Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 6901
Hei. Startet ps4 for første gang, og lastet ned oppdateringen. Men når jeg så skal logge på psn for å kjøpe spill, kommer jeg ikke inn.. Forsøkte å sørfe litt rundt på nett, men fant ikke noe som tilsier at psn er nede.. Er det bare nettet som tuller med meg, eller har andre problemer med psn i dag??
PSN var nede en liten periode. Men ser ut til å fungere igjen nå.
Sikkert overbelastning etter julegave åpningen.
Forsøkte igjen nå, men kommer fortsatt ikke inn. Feilkodene for hvorfor varierer også endel.. Siste nå er Kan ikke kople til serveren (NW-31201-7)
Har sjekket internett forbindelse under innstillinger, og den viser at alt er ok.. Bare tilkopling til psn som feiler her

Og nå fikk jeg tilkopling til server er brutt (CE-34861-2). ...frustrert...

Ja... Da kom en mer forklarende melding: Vedlikehold pågår på Sony Entertainment Network (NP-35000-8)

Har ikke kristendommen nådd Japan ennå, så de slutter å jobbe i jula. Eller bygger de opp hele serverparken på nytt ved hjelp av Minecraft siden de absolutt må gjøre dette nå....!?!?
Sist endret av Stinelise23; 25. desember 2014 kl. 15:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er nok Lizard squad som ddoser serverne - De sa igår at de skulle gjøre det idag Jævelig kjipt..

https://twitter.com/LizardMafia
Sist endret av Tidspress; 25. desember 2014 kl. 15:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja. Ser det er referert på business insider og:
http://www.businessinsider.com/plays...credit-2014-12

Men de butde jo hatt en psn melding: vi er blitt hacket (LZ-11007-2)
Drit....!!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
PS er en god konsoll om du vil spille singleplayer, men som alle vet så er det jo Xbox som er dealen om du skal spille online. Om jeg noensinne hadde kjøpt en playstation så hadde jeg ikke orket å tenke på å koble den mot nett engang pga det er så mye problemer med det.
Jeg har aldri hatt problemer med ps3 og multiplayer. Ser ut som jeg klarer å kople meg på psn igjen, men playstation store er ikke helt oppe.. Noe som gjør at jeg ikke får lastet ned spill :-(
Aldri spillt singleplayer spill, bortsett fra minecraft.. Her går det i cod og battlefield :-)
Litt kjedelig at PSN fortsatt ikke er oppe å går som
Man kan forresten sjekke PSN status her
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
PS er en god konsoll om du vil spille singleplayer, men som alle vet så er det jo Xbox som er dealen om du skal spille online. Om jeg noensinne hadde kjøpt en playstation så hadde jeg ikke orket å tenke på å koble den mot nett engang pga det er så mye problemer med det.
Vis hele sitatet...
Tull.. Det gjaldt ps3.. Ikke ps4..
Heyhey, håper dette klarer litt ting:

PSN og Xbox live ble i går DDOSET av en gruppe som kaller seg "The Lizard Squad". Det er også en motgruppe, som kaller seg "The fine Squad, og de prøver å hole Xbox live og PSN oppe. Nettet på konsollene har funket litt de siste 24 timene, men som jeg sa jobber de med å få opp nettet igjen.

Håper dette hjalp noen. PS: Dere kan søke opp disse gruppene på Twitter for å se oppdateringer.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
PS er en god konsoll om du vil spille singleplayer, men som alle vet så er det jo Xbox som er dealen om du skal spille online. Om jeg noensinne hadde kjøpt en playstation så hadde jeg ikke orket å tenke på å koble den mot nett engang pga det er så mye problemer med det.
Vis hele sitatet...
Syns psn er like bra som Xbox Live. Jeg har både xbox og ps4.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
PS er en god konsoll om du vil spille singleplayer, men som alle vet så er det jo Xbox som er dealen om du skal spille online. Om jeg noensinne hadde kjøpt en playstation så hadde jeg ikke orket å tenke på å koble den mot nett engang pga det er så mye problemer med det.
Vis hele sitatet...
I alle mine år med PS og Xbox synest jeg virkelig ikke PS er noe dårligere alternativ, tvert imot heller jeg mot PS som er det eneste jeg bruker for øyeblikket Så må man vell også betale for xbox live om jeg hugser riktig?
mo66y: Det stemmer at en må betale for Xbox Live. Kjøper du deg en PS4 er det bare å venne seg til tanken, da de her krever Playstation Plus for online gaming og annet innhold.
Er PSN nede ikveld også?
får ikke kontakt med The Crew, ei heller Trials..

Destiny gir også Error
Sist endret av Eyeamare; 26. desember 2014 kl. 19:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vært nede i hele dag egentlig. Mange, inklusive meg, får logget på psn, men så er det full stopp til andre ting; online gaming, store, etc...
Jaaa... Klarte å laste ned siste cod spillet og holder nå på med oppdateringen av det... Men det er litt opp og ned dette playstation store.. Får opp at de er under maintenance når jeg forsøker å gå inn igjen nå.. Satser på at alt ordner seg ila.kvelden :-)
Sony og Microsoft ble hacket fordi hackerene mente barn har nødt til å være sammen med familiene sine i jula i stedet for å spille spill.
Sitat av Koskenkorva Vis innlegg
Sony og Microsoft ble DDoSet fordi shitkids mente ATTE GREAT LOLZ!.
Vis hele sitatet...
there...fixed it
Står att serveren er online nå, men kommer fortsatt ikke inn jeg. Er det bare meg eller? :P
Jeg kommer heller ikke inn
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen andre en meg som har hatt problemer med psn hele påsken??
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Noen andre en meg som har hatt problemer med psn hele påsken??
Vis hele sitatet...
Nøyaktige målinger kan du se her, om du noen gang er i tvil.