Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 748
Hey freaks, håper noen her inne kan hjelpe meg.

Jeg sitter for tiden og vurderer og oppgradere pc'n,
jeg har tenkt og bruke ca 3k.
etter det jeg har skjønt bør jeg bytte prosessor, ram og skjermkort.

pcen min er av denne typen. http://h20565.www2.hp.com/portal/sit...4892.492883150

tenker jeg skal handle deler fra komplett, men hva passer til maskinen?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Var jeg deg ville jeg absolutt bygd en ny maskin. Hovedkortet i maskinen din er utdatert, noe som vil si at selv de beste prossessorene som passer til hovedkortet ditt er utdatert by far. Det samme gjelder RAM.
Sitat av combat38 Vis innlegg
Hey freaks, håper noen her inne kan hjelpe meg.

Jeg sitter for tiden og vurderer og oppgradere pc'n,
jeg har tenkt og bruke ca 3k.
etter det jeg har skjønt bør jeg bytte prosessor, ram og skjermkort.

pcen min er av denne typen. http://h20565.www2.hp.com/portal/sit...4892.492883150

tenker jeg skal handle deler fra komplett, men hva passer til maskinen?
Vis hele sitatet...
Vil virkelig anbefale å bygge fra scratch.
Sitat av combat38 Vis innlegg
Hey freaks, håper noen her inne kan hjelpe meg.

Jeg sitter for tiden og vurderer og oppgradere pc'n,
jeg har tenkt og bruke ca 3k.
etter det jeg har skjønt bør jeg bytte prosessor, ram og skjermkort.

pcen min er av denne typen. http://h20565.www2.hp.com/portal/sit...4892.492883150

tenker jeg skal handle deler fra komplett, men hva passer til maskinen?
Vis hele sitatet...
Oppgradering her kan du glemme. Du må ha det meste nytt her. Skal du bytte prosessor og ram må du også bytte hovedkort. Du kan ikke bare oppgradere uten å se om du har muligheten til det. Det skal sies at det viktigste å skifte ut her er strømforsyningen. Det gjøres før noe annet i det hele tatt tenkes på å handles inn. Dvd brenneren og hdd'en går det til nød å ta vare på.

Har du lite budsjett så kjøp deg heller brukt
Sist endret av sweem; 16. september 2014 kl. 00:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva er det du bruker maskinen til? Om det er enkel bruk kan det hende at en SSD og reinstall av Windows vil være mer enn nok, for SSD gjør mirakler for å få maskinen til å virke snappy. Med mindre du spiller er det ingen vits å oppgradere skjermkortet, men hvis behovet er der er det mulig å gjøre det så lenge man har i tankene at strømforsyningen kun er på 300W og at prosessoren din vil være en flaskehals på de kraftigste skjermkortene uansett. Jeg tenker et Nvidia GeForce GTX 750 eller GTX 750 Ti burde være egnet til formålet, og de koster heller ikke skjorta. Forslag til rimelig og god SSD er Crucial MX 100 i ønsket størrelse.
Skaff deg en ssd og reinstall windows

rense pc'n for støv kan også hjelpe på performance
83tabmoc
combat38's Avatar
Trådstarter
takker for gode svar xD jeg tenker jeg kjøper ny pc og heller legger litt mer penger i det...