Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4303
Jeg fikk den beskjeden fra tele2 for noen dager siden. Jeg har hatt samme c2i.net adresse i 13 år...

Så til spørsmålet: Jeg får endel spam på c2i adressen, og er litt i tvil om jeg skal sette opp automatisk svar nå slik at alle som sender meg epost får beskjed om min nye adresse. Vil spam-roboter kunne lese meldingen min og begynne å spamme den nye adressen?

Jeg har så enormt mange jeg må informere at jeg ikke har mot på å begynne med en og en... Banker, forbund, arbeidsgivere, nettbutikker osv osv..
Det har nok lite for seg, i og med at de fleste som sender ut informasjonsmeldinger, sender fra en noreply-adresse.
Du sier noe der.. Har hørt at man med en gmail konto kan legge inn sin gamle epostadresse slik at mailer som sendes til den gamle kommer inn på gmail, men det funker vel ikke hvis de legger ned hele systemet?
De kan vel ikke bare legge ned hele systemet sånn plutselig?

Skulle vel tro at du kunne få vidresendt mailen din over en periode hvertfall.

Hvordan det er med Spam boter vet jeg ikke, men tror ikke de snaper det opp
de legger ned alt fra 30.april og har ingen mulighet for videresending... Latterlig dårlig når jeg har vært kunde der i 13 år

Vi legger ned våre e-posttjenester
Tele2 har besluttet å fokusere på mobilmarkedet fremover, og 1. mai 2013 legger vi derfor ned våre e-posttjenester. Viser til informasjon som ble sendt i august 2012, om nedleggelse av tjenester innen oppringt internett.Dette berører alle kunder som har e-postadresser som slutter på @c2i.net og @tele2.no.
E-posttjenestene legges ned 1.mai 2013.
Dette bør du tenke på:


•Du som har e-post via Tele2, må bytte til en annen e-posttjeneste senest 30. april 2013
• Du må hente ut alle e-poster du ønsker å ta vare på, senest 30. april 2013.
• Du bør informere dine kontakter om din nye e-postadresse.
• Det er ikke mulig å bestille videresending til ny e-postadresse. Eventuelle videresendinger du har satt opp tidligere vil slutte å fungere når tjenesten legges ned.
• Vi sletter all e-post og annen informasjon når vi stenger tjenesten.
Du har hatt 9 måneder på deg til å endre epost. Du har fortsatt 2 måneder på deg, tror nok du skal klare å komme helskinnet gjennom dette her.

Latterlig dårlig? Du har hatt gratis epost i 13 år og vil ha ennå mer gratis?
Du har fått gjentatte beskjeder om dette, ta å våkn opp mann. Det er ingen som skylder deg en dritt.
Sist endret av ompapa; 21. februar 2013 kl. 22:01.
Gratis og gratis fru Blom, jeg har betalt internett og mobil i alle år. Synes hvertfall de kunne satt opp en videresending..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Videresending er basicly akkurat det samme som å drive en epostserver. Du må ta imot mailen på vanlig vis, for så å videresende den. Det eneste man sparer er diskplass. Alle annen hodepine (blokkering, bounces, DoS, spam) er der fremdeles. Å si at de kunne satt opp en videresending er mer eller mindre det samme som å si at de like greit kunne hatt epostserveren oppe.

Det vi ser Tele2 gjør her nå er det samme vi har sett med andre eposttjenester tidligere, og kommer til å se mer av i fremtiden. Det er så mange gratis alternativer for epost nå at det ikke er noen grunn til at ISP'er skal måtte drive å hoste det for kunder.

@jensemann28, du har kanskje betalt for internett og mobil i alle år, men de vil du jo også fremdeles fortsette å ha.
Sist endret av nso; 21. februar 2013 kl. 23:04.
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
Gratis og gratis fru Blom, jeg har betalt internett og mobil i alle år. Synes hvertfall de kunne satt opp en videresending..
Vis hele sitatet...
Det er ingen logikk i at det skal følge epost med mobil el internett.
Det var et gratis til i 13 år, nå eksisterer snart ikke det tilbudet.
Deal with it.
Vil si meg enig i at dette har vært snakk om gratis epost.
@c2i.net adressene som tilleggsprodukt har blitt levert i 13 år uten fakturering selv om hovedproduktet (som originalt ble fakturert) ble sagt opp. At du tilfeldigvis har vært lojal til Tele2 i de 13 årene forandrer ikke det faktum at Tele2 har fortsatt å levere tilleggsproduktet, i motsetning til andre ISP-er som har stengt ned epostadressene kort tid etter oppsigelselse av hovedproduktet (oppringt Internett, ADSL, WAP/GPRS/3G etc) og skyldt på latterlige ting som personopplysningsloven (anonymisering av kundedata etter opphør av kundeforhold etc).

Hvis du vil sikre deg samme epostadresse hele livet så er det nok best å få seg et eget domene som du evt. videresender til din favorittgratistjeneste ala gmail, yahoo, hotmail, outlook, hushmail etc..
Jeg ser ikke problemet. Folk flytter, bytter bil, får nytt telefonnummer, skifter ut kona og noen bytter også navn.
Likevel klarer folk å administrere alt sammen. Og her sutres det over noe så banalt som en gratis epostadresse?

Gjør som bashfoo sier. Kjøp deg ditt eget domene og host din egen epost. Da har du 2 måneder på deg til å gi beskjed til alle du mailer med. Bør være overkommelig det. Eller om du ikke orker betale så bruk feks gmail. En innboks du aldri klarer fylle.
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
Du sier noe der.. Har hørt at man med en gmail konto kan legge inn sin gamle epostadresse slik at mailer som sendes til den gamle kommer inn på gmail,
Vis hele sitatet...
Det stemmed det. Jeg gjorde det da jeg gikk fra hotmail til gmail
Sitat av Yutao Vis innlegg
Det stemmed det. Jeg gjorde det da jeg gikk fra hotmail til gmail
Vis hele sitatet...
Men det vil bare fungere inntil de legger ned eller?
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
Men det vil bare fungere inntil de legger ned eller?
Vis hele sitatet...
stemmer. gmail kan settes opp til å hente mail fra andre adresser over f.eks pop3. Når tele2 legger ned sin tjeneste vil ikke gmail ha noen sted å hente eposten fra, google kan ikke på magisk vis bli tele2s nye eposttjener