Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 7358
Som dere ser i tittelen så har jeg et spørsmål til dere som bruker amfetamin.

Hvordan klare dokker i det hele tatt å ta det overlengere tid, har sjøl testet det ut et par ganger å da har det vært på fest eller nachspiel å har vært helt jævlig psykisk å fysisk en eller to dager etter bruk.

Brukt rund 0,5 G de gangene jeg har prøvd
En stor forskjell jeg ser på folk er i hvert fall at noen føler nedturen er så jævlig, så det siste de orker å tenke på er å ta mere. Dette er i mine øyne fornuftig og logisk tenking.
Andre tar mere for å utsette nedturen, og er ofte de samme som ender opp med et missbruk.
Er man f.eks i jobb og festen varte alt for langt ut på søndagen blir det fort til at det ikke passer med nedtur på mandag, eller resten av uka forsåvidt.
Andre faktorer kan jo være hvis man f.eks sliter med depresjon og blir avhengig av amfetamin for å styre humøret.

Hvordan de som holder på sånn orker, er et mysterie for meg også
0.5 er ganske heroisk dose på sporadisk bruk, på en fest her å der.
Dårlige varer, utblanda crap. 0,5 vil selvfølgelig gi deg kjipe dager etterpå om du ikke er vant.
Jeg drikker ikke alkohol før comedown kommer, alkohol er vanndrivende, så husk å drikk rikelig med vann, uansett.
Når jeg hadde gode varer, som IKKE var østkant-blokk meth, så gikk dagene som normalt, spiste, sov, frokost,(stripe eller tre etter frokost å middag) kaffe, en ronk i ny å nè, rince and repeat.
Å da går dagene, ukene fort.
God å ren amfetamin blir du ikke speeda på, i ordets rette forstand.
Sist endret av Eyeamare; 14. februar 2018 kl. 14:31.
Har værtfall funne ut at det e et rusmiddel jeg mestsannsynlig ikke blir å ta i gjen
Sitat av Disjointed Vis innlegg
Har værtfall funne ut at det e et rusmiddel jeg mestsannsynlig ikke blir å ta i gjen
Vis hele sitatet...
Det er bare gledelig å høre,
hold deg til den mentaliteten
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke for alle. Jeg blir helt jævlig knekt i kroppen når det daler. Da kun snakk om 2-3 linere. Kjøpte litt i fjor for å male huset i en fei, men sparte ikke noe tid for jeg var helt ødelagt dagen etter og fikk ikke jobba noe.
Jeg har helt forferdelige nedturer på engangs-brukerdoser av amf. Har lenge lurt på hva det kommer av da jeg ikke har noe merkbar nedtur på rusmidler som X,molly,kokain etc. Det er snakk om at jeg kan ligge å vri meg i senga, spy/brekke og hate livet i et par dager i etterkant. Helt kjørt.
På andre siden igjen, kan jeg godt ta meg en skikkelig fler-dagers fest (veldig skjeldent) og kun trenge å spise litt, sove litt, så er jeg helt fin. Folk reagerer veldig forskjellig, sånn er det bare.
Sist endret av Lyra; 14. februar 2018 kl. 18:38.
Sitat av ezel Vis innlegg
Jeg har helt forferdelige nedturer på engangs-brukerdoser av amf. Har lenge lurt på hva det kommer av da jeg ikke har noe merkbar nedtur på rusmidler som X,molly,kokain etc. Det er snakk om at jeg kan ligge å vri meg i senga, spy/brekke og hate livet i et par dager i etterkant. Helt kjørt.
Vis hele sitatet...
Noen andre som opplever noe lignende? Det er snakk om doser under 0.5 gram.
første gang jeg tok amfetamin var jeg fjorten år og tok kun én lisse på kvelden, var våken i timesvis og snakket med kameraten mine til neste morgen, så gikk jeg hjem og spilte. Var våken i ca 46 timer og det var ikke før helt på slutten at jeg følte meg jævlig. Jeg hadde vondt i alle ledd og muskler på kroppen til jeg sovnet. Jeg våknet igjen og klarte ikke å finne glede i noe som helst hele dagen. Etter dette tok jeg ikke amfetamin på 2 år, så tok jeg det på fylla en sommer og hadde det jævlig fett, fikk ikke noe spes nedtur men på dette punktet røyket jeg hasj daglig som sikkert hjalp på drittfølelsen. så tok jeg amf samme sommer i tre døgn, som endte med en jævla nedtur i noen timer, deretter tok jeg mer amf en natt til. siste dagen tok jeg rivotril og sov som en stein, følte meg ok. hadde flere slike dager uten noe å sovne på somr rivo etc samme sommer og var alltid speeda minst to dager og fikk alt fra middels nedtur til å ha det skikkelig jævlig og sverge på å aldri ta amf igjen. helt til neste gang jeg fikk øye på stoffet, gjerne en uke eller to senere og koste meg igjen. Jeg fant etterhvert ut at "nedtur" er veldig mye oppi hode ditt, og hvis man begynner å tenke bare litt negativt, eller det skjer noe uventa dritt, kan dette trigge hardere nedtur, men om man husker på at man bare har tatt et stoff som er på vei ut og om man spiser, sover, snakker med folk, hører på musikk og røyker så er det ikke egentlig så ille med mindre man har noe viktig å gjøre. Nå har jeg tatt amfetamin sikkert 50 ganger og sålenge jeg får amf og ikke meth så kan jeg så godt som når som helst ta amf og avslutte når jeg vil det uten å få noe spesielt hard nedtur. HVIS jeg husker å spise like mye som ellers, ikke en yougurt og en skive på en dag men det jeg vanligvis spiser på en dag + frukt. De første gangene fikk jeg mega nedtur av et par lisser, mens for litt siden tok jeg 5g amf på 4dager og ble kun litt slapp og treig men følte meg fin og så lenge man passer på disse tingene får man sjeldent noe hard nedtur.
Sist endret av Bluesky_; 14. februar 2018 kl. 21:33.
Jeg må si meg enig med Bluesky. Jeg får sjeldent noen harde nedturer om jeg bare holder meg hydrert, spiser også videre, selv om jeg kunne få ganske kraftige nedturer for noen år siden.
Pleier veldig sjeldent og få noe "nedtur" pleier normalt viss å røyke noe bønne når effektene går ut funker bra det
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spiser jeg godt og ikke tar for store doser så får jeg ikke noen nedtur etter 48 timer uten søvn annet enn at jeg blir sliten, pga 48 timer uten søvn.
Kan lett gå tre dager uten søvn men da kjenner man at man begynner å nærme seg kanten psykisk, men etter en god natts søvn, så merker jeg lite til nedtur dagen etter.
Tror alt sånn er veldig personlig, har holdt på å drite å meg av angst og det har kjent ut som hjertet skal hoppe ut av ledd kun ved overdosering, da har jeg også følt meg dritt en dag etterpå.
Sitat av Disjointed Vis innlegg
Som dere ser i tittelen så har jeg et spørsmål til dere som bruker amfetamin.

Hvordan klare dokker i det hele tatt å ta det overlengere tid, har sjøl testet det ut et par ganger å da har det vært på fest eller nachspiel å har vært helt jævlig psykisk å fysisk en eller to dager etter bruk.

Brukt rund 0,5 G de gangene jeg har prøvd
Vis hele sitatet...
Bare å gønne på det.
0,5 er ingenting. Ta en dropper og ei lisse to soter . Så flat pedal etter det. Ei justering el to I timen, må voksne folk ha
Det største problemet jeg har dagen etter er at musklene mine er såre. Ellers har jeg lært at om jeg går og forventer nedtur, så får jeg nettopp det. Ellers er jo mat/vann/søvn alfa omega. Det er heller ikke nødvendig å redosere når du har lyst, for det vil du hele tida.
Amfetamin bør du bare holde deg unna når du ikke ser ut til å like det likevel. Det er ikke verdt det om det går så gale som det gjorde med meg uten å gå i detaljer, alikvel hender det jeg setter meg en smell. Men da må jeg ha minst ti xanorer liggende til drysse lett over hele varigheten på speeden. Noen tåler bare ikke amfetamin, psykisk, fysisk eller begge deler. Andre bruker det som det var en kopp kaffe uten å ha nedtur og noen får til og med sove. Jeg er av den sorten som tar så sinnsykt av når jeg tar det at jeg er helt på grensen til psykotisk etter en natt våken. Jeg er aldri mer en en natt våken om jeg tar det i nå for tiden. Jeg brukte å være våken en uke i strekk og crashe med en nevefull imovane før. Og har prøvd å droppe(spise) det i stedet for sprøyten pga jeg liker å legge meg rett å sove og våkne speeda.;-) Og så takler jeg ikke sniffing, hater ting i nesen.

Og om du forsetter, ALDRI ta med sprøyte uansett hva folk sier om kicket osv. Du gjør aldri en stripe igjen da, tro meg.

s
Heeelt enig Saviour.

Var kult I starten det som alt anna........ men når du nevner det. Har jeg glømt å sette justering på 4 timer. Omfg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
I starten da jeg begynte med amfetamin ble jeg støggdårlig selv, lå våken opptill flere døgn på nedtur, og kjørte hodet som f, og angst fra helvete. For meg hadde psyken ALT og si. Da jeg slutta å koke hode å hele tida fokusere å tenke på nedturen og på hvor dårlig jeg var, så gikk det over. Nedturene var da kroppen var tom for energi og desperat etter søvn og mat. Må legge til at det utvikla seg fra å eksperimentere litt til et heftig misbruk over flere år. Absolutt ikke å anbefale!
Tok 3.5 g utover en periode på 12 timer, er som de andre sier her hvis du ikke får søvn eller mat så vil kroppen siifra. Sluttet fort med det bruket da de fysiske bivirkningene ble verre enn de mentale
Jeg har bare fått prøve noe veldig rent en gang da jeg ellers bare har prøvd cola, og kan ikke si jeg fikk nedtur eller psykisk sliten. Fysisk sliten ble jeg derimot, men ikke noe verre enn om jeg ikke hadde brukt det og holdt på like lenge. Effekten for min del kunne jeg sammenligne med å drikke ekstremt mye kaffe og bare var våken og drakk på nach til 13 på formiddagen. Da blir man jo sliten av lite søvn og mye alkohol
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
0.5 er ganske heroisk dose på sporadisk bruk, på en fest her å der.
Dårlige varer, utblanda crap. 0,5 vil selvfølgelig gi deg kjipe dager etterpå om du ikke er vant.
Jeg drikker ikke alkohol før comedown kommer, alkohol er vanndrivende, så husk å drikk rikelig med vann, uansett.
Når jeg hadde gode varer, som IKKE var østkant-blokk meth, så gikk dagene som normalt, spiste, sov, frokost,(stripe eller tre etter frokost å middag) kaffe, en ronk i ny å nè, rince and repeat.
Å da går dagene, ukene fort.
God å ren amfetamin blir du ikke speeda på, i ordets rette forstand.
Vis hele sitatet...
Jeg måtte bare le litt.
Dette er jo det typiske Livet! Ete, sove, ronke, og eventuelt jobb.
Du blir ikke speeda, heller.
Da forstår jeg enda mindre.
Hvorfor bruke det, da??
Jeg klarer ikke mer enn en dose speed, en IV, så rir jeg bølgen hvor stor eller liten den er. Jeg bruker sjelden det drittstoffet nå da. Klarer ikke sniffe det, hater å sniffe men har droppa det litt når jeg har hatt nok for å slippe sprøyten.

s
Sitat av Weiland Vis innlegg
Jeg måtte bare le litt.
Dette er jo det typiske Livet! Ete, sove, ronke, og eventuelt jobb.
Du blir ikke speeda, heller.
Da forstår jeg enda mindre.
Hvorfor bruke det, da??
Vis hele sitatet...

Fordi det er masse eufori å generell jææævli digg velvære.
Sitat av Begrensetutgave Vis innlegg
Bare å gønne på det.
0,5 er ingenting. Ta en dropper og ei lisse to soter . Så flat pedal etter det. Ei justering el to I timen, må voksne folk ha
Vis hele sitatet...

1-2 justeringer i timen!?? Tror du snakker om ca 15% makka kvalitet.
Å si at 0.5 er ingenting er helt på tryne, det finnes ingen fast kvalitet på gatespeed.
Sitat av sjangsespill Vis innlegg
1-2 justeringer i timen!?? Tror du snakker om ca 15% makka kvalitet.
Å si at 0.5 er ingenting er helt på tryne, det finnes ingen fast kvalitet på gatespeed.
Vis hele sitatet...
Det finnes en gjennomsnittlig kvalitet på speed tatt av politiet. Det har vært 20-22% de siste årene. Mye gatespeed er selvfølgelig langt mer skitten.
jeg må ha pauser tåler ikke methamf mye av dette i amfen om dagen , btw dere må vere obs nå for jeg fikk en amf med embome oppi , hva faen driver folk me om dagen? i større mengder er embome overdose relatert og kan føre til organsvikt... virkelig .. så folkens kjøp testkit , så dere vet hva dere får i dere,

jeg bruker ta ca en gram over 2 dager, men må sove etter de /pause, for hvis ikke blir jeg psykotisk. brukte de først som et slankemiddel for og gå ned i vekt og da tok jeg ca 1 eller 2 streker i døgnet men om man er fast bruker så tar man gjerne mer men da forsvinner de positive me stoffet etter hvert og går utiover syken mer . som de har gjort hos meg derfor jeg måtte ta pause en stund.
Sist endret av lokemeister; 12. mai 2018 kl. 12:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Personlig klarer jeg ikke sitte med folk som blir Speedy Gonzales, snakker hull i huet på deg i 200km/t i tilegg til at det aldri stopper, skal gjerne rydde å vaske å være full propell å lager mere kaos enn hva det var når dem begynte.
Usj..
Aldri vært slik selv, sier ikke det er feil, men jeg tåler det ikke, får full kaos i huet av sånt rundt meg. Blir mere den bedagelige oksen Anton, står å gresser fredelig på den grønne enga si, liker blomster å bier å sånt, å gress seff

@Begrensetutgave, du trøkker jo makka, så hva fikk deg til å tro at det der var et særlig godt råd, til en som såvidt har vært borti striper eller drop, på en fest, i ny å ne?? Å en 0.5 iløpet av festen ER mye! om du ikke er rægga makkafreak som driter i alt å alle, å justerer med nåla hver 3dje 4de time
Blomzterkasse
Har brukt amfetamin i 20år. Uten meth i. Nå er jeg på rehabilitering og fatter ikkje kordan det er mulig uten. Hver dag uten noe er et mareritt. Alle sier det bare blir bedre men jeg merker ikke noe etter et år. Så jeg kommer nok til å fortsette som før. Men skal prøve litt til først.
Blomzterkasse
Jeg vet ikke hva troller er engang.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tviler på han troller? Kan relatere med kjærligheten, hehe.
Har vært dårlig i over ett halvt år etter bruddet, og egentlig burde jeg være glad det er over etter alt den personen har gjort før og etter, men så sitter jeg her da..

Er ikke helt det samme, men bytt ut ‘bruddet’ med å slutte, og person med speed, så er det akkurat det samme..
Blomzterkasse
Kjærlighetssorg er ufrivillig. Slutte med noe som gjør livet greit er for meg ulogisk. Så hvorfor ha det greit når en kan ha det jævlig ? Så all ære til alle som ikke hekter seg på noe.
Insaine: Kroppen din har vært på høygir, gjennomsyret med adrenalin i 20 år. Det tar kroppen din mer enn 1år og rette opp i den skaden igjen desverre. Å balansere hjernen og organer for å gjenvinne optimal funksjon går fortere om man gjør dette gjennom kosthold (og kanskje mineralterapi). Mat et medisin. Anbefaler deg å sjekke ut boken "Medisinsk klarsynt". Den tar ikke for seg avhengighet spesielt, men du får et (kontroversielt) innsyn i sykdom, hvordan kroppen fungerer og hvordan reversere det meste av ubalanser gjennom kosthold.

Ellers ville jeg sjekka ut hellig plantemedisin. For eksempel Ayahuasca, Iboga/ibogain, eller hva med psilocybin? Iboga kan hjelpe å kurere opiatavhengighet og avhengighet til nikotin og alkohol. Det er så mye du burde prøve før du gir opp. Som du ikke vil få tilgang til gjennom det vanlige systemet. Ban din egen vei!