Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 786
Yo folks! Jeg har arbeidet med en webside effektivt i en drøy måned nå. Den begynner å bli klar for "launch", men jeg vil gjerne at dere eksperter tar dere en titt og ser om dere finner noe snusk på den, eller har noen siste anbefalinger, eller tilbakemeldinger - konstruktiv kritikk mottas med takk! Setter selvsagt også pris på positive tilbakemeldinger. Har ikke holdt på med webdesign på godt over fem år, så er rimelig rusten, og med andre ord klar for et hogg fra dere som bedre kjenner til tidens tann og trender - holder den mål?

Mars Melons, nettstedet, er altså et netlabel for musikk og kunst;

http://www.marsmelons.com

All grafikk er tegnet for hånd, scannet og behandlet videre i Photoshop.

Jepp, kom med det!

PS! Jeg er klar over at det stadig mangler informasjon om noen av musikerene, det er en av de få postene jeg har igjen på programmet før launch.
http://www.marsmelons.com/images/144.gif er plassert nede til venstre. Det så veldig buggy ut. Blir borte når jeg scroller ned til avsnittet om MMx016 ReneKim - Going Pro

Sist endret av Mith; 1. juli 2009 kl. 14:10.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Woops! Har forsøkt å legge det bildet til som bakgrunnselement langs inneholdet på midten, men får ikke til å plassere det riktig. Har midlertidig fjerna det nå. Fint du gjorde meg oppmerksom på det, takk!
Sist endret av AnaMorph0s|s; 1. juli 2009 kl. 14:18.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Er det seriøst ingen som gidder å slenge igjen en fattig liten; "totalt uinteressant" eller en "pølsedesign" en gang? Kom igjen, folkens! Om du så ser siden i fem sekunder og føler du må kaste opp, bare sleng igjen en liten setning! All feedback er i dette tilfellet god feedback.

Hva med;

- hvorfor har du ingen header? hva er egentlig det bildet på venstresida, og hva gjør det for designet?
- kjedelige farger!
- dette er bare sååå 2003
- denne sida var så kjedelig at jeg ikke en gang gidder å utdype hvorfor jeg syns det

Om ingen på denne siden gidder å kommentere prosjektet, hvor da? Er det virkelig så varmt i hjemlandet om dagen?

Nå kan dere i det minste flame meg for denne posten!

Alt er bedre enn å ikke si noe som helst! Kom igjen!
Jeg synes det var kult at sidene ikke fulgte med når man scrollet, og at midten var forkjellig
http://img387.yfrog.com/i/nff.jpg/

Skal vel ikke "overlappes" på den måten?
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
http://img387.yfrog.com/i/nff.jpg/

Skal vel ikke "overlappes" på den måten?
Vis hele sitatet...
Jo, skal det. Takk for tilbakemeldinger! Keep 'em coming!
Fonten var vel i overkant liten? 1 eller 2 px større hadde kanskje gitt bedre lesbarhet?
Kan hende det bare er meg.
Helt grei side ellers, har vel ikke mer å si om det egentlig.

Lykke til!
Syntes det jeg har markert her, virker rotete: http://bildr.no/thumb/444295.jpeg tror det blir langt, langt bedre uten noen bilder der.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Fra et brukersynspunkt ville jeg foretrukket om menyen fulgte med ned mens man scrollet, spesielt om siden skal bli noe lengre enn det den der. Irriterende å scrolle opp om man ønsker å bytte side.
Synes det ser bra ut jeg. Thumbs Up !
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jeg følte du har holdt ldeg litt vell innenfor det typiske bloggoppsettet. Noe som ga meg følelsen av "enda en blogg" dog designet var snaisent. Jeg vet ikke hvordan du skulle ha fått endret det. Men jeg tror en navigansjonsmeny på toppen av siden hadde gitt bedre oversikt enn sidemenyen.

Når det kommer til designet bør du fremheve Mars Melons slik at det stikker mer ut. Jeg var nødt til å lete etter navnet på siden, noe som ikke er heldig (og som forsterket kun en snaisen blogg-intrykket mitt). Videre føler jeg matt musikkaspektet i siden ikke kommer frem. Det eneste jeg ser er han gitaristen? i bakgrunnen. Hva med å trykke inn noen noter, gitarer, tangenter inn i mønsteret på siden og se hvordan det blir
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Sånn skal det låte! Takk for tilbakemeldingene!

Aicani; fonten for liten? Den er like stor som på sidene her, så det syns jeg høres merkelig ut. Fonten er forøvrig angitt i 'em', så du kan selv stille inn størrelsen.

spelley; enig i at det er litt rotete, men det er pga flowen i grafikken, den er litt hakkete, jeg skal fikse på det. har prøvd uten noe grafikk der, men syns det ser fetere ut med.

ticks; har fått endel tilbakemeldinger på akkurat det, og det er mulig jeg går for det til siste. skal i hvertfall prøve det ut! takk for tipset!

synthetic; takk!

teposen; helt enig angående blog-oppsett, det irriterer meg faktisk litt, men jeg orker ikke gjøre noen alt for store endringer på det med det første, det får vente til en redesign. min første webside på fem år, så det var et lite eksperiment, man blir alltid klokere av å prøve seg fram. nå vet jeg at jeg skal gå for noe annet neste gang.

angående musikkaspektet av siden; jeg har forsøkt å fremheve det mer tydelig ved å legge på de små bannerne på toppen av hver side, men de er kanskje ikke så synlige. ellers burde det komme fram av menyen og egentlig den første nyhetsposten at det er musikk det er snakk om. tror ikke jeg kommer til å kjøre på med noen noter eller gitarer eller lignende, syns selv det blir litt for cheesy. men det er jo en god ide! og takk for den! jeg skal se på hva jeg kan gjøre for å fremheve musikkfokuset (nå er faktisk fokuset todelt; musikk OG kunst ). takk for god tilbakemelding!
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Labelet er offisielt launchet nå, så ingen flere designmessige tilbakemeldinger nødvendige - tar dog gjerne i mot feedback på musikken - helst i form av kommentarer på selve siden, selvsagt. Takk for alle tilbakemeldinger!