Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1348
Jeg skal snart kjøpe meg en ny pc og da trenger jeg og innstalere ganske mange småprogrammer..

Hvilke programmer liker du og vil anbefale meg?.. Her er de som skal lastes ned:

WinRar, uTorrent, Evt. Norton eller AVG, cCleaner, Flash, Google Crome og Firefox, Hele adobe serien, En ftp client, steam, TeamViewer, Spotify, iTunes,

Hvilke andre programmer anbefaler du? .. Noe som ikke burde innstaleres?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Norton og AVG er søppel. Jeg anbefaler enten NOD32 (koster) eller AntiVir ("Avira").
Sitat av steffsat Vis innlegg
Jeg skal snart kjøpe meg en ny pc og da trenger jeg og innstalere ganske mange småprogrammer..

Hvilke programmer liker du og vil anbefale meg?.. Her er de som skal lastes ned:

WinRar, uTorrent, Evt. Norton eller AVG, cCleaner, Flash, Google Crome og Firefox, Hele adobe serien, En ftp client, steam, TeamViewer, Spotify, iTunes,

Hvilke andre programmer anbefaler du? .. Noe som ikke burde innstaleres?
Vis hele sitatet...
ikke installer norton, værre program skal du lete lenge etter.
AVG da? .. Anbefal antivirus program da :- D

Funker Microsoft Security Essentials
Bruker AVG og det funker bra for meg
"VLC PLayer" til film.
"Foxit reader" til PDF filer (Acrobat reader må være tidenes tregeste program)
"CDBurnerXP" - Perfekt program til å brenne filer
"Deamon tools lite" - Mounting av filer
"Open office" - Kontorpakken
Opera (nettleser)
Taskbar Shuffle (dra og slipp knappene på oppgavelinjai XP der du vil ha dem)
Winamp (mp3+film)
LastFM + plugin for Winamp (statistikk over alt du hører på)
SEG (notisblokk med syntax highlight http://gonix.ten.lt/)
Ordbok fra freelang.net med flere språk
Jeg har brukt Avast (gratis) siden jeg kjøpte pc'n i okt '09 å har aldri hatt virus eller noe som helst problem med pc'n..
www.ninite.com <- Samling av masse forskjellige programmer som du selv velger og som blir installert automagisk.
Skype og VLC er vell ganske greie programmer
Lifehacker Pack 2010: Our List of Essential Windows Downloads. Mye av det på den listen.

alternativeTo er en artig side som gir deg alternativer til programmer og med popularitetsratinger. Skal du ha f.eks. et filpakkingsprogram kan det være gunstig å gå for det mest populære.
Kjøp en Mac, så slipper du alt maset med anti-virusprogram
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Kjøp en Mac, så slipper du alt maset med anti-virusprogram
Vis hele sitatet...
At man velger å overse virus/ malware er ikke det samme som at det ikke finnes på mac.

http://www.guardian.co.uk/technology...puter-security
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Jeg har brukt Avast (gratis) siden jeg kjøpte pc'n i okt '09 å har aldri hatt virus eller noe som helst problem med pc'n..
Vis hele sitatet...
Der er det vel ikke bare antivirusprogrammet som skal ha æren, men brukeren selv.

Virus kommer ikke før brukeren gjør en feil.. altså om brukeren klarer å holde seg unna virus, er det ikke poeng i virusprogram som stjeler ressurser..

Har ikke brukt virusprogram siste måneden, og tok en online sjekk sist i går, uten noe virus.. Og jeg laster ned en del!:P
Sitat av no0b Vis innlegg
At man velger å overse virus/ malware er ikke det samme som at det ikke finnes på mac.

http://www.guardian.co.uk/technology...puter-security
Vis hele sitatet...
Det er ikke veldig mange virus for Mac'er enda, men med den økende populariteten, blir det enda mer interessant for hackere.

Fort, kjøp deg en Mac, sånn at du slipper virus i noen få år til^^
Jeg trenger et godt virus program siden jeg laster ned mye musikk og andre ting..

Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
www.ninite.com <- Samling av masse forskjellige programmer som du selv velger og som blir installert automagisk.
Vis hele sitatet...
Denne har jeg brukt før :- ) .. Takk for at du minte meg på ;P.. Gjør jobben mye enklere..
Microsoft Security Essentials funker fint. Får mye god kritikk og det er ikke av et selskap som har interesse av å prakke på deg all slags bloat og beskyttelse du ikke trenger.
alle "Sikkerhets programmene", er det antivirus program eller annet? Kan jeg innstalere flere av de eller?

På denne siden:
http://ninite.com/
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Det er ikke veldig mange virus for Mac'er enda, men med den økende populariteten, blir det enda mer interessant for hackere.

Fort, kjøp deg en Mac, sånn at du slipper virus i noen få år til^^
Vis hele sitatet...
Kommer ikke til å komme mange virus til mac med det første. Man lager ofte trojanerne og alle de andre for å oppdrive sensitiv informasjon, og siden absolutt ingen bedrifter (untatt reklamebedrifter og google) bruker mac, så er det av liten interesse... Så jeg tror nok dessverre at du kan bruke det argumentet i enda noen år framover

Sitat av steffsat Vis innlegg
alle "Sikkerhets programmene", er det antivirus program eller annet? Kan jeg innstalere flere av de eller?

På denne siden:
http://ninite.com/
Vis hele sitatet...
Nei, du kan installere flere, om du velger de riktige. Jeg har AVG, SpyBot og Ad-Aware... Funker utrolig bra.
Her er programmene jeg tenker på og innstalere med Ninite..

LINK (Nedlastning starter når du åpner siden...)
Sitat av steffsat Vis innlegg
alle "Sikkerhets programmene", er det antivirus program eller annet? Kan jeg innstalere flere av de eller?

På denne siden:
http://ninite.com/
Vis hele sitatet...
Flere av dem er anti-virus programmer. Du bør aldri ha mer enn 1 anti-virus program installert.

Jeg ville bare installert Essentials av dem. Det holder.
Søsteren min hadde vist innstalert 3 forskjellige antivirus for ca. 1 mnd siden :P.. Så det vet jeg..
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
www.ninite.com <- Samling av masse forskjellige programmer som du selv velger og som blir installert automagisk.
Vis hele sitatet...
TUSE TAKK