Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1990
Jobber med kommunikasjon i en stor organisasjon, og har en del informasjon som skal spres internt til ulike distrikter. Derfor har jeg tenkt å gjøre det i form av korte nyhetsbrev, som blant annet består av embedded video, bilder, grafikk og tekst.

Dette har jeg jo ikke gjort før. Har god kunnskap til Indesign, og har begynt å se på muligheten for å gjøre hele jobben der (som interaktiv PDF). Har ikke helt satt meg inn i digital publishing-mulighetene i Indesign ennå, men ser at det finnes gode muligheter (jeg har bare brukt det til trykk før).

Noen gode sider å sjekke ut, tips til løsninger, eller andre kommentarer til hvordan man designer interaktive nyhetsbrev som kan sendes på mail (integrert i mailen, eller som vedlegg, f.eks? Dette er jo ulik praksis på i dag), og åpnes på både desktop/tablet/mobil i greit format? Nyhetsbrevene må også kunne lagres som PDF-er.

Takk.
Har du noensinne sett en mail med embedded video? Det er ekstremt begrenset hva som fungerer av teknologi i mail, så her tror jeg du må avklare mulighetene litt bedre. http://www.sitepoint.com/how-to-code...l-newsletters/ er et startpunkt.

Når det gjelder interaktiv PDF ville ikke jeg orka åpne en PDF-leser for et nyhetsbrev ihvertfall, da hadde den nok heller havna rett i søpla.
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Gode innspill. Mener jeg har sett mail med embedded video, men finner ingen overkommelige løsninger som tas godt imot av de fleste mailtjenester. Med mindre jeg er helt på bærtur.

Formålet med den interaktive PDF-en er at dette også skal være den månedlige informasjonskilden som de ulike distriktene skal forholde seg til. PDF-ene skal derfor arkiveres på server som distriktene har tilgang til, og som er søkbare utenfor ev. mailtjenester. De må også sendes slik at de lett kan flyttes/skrives ut/videresendes av folk 40++, og da tenkte jeg at de muligens best kan forholde seg til en faktisk fil. Mulig at jeg ikke skal gå lengre enn å bruke lenker (f.esk til søknadsskjemaer, intranett etc) til utfyllende informasjon i PDF-en.

Jeg fisker som sagt etter hvilke muligheter jeg har. Takk for god lenke!