Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 772
Hei,

Hvordan er lovligheten av å fakturere en leverandør for tid jeg har brukt på utstyret dems?

Min kjære mormor bestilte seg bredbånd fra nextgentel for en ukes tid siden. Utstyret kom i posten som annonsert og de koblet opp linjen i går (tirsdag 19 November). Montøren som har i sentralen må ha gjort noe galt, for telefonen sluttet å fungere etter de hadde vært der. Jeg brukte tid på å koble opp modem osv, fikk ADSLen til å fungere som den skulle og ting fungerte, bortsett fra nevnte telefon.

Jeg var i kontakt med tele2 (telefoni-leverandøren) for å feilmelde sambandet og blir møtt av en hyggelig kundebehandler, men som både på telefon og sms "truer"/advarer om at en bomtur for montør vil bli fakturert mot oss som kunde.

Jeg ser logikken deres, men irriterer meg litt over den. Hvordan er da lovligheten for at jeg fakturerer dem for tiden jeg brukte hos mormor med å feilsøke hennes utstyr? Det var jo forsåvidt en "bomtur" for meg også da problemet ikke lå i hennes utstyr?
Hva trur du sjøl?
Du kan vel bestille installasjon og betale ekstra for den servicen istedenfor å bruke av din egen (ifølge deg) dyrebare tid.
Du kan ikke fakturere uten at det foreligger en avtale eller annet grunnlag. Samme prinsipp som om du har bilen din på verksted. De kan ikke utføre reparasjoner eller bytte deler om dette ikke er bekreftet med deg som kunde.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Du vil aldri kunne fakturere de elendige selskapene dessverre. Du er ikke alene om å ha kastet bort tid på Tele2, etc.