Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2420
noen som veit hvor kan få tak i nytt løp til en beretta 90 twotype pistol??, i et utland som man ikke trenger å registrere og ha lisens.. bare bestille å få det sendt lixom
det må du nok gjøre privat..
eller kjenne noen som eier en lovlig beretta og få de te å bestille
Kan tenke meg at det er nok så lett å få tak i hva som helst i midt østen, om du kjenner noen der.
kjedelig streiting
Sitat av Castor Vis innlegg
noen som veit hvor kan få tak i nytt løp til en beretta 90 twotype pistol??, i et utland som man ikke trenger å registrere og ha lisens.. bare bestille å få det sendt lixom
Vis hele sitatet...
Du får nok ikke et våpen gjennom tollen uten noen lisens. Blir du tatt vanker det vel en grei straff også. Det er vel ganske strengt og frakte våpen og ammo med posten uten og deklarere hva det er.
Er jo ikke noe problem om han bare skal ha løpet da. Er jo bare å skrive: Jøde-Stag på esken så er det ingen som kan fortelle deg at det ikke er et Jøde-Stag. Eller merke det med noe litt mer realistisk som Radioatorspring VW Jetta. Tror dette skulle flyte glatt gjennom tollen.
det burde vel ikke være så vannskelig og lage et selv heller?
Du kan bestille ca. for som helst fra internett uten å bli påkrevd våpenlisens i de landa det ikke kreves. MEN lengre enn til tollen kommer du ikke!
Og det låner seg heller ikke å få tak i ulovlige våpen og deler, det er såpass strengt her. Og spesielt med pistol! Vil påstå at det er mer eller mindre bare spørsmål om tid vist man skal skyte litt aktivt med det og bruke et ulovlig våpen før man blir tatt.
Og desuten kor ska du få tak i ammunisjon når du må vise våpenkort når du skal kjøpe det?
Sist endret av arnthugo1st; 13. januar 2009 kl. 20:42.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Så lenge det ikke er snakk om vitale deler er det tillatt å innføre våpendeler.
Sist jeg sjekket så er løp en vital del!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av mathfjeld Vis innlegg
Sist jeg sjekket så er løp en vital del!
Vis hele sitatet...
Hehe, mulig det. Ser nå at jeg trykket submit før jeg forsøkte å google hva som er vitale deler, for det husker jeg faktisk ikke, bortsett fra avtrekker. Fant dog ikke noe, men hvis du sitter på en liste over hva som er vitale deler så hadde det jo vært kjekt å legge ut. Sannsynligvis står det på tollvesenets sider, men har nærmest gitt opp å finne frem der.
Trådstarter
2 0
var kun løpet jeg tenkte på ja, så det budre kunne gå igjennnom sammen med noen andre bildeler eller noe men veit ikke hvilket land det blir lettest å få det i fra, usa går løp kun som vanlig del. du trenger IKKE søke til ffl (som det heter der du søker om våpen i usa) for å kjøpe løp. men derimot så er det kanskje ikke så lett å få tak i en seriøs forhandler der nede, som sender den til europa som en bildel hehe... noen forslag om hvordan jeg skal løse dette.?? kan det være lettere å få det til sverige eller danmark? letteste hadde vel vært å kjent noen i usa, som hadde kjøpt løp og sendt det hit.
men kjenner ingen
Man kan ikke bli straffet for innførsel så lenge politiet ikke finner avsenderen eller beviser som forteller at det er motager som har bestilt løpet.