Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6158
Hei dere!

Windowsoppdateringa lasta ned denne oppdateringa idag, og nå kommer en irriterende beskjed om å validere office-pakken min. Dette er vel en høvelig ny w-update, så jeg tar utganspunkt i at det ikke er noen av de eldre crackene som virker mot dette. Kansje dere vet?
Noen som vet om en crack som virker for denne windows update'en?
Jeg går ut ifra det ikke er mulig å avinstallere update'en.
(Jupp, jeg vet. Jeg kan kjøpe office, blablabla)

For dere som vil unnlate å laste ned oppdateringa, her er hva jeg får opp om den:

Office Genuine Advantage Notifications (KB949810) no

Installasjonsdato: ‎28.‎01.‎2009 10:13

Installasjonsstatus: Vellykket

Oppdateringstype: Viktig

Office Genuine Advantage Notifications er en del av Microsofts innsats for å redusere piratkopieringsvirksomhet. Installering av denne programvaren hjelper deg med å bekrefte at Office-eksemplaret som er installert på denne datamaskinen, er ekte og riktig lisensiert. Hvis Office-eksemplaret som er installert på datamaskinen, ikke er ekte, vil programvaren vise jevnlige påminnelser for å hjelpe deg med å iverksette nødvendige tiltak og beskytte deg mot sikkerhetstrusler fra piratkopiert programvare.

Mer informasjon:
http://www.microsoft.com/genuine/

Hjelp og støtte:
http://support.microsoft.com/KB/949810
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte ikke noe mer over installeringa, siden jeg har valid windows-version. Gikk likevel utover office doh :/

Håper på noen fornuftige svar.
Mvh!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Samme problem her.
Har ikke direkte priatversion av office, men enterprise, og ingen lisensserver å kose med.

Så jeg får en påminnelse om at jeg ikke har ekte office hver gang jeg starter word ol.

Noen som vet om en fiks?
Dere kunne jo vurdere OpenOffice, så slipper dere å lefle med sånne problemer.


Eventuelt google "ms office crack" ?
Åpne MS Office (slik at validation greia popper opp) -> Trykk CTRL+SHIFT+ESC for å få opp oppgavebehandling ->
Trykk på "programmer" knappen -> Finn validation programmet i lista ->
Høyreklikk og velg "gå til prosess" -> Høyreklikk og velg "åpne filplassering" ->
Slå av MS Office og validation-programmet -> Slett validation-fila som du nettop fant. TADA!

Funket hvertfall for meg.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Åpne MS Office (slik at validation greia popper opp) -> Trykk CTRL+SHIFT+ESC for å få opp oppgavebehandling ->
Trykk på "programmer" knappen -> Finn validation programmet i lista ->
Høyreklikk og velg "gå til prosess" -> Høyreklikk og velg "åpne filplassering" ->
Slå av MS Office og validation-programmet -> Slett validation-fila som du nettop fant. TADA!

Funket hvertfall for meg.
Vis hele sitatet...
Om det funker så er det genialt.
Fila jeg sletta het forresten WGATray.exe og lå i System32 mappa. Så nå slipper du halve prosessen jeg sa i min første post
Takker.
Funka kjempefint her også.

Lite problem var at WGATray.exe startet på nytt med en gang jeg hadde avsluttet det.
Men etter et par forsøk klarte å jeg å slette fila rett etter den var avsluttet, og før den hadde startet på nytt.
Sitat av lockdog Vis innlegg
Takker.
Funka kjempefint her også.

Lite problem var at WGATray.exe startet på nytt med en gang jeg hadde avsluttet det.
Men etter et par forsøk klarte å jeg å slette fila rett etter den var avsluttet, og før den hadde startet på nytt.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kunne ha nevnt at du må være rask.
Men nå vet brukere som lurer på det senere det hvertfall
Sitat av emphi Vis innlegg
Dere kunne jo vurdere OpenOffice, så slipper dere å lefle med sånne problemer.
Vis hele sitatet...
Problemet er at Openoffice er crap uansett hvordan man vrir og vender på det, selv om det er gratisvare.

Ontopic:

Takk for gode tips, akkurat det jeg lette etter
Sist endret av Melodrama; 23. februar 2009 kl. 01:24.
Sitat av Melodrama Vis innlegg
Problemet er at Openoffice er crap uansett hvordan man vrir og vender på det, selv om det er gratisvare.

Ontopic:

Takk for gode tips, akkurat det jeg lette etter
Vis hele sitatet...
Open office er et utrolig bra alternativ til Microsoft office, de som sier noe annet har ikke peiling!
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Open office er et utrolig bra alternativ til Microsoft office, de som sier noe annet har ikke peiling!
Vis hele sitatet...
Selv om jeg har windows installert på det meste her så går det litt sport i å bruke gnu/åpen kildekode programmer istedenfor å rote med wincracks og f. skap. Openoffice dekker fint mine behov, vil gjerne høre fra kritikerne hva de savner iforhold til word o.l. ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av lockdog Vis innlegg
Takker.
Funka kjempefint her også.

Lite problem var at WGATray.exe startet på nytt med en gang jeg hadde avsluttet det.
Men etter et par forsøk klarte å jeg å slette fila rett etter den var avsluttet, og før den hadde startet på nytt.
Vis hele sitatet...
betyr det at en kan laste ned oppdatering til officen, og så fjene fila, og dermed er officen oppdatert....
jeg får ikke sletta den WGATrey filen...
Sitat av SPI Vis innlegg
jeg får ikke sletta den WGATrey filen...
Vis hele sitatet...
Google wga remover office e.l. så finner du masse som hjelper deg. Sannsynligvis og et lite program som gjør jobben.
Sist endret av pidget; 13. mars 2009 kl. 13:26. Grunn: lite ikke llite
Sitat av SPI Vis innlegg
jeg får ikke sletta den WGATrey filen...
Vis hele sitatet...
Stopp prosessen først, eller bruk Unlocker om det blir for vanskelig.
Som et lite apropos til alle OpenOffice-maserne kan jeg jo nevne et jeg leste om på DinSide Data for en tid tilbake, nemlig en kinesisk etterlikning - klone, nærmest, av MS Office 2003. Det heter Kingsoft Office 2007, men er ti ltross for navnet særdeles lik 2003-versjonen til MS, altså. Og selvsagt fullt filkompatibelt med MS-Office. Det er faktisk det som er standard filformat til Kingsofts pakke. Begrensningen er at den ikek inneholder varianter av Outlook eller Access, det er kun tekstbehandling, regneark og presentasjon. Men for hjemmebruk bør jo det faktisk være helt greit, de færreste har behov for database i heimen, og epostprogrammer finnes det iallfall nok av.

Les mer på DinSide-artikkelen
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dytter litt på denne da jeg ikke finner filen WGAtray.exe eller noe lignende.

Jeg får bare opp meldingen om at jeg ikke har ekte office-programvare når jeg starter office-programmer.