Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1102
Lurer på om det går an å spille uten disk ved å lagre?
Har 2 xboxer men kun 1 plate!
Nei, du trenger disken for å starte opp spillet. Xboxen vil deretter lese av data fra harddisk. Men fjerner du disken, avsluttes spillet.
Akkurat, kjipt å sitte å se unga spille når det klør i fingrene
Du kan faktisk gjøre det, men dette involverer å åpne den ene xboxen. Den trenger disken til å starte opp, når den er installert leser den fra harddisken

Installer spillet først.
Åpne driven, og ta magneten fra.
Åpne driven, putt i disken og putt så magneten oppå disken. Den vil nå holde seg stødig, og xboxen vil kunne lese fra disken.
Start opp spillet. Siden spillet er installert vil den altså lese fra harddisken, ikke disken, derfor vil disken stoppe å spinne.
Fjern magneten, og så disken. Siden den leser data fra harddisken istedenfor disken vil den ikke merke at den er borte, med mindre du åpner driven.

Du kan nå bruke disken til hva du vil

Hvordan åpne xboxen.
Hvordan fjerne magneten.
Eh, når du fjerner den så får man da ikke brukt en plate nå og da?? eller?

Forresten er det kun en type maps på Minecraften?, eller genererer den en ny maps hver gang en begynner på nytt?
Kan du ikke bare bruke kontrollen fra den andre xboxen og spille med dem?
Jo det funker fett det og... men som nevnt har jeg 2 xboxer :P derav spørsmålet mitt
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Bunker Vis innlegg
Forresten er det kun en type maps på Minecraften?, eller genererer den en ny maps hver gang en begynner på nytt?
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvilke begrensninger som er satt på konsoll-versjonen kontra PC, men på PC blir den generert tilfeldig(Du kan og putte inn en string) for hver nye save du lager. På PC'en er og verden evig stor, den vil alltid utvide seg, uansett hvor du går!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har jeg skjønt det riktig at det finnes oppdateringer på xboxversjonen (såklart man må ha Xbox-live, får ikke det før etter nyttår) Altså Hest og greier?

FatMan, det genererer visst nytt maps hver gang man starter ny maps på Xbox-versjonen ja