Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 852
Trodde jeg hadde postet et emne om dette, men ser ut som det aldri ble lagt ut.. Ellers så er det noen som driver å sletter trådene mine, og gjør meg forvirret

Uansett, eksisterer det noe nummerviser til iptelefoni? Jeg har trådløst nett.
Hadde vært nice å fått til noe sånt.
Ranna's Avatar
Trådstarter
Hei, og sorry for lite informasjon...

Skal vi seee...

Jeg har koblet den vanlige telefonen i bredbåndstelefoniadapteren, og den er tilkoblet adsl modemet igjen, hvertfall noe sånt. Er det noe muligheter for meg å skaffe meg et program på PC, som *leser* av hvem som ringer? Jeg bruker trådløst nettverk, så om det begrenser mine muligheter til å få gjort noe sånt, så si ifra

Var visst dårlig formulert den første posten, da jeg brukte ordet iptelefoni istedenfor bredbåndstelefoni.

Om det er noe jeg mangler nå, så vær snill å hjelp meg litt på vei
Du vil altså se hvem som ringer deg? Trodde man så det automatisk i slike program jeg da... Fulgte det ikke med noe program da du skaffet deg bredbåndstelefoni? Hvilket selskap bruker du?
Ranna's Avatar
Trådstarter
Jeg bruker telenor. Vanlig hustelefon tilkoblet bredbåndstelefoniadapteren. Fulgte nok ikke med noe program.. :/
Du kan neppe finne nummer på PCen hvis du bruker vanlig telefon gjennom adapter. Hadde du ringt ved å koble mic til PCen og software på PC kunne du gjort det. Tror jeg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Finn ut kva protokoll telenor brukar, sniff etter trafikk i aktuelle protokollen (t.d med ethereal) mens du ringer til telefonen fra en mobil. Finn ut kva pakkar som signaliserer innkommande samtale, og forsøk å dekode dei ved å t.d ringe med 4-5 ulike nummer og samanlikne, samtidig som du noterer nøyaktig tid for kvart enkelt anrop for å utelukke tidskoder. Repeat 'till fit.

Og hadde du i første posten skreve at du hadde telenor ip-telefoni, så var det all infoen vi hadde trengt faktisk...