Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1183
Så. Ny kontorpc er up and running, men jeg har litt problemer med min WD 3TB green hard drive som skal brukes til backup. Det er derfor litt prekært at den funker. Den blir registrert i bios, samt i device manager, men jeg ser den ikke i utforsker og i Windows Disk Management er den delt opp i 2 volum, på henholdsvis 2TB og 750GB. Noen som har noe tips til hva som kan gjøres?

Windows kjøres fra Samsung 250GB SSD, og det er altså de to diskene jeg har.
Moderbrettet mitt er GIGABYTE H87N-WIFI (intel 1150).

Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mbr støtter maks 2tb lun, konverter til gpt.
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Flott! Men, jeg ser at "system reserved" har lagt seg på den disken (selv om windows 7 ligger på SSD). Da får jeg ikke ikke konvertert i disk management. Er dette noen omvei på? Får ei heller fjernet system reserve/overført til SSD gjennom disk management.

Vel, prøver nå å bare kople ut hele disken, og la Windows starte opp på SSD og heller ordne seg med nytt system reserve på egenhånd, om den på død og liv skal ha det. Så får vi se hvordan det går. What would Magyver do, 'amrite?

Intallerte hele driten på nytt. #YOLO. Takk for hjelp!
Ser du har fått svar på det du lurte på, så da låner jeg tråden din litt, da det ikke er vits i å lage en ny pga. noe småtterier som dette.

Jeg prøver å få satt 2 disker som 'offline' i disk management, men det er komplett umulig, da denne knappen er forsvunnet! Det er ikke OS disk jeg prøver å sette som offline, så det er ikke det som er galt. Disk 1 er en 2TB lagringsdisk som jeg ikke har bruk for akkurat nå.

Så om noen har en løsning på dette, blir jeg meget takknemlig!

Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva vil du oppnå med at disken skal bli offline?

Sata er hotswap, så du kan fint nappe den ut hvis den ikke er i bruk.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva vil du oppnå med at disken skal bli offline?

Sata er hotswap, så du kan fint nappe den ut hvis den ikke er i bruk.
Vis hele sitatet...
Enkelt og greit for at jeg vil skjule den fra My Computer. Vet jeg kan bare nappe de ut, men vil heller bare at de skal være offline skulle jeg få bruk for noe av dataen som ligger på de, uten å måtte skru av sidepanelet på pc'en for å plugge de inn igjen.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Enkelt og greit for at jeg vil skjule den fra My Computer. Vet jeg kan bare nappe de ut, men vil heller bare at de skal være offline skulle jeg få bruk for noe av dataen som ligger på de, uten å måtte skru av sidepanelet på pc'en for å plugge de inn igjen.
Vis hele sitatet...

Missforstå meg rett her, du sitter heller å plages med og få dem offline enn å bruke 2 min på å nappe ut ledningen?
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Missforstå meg rett her, du sitter heller å plages med og få dem offline enn å bruke 2 min på å nappe ut ledningen?
Vis hele sitatet...
For å nappe ut ledningen er jeg først nødt til å dra PC'en fram, snu den, skru av det ene sidepanelet, så må jeg identifisere de riktige harddiskene (har 5 koblet til), så må jeg sette alt på plass. Og dette må jeg gjøre hver gang jeg vil koble de til eller fra.

Vil ikke du si da at det er bedre å knote i en time eller to for å finne ut hvor det har blitt av 'offline'-knappen slik at jeg kan (de)aktivere harddiskene når jeg vil, på et par sekunder?
Sist endret av Dimergon; 22. august 2013 kl. 18:24.
Når jeg høyreklikker på diskene så får jeg offline alternativ i disk management. Husk å trykke på den store firkanten der det står "Disk x". Du kan heller ikke gjøre systemdisk offline av åpenbare grunner.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Når jeg høyreklikker på diskene så får jeg offline alternativ i disk management. Husk å trykke på den store firkanten der det står "Disk x". Du kan heller ikke gjøre systemdisk offline av åpenbare grunner.
Vis hele sitatet...
Hadde du sett bildet jeg postet så hadde du sett at der ikke er noen 'offline' option der.

Men løste det på en annen måte, jeg bare fjernet stasjonsbokstaven, og voilà!