om "Skybyen.no" , så måtte jeg sjekke det ut. Etter å ha vært der inne så ser man at det er totally ripoff av nettby. Samme design osv. Dette er værre en nettby, da det er en slags nettby/deiligst.no/dateside uten hemninger. De har Hot or Not med ofc toppliste fylt av Grand Canyon. Er ikke slik tid over? at vi istede for å chatte med gode venner, så må vi legge ut halvnakene bilder av oss selv? (vel, dette gjelder vel i mest grad jenter) .
Vis hele sitatet...
Jeg tror dette nettsamfunnet kommer til å faile De bruker joomla med jomsocial plugin. Og ingen av adminsene kan PHP, eller annen form for programmering. Bedømm det selv
på tide *titegn*
Gid for facebook ikke er sånn :O
Gammal tråd ja... Nettby har jo lagt ned. God Jul