Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5921
Hvis man er under tillat alder på minicruise med danskebåten. Vi er to gutter på 17 år som vil dra på dnaskebåten for å stashe opp med siggaretter og lignende, noen som vet om de sjekker om vi er under tillat alder hvis vi allerede har billeter? Man må jo egentlig ha reiseleder eller foresatt med seg, men så har det seg sånn at det for tiden er umlig på grunn av at de er bortreist. IdeEr? Svar mottas med STOR takknemlighet...
1. Er det aldersgrense på danskebåten da ?
2. Da vi kjørte med danskebåten i sommer var det ingen som sjekka noe som helst nesten. Da vi kom til køen sjekka de bare at det var 5 i bilen, og så fikk vi kjøre ombord uten noen grundigere kontroll.
Da eg var på danskebåten sist gang, ca i mai, med eit forbund eg er i forbundsstyret til, blei me møtt av securitas. Securitas folka sa til meg og ein heilt ukjent mann at han hadde ansvar for meg (eg er 17), og han sa jada klart. Så var eg ombord Kanskje du er heldig, like heldig som meg.

Og når det gjelder alkoholkjøp, så nytter det nesten ikkje. Eg blei spørt om id, og han eine eg var med som var rundt 30 blei spørt om id. Så det virka nesten som dei spør alle, utenom pensjonister. Men nattklubben er ein annan sak. Der er det berre å opne skjorta og vise litt brysthår, om du har
Jeg blei stoppa i leg-kontroll på nattklubben. Dessverre var det 20-årsgrense (!!!) så jeg kom ikke inn.
Veit ikkje om det er slike regla i alle rederiene, men her er i alle fall Fjord Line's regla: Man må være fyllt 20 år for å reise aleine. Er man under 20 år må man ha med følge på over 25 eller 30 år. Du FÅR kjøpt billetta ja, men det er når du skal gå ombord i båten dei faktisk sjekka alderen din.

Kjenne 2 stk på 17 år som faktisk kom seg ned til Danmark. Det dei gjorde var å gå til billettøren. Han sa: "Dere må være over 20". Dei sa da at foreldra var lenger bak i køa og dei blei da bedt om å gå til side og vente på foreldra. Etter ei stund gikk dei bort til den andre billettøren og han spurte om alder og slikt og ville ikkje slippe dei ombord. Da sa dei "Men foreldra våre er allerede gått ombord". Da fikk dei komme igjennom

Men det som er: I Danmark står det kun èn billettør som sjekka alderen (i alle fall på kveldsavgang) og DA kan du få problema
Jeg har reist et par ganger til Danmark uten å verre gammel nok.
1: når dere skal bestille biletene, ringer dere in og bestiller biletene ( husk å si at dere er over 21 år )
2: dere må få en eller anen som er over 21 år til å hente biletene i luka (personlig så fikk vi en uteliger til å hente de, ga han bare 100 kr :P )
3: når dere går om bord så spør de ALLDRIG om leg, vis de gjør det så må dere bare si at dere reiser sammen med mamma og pappa og de har allerede gott om bord ( det står ikke noe sted på bileten om man reiser alleene eller samen med noen)
4: Når dere skal gå om bord i Danmark så må dere kun vise retur billetten 5: god tur

I uke dagene er aldersgrensen 18 år i helgene er de 21 år, anbefaler dere å ta natt ferja på lørdags kvelden…
Dere kan bare glemme å få kjøpt noe i tax freeen for der spør de alltid om leg, men dere kan gå innom slakter vinter han liger ca 3 min gange fra der båten leger til kai og han har oppent 24\7

Tips til vorden drikke dere fulle
Dere får seff ikke kjøpt noe drikke i baren men ta med dere en liter sprit hjemme fra å gå i baren å bestille alkohol frie drinker, så heller du bare oppi spriten din  denne måten er også mye biligere :P
Sist endret av XonatoR; 3. august 2005 kl. 21:45.
Sitat av XonatoR
3: når dere går om bord så spør de ALLDRIG om leg
Vis hele sitatet...
Jo, hos billetør og i baren gjer dei det, alltid hos Fjord-Line
Sitat av XonatoR
4: Når dere skal gå om bord i Danmark så må dere kun vise retur billetten
Vis hele sitatet...
Nei, må også vise legitimasjon der, alltid hos Fjord-Line
Sitat av XonatoR
I uke dagene er aldersgrensen 18 år i helgene er de 21 år,
Vis hele sitatet...
20 års heile veka, alltid hos Fjord-Line
Sitat av XonatoR
Dere kan bare glemme å få kjøpt noe i tax freeen for der spør de alltid om leg
Vis hele sitatet...
Ironisk som der er, er dette den einaste plassen dei IKKJE spør om legitimasjon i det fordømte rederiet.

Veit ikkje korleis det er hos andre rederi, men hos Fjord-Line er det i alle fall slikt. Reise somregel 2-3 ganga i året med den båten..
Var meg og oifind som skulle dra. Men da ser det dårlig ut da. Litt dritt egentlig, hadde gleda oss til litt mer overkommelige priser. Vi hadde tenkt til å dra fra Oslo, så hvis noen har erfaringer fra rederier som går derfra hadde det vært topp.
Jeg og en kompis dro på tur til Danmark som 15-åringer. Fikk noen andre til å hente bilettene våre, hvor det forøvrig sto at vi var 21 år. Vi kom oss fint inn på ferga, ingen som spurte om noen form for legitimasjon i det hele tatt. Gikk også greit å handle alkohol i baren og på tax-free. De gangene vi ble spurt om ID viste vi bare biletten.

Vet ikke åssen det er nå da, men vil nesten tro at de har skjerpet rutinene sine siden den gang..
DAN  Din jævla kverulant har du ikke tenkt på at disse to rederiene ikke er like
Har personlig gjort dette mange ganer, jeg VET hva jeg snaker om…
Du må faen mæ verre mongis du…
Når du har slike spørsmål så lønner det seg å sende en mail direkte til rederiet. Ser ikke ut som du får svaret her. Eller ta en kjapp telefon så får du svaret på under 2 min.

Ser at du har rett XonatoR, ihvertfall hvis det gjelder color line.
Sitat av XonatoR
DAN  Din jævla kverulant har du ikke tenkt på at disse to rederiene ikke er like
Har personlig gjort dette mange ganer, jeg VET hva jeg snaker om…
Du må faen mæ verre mongis du…
Vis hele sitatet...
Greit å nevne hvilket rederi du snakker om da, ellers må vi jo anta at du snakker generelt om alle rederiene..
Jeg ringte til Color Line for 30 min siden ca. På Døgn/Weekendcruise er det 23 år i helger og helligdager. Men i uka var det 20.

Da spurte jeg hvilket tilbud de hadde til oss ungdom på 18/19 år? Det hun da kunne tilby var enten å ta med følge på 35 år, eller reise vanlig transport, asså være der noen dager i Danmark.

Grunnen til at det var sånn, var fordi de brukte reglene som en vanlig nattclub.
Hva er aldersgrensen for å reise med Color Line?
Aldersgrensen på våre skip varier avhengig av linje/rute og type reise du ønsker å benytte deg av. Nedenfor finner du en oversikt over gjeldende aldersgrenser for reiser med selskapets skip.



Larvik - Frederikshavn:


Transport: 16 år

MiniCruise: 20 år på samtlige seilinger

Dagsturer: 18 år (tur/retur samme dag)


Sandefjord - Strömstad:


Transport: 16 år

Svipptur kl 1630 og 1930 på fredag/lørdag: 20 år

Turer med Østfoldbussen: 20 år


Kristiansand - Hirtshals:


Transport: 16 år

Gratisbilletter: 20 år

Nattshopping med utreise kl. 1915: 20 år

Dagstur med utreise kl. 0815: 18 år

Svipptur i sommersesong: 18 år.

Oslo - Hirtshals:


Transport: 16 år

MiniCruise: 23 år

Oslo - Kiel:


Transport: 16 år

Cruise: 23 år

Bergen/Stavanger - Hirtshals:


Transport: 16 år

Cruise: 23 år
Vis hele sitatet...
Sakset fra colorline.no
Takk for svar. Jada vi har ringt, og som jeg skrev vet vi godt at vi er under aldersgrensa, men vi tenkte å prøve oss likevel og lurte derfor på erfaringer med kontroll osv. Vi får se hva vi gjør, ingen som vet om de kontrollerer ID når man skal på båten?
Hvis de tror at dere er under grensa og tror at dere reiser aleine kan de kreve ID. Men de pleier ikke det, untatt på nattbåten i heljene
Når jeg var på danskebåten sist var det ingen som sjekket noen form for leg, de spurte bare om booking nummer så fikk vi utlevert billeter og slikt... Fikk også kjøpt alt av alkohol og tobakk på tax-free og jeg er bare 17. Og hadde ingen problemer med å kjøpe ting i baren på de diverse nattklubbene og ingen sjekket leg når man gikk inn på dem.

Men hvis man skal ha tak i alkohol så burde det vel bare gå ann å vente til man er fremme i danmark og kjøpe der siden det er 16 på all alkohol/tobakk? Prisene på tax-free er vel kanskje noe mer overkommelige da.
Sitat av aislinn
Greit å nevne hvilket rederi du snakker om da, ellers må vi jo anta at du snakker generelt om alle rederiene..
Vis hele sitatet...

LOL jeg mener Color Line
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg er en jente på 17 år, blir 18 til høsten, men vil gjerne på ein tur i sommer.. har noen venner som er 22-25 år som jeg skal reise med. Er det noen som har noen erfaring med lignende? bør jeg bestille samme billett som de? takknemlig for svar!
Sitat av wonderwhy Vis innlegg
Jeg er en jente på 17 år, blir 18 til høsten, men vil gjerne på ein tur i sommer.. har noen venner som er 22-25 år som jeg skal reise med. Er det noen som har noen erfaring med lignende? bør jeg bestille samme billett som de? takknemlig for svar!
Vis hele sitatet...
Bestill deg transportbillett, begge veier med samme båt. Litt dyrere, men du kommer med.
kjedelig streiting
Sitat av Human-Xit Vis innlegg
Da spurte jeg hvilket tilbud de hadde til oss ungdom på 18/19 år? Det hun da kunne tilby var enten å ta med følge på 35 år, eller reise vanlig transport, asså være der noen dager i Danmark.
Vis hele sitatet...
Etter egen erfaring kan man tolke de regla der som at du må "ta følge" med disse personene fra inngangen på terminalen og inn i båten. Så finn noen som har fått i seg litt og kom i prat med dem mens dere går inn i båten.

Ble dog nekta en gang når vi var 16-17 og, men da var det bare å gå inn i terminalen å få tilbake penga, så skader ikke såå mye å prøve seg heller.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Bestill deg transportbillett, begge veier med samme båt. Litt dyrere, men du kommer med.
Vis hele sitatet...
Det innebærer at man må være i Danmark noen dager, ikke sant?
Vi vil helst reise ned og opp igjen på tre dager..
kan jo alltids ta bussen til københavn også da? :P koster 300 kr en vei eller noe
Okei. Her er den ultimate turguiden for dere under 18/20 år:
1. Finn noen kompiser(har du ingen, er det hundrevis av pensjonister som er der og spiller opp de 6 siste pensjonspengene de har fått utbetalt du kan bli venn med)
2. Bestill tur, alene eller med kompiser. Hotell og Tur over, avreise 1800 og utover (Da begynner de fleste pensjonistene å bli fulle)
3. Vent
4. Det er nå noen dager til avreise, nå kan du begynne pakke og planlegge.
5. Du skal dra. Hent billetter og gå ombord på skipet.
6. Finn en ensom gammel mann/dame som kan kjøpe alkohol til deg om du har planer om å slå deg løs på skipet(funker også om du er alene i og med at det er mange gamlinger der)
7. Nå som du har møtt din eldre venn, er det på tide å kjøpe alkohol.
8. Du begynner å drikke og det ukjente venter
9. Du ankommer Fredrikshavn og sjekker inn på et hotell om du har valgt å bo der
10. Du kler på deg, klar for fest, og jeg anbefaler utestedet "Buddy Holly" på det S T E R K E S T E!!! (Har plakat fra det stedet hjemme ) www.buddy-frederikshavn.dk
11. Du kan gjøre hva du enn vil, det er det ultimate stedet for å bli kanon(Les--> 10 30% shots for 100 kr)
12. Dra hjem

Men sånn seriøst, dra på tur, det er alltid et hopetall med pensjonister som er virkelig lette å få kontakt med. Dra til Fredrikshavn og stikk på Buddy holly, Det er helt sykt hvor billig drikke man får der. Vi fikk en kanne øl (5-6 liter) for 100 kr, 10 30% shots for 100 kr, bartenderne kom på dansegulvet med hele fat med gratis shots til alle som ville ha(førstemann til møllla prinsipp) flere ganger iløpet av kvelden. Uansett må danmark være det deiligste stedet å være Norsk alkoholiker. Man trenger kun ha litt peiling på hva ting høres ut som så kan man snakke der også.
Anbefales
Sitat av wonderwhy Vis innlegg
Det innebærer at man må være i Danmark noen dager, ikke sant?
Vi vil helst reise ned og opp igjen på tre dager..
Vis hele sitatet...
Vi reiste opp igjen med samme båt. Dette var Colorline Bergen-Danmark, og da var vi to på 18 uten følge.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Vi reiste opp igjen med samme båt. Dette var Colorline Bergen-Danmark, og da var vi to på 18 uten følge.
Vis hele sitatet...
okei Tusen takk!
Det er 16 år på alkohol og 18 år på tobakk i Danmark
Sitat av Alexandra Vis innlegg
Det er 16 år på alkohol og 18 år på tobakk i Danmark
Vis hele sitatet...
ja, men de sjekker sjelden leg er ivertfall min erfaring
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sprit o.l 20 år, øl/vin/tobakk 18 år
Noen venner og jeg tok en lørdagsferge til fredrikshavn for noen år siden, før vi alle var gamle nok. Ringte på forhånd og sa vi var et fotballag som skulle på cup i danmark, og at treneren hadde dratt i forveien. Funket fint det.
Ble forøvrig stoppet i tollen på vei tilbake med sprengte kvoter på alle mann. Ingen sjekket legitimasjon i taxfreen. Vi måtte pent pakke ut alt vi hadde og sette det på et bord i garasjen dems, for så å forlate rommet. Kom tilbake og fikk beskjed om å pakke det inn i bilen igjen og dra. De var nok bare interessert i narkotika.
så vidt jeg vet, så er det vel best for dere å bare ta båten, å dra over til danmark, der har man ikke noe aldersgrense på tobakk ( trenger info var slik da jeg var der for 2 år siden) øl kan kjøpes for en person som er fylt 15 år, å sprit som vodka osv kan kjøpes av en person som er 16 år + ....
Sitat av Coztico Vis innlegg
øl kan kjøpes for en person som er fylt 15 år, å sprit som vodka osv kan kjøpes av en person som er 16 år + ....
Vis hele sitatet...
16 år på øl og vin og 18 år på sprit
synd å skuffer deg the dj, men det er kun i bar. å det var ikke casen her.


http://no.wikipedia.org/wiki/Aldersg...umering#Europa

dette handlet om butikk kjøp. å da er det lovelig
Sitat av Coztico Vis innlegg
synd å skuffer deg the dj, men det er kun i bar. å det var ikke casen her.


http://no.wikipedia.org/wiki/Aldersg...umering#Europa

dette handlet om butikk kjøp. å da er det lovelig
Vis hele sitatet...
(femhundre tegn)
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har opplevd kontroll nylig?
var på rølpetur til danmark ei langhelg og ingen av oss som reiste viste leg en eneste gang fra vi reiste til vi kom hjem (to var faktisk under 18). såeh, you go girl
Sitat av |) /-\ |\| Vis innlegg
Jo, hos billetør og i baren gjer dei det, alltid hos Fjord-Line

Nei, må også vise legitimasjon der, alltid hos Fjord-Line

20 års heile veka, alltid hos Fjord-Line

Ironisk som der er, er dette den einaste plassen dei IKKJE spør om legitimasjon i det fordømte rederiet.

Veit ikkje korleis det er hos andre rederi, men hos Fjord-Line er det i alle fall slikt. Reise somregel 2-3 ganga i året med den båten..
Vis hele sitatet...
På Color-Line båten står det på din bilett om du har lov å kjøpe sigaretter og/eller alkahol. Når du kjøper alkahol eller sigaretter i tax-free butikken må du alltid vise fram bilett.