Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1525
Hei, jeg har et problem med at jeg har klamme og svette håndflater nesten hele tiden. Har hatt dette så lenge jeg kan huske. Når jeg var yngere så regna jeg med at det kom av sosial angst og at jeg veldig ofte gikk nervøs.
Men nå som jeg ble kvitt de problemene for noen år siden sliter jeg fremdeles med svette hender.
Det er som værst når jeg bruker mobilen eller ps4 controllern eller det er varmt ute.

Dette skaper sefølgelig mye problemer for meg i sosiale settninger. Det et ikke spesielt kult når alle nye damer du møter blir "grossed out" når det kommer til det å holde hender.
Eller når jeg skal håndhilse på nye folk og henda mine ser ut som jeg akkurat har kommet ut av badekaret. (Mange flere situasjoner også, men skulle jeg ha skrevi ned alt hadde det bare sett ut som en liste tråd)
Og når jeg kommer i slike situasjoner pleier jeg og bli ekstra svett siden jeg blir nervøs for at jeg skal være klam i hendene når det skal håndhilses..

Er det noen her som sliter/har sleti selv med dette som har tips og råd mot svette og klame hender?

Tillegs info: Mann 24 år, bruker ingen medisiner. Røyker cigg og hasj.

har snakket med legen før om dette når jeg var 16-17, men siden jeg ikke hadde klamme hender når jeg besøkte han så var han mere interesert og komentere de stygge neglene mine (biter).
Har tenkt til å bestille legetime til uka og spørre igjen. Men etter å ha besøkt legen min tidligere ang div andre ting og bare blitt sent utigjen uten noe råd, hjelp eller veiledning så har jeg mere trua på dere på bruket her.
Beklager for evnt skrive leifs jeg ikke har oppdaget (skriver dette fra tlf med veldig klamme hender )
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Åh bite negler er jo gjerne noe man gjør hvis man er nervøs eller er urolig. Et kjapt søk sier jo at klamme hender veldig godt kan stamme fra det samme. Men det her burde jo legen din ha sett en sammenheng på selv og gitt deg hjelp\råd
Har samme problemet selv...
Si ifra om du finner ut noe som hjelper !
Blomzterkasse
Antibac servietter kan kanskje hjelpe. Bruke det innimellom. Eller bare bruke 60%+ sprit å gni inn i hendene til de er tørre
Vurdert torakoskopisk sympatektomi?

https://tidsskriftet.no/2003/02/over...ansiktsrodming
Sist endret av SkammeligNykter; 27. mai 2018 kl. 19:54.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Vurdert torakoskopisk sympatektomi?

https://tidsskriftet.no/2003/02/over...ansiktsrodming
Vis hele sitatet...
Vet du noe om pris ?
Trådstarter
37 4
Jeg har lest litt på dette, men alle bi-efektene som er listet må jeg si skremmer meg litt.
Du...det er ganske normalt å være født med svette hender...det er faktisk ganske normalt...ikke la folk lure deg til og tro at du har ett større psykisk eller klinisk problem. Jeg har alltid vært en "svett" fyr siden jeg var liten så lenge jeg prøvde slappe av eller sove. OG dette var 15 år før jeg røyka min første blunt så ikke forbind akkurat den delen med hasj

Du sier du er skremt av bi-effekter? Hvilke bi-effekter mener du?
Sist endret av Aaren; 27. mai 2018 kl. 20:34.
Yerka deoderant fungerer knall
Sist endret av Nettopaino; 27. mai 2018 kl. 20:53. Grunn: Skriveleif
Trådstarter
37 4
Aaren du sier det er normalt, men er det normalt at du får "sviske hender" sån typ 5-10 gangerå daglig? Når det er på det værste så ser det ut som jeg har ligget med hensa i vann i noen timer om du skjønner. Er ikke vanlige varme hender. Det er ikke bare i varmen her, men hele året rundt.

Nettopaino: Noe spesielt med den deon eller kan jeg bruke hvem som helst? Regner da med at du smører den i henda dine?