Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2336
Ok, jeg trenger litt mer råd her jeg, da jeg er så noob at jeg nesten er flau! Jeg skulle egentlig på en Aya retreat nå i helgen, men det ble ikke sånn. Jeg har rett og slett for noia. Så tenkte det var lurt å teste noe litt mer mildt først, og i og med at jeg trenger å oppleve noe "annet" fort som faen så har jeg ordnet meg noen gr med sopp.

Det jeg lurer på er hvor mye som anbefales å ta første gang? Jeg er ikke store jenta, veier vel litt over 50kg. Aldri prøvd psykedelika, foruten om salvia, om det går under den kategorien?

Det som er med meg er at jeg er ganske nervøs av meg. Bærer på mye frykt, sorg og smerte. Mye angst, spesielt for å dø!

Hvordan bruker jeg dette på en best mulig måte? Jeg vil bare få litt feeling av hvordan det er første gang, bare så jeg får kjent det på kroppen litt. Er så glad for at dette forumet finnes og at det er så mange bra folk som gidder å svare og hjelpe til her.

Tusen takk!

Hilsen noiatrynet som trenger å bare være!!
Jeg er ikke helt sikker på om du har skjønt poenget. Aya er i seg selv et mye mildere psykadelisk enn mange velger å tro. Sopp er faktisk sterkere enn Aya når man doserer riktig. Men hvis man har mye angst osv er det vel en tommelfinger regel at man bør i aller høyeste grad holde seg unna psy som en gruppe.
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg er ikke helt sikker på om du har skjønt poenget. Aya er i seg selv et mye mildere psykadelisk enn mange velger å tro. Sopp er faktisk sterkere enn Aya når man doserer riktig. Men hvis man har mye angst osv er det vel en tommelfinger regel at man bør i aller høyeste grad holde seg unna psy som en gruppe.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har helt sikkert ikke skjønt poenget. Det tror jeg faktisk ikke noe på at å spise en lav dose sopp er verre en aya. Men du kan ha rett? Regner med du har prøvd begge deler selv? Så om man har angst, hva gjør man da da? Blitt tilbudt ketaminbehandling, men har mest lyst til å stå over. Piller er heller ikke noe option for meg.
Sitat av Smertehjerte Vis innlegg
Så om man har angst, hva gjør man da da?
Vis hele sitatet...

Ikke ruse seg?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ut i fra det du skriver her ville jeg anbefale deg å holde deg langt unna psykedelika.
Uten noe veiledning av noe slag vil jeg påstå at de nervøse tankene fort kan ta overhånd: Psykedelika fjerner ikke angst og deppressjon, teorien bak psykedelika mot angst er med mangel på en grundigere forklaring: "å stirre frykten i hvitøyet".
Det er det stikk motsatte av hva de hurtigvirkende stoffene mot angst gjør, de vil gi deg eufori slik at det er lettere å glemme de vonde tankene, det gjør ikke psykedelika.

Med det sagt, vil psykedelika også gi deg mulighet til å se det hele i en større sammenheng, om du lar det. Det er dette som kan hjelpe en videre, etter å ha møtt fryktene/feilene sine, så får man et ferskt blikk på problemet og kan få motivasjon til å gjøre noe med situasjonen sin.

Mikrodosering blir noe annet selvfølgelig, som jeg har særdeles lite erfaring med, jeg har i mitt innlegg snakket om en lav rekreasjonell dose psykedelika.
Sist endret av Dodecha; 10. februar 2018 kl. 15:22.
Sitat av googlyeyes Vis innlegg
Ikke ruse seg?
Vis hele sitatet...
Noen andre råd eller?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ut i fra det du skriver her ville jeg anbefale deg å holde deg langt unna psykedelika.
Uten noe veiledning av noe slag vil jeg påstå at de nervøse tankene fort kan ta overhånd: Psykedelika fjerner ikke angst og deppressjon, teorien bak psykedelika mot angst er med mangel på en grundigere forklaring: "å stirre frykten i hvitøyet".
Det er det stikk motsatte av hva de hurtigvirkende stoffene mot angst gjør, de vil gi deg eufori slik at det er lettere å glemme de vonde tankene, det gjør ikke psykedelika.

Med det sagt, vil psykedelika også gi deg mulighet til å se det hele i en større sammenheng, om du lar det. Det er dette som kan hjelpe en videre, etter å ha møtt fryktene/feilene sine, så får man et ferskt blikk på problemet og kan få motivasjon til å gjøre noe med situasjonen sin.

Mikrodosering blir noe annet selvfølgelig, som jeg har særdeles lite erfaring med, jeg har i mitt innlegg snakket om en lav rekreasjonell dose psykedelika.
Vis hele sitatet...
Jeg blir bare mer og mer usikker jeg nå. Jeg trenger bare råd, og vet at det ikke er noen mirakelkur, men jeg tror kanskje det kunne lettet noe i topplokket på meg, og det trenger jeg så vanvittig
Sist endret av Smertehjerte; 10. februar 2018 kl. 16:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Psykedelika er ingen "pause" fra hvem man er. Det er heller et møte med en selv, og mulig et nytt perspektiv. Du kan med andre ord ikke forvente å få "fri" fra angst og depresjon ved sopptripp. Det sagt, vil du teste vannet så tar du 0,5g - en meget forsiktig dosering som ikke gir deg noen psykedelisk rus, men muligens et bedre humør, og mer tilstedeværelse i øyeblikket.

Ellers kan jeg legge til at salvia er det nesten en sjeldenhet at folk får noen god opplevelse på. Salvia kan heller ikke sammenlignes med de fleste andre psykedelika.

Lykke til. Og prøv. Aksepterere tingenes tilstand istedet for å være desperat etter å unnslippe/flykte
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da tar du noe beroligende ikke psykedelia. Er ufattelig gøy under de riktige omstendighetene men også det skumleste du kan være med på, liggende på gulvet der paralysert i en endeløs loop - du vil av toget men det går ikke. Hvor gammel er du?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da tar du noe beroligende ikke psykedelia. Er ufattelig gøy under de riktige omstendighetene men også det skumleste du kan være med på, liggende på gulvet der paralysert i en endeløs loop - du vil av toget men det går ikke. Hvor gammel er du?
Vis hele sitatet...
Så det er bedre å ty til piller altså?

Jeg er 31. Oppegående i hodet, bare masse traumer som sitter fast i kroppen. Vanskelig å forklare hele greia her, men er egentlig smart og fornuftig. Prøvd alt av terapi, men prat er ikke nok. Jeg har vel prøvd alt, uten hard medisinering og masse drugs. Er ikke ute etter noe quickfix, ute etter en annen følelse. Hadde aldri dyttet i meg mye. Ikke ute etter å ruse huet av meg heller, bare kjenne på noe nytt, noe mer!

Sitat av Bearass Vis innlegg
Psykedelika er ingen "pause" fra hvem man er. Det er heller et møte med en selv, og mulig et nytt perspektiv. Du kan med andre ord ikke forvente å få "fri" fra angst og depresjon ved sopptripp. Det sagt, vil du teste vannet så tar du 0,5g - en meget forsiktig dosering som ikke gir deg noen psykedelisk rus, men muligens et bedre humør, og mer tilstedeværelse i øyeblikket.

Ellers kan jeg legge til at salvia er det nesten en sjeldenhet at folk får noen god opplevelse på. Salvia kan heller ikke sammenlignes med de fleste andre psykedelika.

Lykke til. Og prøv. Aksepterere tingenes tilstand istedet for å være desperat etter å unnslippe/flykte
Vis hele sitatet...
Som sagt er jeg litt dårlig på å forklare hva jeg ønsker å oppnå, men du forklarte det ganske bra for meg. Takk for svar og råd! Pause for meg, er vel å møte meg selv, få innsikt, ting i perspektiv osv. Har akseptert ting i alle år, jeg flykter ikke. Jeg står fast!
Sist endret av Smertehjerte; 10. februar 2018 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har mye av det samme som deg, angst og er en nervøs type. Jeg har også trippet på sopp og lsd hvertfall 20 ganger. Ut ifra de turene jeg har hatt, har halvparten vært ukomfortable, mens jeg Har 'badtrippet' en gang. Det lureste du kan gjøre er å holde deg unna. Om du går gjennom med det ikke spis mer en 1g fleinsopp. Husk at tilstanden din kan bli værre om du har en skikkelig dårlig opplevelse
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Uansett, om du velger en liten sopp-tripp, husk og aldri kjemp i mot, ta i mot
Sitat av Smertehjerte Vis innlegg

Som sagt er jeg litt dårlig på å forklare hva jeg ønsker å oppnå, men du forklarte det ganske bra for meg. Takk for svar og råd! Pause for meg, er vel å møte meg selv, få innsikt, ting i perspektiv osv. Har akseptert ting i alle år, jeg flykter ikke. Jeg står fast!
Vis hele sitatet...
Da synes jeg du skal stikke lilletåen ned i psilocybinens rike. Det er nok en grunn til at du har denne dragningen mot psykedelika i utgangspunktet, og jeg tenker dermed ar du bør følge din intuisjon.

Holde deg under 1g i første omgang. Vil anbefale 0,5g som tidligere for å få en veldig forsiktig innføring. Anbefaler å ta det på dagen, og bevege deg ut i naturen hvis mulighet. Musikk er også fint. Gjerne på høretelefoner.

Lykke til, og gi en update hvordan det gikk
Sist endret av Bearass; 10. februar 2018 kl. 20:32.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Litt ot, siden det er sopp du var, men ville det ikke vært veldig mye bedre og smake på litt lsd først istedet?

Myyye lettere og kontrollere, hakket mer 'happy' er min mening.
Ta det rolig, ta det rent og ha bra selskap.
Lykke til
Mikrodosering er kanskje verdt å sjekke ut hvis du ikke har hørt om det tidligere. Det går ut på å ta svært lave doser regelmessig og over tid. Les litt om det og se om det kan være interessant for deg!
what?lskikkelig lsd-25 svakere en sopp
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lsd er ikke sterkere eller svakere en sopp, det er andereledes. To forskjellige ting som mange putter i samme bås, jeg ville prøvd en syrelapp om du har litt å stri med før sopp. Jeg har mye vansker og er autistisk(!) og jeg tåler å trippe helt fint. Lsd er min greie. Det er noe med å planlegge godt, ha en god trygg venn med i skogen m hasj og matpakke, og ikke NOEN du er utrygg på. Ikke på fest før du er erfaren.

Eller vær alene og slå av telefonen. Om du får en flott tur og vil prate om det til noen kan du finne telefonen tilbake når du er satt på plass. Og pass på at det ikke ringer på døren uventa om mulig. Jeg liker å trippe inne og alene godt. Ligge i sengen med hunden å se fraktaler i taket. Har et rødt lys på rommet. Musikk er også viktig, gå for beatles, david bowie, elvis og sånne glad ting. Ikke psytrance første gang du tripper. Det kan bli litt mye.

Vil også nevne at jeg kun har hatt en av sikkert hundre tripper på alle slags psykedelia gå galt, og det var littegrann sopp. Det var sammen med en annen autistisk venn som ikke likte å trippe. Sopp er/kan være veldig voldsomt og uberegnelig, og dosene er ikke sånn og sånn. En sopp kan være som ti av de andre du har, så du vet aldri helt. Ren psylocybin(4-aco-dmt) er mye klarere og lettere å dosere. Lsd er lettere å styre seg på, da kan jeg gå på bar og drikke folk i senk uten å bli sløv om jeg vil. Ikke det at jeg gjør det lenger, for jeg drikker ikke og fester ikke.

På en tripp med lsa frø, sopp og mescalin på en gang følte jeg jeg døde og sto opp igjen uskyldig og ren. Jeg kunne morphe om et gulvteppe til hva som helst jeg ønsket, som en stor fluesopp. Lo meg nesten ihjel.

Tripping er gøy, men den ene sopptrippen med en litt usikker kompis var en prøvelse helt til vi fikk landa litt da. Regner det som min eneste badtrip.

Er du i tvil, så la det hele ligge. Du må ville det hundre prosent om du skal trippe, ikke for å skremme deg. Tror noen få aldri kommer seg helt etter badtrips, har hørt om slikt. Lykke til. Og begynn i det små, du kan alltids ta litt mer, men du kan ikke avslutte trippen om det blir for mye m en dose. Og hasj øker effekten men ikke alle liker å røyke på tripp. Noen liker å ha valium liggende i tilfelle tilfelle.

Et alternativ er MDMA, det er ingen problem for nervene og har litt tripy kvaliteter. En fin inngang til slikt. Det er det jeg liker best nå om jeg skal kose meg skikkelig en natt. Jeg tar den, så legger jeg meg og sover og våkner på formen=D

s