Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1595
Noen som har tips til gode bloggservere? Bruker foreløpig blogg.no til min norske blogg, og finner hele oppsettet superlagelig! Har en engelsk blogg på wordpress, men synes det hele er litt for komplisert. Blogspot føler jeg blir lit limitert. Noen tips?

Har veldig lyst til å finne en amerikansk bloggserver som har et lignende oppsett til blogg.no Noen som vet ?
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Vet ikke om det er helt dette du leter etter men sjekk ut http://www.squarespace.com/

Veldig lett å lage sin egen hjemmesiden. Men du må kjøpe domene selv
Jeg syns wordpress er det beste, men nå har ikke jeg prøvd så mye annet da.
Sitat av Bea Vis innlegg
Vet ikke om det er helt dette du leter etter men sjekk ut http://www.squarespace.com/

Veldig lett å lage sin egen hjemmesiden. Men du må kjøpe domene selv
Vis hele sitatet...
Takk, skal skjekke ut! Gjør meg ingenting å betale litt ;D

Sitat av Yochi Vis innlegg
Jeg syns wordpress er det beste, men nå har ikke jeg prøvd så mye annet da.
Vis hele sitatet...
Synes det er veldig greit å skrive i, men at det godt kunne vært litt mer design-vennlig til html-noobs som meg selv ;D
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av GeminiMonkey Vis innlegg
Takk, skal skjekke ut! Gjør meg ingenting å betale litt ;D


Synes det er veldig greit å skrive i, men at det godt kunne vært litt mer design-vennlig til html-noobs som meg selv ;D
Vis hele sitatet...
Faktisk, så er wordpress veldig design vennlig Bare å søke nettet etter templates
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Faktisk, så er wordpress veldig design vennlig Bare å søke nettet etter templates
Vis hele sitatet...
Er template og theme det samme ? Fikk opp "templates and themes" Skulle tro det var to forskjellige, siden det sto skrevet sånn, men ser ikke forskjell xP
Themes er vel veldig begrensa på wordpress om du bruker wordpress.com, da kan du vel heller ikke legge inn egne plugins. Om du hoster din egen wordpressblog derimot, da har du alle muligheter.
-> Okaii Takk for hjelpa !
Jeg bruker www.Vebnest.com .. Velg linux server og bruk cuppon kode "2010" .. Billig og har ikke hatt problemer med nedetid..

Edit; Om du skal kjøpe så får du selve domene får kun 65 kr! .com,.net osv.. Og hostingen koster kun 65 den også.. (Om du bruker cuppon koden). Billig og god service..

Så du får domene + hosting får kun 130 kr!.. Du finner ikke noe billigere.. med så mye lagringsplass (Untatt one.com når du betaler får det andre året. Da de tar 320 første året og 120 de andre)
Sist endret av steffsat; 31. juli 2010 kl. 21:24.
▼ ... over en uke senere ... ▼
blogg.no er litt fysj, ja.

Jeg anbefaler Wordpress på eget webhotell.
Masser av templates og plugins for å gjøre det litt til ditt eget.
Fungerer fint både for enkle og avanserte brukere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du kan jo sjekke ut Blogghosting.no
Kjøp hos en ordentlig hos!! .. Så kan du kontakte meg så skal jeg hjelpe deg og sette opp en wordpress blogg .. (Host1.no , Hostgator.com , JustHost.com , Prosip.no osv... Du velger)
Sitat av steffsat Vis innlegg
Jeg bruker www.Vebnest.com .. Velg linux server og bruk cuppon kode "2010" .. Billig og har ikke hatt problemer med nedetid..

Edit; Om du skal kjøpe så får du selve domene får kun 65 kr! .com,.net osv.. Og hostingen koster kun 65 den også.. (Om du bruker cuppon koden). Billig og god service..

Så du får domene + hosting får kun 130 kr!.. Du finner ikke noe billigere.. med så mye lagringsplass (Untatt one.com når du betaler får det andre året. Da de tar 320 første året og 120 de andre)
Vis hele sitatet...
Å leie hosting gjennom en webhost som har på privacy protect på whois, og det ikke ligger NOEN annen informasjon om dem på sidene ville ihvertfall ALDRI jeg ha gjort. Er dette tilfeldigvis en resellergreie du driver selv?

Hett tips: Sats heller på host1.no - bruker dem selv til flere sider, både mine egne og klienter, billige, kjappe og gode på service, kjappe servere her i norge osv.
Sitat av atomet Vis innlegg
Å leie hosting gjennom en webhost som har på privacy protect på whois, og det ikke ligger NOEN annen informasjon om dem på sidene ville ihvertfall ALDRI jeg ha gjort. Er dette tilfeldigvis en resellergreie du driver selv?

Hett tips: Sats heller på host1.no - bruker dem selv til flere sider, både mine egne og klienter, billige, kjappe og gode på service, kjappe servere her i norge osv.
Vis hele sitatet...
Du vet vell at de har servere plassert i Tyskland og?

https://host1.no/wiki/Nettverk#DE1
Sitat av Jolla Vis innlegg
Du vet vell at de har servere plassert i Tyskland og?

https://host1.no/wiki/Nettverk#DE1
Vis hele sitatet...
Flyttet faktisk alle webhotell til servere i Norge i natt.

Se https://host1.no/wiki/Nettverk#OSL1

Yep, jeg vet at de HADDE servere i tyskland (og noe i nederland?) men det var ikke bare noe resellertull da heller.

Det er egentlig ikke noe problem å kjøre en norsk kvalitetshost med servere fysisk plassert i tyskland, men det vil gå enda et hakk kjappere (for norsk publikum) når man har serverne fysisk plassert i norge (gitt at alle andre tekniske detaljer er tilsvarende). Det viktige er at de som driver tjenesten vet hva de driver med, og det er jeg litt tvilende til at steffsat gjør.

En kvalitetsleverandør/host vil heller ikke ha noe problem med å oppgi adresse osv, og når det virker som leverandøren tvert imot prøver å skjule hvem de er, som i vebnest-eksempelet, så blir jeg VELDIG skeptisk.
Sist endret av atomet; 24. september 2010 kl. 11:56.
Med mindre du har spesielle behov så ser jeg ingen grunn til at du skal hoste bloggen din selv. Det fører fort til mer problem enn hva du under tvil kan tjene på det.