Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 5348
Yo. Jeg og noen kompiser driver å "pyrrer" litt nå og da.

Nå tenkte vi at vi skulle lage en boks i metall(Jeg går elmekanisk så har tilgang på alt til å lage den boksen)

Boksen skal være ca 15x10x5 cm. I boksen skal det være et hull,som er gjenga opp til at vi kan skru en tennplugg nedi. Der kan vi også fylle på bensina.

Avfyringa skal være en coil som er kobla til tennpluggen. Coilen er kobla til et 12v batteri, og en av ledningene skal innom en "trigger"(bryter da) som vi kan ha litt lengde på.

Tror dere det kommer til å fungere?

MVH Henrik
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Nei. Eller. Hvor mye bensin tenkte dere å bruke?
Trådstarter
64 0
Det veit vi ikke ennå... Må være riktig forhold av bensin og luft da. Er ikke det 14:1 ?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
14:1? Ikke at jeg har peil, men det høres feil.
Burde vært rapper jeg...
Høres ut som mye arbeid for et så lite smell...
1:14 er feil ja, var nettopp på sikkerhetskurs og da ble det nevnt med riktige blandingsforhold mellom luft og bensin. Skal sjekke det opp.

Edit:

14:1 mente jeg
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Tjah. Det kan jo funke. Men jeg vil si det er en rimelig tungvinn metode for å skaffe seg et smell. Metall er i tillegg sjelden noen höydare når det kommer til eksplosjoner. Litt dumt å drepe seg selv
Tror nok det blir litt mye jobb ja, men dere kan jo heller pakke bensinen i en plastpose og "skyte" den opp med litt BP eller liknende som "liftcharge".
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Bruk flaske. ENkelt og greit. lag en kork du smelter/limer en eltenner ledning gjennom, og så bare sleng i 1 ml bensin.
Trådstarter
64 0
Noen andre tips til og få te SMELL med bensin?
Sitat av Up
Bruk flaske. ENkelt og greit. lag en kork du smelter/limer en eltenner ledning gjennom, og så bare sleng i 1 ml bensin.
Vis hele sitatet...
1ml, holder det? Så for meg minst en halv dl...
Planen er kanskje at det skal bli gass, men litt kult med den brennende bensinen som blir slynget rundt også =P
1 ml holder i en brusflaske. Allt fordamper og da tenner det lettere. Vet ikke hvor mye bensin utvider seg når det går over til gass, men vann utvider seg 1000 ganger.
Vann utvider seg ca 1700 ganger ved fordampning faktisk.

Her er det litt mer info angående blandigsforhold mellom luft og bensin.


http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=569792
det var jo rett og slett en latterlig og tungvinn bortkasta måte å få et lite smell på..
Sitat av noboody
Noen andre tips til og få te SMELL med bensin?
Vis hele sitatet...
lag Fire burst bomb, masse morro!
▼ ... over et år senere ... ▼
Går det ann å bruke bensin til noe fett når du lager bomber? Kan det for eksempel være noe kult å putte en pipebomb i en flaske med bensin? Hadde vært kult å få til noe med mye flammer men som eksploderer og smeller, ikke som en molotov.
Nei, det er ikke spesielt kult tøft eller noe slikt. Ladningen blir for stor i forhold til mengden bensin.
Men noe som utrolig spektakulært er å fylle opp en tom CO2-patron med krutt. Bore hull i en spylervæskekanne, sette inn patronen. lime den fast på en eller annen måte (tape,lim, sparkel osv.)
Fylle opp med bensin og deretter sprenge kanna.

Blir en meget flott soppsky av det der, men splintfaren er overhengende dersom du ikke står langt unna eller har dekning med sikrede kikkehull.
En mortar snudd oppned i kanna + et shell med meget kort timing gjør susen.
bensin/luftblandingen skal være 1:14,7 for å være helt nøyaktig
Sist endret av Kintii; 22. januar 2009 kl. 19:45.
jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder det... kommer jo til å bli dritvanskelig å få til noe smell, smeller ikke vis du bare heller litt bensin nedi, men du får nok noen flammer som ikke er vært stresse...
Ta heller en 1,5liters flaske og lag et lite hull i bunn så kan du spraye litt hårspray i flaska og tenne på i hulle, da får du en liten stikkflamme pluss et ynklig smell som er høyere en det du noen gang kommer til å få til med boksen din
Nåvel, sykofant.. Dersom dette gjøres riktig vil det bli et sinnsykt smell.
Samme prinsippet som i første posten bare gjør det med en tønne i metall.
Kjenner en som gjorde det en gang. Han sa det smalt helt sinnsykt. Kan nevne at han er skytebas.
Sist endret av Knask; 22. januar 2009 kl. 21:09.
Reinert med beine !
griped's Avatar
tja. hmm, jeg tok en gang en 5L kanne og stikket hull til luftpistolen til kompressoren. så sprayet ejg på med masse hårspray inne i kanna i kork hullet.. så tenne jeg fyr på korkhullet og det brant.. når jeg da satt bånn på luftpistolen blåse flammene ut og når det ble det helt perfekte blandingsforholdet mellom lufta og sprayen kom det er jævlig smell som gjorde at kanna sprakk ganske kraftig :P beste jeg har fått til med hårspray :P
hvorfor ikke ha en sprengladning i bånn av boksen? da kan du jo fylle boksen opp skikkelig, og ta, ja, ca 20g(?) AP, burde vel få det til å fyke i alle retninger brennende det, eller?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Da ville jeg heller satsa på Ammonium Nitrat, med noe grovt Al eller titan.
Burde funke og lage hjemmesnekra Al til den jobben.
Sitat av simster Vis innlegg
hvorfor ikke ha en sprengladning i bånn av boksen? da kan du jo fylle boksen opp skikkelig, og ta, ja, ca 20g(?) AP, burde vel få det til å fyke i alle retninger brennende det, eller?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri fått bensin til å antenne ved bruk av AP.
Kan stemme det, NitroFis, da AP produserer svært lite varme ved detonasjon. APAN ville vel dog antent det.
var det jeg var usikker på, men da er det jo greit
er det noen som tenker på att det ikke kommer til og skje noe?

en sylinder i en bil eller en annen motor har ca 4mm tykke vegger. og den går på 8x normalt trykk FØR den antenner.

om dere har en lykke dag hører dere ett "foom" fra inni boksen. er ikke engang alltid knallgass får flasker til og feile.

det med tønna er greit siden den har stort areal på innsiden, en skjøt og tynne vegger.
Sist endret av spudfarm; 23. januar 2009 kl. 15:51.
Har tenkt å plante en co2 hylse (33 grams) stappfull med krutt i en bensinkanne. Hvor mye (lite) bensin burde jeg ha i kannen for å best resultat?
Bensinkanne anbefaler jeg ikke. Har selv prøvd lignende. Det som sansynligvis vil skje da er at den kun sprekker på en side av kannen og den brennende bensinen spruter ut slik at man ikke får den flotte eksplosjonen eller soppskyen som man ønsker. Anbefaler spylervæske kanne for å få god spredning på bensinen i det kannen eksploderer.
Her er det bare å fylle opp kannen, så vil det bli en flott eksplosjon.
Kan legge til at dersom du tilsetter olje i bensinen får du en mørkere flamme samt at flammene henger lengre i lufta.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Bensinkanne anbefaler jeg ikke. Har selv prøvd lignende. Det som sansynligvis vil skje da er at den kun sprekker på en side av kannen og den brennende bensinen spruter ut slik at man ikke får den flotte eksplosjonen eller soppskyen som man ønsker. Anbefaler spylervæske kanne for å få god spredning på bensinen i det kannen eksploderer.
Her er det bare å fylle opp kannen, så vil det bli en flott eksplosjon.
Kan legge til at dersom du tilsetter olje i bensinen får du en mørkere flamme samt at flammene henger lengre i lufta.
Vis hele sitatet...
Fett prøver det. Lagde hullet i patronen litt større enn originalt for å få i kruttet. ca 5mm tenker jeg. Må jeg vil shitten eksplodere hvis jeg stapper nedi en lunte og tenner på eller bør jeg lage hullet mindre?
hvordan co2 patron bruker du? lagd en del bomber av 12grams co2 patroner og det smeller sinnsykt høyt i forhold til størelsen! lag hullet så stort du klarer, men ikke kapp av den tynne enden for å få større hull... fyll opp med krutt til der hvor patronen begynner å bli tynn, stikk en lunte nedi og fyll på med litt smeltelim eller lignendes, fungerer uten lim også, men da har jeg opplevd at den freser litt før den går av skikkelig
Hva slags krutt bruker du? Granulert BP er meget passende til denne oppgaven. Granulert BP har stor brennflate, da brenner det fortere og det vil utvikles mer gass og energi på mindre tid. Dermed vil smellet bli kraftigere.
Andre kruttyper skal ikke stappes opp i patronen, men ligge realtivt løst av samme årsak som nevnt ovenfor.

Hullet kan du la være. Bare sleng på noe tape sånn at lunta henger på plass + at du beskytter kruttet mot gnister og for tidlig antenning.
brukt svartkrutt og flash noen ganger blanda...
Ikke lurt å blande forskjellige typer krutt.
Tenk på hva svovel kan gjøre med enkelte flashkomposisjoner.
i know men måtte prøve fordet! Blanda flash og bp en del ganger før også, uten uhell

men ja, en gang må jo være den første
Sist endret av sykofant; 25. januar 2009 kl. 18:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sykofant Vis innlegg
i know men måtte prøve fordet! Blanda flash og bp en del ganger før også, uten uhell

men ja, en gang må jo være den første
Vis hele sitatet...
Hmm ja håper virkelig at de var den siste også , og ja de gikk kanskje bra for deg men vil si at de skal ingen ting til for at de går galt,

Kan ikke se den store gleden å prøve noe som det er stor sjangs for at de kommer til å skade deg, med mindre at du har et ønske om å bli en darwin kanidat ,
spør du meg så har du INGEN respekt for fyrverkeri eller lignede pga mangelen på kunnskap om dette.

Jeg sier de bare for å beskytte deg fra deg selv , for de kunne fått fatale følger.
ikke få fingrene i noe sånt før at du VET hva du driver med , ikke for at du TROR at du vet hva du driver med.
jeg vet veldig godt at det er farlig, men viste ikke det da jeg gjorde det! viste at det var en risk, men ikke så heftig, tenkte liksom at det er større kjanskje for at det tenner av statiskelektrisitet eller varme fra limpistol...
er altid en risk når man mekker bomber, men er ikke vits å lage den noe større... bra man lærer
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg ser da virkelig ikke hvorfor man nødvendigvis løper noen risiko ved å mikse flash med BP? Grunnen til å mikse er muligens litt liten, men de fleste flashkomposisjoner jeg kan komme på, i allefall, er da kompatible med både kaliumnitrat, trekull og svovel.

Kloratflash må du dog aldri finne på å mikse med svartkrutt (klorat + svovel = fy!), men kloratflash bør du vel egentlig i utgangspunktet være svært skeptisk til å produsere.
Husker vi hadde dugnad på skytebanen for lenge siden, da vi fant en lakkboks... og vi hadde søppelbål. Den var ikke tom viste det seg, og vi fikk ildkule opp til telefonledninga som hang i ei mast. Var enkel moro det, skal vel nevnes at det var minst 250ml boks, brukt.
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Jeg ser da virkelig ikke hvorfor man nødvendigvis løper noen risiko ved å mikse flash med BP? Grunnen til å mikse er muligens litt liten, men de fleste flashkomposisjoner jeg kan komme på, i allefall, er da kompatible med både kaliumnitrat, trekull og svovel.

Kloratflash må du dog aldri finne på å mikse med svartkrutt (klorat + svovel = fy!), men kloratflash bør du vel egentlig i utgangspunktet være svært skeptisk til å produsere.
Vis hele sitatet...
Jepp, derfor jeg sa enkelte typer flash.