Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 5022
Kjenner jeg blir skikkelig trist og sint inn i meg når jeg leser noe som dette:

http://www.dagbladet.no/2009/04/06/n...dling/5642873/

Hva er det som går av enkelte mennesker? Er sikkert ikke bare meg som kan tenkte seg "å ta seg en liten tur" til han stefaren der. Har faren til barnet noe som helst selvrespekt for seg selv, så bør han gjøre noe drastisk med han stefaren.

Det er helt sykt, her henlegger politet slike hendelser, imens små farstovertrdelser, små hasjbeslag etc skal etterforskes.


—?Når dere blir gamle, skal jeg passe på dere, mommo.

Christoffer gir dem en klem.

Slik gikk det ikke. I stedet snur Christoffers liv seg sakte mot de tunge stundene som til sist koster ham livet.


Samme med Baby P og ofrene til lommemannen også. Herregud de er bare barn jo, de har hele live fremfor seg.
Sist endret av Ola89; 6. april 2009 kl. 12:07.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg blir kvalm. Jeg blir så forbannet at det kjennes ut som om noe brenner i magen... Stefaren burde kastreres, få ballene tvunget ned i kjeften og kveles sakte.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg blir kvalm. Jeg blir så forbannet at det kjennes ut som om noe brenner i magen... Stefaren burde kastreres, få ballene tvunget ned i kjeften og kveles sakte.
Vis hele sitatet...
Du blir kvalm av mishandling, men alikevel er du for mishandling..?
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Du blir kvalm av mishandling, men alikevel er du for mishandling..?
Vis hele sitatet...
Så lenge du er så jævlig som han stefaren så er det helt greit for min del.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Så lenge du er så jævlig som han stefaren så er det helt greit for min del.
Vis hele sitatet...
helt enig! å mishandle barn burde straffes med døden!
Syke folk vil alltid eksistere. Jeg merker jeg først og fremst blir forbannet på det skittne lille lokalsamfunnet som først har latt det skje, og så lar han slippe unna med det.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Så lenge du er så jævlig som han stefaren så er det helt greit for min del.
Vis hele sitatet...
Da blir jo den som utfører dette strengt tatt like jævelig og den personen må da i tillegg mishandles på samme måte.

Gud som jeg elsker evige løkker.
Sist endret av Goophy; 6. april 2009 kl. 12:27.
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Da blir jo den som utfører dette strengt tatt like jævelig og den personen må da i tillegg mishandles på samme måte.

Gud som jeg elsker evige løkker.
Vis hele sitatet...
Tuller du nå eller? Hvis du spøker med dette temaet er du ikke morsom i det hele tatt. Stearen FORTJENTER mishandling, og det gjør neppe en 8 år gammel gutt.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Goophy Vis innlegg
Da blir jo den som utfører dette strengt tatt like jævelig og den personen må da i tillegg mishandles på samme måte.

Gud som jeg elsker evige løkker.
Vis hele sitatet...
altså vi trenger å oppfinne en slags killingbot
Sitat av Goophy Vis innlegg
Da blir jo den som utfører dette strengt tatt like jævelig og den personen må da i tillegg mishandles på samme måte.

Gud som jeg elsker evige løkker.
Vis hele sitatet...
Frihetsberøvelse er også en form for mishandling - er da alle i det norske rettsystemet mishandlere? Personlig er jeg faktisk litt enig i at 6 års fengsel ikke akkurat er hva jeg ville ønsket skulle skje med stefaren. Men forstår selvfølgelig at det er både feil og ugjenomførbart å straffe mishandling med mishandling.
Sist endret av Elefanten; 6. april 2009 kl. 12:32.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av pokemon Vis innlegg
helt enig! å mishandle barn burde straffes med døden!
Vis hele sitatet...
Vil det vekke døde barn til live igjen, fjerne all sorg eller er det bare din følelse av rettferdighet som skal tilfredsstilles? Barnemishandling foregår også i land med dødsstraff, så da ser jeg ingen annen grunn til å ta livet av mennesker enn for at du og dine like skal få tenke "Det var sannelig til pass for jævelen!" Noe tynn grunn for å drepe mennesker kanskje?
om dette hadde vært min sønn hadde jeg med den største glede ha torturert stefarn over flere uker. før jeg hadde avsluttet det hele med å stappe dasspapir så langt ned i halsen på han at det ikke fantes liv lengre.
Jeg er generelt mot vold, for vold avler som regel bare mer vold også får man en evig rund dans, men denne karen hadde nok fått meg til å se svart.
Videre må man jo ikke glemme å straffe både sykehus, og lærere på skolen da dem har meldeplikt når det er mistanke om mishandling, noe som det virker ut fra reportasjen at dem hadde. I statene er det slett ikke umulig at lærerne og event. legene hadde blitt stilt medansvarlig for dødsfallet, noe som sjeldent skjer her i landet i slike saker.
Man kan si mye stygt om barnevernet, men i slike saker vises det jo helt klart at man trenger dem.
Sist endret av The_WEB_KILLER; 6. april 2009 kl. 12:38.
Trådstarter
Sitat av fabianca Vis innlegg
Vil det vekke døde barn til live igjen, fjerne all sorg eller er det bare din følelse av rettferdighet som skal tilfredsstilles? Barnemishandling foregår også i land med dødsstraff, så da ser jeg ingen annen grunn til å ta livet av mennesker enn for at du og dine like skal få tenke "Det var sannelig til pass for jævelen!" Noe tynn grunn for å drepe mennesker kanskje?
Vis hele sitatet...
Nei, men det gir et veldig tydelig signal om det ikke aksepteres. Så man kan se på det som forebyggende arbeid noe som er vel så viktig.
Jeg syntes at den norske loven er alt for dårlig på å straffe misshandlere, voldtektere og sånne saker som går utover andre personer. VI sier at han sitter inne i 6år så når han kommer ut igjen tenker han kanskje, 6år det gikk for det og var ikke så farlig, så gjør han det igjen. Jeg leste om en undersøkelse om kriminelle, om de har vært inne i fengsel i mer enn 4 ganger så bryr de sier ikke lenger og kan gjøre alt.
Noe som alle her glemmer er moren hun burde også bli straffet, tror dere ikke hu så det? Eller visste om det?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Goophy Vis innlegg
Du blir kvalm av mishandling, men alikevel er du for mishandling..?
Vis hele sitatet...
Ja, og delvis ja. Det har kanskje ikke falt deg inn at ungen var uskyldig og stefaren var noe mindre uskyldig?
En slik regelmessig, meningsløs tortur mot et barn er noe av det feigeste jeg vet om. Tenk å bruke vold mot et så lite barn som ikke forstår..
Jeg blir uvel, fyrt og rørt når jeg leser slike saker. Det er et forferdelig eksempel på hvordan systemet kan svikte hvis ingen griper inn.
Det er bra slike artikler kommer, fordi da blir samfunnet mer obs på hva som egentlig kan foregå.

Jeg er helt enig i at folk mishandler barn, burde straffes hardt og fratas all mulighet til å ha noen jobb med ansvar o.l.
Sitat av robhol Vis innlegg
Ja, og delvis ja. Det har kanskje ikke falt deg inn at ungen var uskyldig og stefaren var noe mindre uskyldig?
Vis hele sitatet...
Istedetfor at faren skal få hjelp med de åpenbare psykiske problemene sine og muligens bli rehabilitert er det bedre å torturere han? Hva godt skal komme ut av det annet enn at enkelte tåper får mettet hevngjerrigheten sin?
Trådstarter
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Noe som alle her glemmer er moren hun burde også bli straffet, tror dere ikke hu så det? Eller visste om det?
Vis hele sitatet...
Jeg tror hun visste ALT, men hun turte sikkert ikke å se akkurat dødshandlingen (derfor hun gikk en tur ut). Spør du meg burde alle bli straffet: Stefaren, moren, lærere, helsepersonel og ikke minst de som prøvde å henlegge saken herregud.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Nei, men det gir et veldig tydelig signal om det ikke aksepteres. Så man kan se på det som forebyggende arbeid noe som er vel så viktig.
Vis hele sitatet...
I slike tilfeller så er det nok langt dypere årsaker for mishandlers handlinger enn at han trodde at de var sosialt akseptert. For øvrig må jeg si meg helt enig med Fabianca. Mer drap og mishandling vekker ingen til døde. I verste fall så ender vi opp med en stat som sender ut signaler om at vold og mishandling er akseptert, siden det øverste organ i samfunnet (staten) da vil utøve den på daglig basis
Sist endret av gulunderstrek; 6. april 2009 kl. 12:50. Grunn: Fordi det er søndag
Sitat av Goophy Vis innlegg
Istedetfor at faren skal få hjelp med de åpenbare psykiske problemene sine og muligens bli rehabilitert er det bedre å torturere han? Hva godt skal komme ut av det annet enn at enkelte tåper får mettet hevngjerrigheten sin?
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det her som er feilen med det norske sammfunnet. Trikkedrapsmenn, stefedre etc. alt skal liksom forstås. Stefaren er ikke et offer! Hvorfor i all verden skal man hjelpe stefaren, han burde bli låst inne med Mr Fritzel.

Men sånn serriøst så håper jeg at han blir voldtatt i fengel/banka opp jevnlig.
Sist endret av Carlsberg; 6. april 2009 kl. 12:51.
Det som er bra med slike saker er at de gammeltestamentlige idiotene i samfunnet (som tydeligvis er tungt representert i denne tråden) får mulighet til å få utløp for sitt ekstreme raseri. Det er aldri bra å bygge opp innestengt hat, så det er bra dere får det ut, folkens. Når det er sagt: Det er ingen som ser saken fra den andre sida og tenker på hva åtteåringen gjorde for å fortjene dette. Han var sikkert dritirriterende slik som bare unger kan være!
Kan ikke se at det er i samfunnets interesse å få denne mannen rehabilitert.
Hvor mye vil ikke det koste samfunnet? Og arbeidsledigheten er allerede høy, unødvendig å øke denne statistikken. Og så må samfunnet ut med trygdepenger. La oss ikke glemme at NAV har nok problemer fra før. For ikke å snakke om at jorden er allerede overbefolket nok som den er. Ser ikke noe moralskt dilemma ved å avlive denne mannen og gjøre han til nytte som gjødsel for den 3. verden. I dette tilfelle setter jeg gjødselverd høyere enn menneskeverd.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
..tenker på hva åtteåringen gjorde for å fortjene dette.Han var sikkert dritirriterende slik som bare unger kan være!
Vis hele sitatet...
Har alltid hatt respekt for deg, men hva i all verden var det der?
Sist endret av Carlsberg; 6. april 2009 kl. 13:05.
Hvorfor havner alltid slike debatter på dette nivået? "Faen ass, skulle torturet han til døde!"

Synes det burde gå ann å se litt forbi sin egen korttenkte hevngjerrighet og forstå konsekvensene av en slik politikk. gulunderstrek forklarer dette ganske kort og greit synes jeg.

Det er ingenting godt som kommer ut av å torturere noen, ever. Uansett hvor kort den lille forståelsen din av verden strekker seg ut av det lille hodet ditt så bør du være i stand til å forstå det. Å godta den typen behandling av mennesker, uansett hva de har gjort, er fulstendig uakseptabelt.

Vent til hjernene deres er skikkelig utviklet, så går det kanskje ann å diskutere saker som dette med dere.
Sist endret av mentalmelt; 6. april 2009 kl. 13:06.
Hva skjer med "Jeg liker ikke vold, men hadde gladelig fått denne fyren til å spise ballene sine!" og "For en drittsekk, la oss gjøre akkurat det samme mot ham!"?

Vi ser dette gang på gang så snart noen nevner overgrep, mishandling, bisarre drap og så videre. Er dere så sinte mennesker, eller har det bare blitt mainstream å ville drepe drapsmenn?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Nei, men det gir et veldig tydelig signal om det ikke aksepteres. Så man kan se på det som forebyggende arbeid noe som er vel så viktig.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne se dokumentasjon på at dødsstraff har en god forebyggende effekt.

Jeg tror ikke jeg gidder å trekke frem kriminalstatistikk for land med dødsstraff, for det dere er ute etter er lynsjing og hevn. Det har veldig lite med å forhindre barnemishandling og gjøre, så ikke la meg forstyrre, fortsett å legge ut om hva dere vil gjøre med den skyldige. Kanskje dere kan gå i tog med høygafler og greier.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Han var sikkert dritirriterende slik som bare unger kan være!
Vis hele sitatet...
Du mener, Slik som unger burde være
Vi må ikke glemme at barn er barn

Sitat av fabianca Vis innlegg
Jeg vil gjerne se dokumentasjon på at dødsstraff har en god forebyggende effekt.
Vis hele sitatet...
Dødsstraff har absolut ingen god effekt, bare se på land i midt østen.
Sist endret av FaLcOn; 6. april 2009 kl. 13:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
leste igjennom hele den artikkelen selv i dag, vanligvis gidder jeg ikke å bry meg. men det var et lite barn som ble frarøvet livet sitt av dette søplet av en stefar. kjente jeg ble kvalm når jeg leste det avsnittet der det sto at saken ble henlagt. satt å tenkte på straffen han fortjener. en kule rett i huet ville vært passende helt til jeg innså at en offentliggjøring av bilde og en adresse han kan nåes på ville ha vært nok
trur ikke 6 år i fengsel blir no dans på roser for stefaren akkurat.. Hørt no rykter om at de som voldtar/misshandler barn osv ikke blir så godt mottat i fengsel håpern får gjennomgå!
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det som er bra med slike saker er at de gammeltestamentlige idiotene i samfunnet (som tydeligvis er tungt representert i denne tråden) får mulighet til å få utløp for sitt ekstreme raseri. Det er aldri bra å bygge opp innestengt hat, så det er bra dere får det ut, folkens. Når det er sagt: Det er ingen som ser saken fra den andre sida og tenker på hva åtteåringen gjorde for å fortjene dette. Han var sikkert dritirriterende slik som bare unger kan være!
Vis hele sitatet...
barn er barn, selfølgelig tenkte jeg at denne stefaren kunne irritere seg over at han var en liten ADHD unge, men for fuck sake, det er bare et barn. meninga er å LÆRE dem å ikke være irriterende små kids. men søpla du forsvarer sørga for at han aldri fikk sjangsen til å lære det!
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
[...]Vent til hjernene deres er skikkelig utviklet, så går det kanskje ann å diskutere saker som dette med dere.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at jeg ikke er for misshanling eller tortur på noen som helst måte, ikke engang for denne stefaren.

Mentalmelt, du som er såppas godt respektert på dette forumet bør kunne holde seg for god til å påstå at folk med andre meninger enn deg er midre intligente eller ikke ferdig mentalt utviklet. Folk har foskjelldige meninger, og det må du respektere, du kan heller ta å diskutere hvorfor du mener disse meningene er feil, fremfor å hetse dem. Dette synes jeg er en dårlig debatt-ånd fra din side.
NAPse, du må da skjønne at mentalmenlt blir en smule drittlei og oppgitt av av
alle som er imot folk, men samtidig vil gå igjennom hele svarteboka for denne karen.
Vold avler vold.

Vil tro det vil utvikle seg til en mye mer interesang tråd, om folk tenkte videre om hva som kunne være årsaken til at dette skjedde, istedet for å skrive hvordan man vi torturere personen.
Selv har jeg vokst opp i en lite bygdesamfunn og slike ting, er en av de tingene som kan bli oversett ja.

Alt fra rasisme og eldre gutter som prøver seg på fjortisstøsene er ganske "ok" her.
Rasisme er noe jeg ser hver dag jeg er på skolen. Prøver alltid å ta fatt i det, men er ganske nyttesløst når ingen vil ha trøbbel med noen.
Fjortisstøsene synest nok det er spennende å råne med de eldre gutta. "Alle" veit hvilke overgrep på mindreårige jenter som skjer, men det blir ikke gjort noe med.

Her kan vi f.eks trekke paraleller mellom mine opplevinger og denne guttens opplevelser.
Hvorfor sier ikke folk fra?
Hvordan startet det, og hvorfor?
Jeg sier bare - I denne saken; Øye for øye, tann for tann!
Sitat av SungaDee Vis innlegg
Jeg sier bare - I denne saken; Øye for øye, tann for tann!
Vis hele sitatet...

Hvorfor er det det i denne saken og ikke andre?

Fordi et lite barn vekker mer følelser hos deg enn f.eks en kriminell som blir skutt? Eller fordi en rasjonell vurdering tilsier at her skal det være et unntak fra våre lover?
Dette her skjedde i min hjem komune, og det rystet mange mennesker. Jeg kjente ikke offeret, men jeg har en kompis som gjorde det. Det hadde vært en hendelse der gutten hadde kommet på skolen med ett svært blåmerke rundt øyet, og mange av elevene hadde spurt læreren hva som hadde skjedd. Christoffer hadde tydligvis sagt til læreren at han datt ned fra trappen, og slo øyet sitt.

Jeg setter min tvil til kontaklæreren, moren og resten av lokalbefolkningen.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det som er bra med slike saker er at de gammeltestamentlige idiotene i samfunnet (som tydeligvis er tungt representert i denne tråden) får mulighet til å få utløp for sitt ekstreme raseri. Det er aldri bra å bygge opp innestengt hat, så det er bra dere får det ut, folkens. Når det er sagt: Det er ingen som ser saken fra den andre sida og tenker på hva åtteåringen gjorde for å fortjene dette. Han var sikkert dritirriterende slik som bare unger kan være!
Vis hele sitatet...
heh, Synes akkurat det der er rar tendens som ikke hadde funnet sted for 50-60 år siden.
Den menneskelige intelligensen og logiske evnen tar over for våre instinkt.

Jeg ser den at det ville ikke komme noe godt ut av og ta igjen "med samme mynt", men ihvertfall med meg forteller alle mulige ledd og instinkter at denne mannen som gjorde dette med forsvarsløse barnet burde bli gjort veldig smertefulle ting med.
Og det tror jeg det gjør hos deg og.

Meen ontopic, veldig enig i at menneskene rundt gutten også er ganske på trynet.
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Hvorfor er det det i denne saken og ikke andre?

Fordi et lite barn vekker mer følelser hos deg enn f.eks en kriminell som blir skutt? Eller fordi en rasjonell vurdering tilsier at her skal det være et unntak fra våre lover?
Vis hele sitatet...
Okei du misforstod. Jeg mener at i alle sammenhenger burde det være slik. Om man begår et drap bør man bøte med livet. Uhell er en ting, men bevisst drap er en annen ting. Men dette er en lov som fungerer mye i Iran, Irak osv, og jeg er langt fra fornøyd med det norske systemet som faktisk ikke fungerer. Hadde jeg vært dommer ville jeg gitt han 21 års forvaring...
Sitat av SungaDee Vis innlegg
Okei du misforstod. Jeg mener at i alle sammenhenger burde det være slik. Om man begår et drap bør man bøte med livet. Uhell er en ting, men bevisst drap er en annen ting. Men dette er en lov som fungerer mye i Iran, Irak osv, og jeg er langt fra fornøyd med det norske systemet som faktisk ikke fungerer. Hadde jeg vært dommer ville jeg gitt han 21 års forvaring...
Vis hele sitatet...
Du kan ikke si at det fungerer i irak og iran, det er to land som ikke har demokrati engang.
OM du følger med på nyhetene så ser du at det dør ganske mange der hele tiden også.
DET ALLE DERE HAR SVART TIL DON
Vis hele sitatet...
Wtf? Er det så mange idioter her inne?

Topic:
Men de kontaktet aldri barnevernet med sine mistanker.
Vis hele sitatet...
Her står det i artikkelen om at skolen ikke kontaktet barnevernet. Dette synes jeg er helt grusomt. Ingen er i bedre posisjon til å kunne se slike ting enn skolen. Hva er de redd for? At de skal gjøre feil og mistenke noen uskyldige? Dette er ikke snakk om justismord. Det eneste som skjer da er at barnevernet ser på saken og det blir ingen andre enn foreldrene og barnevernet som vet om det. Er ikke akkurat politibiler utenfor døren med en gang noen ringer barnevernet. Folk er for redde til å ta ansvar.
Sitat av Carlsberg
Akkurat! Btw hvem i all verden er som sitter å gir DonTomaso KP etter KP når han forsvarer det å mishandle/drepe små uskyldige barn?
Vis hele sitatet...
Sitat av mentalmelt
Vent til hjernene deres er skikkelig utviklet, så går det kanskje ann å diskutere saker som dette med dere.
Vis hele sitatet...
Jeg husker den gode gamle tommelfingerregelen om at man ikke skal bruke ironi mot en person under 15 år på internett. Mange av dere er mer enn det. Act your age.

Sitat av NAPse
Mentalmelt, du som er såppas godt respektert på dette forumet bør kunne holde seg for god til å påstå at folk med andre meninger enn deg er midre intligente eller ikke ferdig mentalt utviklet. Folk har foskjelldige meninger, og det må du respektere, du kan heller ta å diskutere hvorfor du mener disse meningene er feil, fremfor å hetse dem.
Vis hele sitatet...
Det betyr ikke at du kan komme her og skrike "jei mener at tygndekraftn ik fins!!!1" og kreve at folk skal respektere det... Enkelte av de "meningene" som ytres her er rett og slett for sneversynte, innsiktsløse og direkte barnslige til at det kan tas seriøst

Forøvrig en svært trist sak, synd at noen som helst skal behandles slik, og da spesielt et barn som allerede har vansker, kanskje som en form for straff nettop fordi han har disse vanskene...
Sitat av SungaDee Vis innlegg
Okei du misforstod. Jeg mener at i alle sammenhenger burde det være slik. Om man begår et drap bør man bøte med livet. Uhell er en ting, men bevisst drap er en annen ting. Men dette er en lov som fungerer mye i Iran, Irak osv, og jeg er langt fra fornøyd med det norske systemet som faktisk ikke fungerer. Hadde jeg vært dommer ville jeg gitt han 21 års forvaring...
Vis hele sitatet...
Iran og irak gir veldig dårlig sammenligningsgrunnlag, iom at samfunnene og verdiene er så utrolig forskjellige fra våre. Tar du derimot det vestlige landet som gjennomfører mest dødsstraffer, USA, så ser du at argumentet ditt går rett i dass.
Selv om eg og har svært lyst å grisebanke folk som gjør slikt, betyr ikke det at slikt funker.. ta problemet ved rota.
Hvorfor var det ingen som sa ifra?! Eg synest det er på tide folk sier ifra, om det så er rasisme eller mishandling.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Uansett hvor kort den lille forståelsen din av verden strekker seg ut av det lille hodet ditt så bør du være i stand til å forstå det. Å godta den typen behandling av mennesker, uansett hva de har gjort, er fulstendig uakseptabelt.

Vent til hjernene deres er skikkelig utviklet, så går det kanskje ann å diskutere saker som dette med dere.
Vis hele sitatet...
Synes forøvrig det der er en utrolig barnslig måte og debatere på.
Er ikke akkurat konstruktivt.
Sitat av RonaTa Vis innlegg
Synes forøvrig det der er en utrolig barnslig måte og debatere på.
Er ikke akkurat konstruktivt.
Vis hele sitatet...
Debatere?
Jeg har fortsatt tilgode å se noen komme med én saklig grunn til at slikt bør straffes med død, tortur og whatnot.
Hevngjerrighet er barnslig.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Debatere?
Jeg har fortsatt tilgode å se noen komme med én saklig grunn til at slikt bør straffes med død, tortur og whatnot.
Hevngjerrighet er barnslig.
Vis hele sitatet...
Synes det er helt på trynet og si at hevngjerrighet er barnslig, det er veldig naturlig.
Hevngjerrighet er en del av menneskets måte og forholde seg til andre mennesker.

sikker på at 50% av folk i fengsler sitter der PGA av en eller annen sin hevngjerrighet.

Hvis noen klasker ned morra di, så anmelder du ikke mennesket fordi du "Ønsker og skjerme en slik person fra samfunnet, så ikke flere lider samme skjebne som min mor"
Du håper jævelen blir satt inn, har det jævli der, og blir der.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Debatere?
Jeg har fortsatt tilgode å se noen komme med én saklig grunn til at slikt bør straffes med død, tortur og whatnot.
Hevngjerrighet er barnslig.
Vis hele sitatet...
Hvorfor dødsstraff?
- Samfunnet slepp å betala for å ha han i eit fengsel
- Han har ikkje mogeligheit til å gjera det igjen
- Statuera eit eksempel (skremma folk til å ikkje gjera slikt)

Hvorfor ikkje dødsstraff?
- Mogeligheiten er der for å dømma feil person
- Vald arver vald(?) (Eg skjønner ikkje heilt den... Skal personar bli sure og utøva vald mot staten?)
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av A-H Vis innlegg
Hvorfor dødsstraff?
- Samfunnet slepp å betala for å ha han i eit fengsel
Vis hele sitatet...
Dude.. har du vurdert å åpne en avis?
Ifølge den svenske avisa kan en henrettelse bli opptil ti ganger dyrere enn en livstidsfange.
Vis hele sitatet...
Argumentet om forebygging er allerede undergravd.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Jeg husker den gode gamle tommelfingerregelen om at man ikke skal bruke ironi mot en person under 15 år på internett.
Vis hele sitatet...
Det å spøke med mishandling og drap av helt uskyldige barn spøker man bare ikke med..
Dødsstraff i denne saken er kanskje å gå litt langt. Spesielt måten mange her inne vil drepe fyren på. Men 6 år i fengsel? Er ikke det way for lite? Fengslende i Norge er ikke som de man ser på filmer heller. Her får man både TV og PC til å ha det kjekt med, og til og med et lite rom som ligner på en egen liten leilighet. Så 6 år i fengsel i Norge er ingenting. Kan nesten kalles en liten ferie. Vi utøver heller ikke dødsstraff i Norge, så det er uansett langt unna tankene ihvertfall de neste par årene. Men denne fyren burde få lovens strengeste straff, som er 21 år. Barnemordere burde faktisk ikke bli straffet med letthet. Etter 6 år i fengsel er det null stress for han å gjenta hele prosessen når han kommer ut.

Og til dere som er imot fengsler og straff generelt. Hva faen? Tror dere virkelig at alle mennesker kan "fikses"? Tror dere alle kan bli like "normal" som alle andre i samfunnet? De som har gjort noe galt, må straffes med fengsel. Det hjelper ikke å sende barnemordere til psykolog et par uker liksom...
Sitat av A-H Vis innlegg
Hvorfor dødsstraff?
- Samfunnet slepp å betala for å ha han i eit fengsel
- Han har ikkje mogeligheit til å gjera det igjen
- Statuera eit eksempel (skremma folk til å ikkje gjera slikt)
Vis hele sitatet...
1. Skal det innføres dødsstraff for noe som helst må de resterende strafferammene også økes. Det vil føre til at innsatte kommer til å sitte der enda lengre enn de gjøre nå, det koster.
2. Har du statistikk på at tilbakefallsprosenten ved mishandling er høy nok til at man kan bruke det som et argument? Jeg tror den er ganske lav her til lands.
3. Samtlige land med drap og lemlestelse i rettssystemet har jo vist at det ikke fungerer særlig bra.