Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1194
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sliter helt grusomt med å øve til teorikurs på bil! Prøvd i 4 måneder, men klarer ikke pugge. Litt justering med amfetamin vil det funke?
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, hold deg unna slikt. Les og pugg på vanlig måte. Når du først skal ta lappen så har du tydeligvis ikke lært noe, kan ikke ha en som skal begynne med dop for å ta førerkort. Slike som deg bør ikke ha førerkort, du bør holde deg vekk fra veien.
Masse apper tilgjengelig også, bruke dem. Noen koster penger, men sliter du med å pugge på vanlig måte så er de verdt det.
Dropp amfetaminen. Last ned teoritentamen.

Øv litt og litt. Null stress. Hvis du klarer, øv enda litt mer.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Klarte ikke med leseboka jeg heller. Registrerte meg på teoritentamen.no og tok opp prøve-prøven flere ganger om dagen som et mobilspill, etterhvert memorerte jeg riktig svar. Satt av 45 minutter et par fredager og så gjennom teorifilmene på teoritentamen.no og tok notater/stikkord samtidig. Da satt det ila noen uker og jeg bestod med bare 2 feil.

Noen lærer av å lese, noen av å høre, noen av å se, noen av å gjøre, noen av å skrive. Dette er de fem læremåtene man lærer som underviser/lærer. Finn den måten du lærer best på og hold deg til den. Virker ikke som lesing har noe for seg for deg
Stemmer for appen til teoritentamen, det er som å spille quiz med trafikk spørsmål og bilder. Godt og enkelt forklart på spørsmål man svarer feil på.
Bare å gi blaffen i boka. Husker jeg leste veien til førerkortet, men det meste glemmer de fleste med tiden uansett. Det er ute i trafikken du virkelig lærer. Kan være lurt å ha en erfaren sjåfør under prøvekjøring når den tid kommer.

Øvelseskjør så ofte som mulig samt ta tester på teoritentamen og prove.no f.eks.

Bare repeter, repeter og repeter testene så husker du nok reglene etter hvert.
For å bestå en slik prøve trenger du kunnskap som skal gi grunnlag for logisk tolkning av trafikkreglene. Den kunnskapen kommer kun igjennom øving og trening, og ikke magisk gjennom en stripe i nesa.

Hvis du orker å bruke teoritentamen eller andre apper 3 ganger daglig i en måned, så er det godt gjort å ikke klare prøven.

Jeg brukte boka kun for å pugge skilter.
Jeg både leste og tok teori prøven på mc under påvirkning av amfetamin, fikk kun en feil på teoriprøven. Kan garantere at jeg hadde mislyktes uten.
Det er nok best å bare øve til prøven. Her et for eksempel et spørsmål du kan øve på:

Du skal kjøre en lang og krevende rute som du gruer deg litt til, og du føler deg trøtt og ukonsentrert. Hva er det riktige å gjøre?

A: Få deg litt søvn først

B: Kjør så fort du kan for å oppholde deg kortest mulig tid i trafikken

C: Ta litt amfetamin
Sitat av combat38 Vis innlegg
Jeg både leste og tok teori prøven på mc under påvirkning av amfetamin, fikk kun en feil på teoriprøven. Kan garantere at jeg hadde mislyktes uten.
Vis hele sitatet...
Kanskje du skal til utredning for ADHD/ADD?