Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1062
Hei alle sammen Det har seg slik jeg begynte med å bygge en stasjonær PC, har valgt ut alt selv og er sikker på alt er kompatibelt

Problemet er att jeg ikke får bootet opp windows.

Vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.. Etter jeg fikk skrudd i sammen hele greia så prøvde jeg å installere en SSD Hardisk. ingen hell! Så en Seagate 2.5" intern harddisk, ingen hell! Så en annen Seagate 2.5" intern harddisk, ingen hell!

SSD'en -> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=795575

Har lett og prøvd igjennom alt i bios, RAID, IDE, UEFI eller hva faen det kan staves. Jeg kan vell si det ikke er alt som jeg er oppdatert på når det kommer til de nye hardiskene på markedet, hybrid, ssd, mekaniske osv.. men jeg har virkelig prøvd alt i bios!

Må legge til jeg har veldig stor bios med mange muligheter.
Boot overall order har brukt å være slik eller omvendt, Har ikke noe mer en dette:
1- EksternCDROM
2- SSD/Hardisk

Så har jeg noe som heter Boot device priority..

Hovedkortet kan jo være problemet men siden det finner alle hardiskene men bare ikke godtar filsystemet på en måte, så tror jeg nok det heller er mine kunnskaper eller rett og slett filsystemet på hardiskene.. eneste jeg kan konkludere med egentlig.

Har gått på Harddiskene slettet noen partisjoner og innhold før jeg prøvde å formatere da merkelig nok.. PS: Tror dette kan være grunnen til jeg ikke får boota opp siden alle untatt SSD'en Starta opp.

SSDen husker jeg gjor noe hokus pokus med hjelp av en veileder.

Hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759848

Glemte å si jeg fikk til å komme inn i windows og alt fungerte fint utenom driverene og innholdet som allerede låg inne de harddiskene. SSD Hardisken er helt ny..

Har prøvd med command prompt og freeDOS, jeg kan vell også nevne jeg har prøvd og installert Windows inne i selve Windows uten hell!

prøvd disse list disk commandsa som skal partisjonere enheten om dere skjønner hva jeg mener..

Kan det være noe med imaget? Har brent ut ca 5 forskjellige CD'er med både windows 7 og XP for å teste dette, no fucking luck!

Har en Laptop som jeg har prøvd nesten alt det samme på vil jeg påstå (byttet hardisk og prøvd og formatert windows på hardisken pålogget windows siden jeg ikke får bootet opp den også)

En annen faktor tror jeg kan være CDROM som er eksternt med usb 0.2 tilkobeling men jeg har lest meg fram til det skal fungere å boote opp med de rette instillingene da

Er veldig nær og bare gi opp akuratt nå. Setter veldig pris på litt hjelp og noen som kan gi meg en liten innføring på dette her.
Trenger å gjøre ting STEP BY STEP!

Har brukt Vebartim RW brenne-cd.

Vet ikke hva med jeg kan ramse opp. Jeg vet det finnes alle mulige guider på nettet men det har ikkje hjulpet meg en smule så langt. Hva tror dere?!
Vel, du kan jo begynne med å gi oss eventuelle feilmeldinger du får når du prøver å installere/boote Windows, samt hvilke deler du har i PC'en kan være nyttig å vite.

Og en ting til, hvilken hastighet brenner du platen på? Har du vurdert å bruke USB som installasjonsmedie?
Ok, jeg kan se hva feilmeldig som kommer opp. Men det bokstavelige er ivertfall; the boot selection failed because a required device is inaccessible

Har også prøvd å installere med minnepenn, men husker jeg klarte å facke opp filsystemet på minnepennen ved hjelp av command prompt :/

Her er RAM: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751787

Jeg har en 1000w Cooler master modulær PSU med uttak til SATA og IDE Separert, Jeg fant ut på noe forumgreier SSD ville ha IDE strøm, eller er det same shit?
Sist endret av fjellape; 9. november 2013 kl. 00:39. Grunn: 0xc000000f
Sjekk at harddisken har førsteprioritet under boot når du prøver å starte opp operativsystemet.

Du kan også prøve å starte opp med Windows CD-en og velge reparer installasjon, men usikker på om dette vil virke.

Ellers kan du prøve å laste ned WinToFlash, også legge inn Windows-bildet (image/iso) på USB minnepenn ved hjelp av dette programmet. Se om det hjelper.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Sjekk at harddisken har førsteprioritet under boot når du prøver å starte opp operativsystemet.

Du kan også prøve å starte opp med Windows CD-en og velge reparer installasjon, men usikker på om dette vil virke.

Ellers kan du prøve å laste ned WinToFlash, også legge inn Windows-bildet (image/iso) på USB minnepenn ved hjelp av dette programmet. Se om det hjelper.
Vis hele sitatet...
Noe sier meg det kanskje blir litt kræsj med den eksterne CDrommen. Har desverre ikke noe minnepenn større enn 4gb akuratt nå da, rekner med det holde til windows XP? skal teste programmet istedet for å rote meg bort på cmd skal jeg!
Du finner Windows 7 / 8 bildefiler på under 4Gb, så det skal ikke være noe problem. Men først ville jeg prøvd å kjørt den reparasjonscd'en.
Tusen Takk LEGENDE ) Du redda pc'n min for å bli knust av irritasjon idag Lagde bare en minnepenn med windows xp. Tusen hjertelig takk. skulle gjerne gitt deg en gevinst men er for blakk til sånt

Eller faktisk ikke --->> Windows could not collect information for OSimage since the specifed image.wim does not exist.

Kom selv fram til den konklusjonen at jeg må ha windows istede for win xp fordi tidligere filsystemer fra windows 7 på harddisken ikke godtar xp.. Jeg trenger å vite om en piratversjon av windows 7 jeg kan laste ned som går inn på en minnepenn på 4 GB. Noen som vet?
Sitat av fjellape Vis innlegg
Eller faktisk ikke --->> Windows could not collect information for OSimage since the specifed image.wim does not exist.

Kom selv fram til den konklusjonen at jeg må ha windows istede for win xp fordi tidligere filsystemer fra windows 7 på harddisken ikke godtar xp.. Jeg trenger å vite om en piratversjon av windows 7 jeg kan laste ned som går inn på en minnepenn på 4 GB. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
jeg har en veldig fin torrent jeg lastet ned, som jeg brente på CD, den har Alle Win 7 versjonene med 32 og 64 bit, men husker ikke hvem som la den ut, Var noe med "Mafia" ellno, dette er lenge siden.

Edit: ser nå at det sto at du hadde en minnepenn på 4GB, tviler på at det holder.
Sist endret av DustMan; 9. november 2013 kl. 23:00.
Update: Har ordna meg en minnepenn på 8gb som jeg skal teste ut nå. Håper jeg ikke får samme feilmeldinga med windows 8 da. da må jeg inn på hardisken med freedos sikkert

Update 2: Tråden kan ses på som løst for jeg fikk installert windows med glans! Takk for tipset Legende!