Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1560
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er på dette nåværende tidspunktet i et forhold med ei som er opiatmisbruker, og det har seg sånn at hun har i mange år nå ønsket å slutte 100% med opiater, men problemstillingen er noenlunde mer kompleks enn som så. Hun har mange ganger prøvd å avruset seg selv på egenhånd,men har visstnok fått beskjed av fastlege og annet helsepersonell om at kroppen hennes ikke kommer til å takle de omfattende abstinensene og at det kan bli dødelig ettersom hun får kramper som går inn til hjertet. Dette har resultert i mange innlegelser på sykehus der hun har fått morfin IV. Hun sier selv at hun ikke ønsker LAR siden hun får bivirkninger av metadon og subuxone samt at LAR i seg selv er et fengslende strengt regime der hun aldri får muligheten til å trappes ned på doseringen, men istedet trappet oppover. Jeg mener selv at det ikke skal være umulig å få henne abstinentfri om hun hadde fått den hjelpen hun trengte f.eks avrusning på sykehus, noe som har fungert en gang tidligere i følge henne selv. Hun fortalte at de hadde ved et tilfelle trappet henne ned totalt på kun en uke ved hjelp av metadon, dette får meg til å tenke at rapid detox behandling kan være utveien hennes til et bedre liv i vente. Bare synd at hun blir henvist gang på gang til LAR istedenfor å få den hjelpen hun trenger. Derfor vurderer hun nå å dra til utlandet for å forsøke på nedtrapping ved hjelp av de rette medikamentene på egenhånd.

Hadde vært interessant å høre andres synspunkter på akkurat denne problemstillingen
Heimveg.no har avrusning i Spania. Det koster 150000, men jeg synes ikke de virket så seriøse på telefonen.

Har ingen erfaring med avrusning av opiater, men jeg søker også etter alternativer i utlandet for mitt alkoholforbruk.

Du har kanskje hørt om Iboga/Ibogaine? Det er påstått at dette fungerer mot både heroin og alkohol. Det finnes klinikker i Sør-Amerika som tilbyr denne behandlingen.

I Thailand finnes det buddhistmunker i templer som behandler narkomane med en spesiell type urteblanding, men vet ikke hvordan å kontakte dem.
Sist endret av aig; 9. desember 2017 kl. 12:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.