Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 19545
Har brukt søkemotoren så godt jeg kan, må inrømme noe skumlesing enkelte steder, men tror ikke dette er blitt nevnt.

Hvor mange dype "sniff" tar dere av Rush flasken? Jeg har prøvd det nå og blåst ut all luft jeg har for så og ha nesa over flasken og puste inn helt til jeg ikke klarer mer, dette har jeg latt gjenta seg 3-4 ganger, men nysgjerrig på hva som skjer om jeg prøver mer, for jeg kjenner at du får en mye sterkere rus på 4sniffet, enn på 3. Holder også pusten noen sekunder etter jeg har sniffet det inn, er det noe vits? hvor lenge skal man holde pusten?

Langt inlegg for kort spørsmål men.. er bare nysgjerrig på dette..Også igrunn hvor farlig det er og ta flere sniff? Merker det i hodet, men vil ikke si jeg har direkte vondt, hva kan skje om man drar det inn for mye?
Vondt i hodet er vanlig. Det kan komme endringen i blodtrykket, eller rett og slett av den kvalmende lukten, ikek vet jeg. Jeg er ikke lege.

Når vi testet poppers i England innhalerte vi dampen, tre-fire trekk om gangen, hvis jeg ikke husker feil. Vi innhalerte annenhvert trekk gjennom nesen og annenhvert gjonnom munnen. Personlig likte jeg aldri effekten, men det er en annen sak...
Ev. Ta å hell litt oppi en plastpose, (liten) å innhaler på den måten. dobbel effekt.
LoRd: Har du teste denne fremgangsmåten selv? Vil ikke poppersen løse opp plasten, og renne ut?
Sitat av felix_poker
LoRd: Har du teste denne fremgangsmåten selv? Vil ikke poppersen løse opp plasten, og renne ut?
Vis hele sitatet...
Jepp, vi gjorde det på en fest way back in time.
Sånn vanlig brødplastpose, ingenting av posen ble oppløst. Tingen er jo da at du får en mye større fordampning av poppersen, og innhalerer mye mer av dampen da du suger lufta ut av posen. Viktig å ikke få væsken i seg btw.

edit: En moderne versjon av gatebarna i romania.
har tatt "poppers" opptil 10-15 ganger om kvelden, kan ikke kalle det farlig men reduserer visst sansene og pluss at hodepinen etterpå, er bare det ikke vært å prøve. man blir jo nysgjerrig på hva dette er siden det blir bare mer og mer populært.

men det jeg egentlig skulle frem til var at fleste parten sniffer det, uten å vite hva det er.
noen som vet hva væsken innholder ? lr hva du sniffer inn liom ?

btw, "poppers" er noe homser/analnytere bruker for å stimulere/åpne bakenden :P just so you know
Sitat av polo
btw, "poppers" er noe homser/analnytere bruker for å stimulere/åpne bakenden :P just so you know
Vis hele sitatet...
Snakker av erfaring mao? hehe, måtte bare vri litt på den

Den brukes ofte til å slappe liit mer av ja, under "leken", men kan selvfølgelig brukes på ren gøy.
når jeg prøvde poppers så dyppet vi en sigg i flasken, for så å vente til d tørker å røyk d
Snakker av erfaring mao? hehe, måtte bare vri litt på den
Vis hele sitatet...
kan jo spørre seg selv da, når man bare kan kjøpe det på kondomeriet i "gay seksjonen"
think before you talk :P

men fortsatt ingen som vet hva vi sniffer i oss ? hva stoffet/essistensen kalles ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av polo
men fortsatt ingen som vet hva vi sniffer i oss ? hva stoffet/essistensen kalles ?
Vis hele sitatet...
Jo, selvfølgelig. Amyl nitrite er vel det opprinnelige, men jeg tror det er diverse restriksjoner på det nå rundtomkring, så andre stoffer som Isobutyl nitrite har tatt over.

http://en.wikipedia.org/wiki/Amyl_nitrite
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei.

Jeg har aldri før prøvd noen som helst form for drugs, det nærmeste man kommer er alkohol og snus. Etter å ha lest en "trip rapport" om poppers her inne, fikk jeg lyst til å prøve det. Jeg har nettopp vært i Bulgaria, og der kunne man spør om poppers, så fikk man noe gratis 'gass' man skulle puste inn fra en diger flaske med en pumpe i. Jeg prøvde dette, men var veldig full, og husker ingen effekt bortsett fra at knærne mine føltes borte en stund. Iallefall, dro jeg til en sexshop noen dager senere å fikk anbefalt en flaske poppers. Den er svært liten, og det er væske i den. Hvordan skal jeg få den i meg? Åpne korken og trekke inn det som kommer ut? For jeg skal ikke drikke det som er nede på flasken?

Bilde av flasken jeg har.Er det real shit?
Sist endret av Scholes; 14. august 2007 kl. 14:35.
Åpne korken og sniff inn med nesa ja. Jeg prøvde poppers som var kjøpt på sexshappe i Bulgaria og det funka som et helvete.

Ser ut som en poppersflaske det der ja. Er jo veldig billig, så ser jo ingen grunn til å lage faka poppers
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvor lenge "varer" egentlig flasken?
Er dette en form for løsemiddel?
Nei, det er en væske, men det kan jo ikke vare 4evah for det om?
hodepine dagen etterpå er vanlig, og eg fekk tett nase noen timer etter eg tok noen sniff. svimmelhet er og ganske vanlig under effekten av det. personlig synest eg ikkje poppers er noe bra rusmiddel. men er eit lite "rush" i noen sekunder.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ikke meningen å bumpe, men hvis noen skulle lure.

Flasken varer til væsken oppi har dampet vekk så hold korken godt lukket når den ikke er i bruk. De gangene jeg har prøvd det får jeg en kraftig lykkefølelse eller latteranfall og smiler mye, alt blir gøy. Rusen varer bare noen titalls sekunder og jeg har ikke merket noen ettervirkning. Etter det jeg har hørt skal det ikke være noe farlig å bruke poppers så lenge man ikke har hjerte- eller lungeproblemer.

Men husk at selve væsken (ikke dampen) er svert giftig og må derfor ikke svelges!


Mer info
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Uff. Poppers er faktisk det eneste "rusmiddelet" bortsett fra alkohol jeg har prøvd, men det anbefales ikke.. Hadde ikke mange "sniff", men fikk vondt i hodet etterpå. Dessuten er effekten helt på trynet, syntes hvertfall jeg.

Føles som om hodet ditt skal eksplodere av blod rett og slett... Grusomt.
Pust det inn med munnen, ikke nødvendig å bruke nesa. (Og den du hadde bilde av er ordentlig, ja. Det er et veldig enkelt og billig løsemiddel, ingen vits å lage noe bøff nesten)
Sist endret av Drøggs; 24. desember 2007 kl. 14:18.
Ånei så det er ikke løsemiddel.. Merkelig at hvis man lar korken stå av flaska vil flaska etterhvert bli tom ?

Noen som enda mener at dette ikke løser seg opp i kontakt med andre stoffer?... Si ifra nå!

Poppers er skadelig for hjerneceller.. Det kjennes iallefall slik ut i hodet når man innhalerer eller sniffer det..
Hehe, er det noen som sier det ikke er et organisk løsemiddel her på tråden? Vel, det er det. De som sier det ikke er det, tar feil.
Hmm.... Har jo prøvd poppers endel ganger, samme som mr. Scholes har bilde av, tar 3-4 trekk gjennom nesa hver gang jeg prøver. Går det ann å ta overdose?
Ikke så du dør i hvert fall. Og du kan nok inhalere en god del mer enn du har gjort hittil uten at det blir veldig ubehagelig, med skallebank og sånn.
Sitat av CodeMode
Ånei så det er ikke løsemiddel.. Merkelig at hvis man lar korken stå av flaska vil flaska etterhvert bli tom ?
Vis hele sitatet...
Haha, ifølge dine kriterier er jo vann løsemiddel også da. Det damper vekk det også, bare at det tar litt lengre tid.
En i klassen min tokk 1/4 flaske i en plastpose(gjennomsktig brødpose), så blåste han opp posen til den var halv full med luft og ristet til alt av vesken var borte. Så blåste han posen full med luft å trakk dypt inn 3 ganger. Det første som skjedde var at han spøy. Så begynner han å sjangle no voldsomt å detter rett i bakken, jeg måtte følge han til en stol der han satt i 4-5 min. Han prøvde å snakke men alt han så var masse rare lyder akkurat som om han ikke fikk puste. Han ble helt blek i huden å litt blåaktig under øynene. Så helt plutselg var han normal å begynte å gå, han gikk kanskje fem meter før han datt i bakken igjen. Når han reiste seg var han tilbake til seg selv men husket ikke hva som hadde skjedd. Alt han husket var at han gikk å tenkte "er det over nå" før han ble helt borte igjen. På flasken han brukte sto det "ISO-bytyle nitrite" eller no hvs jeg ikke husker feil. Jeg tror han fikk et blodtrykksfall å holdt på å besvme, men er ikke sikker. Han var helt mongo minst 5 min tilsammen.
Skriver dette som en advarsel til de som skulle tenke på å prøve det samme.
Kan kanskje nevne at han som gjorde det fikk lyst til å gjøre det igjen, men han klarte ikke å innhalere dampen mere pga. han ble veldig kvalm av bare lukta.
Beklager skriveleif. Har desverre ikke word på denne pcen.
Sist endret av xixus; 25. desember 2007 kl. 00:37.
Hmm aldri prøvd poppers. Men ser ikke helt hvorfor folk bruker penger på noe som gir deg hodepine og rus i max 20 sec?
Har blitt tilbydd dette flere ganger men av prinsipper har jeg ikke tatt det.
Vet ikke så mye om stoffet men for meg blir dette det samme som å sniffe løsmiddler (ja vet det ikke er det samme)
Jepp, Poppers virker sånn at den glatte muskulaturen slapner og blodtrykket synker fordi blodårene utvides.(større volum=lavere trykk) Han kameraten din tok for mye, og det er ikke nødvendig å gjøre det sånn han gjorde det for å få nok effekt.
Sist endret av Drøggs; 25. desember 2007 kl. 01:11.
Jeg har stoppet med det meste av stoff utenom poppers, har hatt mange morsomme stunder med det. De første hundre gangene jeg prøvde det ble jeg bare slått ut, avslappet og glad. Nå får jeg som oftest latterkick.
Doserer nå med 3-5 dype drag, så vidt jeg klarer å skru på korken. Har av erfaring å anbefale det å dyppe en sneip i flaske og inhalere som om det skulle vært en røyk. Får mye bedre effekt av det.
I tillegg har jeg nærmest blitt "immun" mot hodepinen, kan si jeg bruker det ofte og mye. Har ikke merket noe bivirkning egentlig, skallebank før.
Er jeg full og tar 3-5 dype drag hender det jeg får hallusinasjoner, gud vet hvorfor.

Første var at jeg så meg selv bli dratt opp til himmelen av to engler i en fargerik bakgrunn.
Andre var når to taklisser ble til togskinner som ble fargerike og et tog kjørte forbi.
Poenget er at hallusinasjonene virker helt meningsløse og fokusert på kun en ting. Alt annet blir borte. Digger poppers!
Sitat av CodeMode
Noen som enda mener at dette ikke løser seg opp i kontakt med andre stoffer?... Si ifra nå!
Vis hele sitatet...
Et løsemiddel løser ikke opp seg selv i kontakt med andre stoffer, det løser opp de andre stoffene..


Sitat av cruto
Haha, ifølge dine kriterier er jo vann løsemiddel også da. Det damper vekk det også, bare at det tar litt lengre tid.
Vis hele sitatet...
Vann er jo et løsemiddel =)

Kriteriene for et løsemiddel er bare at det er flytende og evner å løse opp stoffer.


Sitat av CodeMode
Ånei så det er ikke løsemiddel.. Merkelig at hvis man lar korken stå av flaska vil flaska etterhvert bli tom ?
Vis hele sitatet...
Alle løsemidler kan fordampe, men det er det mye annet som kan også. Jeg mener ikke at du tar feil mtp at amyl nitrite er et løsemiddel, men argumentet ditt er litt merkelig..
Sist endret av mentalmelt; 25. desember 2007 kl. 05:15.
CodeMode:
Opprinnelig ble det produsert av et velkjent medisinsk eller farmasøytisk firma, idag heter firmaet GlaxoSmithKline plc.

Det fins derimot løsemiddel-baserte produkter som inneholder amyl nitrat. Men det som du kjøper som luftrenser i dag, for å omgå diverse lover og regler er ikke et løsemiddel, av den type løsemiddel du tenker på. Jeg ville vært svært forsiktig å spraye løsemiddel i et rom for å fjerne uønsket lukt, for å si det slik. Eller åpne opp korken og la det stå fordampe, slik som Adritt luftrensere kjøpt på lidl. Men det inneholder Limonene ser jeg, så intet om amylnitrat

amylnitrat

Egentlig veit jeg 0-zip om emnet, så jeg forbeholder meg retten til å ta skammelig feil. Refererer bare til lenka over + andre wikipedia-snacks

EDIT:
CodeMode - sitat hentet fra wikipedias artikkel om poppers

There is little evidence of significant hazard associated with inhalation of alkyl nitrites
Vis hele sitatet...
Sist endret av paranoy; 25. desember 2007 kl. 16:22.
Det er forskjell på amyl nitrat og amyl nitrite. Sistnevnte et det som populært kalles poppers, selv om amyl nitrat også har lignende effekter.

http://www.erowid.org/chemicals/inha...ts_info5.shtml
Sist endret av mentalmelt; 25. desember 2007 kl. 16:26.
Lol, sorry - men jeg fant ingen norske artikler om nitritt. Men som erowid sier, så virker det ikke som om hverken amylnitrat eller amylnitritt er løsemidler da .

Det som derimot er sikkert er at enkelte løsemidler kan tilsettes amylnitrat som foreslått på dette forumet:

Opprinnelig skrevet av HWal
Jeg brukte Dieselmotor til linestyring på midten av 60-tallet, og da hadde vi Amylnitrat i fuelen, noen som gjorde at motoren ble både sterkere og gikk lettere. Er dette tilgjengelig i dag? Diesel var veldig populært, og det var aldri problemer med start om vinteren.

Jeg har vurdert Davis Diesel topp til min Irvine .53, men det er så lite opplysninger tilgjengelig om hvordan det virker (vibrasjoner, tomgangsegenskaper, vinterstart, fuelkostnader, tilgang til Amylnitrat mm).

Er det noen som har erfaring som de kan dele med andre?

Hei HWal. Amylnitrat er egentelig en hjertemedisin og du kan prøve hos apoteket og få kjøpt amylnitrat.

Fuelkostnader er ikke så mye forhold til metanol/nitro, det lønner seg å blande selv. Om vibrasjoner så er de nye motorene bedre balansert i veiv/stempel enn de gamle da noen hadde ikke balansevekter på veivakselen og tung stempel. Vinterstart kommer an på hvor mye eter du har i fuelen og større motor er lettere å starte enn små motor.

Her er oppskrifter på Dieselfuel

A Drivstoff: Diesel eller parafin
B Eter
C Olje: Castor olje eller sae 40 motorolje
D Isopropylnitrat , Hexylnitrat, Amylnitrat, eller tilsvarende

1. Like deler A,B,C passer for innkjøring , til vanlig bruk gir den for mye olje og ikke mye futt.
Vis hele sitatet...
Sitat hentet fra http://forum.modellflynytt.no/showthread.php?t=5320

EDIT IGJEN:
Noen som husker noe om bensinpsykose og modellflybensin
Sist endret av paranoy; 25. desember 2007 kl. 16:39.
Personlig aner jeg ikke om det er et løsemiddel eller ikke, men jeg ser ikke noe info på erowid som støtter påstandene dine. Bare fordi det ikke har store skadevirkninger så kan det vel fortsatt være et løsemiddel? Bare se på vann, som er det mest anvendte løsemiddelet på planeten..

Hadde vært fint med litt mer konkret informasjon..
Sist endret av mentalmelt; 25. desember 2007 kl. 16:45.
Ved mye bruk av Poppers på en og samme kveld har jeg opplevd at blodårene på henda mine har trekt seg sammen til tynne, svarte streker. De er normalt bulende, rullende og tydlige...

Dette i tillegg til en av-og-på hodepine uten sidestykke. Det som var rart var at jeg syns jeg kunne "styre" hodepinen til å slippe taket (mulig det er en type krampe, og at den gir seg ved at man konsentrer seg om å slappe av.)

Ånden man får av å innhalere dette er som å lukte i ei bøtte bensin.

Opplevd å få stygge sår under nesa, pga at det er irriterende mot tynn hud. Ser stygt ut på mandag.

Syns det fungerer best når jeg har nytt alkohol først. Hodepinen er ikke like fremtredende da, så å
si 100% fraværende, og jeg blir mer happy og lattermild.... Danser bedre gjør jeg og!

Ja, og så dosering da....! Tar et par, tre dype sniff/inhaleringer gjennom nese/munn og lar det stå til!
Men det som du kjøper som luftrenser i dag, for å omgå diverse lover og regler er ikke et løsemiddel av den type løsemiddel du tenker på.
Vis hele sitatet...
Opprinnelig skrevet av paranoy i denne tråden

Egentlig veit jeg 0-zip om emnet, så jeg forbeholder meg retten til å ta skammelig feil. Refererer bare til lenka over + andre wikipedia-snacks
Vis hele sitatet...
Opprinnelig skrevet av paranoy i samme innlegg som sitatet over er tatt fra

Jeg har for lite kunnskap om amylnitrat eller -nitritt til å kunne uttale meg, men jeg vet at du kan sniffe inn amylnitrater blandet i en eller annen modellfly-drivstoff blanding og dermed få både løsemiddel-effekt og effekt av nitrat eller nitritt, med eller uten vilje

Vann er et utmerket og et av de mest kjente løsemidler vi vet om tror jeg, men har liksom ikke sett meg noe fornuftig bruk av vann i for eksempel hjertemedisin da. Løsemidler skal som sagt løse opp andre stoffer, veldig dumt å benytte seg av løsemidler til slik medisin mener jeg. Som sagt, har for lite kunnskaper om amylnitrat eller -nitritt, men ser for meg at disse stoffene ikke ble brukt som medisin for sine egenskaper som løsemiddel ihvertfall. Vann blir jo ofte brukt med egenskap som løsemiddel.
Sist endret av paranoy; 25. desember 2007 kl. 16:58.
Sprøtt med blodårene. Det har egentlig motsatt effekt på blodårene, de utvides og blodtrykket synker. Sikker på du ikke bare så feil? (hehe, her kom jeg med en bombastisk melding som var feil???, så den sletta jeg..) (Men amylnitritt lukter som et løsemiddel, fordamper som et løsemiddel og brenner som et løsemiddel, jo?)
Sist endret av Drøggs; 25. desember 2007 kl. 17:02.
Fant ikke den typen kilde jeg lette etter, men kom ihvertfal over det utsagnet her:

...Other inhalants that are not solvents include the nitrites (amyl and butyl nitrite, “poppers,” “Rush,” “Locker Room”) and anesthetics such as nitrous oxide (laughing gas) and ether.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.aadac.com/87_413.asp

Da er kanskje det oppklart ihvertfal..
Rest my case - jeg tok skammelig feil da

Hm, not solvents står det jo - da tok jeg kanskje ikke feil allikevel da?
Sist endret av paranoy; 25. desember 2007 kl. 17:01.
Nei, du gjorde jo ikke det =)
Sist endret av mentalmelt; 25. desember 2007 kl. 17:05.
men når blodårene utvides kan vel dette kanskje brukes mot blodpropp? eller høyrest det heilt på tryne ut?

edit: er kun ein hypotese og eg har ingen kilder som kan bevise dette.
Sist endret av itZsaiN; 26. desember 2007 kl. 03:23.
Sitat av itZsaiN
men når blodårene utvides kan vel dette kanskje brukes mot blodpropp? eller høyrest det heilt på tryne ut?
Vis hele sitatet...

Sitat av Squirrel
Ved mye bruk av Poppers på en og samme kveld har jeg opplevd at blodårene på henda mine har trekt seg sammen til tynne, svarte streker. De er normalt bulende, rullende og tydlige...
Vis hele sitatet...

Der har du svaret ditt. De utvider seg ikke, men trekker seg sammen, derfor er det farlig å ta poppers hvis man har blod-og karsykdommer.
ah ok. takker. beklager for at eg ikkje las nøyere gjennom.

men til folk som har lyst å teste dette. Det gir eit "rush" og det følest som blodet strømmer gjennom kroppen. Om det gir ein god eller dårlig følelse er veldig subjektiv har eg lagt merke til.
Sist endret av itZsaiN; 26. desember 2007 kl. 04:10.
hvorfor tror alle at poppers er ufarlig?... jeg prøvde poppers for ca et år siden nå, og jeg har hadt vondt i hjerte helt siden da. jeg røyka også cannabis daglig, men hvis jeg tar så lite som et trekk nå så får jeg helt jævlige smerter i hjerte, jeg trodde jeg skulle dø. hver eneste dag har jeg det helt jævlig pga hjertebank, kramper og smerter i hjerte.

ps: jeg hadde ikke hjerteproblemer før jeg prøvde poppers.
Sitat av Lunicks
Der har du svaret ditt. De utvider seg ikke, men trekker seg sammen, derfor er det farlig å ta poppers hvis man har blod-og karsykdommer.
Vis hele sitatet...
Feil. En av hovedeffektene av amyl nitrite er at det utvider blodårene og dermed senker blodtrykket.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt
Feil. En av hovedeffektene av amyl nitrite er at det utvider blodårene og dermed senker blodtrykket.
Vis hele sitatet...
Så blir vel også ulike avarter av det brukt i behandling mot høgt blodtrykk og hjertekrampe? Nitroglyserin blir jo brukt, og det har samme effekter...

Akkurat mot blodpropp er vel antikoaguleringsshit tingen.
Sitat av mentalmelt
Feil. En av hovedeffektene av amyl nitrite er at det utvider blodårene og dermed senker blodtrykket.
Vis hele sitatet...
Ah, beklager, fikk det inntrykket fra Squirrels post. I stand corrected.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vil ikke poppersen løse opp plasten, og renne ut?
Vis hele sitatet...
Samtidig som enkelte sier dette ikke er et farlig rusmiddel...
Amylnitritt pakkes ofte i små glass eller plast-ampuller designet for engangsbruk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg brukte poppers engang på skolen og da tok jeg ca 3-5 "trekk" fra flasken hver time nesten, og etter et par dager da jeg tok poppers, kunne jeg ikke se i ca 5 sekunder. jeg ble redd og har aldri brukt poppers siden.
som jeg vet så dreper det hjernecellene dine og kan være farlig i store doser og bruk.
og for de som lurer på det, får man kjøpt det på Duo i skippergata, oslo, for 200kr
Sist endret av LittleGeek; 26. mai 2008 kl. 21:37.
Dreper de hjernecellene dine? Om det er en forutsatt konsekvens kan man jo ta nesten hva som helst å ruse seg på, no offence, men cannabis bedøver dem bare, mens poppers ødelegger? Det er noe somikke virker rett her.