Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 9769
La oss si en kar kom hit på min eiendom

Han kom full og begynte å slå etter meg, så jeg slo tilbake og lot han være liggende på bakken utenfor mens jeg ringte politiet. (det tok over 40 minutter før de kom, så jeg brukte strips rundt armene hans)

Og jeg pleide ikke sårene hans.

Og nå lurer jeg på, hva skjer etter dette?

Det som skjedde var jo at jeg ba han flere ganger forlate min gård, men han ville ikke høre, før han deretter ble irritert og slo etter meg og bommet. Så jeg slo han rett ned.

Det ble tatt promilletest av meg, jeg hadde drukket tre pils før dette skjedde.
Jeg ble også kjørt hjem av politiet. Noe som er langt siden jeg bor nordpå.


Jeg er tidligere straffedømt for væpnet ran.

Han er tidligere dømt for 3 voldtekter.

Edit: Dette blir altså ord mot ord. Da det ikke finnes vitner i nærheten.
Sist endret av SkittenKanyle; 22. januar 2014 kl. 05:10.
Svever evig
Trådstarter
Det skal noteres at denne personen var svært beruset.

Jeg har masse våpen i huset, men dette var bare med knyttnever.

Han sparket også etter politiet når de tok frem letterman for og ta stripsen vekk.
Sist endret av SkittenKanyle; 22. januar 2014 kl. 05:31.
Tror du skal ta å sove ut rusen og komme tilbake når du er edru nok til å forklare på en forståelig måte.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Hahaha, kanskje ikke så konstruktivt, men alt jeg har å si er nord-norge ass, for en gjeng...
Svever evig
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Tror du skal ta å sove ut rusen og komme tilbake når du er edru nok til å forklare på en forståelig måte.
Vis hele sitatet...
Jeg er nok enda litt i sjokk etter 20 minutters avhør og 60 minutters ventetid.

Er det rart jeg har våpen i huset når det tar politiet 40 minutter å komme hit?

Nei, de ransaket ikke huset mitt. Men fy faen for en følelse når du ikke kan stole på politiet og må ta ting i sin egne hender.

edit: lovlige våpen, altså.
Sist endret av SkittenKanyle; 22. januar 2014 kl. 05:51.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Jeg er nok enda litt i sjokk etter 20 minutters avhør og 60 minutters ventetid.

Er det rart jeg har våpen i huset når det tar politiet 40 minutter å komme hit?

Nei, de ransaket ikke huset mitt. Men fy faen for en følelse når du ikke kan stole på politiet og må ta ting i sin egne hender.

edit: lovlige våpen, altså.
Vis hele sitatet...
tidligere ransdømt har lovlige våpen hjemme ? tvilsomt.. eneste du har lov til å ha hjemme er vel gaffel og smørkniv
Svever evig
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
tidligere ransdømt har lovlige våpen hjemme ? tvilsomt.. eneste du har lov til å ha hjemme er vel gaffel og smørkniv
Vis hele sitatet...
Du kan ha macheter og sverd lovlig, og pistol hjemme. Ikke for å nevne hagler og rifler.

Pistoler er for de som er med i en klubb, da.

Hagler og rifler er for de som har jegerlisensen.
Sist endret av SkittenKanyle; 22. januar 2014 kl. 07:02.
Hvordan kan en som er dømt for væpnet ran tidligere ha lovlige våpen hjemme? Er jo helt på trynet.

OT: Tror dere bare får en bot og går hver deres vei. Hvis dere er uheldige så kan det nok tenkes at det blir sak og fengsel, siden dere begge er tidligere dømt.
Sitat av Mesias Vis innlegg
Hvordan kan en som er dømt for væpnet ran tidligere ha lovlige våpen hjemme? Er jo helt på trynet.

OT: Tror dere bare får en bot og går hver deres vei. Hvis dere er uheldige så kan det nok tenkes at det blir sak og fengsel, siden dere begge er tidligere dømt.
Vis hele sitatet...
Trådstarter sa vel våpen og ikke skytevåpen.. Våpen kan være så mangt, ifra kjøkkenkniver til øks, og selv de mest hardbarka kriminelle får nok lov å ha biffkniver på sitt eget kjøkken når de er ferdig med soning..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Trådstarter sa vel våpen og ikke skytevåpen.. Våpen kan være så mangt, ifra kjøkkenkniver til øks, og selv de mest hardbarka kriminelle får nok lov å ha biffkniver på sitt eget kjøkken når de er ferdig med soning..
Vis hele sitatet...
Joda, sant nok det. Tolket det dit at han hadde skytevåpen (My foult hvis det er feil).
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Hahaha, kanskje ikke så konstruktivt, men alt jeg har å si er nord-norge ass, for en gjeng...
Vis hele sitatet...
Nå syns jeg du var en smule hjernedød... Forbanna idiot.
Learning by doing
Undef's Avatar
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Nå syns jeg du var en smule hjernedød... Forbanna idiot.
Vis hele sitatet...
så må man begrunne hvorfor han er en idiot.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Fordi nordlendinger er bra folk!
Sitat av Undef Vis innlegg
så må man begrunne hvorfor han er en idiot.
Vis hele sitatet...
Fordi han drar alle som bor i nord-Norge over èn og samme kam. Derfor.
Høres ut som du tok en for laget med å grise han, gi en oppdatering på hvor saken går videre.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Det som skjedde var jo at jeg ba han flere ganger forlate min gård, men han ville ikke høre, før han deretter ble irritert og slo etter meg og bommet. Så jeg slo han rett ned.

Det ble tatt promilletest av meg, jeg hadde drukket tre pils før dette skjedde.
Jeg ble også kjørt hjem av politiet. Noe som er langt siden jeg bor nordpå.


Jeg er tidligere straffedømt for væpnet ran.

Han er tidligere dømt for 3 voldtekter.

Edit: Dette blir altså ord mot ord. Da det ikke finnes vitner i nærheten.
Vis hele sitatet...
Det er jo ganske rett frem selvforsvar, høres det ut som. Politi burde jo forstå dette, men din kriminelle historie vil kanskje spille inn på en eller annen måte. At du stripset han og kontaktet politiet gir jo et inntrykk av at du var den fornærmede i denne saken, alle som tenker logisk vil forstå det.

Tror du motstanderen vil anmelde deg? Ble han stygt skadet?
Kom det bare inn en fyr på eiendommen din å slo etter deg, eller var han der på fest eller en annen invitasjon?

Slo du han bare en gang eller banka du han? Skada du han noe mer etter du satt han i strips?

Det høres jo veldig ut som selvforsvar.
Det hele koker vel ned til nødverge. Dersom du ikke forvoldte mer skade enn det som var nødvendig for å forsvare deg bør det gå bra. Men husk at dette med nødverge er en vurderingssak. Jeg er ganske sikker på at man kan anholde noen på egen eiendom dersom personen utviser en særlig trussel. Dette kan man da gjøre inntil politiet henter personen, noe de jo i dette tilfellet gjorde.

Dersom du har lovlige våpen hjemme og ikke brukte disse ser jeg ikke helt hva du bekymrer deg for. At du er tidligere straffedømt kan ha en innvirkning på hvordan saken vurderes. Men det samme gjelder personen du forsvarte deg mot. Eksempelvis ble en kjent gjengkriminell frikjent for å ha skutt en torpedo flere ganger i brystet - nødverge. I den saken ble det holdt frem at torpedoen hadde et særlig ille rykte, og at det var rimelig å bruke så høy grad av vold.

Som du sier så blir jo dette ord mot ord. Men dersom du snakker rett og personen var svært ruset og du hadde drukket bare tre pils bør din troverdighet holdes høyere.

On a personal note: De fleste som bor et stykke unna politiets umiddelbare responstid har nok IKKE huset fullt av våpen. For et utrolig flåsete argument. Jeg tror det er helt andre grunner til at det dukker trippel-voldtektsdømte opp på døren din. Ikke at jeg dømmer deg, men det virker jo som om du har en viss bakgrunn. Jeg sier heller ikke at du ikke bør ha våpen - for hva vet vel jeg om det? - men at du kanskje skiller deg litt ut ifra bjørg på neset?
Svever evig
Trådstarter
Sitat av strikkball Vis innlegg
Kom det bare inn en fyr på eiendommen din å slo etter deg, eller var han der på fest eller en annen invitasjon?

Slo du han bare en gang eller banka du han? Skada du han noe mer etter du satt han i strips?

Det høres jo veldig ut som selvforsvar.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte 2-3 slag, kanskje en brukket nese på ham.

Dette var ingen fest, det var på privat eiendom. jeg var tydeligvis edru nok etter 3 pils til å avgi forklaring. (jeg må drikke mye for å bli full)

Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Det er jo ganske rett frem selvforsvar, høres det ut som. Politi burde jo forstå dette, men din kriminelle historie vil kanskje spille inn på en eller annen måte. At du stripset han og kontaktet politiet gir jo et inntrykk av at du var den fornærmede i denne saken, alle som tenker logisk vil forstå det.

Tror du motstanderen vil anmelde deg? Ble han stygt skadet?
Vis hele sitatet...
Han er en jævel til å anmelde folk, det er ikke akkurat første gangen han har lagd bråk.

Så var det noen som lurte på om det var noen historie bak oss, den eneste historien bak oss er at han har dukket opp et par ganger og slått hardt i døra og skreket ut navnet mitt, men han ville vel sikkert bare ha mer alkohol av noen.

Jeg tenker jeg skal stikke innom han og høre hva han har sagt, selv om han er fyllik så er han rimelig oppegående når han er edru.

Når han er hjemme da.

Nå skal det sier det er RYKTER jeg har hørt om den tidligere karen som slo han ned. Men det sies på bygda at han som kom inn på eiendommen min fikk boten. Og han andre slapp unna.

EDIT: Eller så tror jeg det er best jeg driter i å ta kontakt med ham.
Sist endret av SkittenKanyle; 22. januar 2014 kl. 16:48.
murloc, jeg tror ikke det er helt riktig at det blir nødverge. Nødverge trer inn, ettersom jeg forstår, når det er nødvendig å bruke vold da det ikke er andre muligheter. TS ble aldri fysisk skadet dersom jeg forstår det riktig.
Et familiemedlem ble sittende inne da han forsvarte seg mot tre bodybuildere hvor den hardest skadede ble slått bevisstløs.

Jeg vet ikke, men min erfaring trer bare imot din, Murloc.
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
murloc, jeg tror ikke det er helt riktig at det blir nødverge. Nødverge trer inn, ettersom jeg forstår, når det er nødvendig å bruke vold da det ikke er andre muligheter. TS ble aldri fysisk skadet dersom jeg forstår det riktig.
Et familiemedlem ble sittende inne da han forsvarte seg mot tre bodybuildere hvor den hardest skadede ble slått bevisstløs.

Jeg vet ikke, men min erfaring trer bare imot din, Murloc.
Vis hele sitatet...
Jeg skal innrømme jeg ikke er noen jurist. Men nødverge har ikke som krav at man først er blitt skadet. At man 'tror' man står i fare for å bli skadet holder. Sjekk saken jeg nevnte i min post. En annen nylig sak er den om de som banket en som brøt seg inn i huset til en familie ganske nylig. I den saken tok faren og kjæresten til datteren ganske "hardt" i når de uskadeliggjorde mannen som brøt seg inn. De ble helt frikjent.

Link til en artikkel som omtaler dette og som nevner saken jeg nå nevner litt nede i artikkelen om en inbrudstyv på karmøy. Men når det kommer til nødverge er det alltid et spørsmål om skjønn.
Sist endret av murloc; 22. januar 2014 kl. 22:09.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Jeg brukte 2-3 slag, kanskje en brukket nese på ham.

Han er en jævel til å anmelde folk, det er ikke akkurat første gangen han har lagd bråk.

Så var det noen som lurte på om det var noen historie bak oss, den eneste historien bak oss er at han har dukket opp et par ganger og slått hardt i døra og skreket ut navnet mitt, men han ville vel sikkert bare ha mer alkohol av noen.

Jeg tenker jeg skal stikke innom han og høre hva han har sagt, selv om han er fyllik så er han rimelig oppegående når han er edru.

Når han er hjemme da.

Nå skal det sier det er RYKTER jeg har hørt om den tidligere karen som slo han ned. Men det sies på bygda at han som kom inn på eiendommen min fikk boten. Og han andre slapp unna.

EDIT: Eller så tror jeg det er best jeg driter i å ta kontakt med ham.
Vis hele sitatet...
2-3 slag = uskadeliggjort. Vil jeg tro, da. Hans historie gjør jo bare din enda mer troverdig, hvis den stemmer. Er nok best å ikke kontakte han, ja!
Svever evig
Trådstarter
Jeg vil også tro det faktum at han sparket etter politiet bekrefter historien min enda mer at han var krakilsk.
Man trenger ikke selv bli skadet for å påberope nødverge.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Jeg er tidligere straffedømt for væpnet ran.

Han er tidligere dømt for 3 voldtekter.

Edit: Dette blir altså ord mot ord. Da det ikke finnes vitner i nærheten.
Vis hele sitatet...


Hvordan vet du at han er tidligere dømt for 3 voldtekter??
Svever evig
Trådstarter
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Hvordan vet du at han er tidligere dømt for 3 voldtekter??
Vis hele sitatet...
Fordi han har sagt det selv, til og med skrytt av det.
Sist endret av SkittenKanyle; 2. februar 2014 kl. 17:17.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Fordi han har sagt det selv, til og med skrytt av det.
Vis hele sitatet...

Ok. Nesten så jeg ikke tror på det, men ok. Fulle folk kan si alt, null hemninger...
Svever evig
Trådstarter
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Ok. Nesten så jeg ikke tror på det, men ok. Fulle folk kan si alt, null hemninger...
Vis hele sitatet...
Han har vel sittet i fengsel i 8-10 år til sammen nå. Ikke lenge siden han kom ut. Han skrøt av at han til og med brukte hammer for å slå nervene i armene til offrene slik at de ikke skulle gjøre motstand.

Han har til og med fått hjemmepermisjon flere ganger.

edit: politiet har ikke vært her, og jeg har ikke fått innkalling til avhør. Jeg regner med jeg allerede hadde fått innkalling siden politiet har lite å gjøre her oppe.
Sist endret av SkittenKanyle; 2. februar 2014 kl. 18:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har vært borti noe lignende da to fulle menn gikk inn på eiendommen til en annen mann og ville lage bråk. Han slo de ned i selvforsvar etter de hadde prøvd og slå han ned.

Mannen som slo de to ned ble senere dømt. Det kunne løses med andre måter enn vold var politiets løsning.
Svever evig
Trådstarter
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Har vært borti noe lignende da to fulle menn gikk inn på eiendommen til en annen mann og ville lage bråk. Han slo de ned i selvforsvar etter de hadde prøvd og slå han ned.

Mannen som slo de to ned ble senere dømt. Det kunne løses med andre måter enn vold var politiets løsning.
Vis hele sitatet...
Det hørtes veldig skuffende ut. Håper forhistorien hans svartmaler ham.

Jeg får bruke det svarte kortet og ringe inn til noe familie i politiet her oppe i vår lille politistad.

Han har tross alt begynt med slåsskamper flere ganger i følge bygdedyret(rykter).
Sist endret av SkittenKanyle; 2. februar 2014 kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres meget rart ut at en kar brått kommer på eiendommen din å begynner og slå etter deg uten en forhistorie bak. Men om det skulle være sant det du skriver så havnet du jo i nødverge siden du ikke hadde gjort noe og han begynte å slå etter deg. Verre er det vel ikke?
Svever evig
Trådstarter
Sitat av narni Vis innlegg
Høres meget rart ut at en kar brått kommer på eiendommen din å begynner og slå etter deg uten en forhistorie bak. Men om det skulle være sant det du skriver så havnet du jo i nødverge siden du ikke hadde gjort noe og han begynte å slå etter deg. Verre er det vel ikke?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser tråden så ser du at det han går og lager bråk i fylla, og det som værre er. Det står også i tråden vår forhistorie, noe som er minimal og på inget grunnlag hensikt til hat eller vonde følelser.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Hvis du leser tråden så ser du at det han går og lager bråk i fylla, og det som værre er. Det står også i tråden vår forhistorie, noe som er minimal og på inget grunnlag hensikt til hat eller vonde følelser.
Vis hele sitatet...
Ja da handlet du i selvforsvar da?
Ellers blir det jo bare gjetting
Sist endret av narni; 2. februar 2014 kl. 20:14.
Svever evig
Trådstarter
Sitat av narni Vis innlegg
Ja da handlet du i selvforsvar da?
Ellers blir det jo bare gjetting
Vis hele sitatet...
Ja, det gjorde jeg vel. Hvis han hadde vært edru så hadde jeg bare sagt til at han å komme seg vekk fra eiendommen min, noe jeg gjorde, men han ble sur.


Siden dette er et hus så kunne han bare knust en rute og kommet seg inn hvis jeg ikke hadde gjort noe.

Og så lang utrykkningstid det er her, så kunne han enkelt gått inn på kjøkkenet og tatt en kniv.
Sist endret av SkittenKanyle; 2. februar 2014 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Han har vel sittet i fengsel i 8-10 år til sammen nå. Ikke lenge siden han kom ut. Han skrøt av at han til og med brukte hammer for å slå nervene i armene til offrene slik at de ikke skulle gjøre motstand.

Han har til og med fått hjemmepermisjon flere ganger.

edit: politiet har ikke vært her, og jeg har ikke fått innkalling til avhør. Jeg regner med jeg allerede hadde fått innkalling siden politiet har lite å gjøre her oppe.
Vis hele sitatet...

Han hadde fortjent mye verre en bare å bli strippset.... høres forferdelig ut, tenker på hvordan ofrene hadde det under voldtekten
Svever evig
Trådstarter
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Han hadde fortjent mye verre en bare å bli strippset.... høres forferdelig ut, tenker på hvordan ofrene hadde det under voldtekten
Vis hele sitatet...
Kan jo gi en liten oppdatering, snakket med en i familien som er snut, ting ser ganske bra ut. Han skulle snakke med de som har ansvar for saken min.

Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Kan jo gi en liten oppdatering, snakket med en i familien som er snut, ting ser ganske bra ut. Han skulle snakke med de som har ansvar for saken min.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk forøvrig skryt av ham også.
Sist endret av SkittenKanyle; 4. februar 2014 kl. 02:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Kan jo gi en liten oppdatering, snakket med en i familien som er snut, ting ser ganske bra ut. Han skulle snakke med de som har ansvar for saken min.
Vis hele sitatet...

Bra! Det ordner seg nok, særlig når vedkommende er et monster.

Sånne som han skulle ha blitt ``tatt litt hardere i`` Pedofile og voldtektsmenn får god behandling i norske fengsler, de blir ofte tatt veldig godt vare på

Det ordner seg sikkert for deg.
Svever evig
Trådstarter
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Bra! Det ordner seg nok, særlig når vedkommende er et monster.

Sånne som han skulle ha blitt ``tatt litt hardere i`` Pedofile og voldtektsmenn får god behandling i norske fengsler, de blir ofte tatt veldig godt vare på

Det ordner seg sikkert for deg.
Vis hele sitatet...
Update: Han har visstnok ikke anmeldt meg engang, men han blir tiltalt for vold mot politiet.

Snakket med familie..
Sist endret av SkittenKanyle; 9. februar 2014 kl. 13:02.