Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 10861
En bekjent av meg snakker om en hasjtype kalt svarting eller sorting. Denne skulle vært helt svart i stoffet, veldig myk og gi en god rus.

Noen som har erfaringer med denne typen?

takker for svar
det er enkelt og greit en hasj type med masse olje i, pleier å funke bedre en vanlig hasj.
mere olje = mer effekt
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Japp, saftig, mørk hasjis. Vi får for det meste bare tørr, gammel, lys hasj som de ikke får solgt andre steder i europa.
Svarting er godhasj, enkelt og greit. Skikkelig mørk og herlig, ofte litt tung å blande med tobakk. Anbefales!
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av Orgazmus
Svarting er godhasj, enkelt og greit. Skikkelig mørk og herlig, ofte litt tung å blande med tobakk. Anbefales!
Vis hele sitatet...
er ikke all svarting som er god da, finnes dårlig svarting også, som med alt annet.
Svarting er som Evergood. Litt dyrere for smakens skyld.

1 gram svarting = Alt fra 3-5 gram "vanlig" (kommer ann på hva du er vant med).
Etter egen erfaring vil jeg si, jo mykere og mørkere, desto bedre, både rus og smaksmessig sett.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av duxo
Svarting er som Evergood. Litt dyrere for smakens skyld.

1 gram svarting = Alt fra 3-5 gram "vanlig" (kommer ann på hva du er vant med).
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig nå? Kvantumskjøp eller når noen kjøper grammere?

Funker ihvertfall ikke slik her at man kan bytte 1g med svarting i 3-5g av en annen fjon.
Tror han mener at 1 g svarting ofte kan inneholde opptil 3-5 ganger så mye THC som 1 g vanlig hasj.
Jeg mente at man fikk samme rusen med 1 gram svarting som med 3-5 gram vanlig hasj.
edit; rune beat me to it.
Sist endret av Goda; 18. mars 2004 kl. 09:53.
djemb's Avatar
Trådstarter
takk for hurtige og fine svar

Skal vel prøve til helgen. Må si prisen var litt stiv på 150kr/g (jeg er lavest i "næringskjeden" for å si det sånn) i forhold til underkant av 100kr/g for vanlig hasj.

Satser på at det er verdt det da
Det er det, gled deg
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av duxo
Jeg mente at man fikk samme rusen med 1 gram svarting som med 3-5 gram vanlig hasj.
Vis hele sitatet...
heh... er jo ikke nødvendigvis slik. Finnes "vanlig" fjon som er mye fetere enn svarting igjen. Hva er forresten vanlig fjon?

arehei: 150 kr var dyrt ja, jeg har aldri vært borti så dyr fjon. Skaff deg noen nye kontakter
150,- er standard for svarting.
Som jeg sa, litt dyrere, for smakens skyld.

"Vanlig", er den typen man har å oppdrive her i byen (ganske grei egentlig), vet ikke hvordan det ligger ann i Lillesand.
Sist gang jeg fikk svarting kosta den 100kr grammet..
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Dere har vel flere enn 1 type bønne i byen? Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor du kaller det vanlig fjon.

Opprinnelig postet av Orgazmus
Sist gang jeg fikk svarting kosta den 100kr grammet..
Vis hele sitatet...
Jepp, samme her... Kommer aldri til å betale mer enn det for brunt. Tviler på at den plata med svarting har kostet over 10 lapper. Da skal den være bra! Men hvis dette er tilfelle er det selvfølgelig forstålig med en høyere pris.
Sist endret av Thysanoptera; 18. mars 2004 kl. 10:24.
Bare ikke ødelegg den med å mekke på samme måte som med vanlig papirbønne. Du må IKKE brenne den først. Bare rive den i biter med hendene. Det tar litt lenger tid, men det skal det også gjøre når man har gode råvarer!
putt den i ei skje og varm den..
eller i noe vanntett og putt den i varmt vann..
greit å varme, men ikke brenne..
Opprinnelig postet av DarkStaar
Dere har vel flere enn 1 type bønne i byen? Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor du kaller det vanlig fjon.
Vis hele sitatet...
Det er vanlig å kalle lysebrun/småhard tjall for 'standard', ihvertfall der jeg kommer fra. Dette er fordi det alltid er mulig å få tak i denne typen 'middelmådige' bønner, men innimellom dukker det opp mer eksklusive varer (som f.eks. svarting, pot, hie, boblings).

Ang. pris for brunt har jeg heller aldri måttet gå over hundre kroner grammet (bortsett fra at jeg har blitt schnylta noen gram et par ganger av dårlige dealere).
djemb's Avatar
Trådstarter
takker igjen for hjelp

når jeg skal ordne den skal jeg altså smuldre den opp selv, eventuelt varme den litt opp i teskje før jeg gjør dette. Imotsetning til ved "standard" hvor man brenner på klumpen og gnir dette inn.

har jeg forstått det riktig?

angående pris, selv har jeg aldri betalt mer enn 100 kr for "standard", og det biligste jeg har kjøpt var vel i overkant av 75 kr.
gni den inn sakte, men varm den forsiktig først.
Men ikke varm den med åpen flamme, og ikke for varm
Opprinnelig postet av arehei
når jeg skal ordne den skal jeg altså smuldre den opp selv, eventuelt varme den litt opp i teskje før jeg gjør dette. Imotsetning til ved "standard" hvor man brenner på klumpen og gnir dette inn.

har jeg forstått det riktig?
Vis hele sitatet...
Det beste er selvfølgelig om den er myk nok til bare å gnis opp uten å varmes, men hvis du absolutt må varme, så ikke varm for mye (ikke la det komme for mye røyk, der forsvinner små mengder dyrebar THC), og ikke la flamme komme nær klumpen.
Men pass for all del på at du får gnidd den opp skikkelig, store klumper i mekket er bare sløs.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av rune420
Det er vanlig å kalle lysebrun/småhard tjall for 'standard', ihvertfall der jeg kommer fra. Dette er fordi det alltid er mulig å få tak i denne typen 'middelmådige' bønner, men innimellom dukker det opp mer eksklusive varer (som f.eks. svarting, pot, hie, boblings).

Ang. pris for brunt har jeg heller aldri måttet gå over hundre kroner grammet (bortsett fra at jeg har blitt schnylta noen gram et par ganger av dårlige dealere).
Vis hele sitatet...
Takk, da skjønner jeg hva duxo mente, er litt annerledes her nede bare.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Opprinnelig postet av paparoach
det er enkelt og greit en hasj type med masse olje i, pleier å funke bedre en vanlig hasj.
mere olje = mer effekt
Vis hele sitatet...
Forgje uke hadde jeg en myk,fersk 250grams plate med mye olje i. Men Olje nivået var MYE høyere enn THC nivået i platen så det ble jo da igrunn samma faen..
Greit nok.. Den var god og myk og helt OK grei hasj.. Men ikke noe ekstra ordinære greier..

Uansett hvor mye olje det er i den, må det jo også finnes thc.
Jeg er meget kresen på hasj, prøver for harde livet å styre unna de harde tørre vonde platene..

Godis pleier jeg betale fra 50-70 kr g. det kommer da ann på hvor god den er, og hvor mye jeg handler.

Vanlig standard g ligger på 45-50kr grammet, og ikke en kr over..
(bør vel nevnes at jeg da ikke kjøper enkle g.)
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
svarting er vel gjerne fra nepal eller afghanistan så vidt jeg vet?
Opprinnelig postet av Apraksin
svarting er vel gjerne fra nepal eller afghanistan så vidt jeg vet?
Vis hele sitatet...
Virker som om svarting kan komme fra omtrent hvorsomhelst, skal man tro reviews på smokersguide, der står jo nemlig origin i alle reviews.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Apropos svarting, noen som har erfaring med de beryktede temple balls?
Har vært en sort her i sommer som var helt svart og myk, folk kallte den for boblehasj, men problemet var at den reiv noe helt sinnsykt i halsen, også begynnte det flyve rundt sånn små svarte "hår" i lufta når man hadde røkt den.
Folk fikk det for seg at dev var PCB (plastikk) i den, noe jeg personlig har vondt for å tro, men man vet jo aldri. Så er det noen her som har vært borti plastikk I hasjen? Grunnen skulle visstnok være for at hasjen skulle holde seg lengre. Men jeg synes fortsatt det høres rart ut.
Hehe, det har jeg aldri vært borti, men det hender det er et lite plastbelegg man må fjerne på hasjen, sikker på at dere ikke bare glemte det da?
Uansett lukter jo brent PCB helt ufyselig så man hadde vel merket det allerede i mekkefasen vel?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Det finnes "myter" om at en god del svarting blir "bøffa" ut med bildekk. Vet ikke helt hva jeg skal si til det jeg

Var sikkert bare noe plast som satt igjen ja..
huhm...
den største grunnen til at 'svarting' er bedre/dyrere enn standard er som kjent at de er samlet inn og knadd for hånd. India/Kashmir og Nepal områdene står for mesteparten av disse partiene såvidt jeg har forstått. Litt vanskelig å se på klumpen om den er god eller ikke, i og med at det er behandligen (om de er knadd hardt eller mykt, mykt er en god ting...) som avgjør kvaliteten.

Når det gjelder boblehasjen lages denne ved at man bruker vannsikting. Dvs. at man sikter toppene gjennom flere sikter, for å sortere ut gradene av finhet på trikomene. Dette blandes også sammen med planter som er dyrket i vann og frosne, slik at toppene lettere brekker av, og man ikke får mye annet drit i godsakene.

men... som sagt:
"Once you go black, you never go back"

-p

(tørrlagt... så slutt med fristinga
/me elsker når folk kommer med informative poster i løpet av de 30 første postene sine, istedenfor annet piss og req's.
Opprinnelig postet av duxo
* duxo elsker når folk kommer med informative poster i løpet av de 30 første postene sine, istedenfor annet piss og req's.
Vis hele sitatet...
regner med at du ikke var ironisk nå?
I så fall, enig. Ingen vits å joine et forum for å snakke piss, eller requeste ting...

"hate the kids"...

-p
Heh, nei, ikke ironisk
bra vi er enige:P

(offtopic som fy...)

-p
Opprinnelig postet av Xtrax
Har vært en sort her i sommer som var helt svart og myk, folk kallte den for boblehasj, men problemet var at den reiv noe helt sinnsykt i halsen, også begynnte det flyve rundt sånn små svarte "hår" i lufta når man hadde røkt den.
Folk fikk det for seg at dev var PCB (plastikk) i den, noe jeg personlig har vondt for å tro, men man vet jo aldri. Så er det noen her som har vært borti plastikk I hasjen? Grunnen skulle visstnok være for at hasjen skulle holde seg lengre. Men jeg synes fortsatt det høres rart ut.
Vis hele sitatet...
Mange som snakka om de boble greiene i sommer ja. Jeg røyka ikke selv, men jeg så en klump en gang i ferien og den var ganske lys. Litt grønn i fargen. Den begynte å boble når man varmet den.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kjøper all type røykings for 100 spenn grammet her, om det så er svarting eller pollenmarroc..

Svarting kan være et helvette å mekke.. Tips: gni _forsiiiiktiiig_ ellers klumper alt sammen seg opp...
Opprinnelig postet av felix_poker
Mange som snakka om de boble greiene i sommer ja. Jeg røyka ikke selv, men jeg så en klump en gang i ferien og den var ganske lys. Litt grønn i fargen. Den begynte å boble når man varmet den.
Vis hele sitatet...
ja..
Boblehasjen består av så rene oljer at den begynner å boble ved oppvarming. Det er derfor den har fått navnet..


Edit:
Opprinnelig postet av Xtrax
Har vært en sort her i sommer som var helt svart og myk, folk kallte den for boblehasj, men problemet var at den reiv noe helt sinnsykt i halsen, også begynnte det flyve rundt sånn små svarte "hår" i lufta når man hadde røkt den.
Vis hele sitatet...
denne typen skal forøvrig ikke brennes, kun oppvarmes. Godt mulig at dette er grunnen til problemene dine/deres..


-p
Sist endret av cpt-poon; 19. mars 2004 kl. 13:45.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
med svarting pleier jeg å gni den ekstra myk i hendene, og så mase den inn i tobakken. funker fint.
Jeg røyka GOD svarting igår, den var helt plastelina myk og ooooooh sinnsykt good. Måtte bare si det
med svarting er det fint med skapell til å skrape det av, eller kutte det med en saks
(legge hasjen og tobakk i en kopp og klippe det nedi der)


off topic:
husker noe om at den reneste formen av svarting en kan få er håndlaget av munker i India og er kalt Tempelhasj eller Hellig hasj
......og det de gjør er å gå ut når det er morgendugg og soloppgang, stryke plantene med hansker og håndpresse det de samler opp til de får en godklump. Den skal da være helt ren siden den er laget av 'rene' munker og av de beste plantene

Og det som India's Hellige Menn/kyr ser når de røyker Tempelhasj er hva gud'(ene) ønsker.....

vakkert til tross for min ateisme....

GoatboyReloaded: Tempelkulene er nepalske ikke indiske tror jeg. Du har forøvrig rett med at det skal være den beste hasjen i verden
Svarting trenger vel da ikke være knadd.
Kan lagest på samme måte som standar, bare en bruker eks. finere/mindre mellomrom på siktene. Da vil mindre plantematriale falle gjennom og hasjisjen vil bestå av en større prosent trichomer. Det finnes GOD svart marokkansk, men det blir som oftest solgt i sør-europa, og kommer sjeldent opp til Norge, men det skjer jo av og til. Akkuratt som det av og til kommer svating fra andre land og verdensdeler.

Når det gjelder håndknadd hasj, aka. tempelkuler. Så regnes de ikke bare som gode, men sjeldne også. Tror det er pga.
De røykest/brukest hvor det lagest og blir ikke smuglet ut. Du kan få sterker hasjisj enn tempelkuler målt i THC, men så teller jo smak og høyden også. Altså er er ikke tempelkuler særlig rene i forhold til adre typer. Dette kommer an på måten hasjisjen er fremstillt på/hvor hard den er knadd. Men så tror jeg du kanskje mener ren på en annen måte en ren også(ren som i guddomelig/magisk).

Fred.

ps. Sjekk ut denne Linken!
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Ja, gjett hva som nettopp kom på døra mi?
Jeg prøvde svarting for noen dager siden(JÆVLI BRA forresten!)
Det kom hår i luften hos meg og.Det var ikke plast utenpå,det luktet/smakte ikke plast heller.Sikker på at det er pcb?
eeh, jeg får følelsen av alle driver med hasj her jeg...
Go Tuborg sier jeg bare!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Flott og informativ førstepost, veldig bra. *himle med øynene*

Nei, fra spøk til alvor, nå er det jo ikke akkurat så veldig mange som har svart på tråden, og hvis vi legger til at nFF faktisk har over 5100 registrerte brukere så er vel mange litt drøyt .

Hasj er vel forresten ikke så galt? IMO bedre en tuborg og alkohol generelt i en hel del sammenhenger.

Velkommen til forumet.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Svart plukk. Æsj. Dårlig hasj. Hasjen er ofte ganske svart hvis den er ganske gammel og, så hvis omhy, lukt på shitten.
Sorry, er litt off topic nå men må bare spørre om dere noen gang har hatt hasj med krystaller? La merke til at det var krystaller på hasjen jeg røyket i helgen (inni hasjen ja). Var visst beste marrokanske man får tak i Oslo området for tiden har jeg hørt.. Røyka også plastelina myk svart hasj i helgen og må si det er vanskelig å sammenligne mørk hasj med lys.. Får stadig halliser av god svart og mer lattis, mens lys gir en mer beroligende skewhet.
hasj er jo stort sett pressa krystaller, så det er nok ikke så uvanlig at det kan glinse litt inni der, men det skal ikke være krystaller inni der for da har den blitt altfor dårlig knadd