Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2346
Hei det har seg sån at mopeden min har blitt stjelt og jeg vet trolig hvem det er.

Jeg var hos en kamerat i går, og da kom "Arne" innom en tur og trengte hjelp med mopeden sin. Mens den ble skrudd på spiller "Arne" av musikk på mobilen sin på anlegget. Da ringer "Bjarne" til "Arne" mens tlf hans står på høytaleren, Arne spørr litt ut i samtalen om "Bjarne" ikke har en moped til salgs.

Da svarer "Bjarne" Du vet L0cro sin gamle moped? jeg har stjelt den.
Og da sier jeg til han at jeg kan høre han, han spørr da om hvem det er og jeg sier at det er meg.
Da hørtes det ut som om han fikk litt småpanikk og kunne plutslig ikke høre hva "Arne" sa lengere pga ekko i tlf og måtte ringe han opp senere.

Da jeg kom hjem viste det seg at mopeden ikke sto der jeg hadde parkert den.

Da lurer jeg på hva jeg burde gjøre med dette? Har snakket "bjarne" men bare over meldinger siden han ikke tok tlf når jeg ringte. Han nekter på det og sier det er en annen moped han har stjelt, og at jeg godt kan komme og se på den hvis han vil.
Dra og se på den da ? Er det din slår du han i trynet og tar den tilbake.

Eller snakk med politiet, det er tross alt det første du burde gjøre.
Sist endret av Bl1zzarD; 10. juli 2012 kl. 14:58.
Mopeden er vel registrert på deg? Meld den stjålet og tips om hvem som kan ha tatt den
Anmeld forholdet. Dra for å se på den med politiet. Den er stjålt uansett.
Det virket i allefall veldig suspekt, men det virker som en greie du må ta på intuisjon med mindre du vil innblande politiet. Konfronter han og se hvordan han reagerer! Hvis du føler deg enda mer sikker, kan du dra en spansk en. F.eks: "Kristian har fortalt meg at det var deg, bare innrømm det!"
Sitat av l0cro Vis innlegg
Hei det har seg sån at mopeden min har blitt stjelt og jeg vet trolig hvem det er.

Jeg var hos en kamerat i går, og da kom "Arne" innom en tur og trengte hjelp med mopeden sin. Mens den ble skrudd på spiller "Arne" av musikk på mobilen sin på anlegget. Da ringer "Bjarne" til "Arne" mens tlf hans står på høytaleren, Arne spørr litt ut i samtalen om "Bjarne" ikke har en moped til salgs.

Da svarer "Bjarne" Du vet L0cro sin gamle moped? jeg har stjelt den.
Og da sier jeg til han at jeg kan høre han, han spørr da om hvem det er og jeg sier at det er meg.
Da hørtes det ut som om han fikk litt småpanikk og kunne plutslig ikke høre hva "Arne" sa lengere pga ekko i tlf og måtte ringe han opp senere.

Da jeg kom hjem viste det seg at mopeden ikke sto der jeg hadde parkert den.

Da lurer jeg på hva jeg burde gjøre med dette? Har snakket "bjarne" men bare over meldinger siden han ikke tok tlf når jeg ringte. Han nekter på det og sier det er en annen moped han har stjelt, og at jeg godt kan komme og se på den hvis han vil.
Vis hele sitatet...
Ser utt til att Bjarnegutt har driti på draget... dra med deg ett par folk og prat litt kvasst med han å si det at du vil ha igjen den gamle moppen din i eksakt den stand den var i!
Altså han er vel ikke så dum att han fortsatt nekter når han innerst inne veit at han har driti seg loddrett ut?

Det er bare å prate med figurn, viss ikke det fungerer er det bare å sette seg litt i respekt. Når du først har stjelt en moped og blir tatt for det så kan han ikke regne med å bli behandla vennlig med det første...

Det er veldig VIKTIG at du er sikker på att du har tatt rett mann før du går litt mer drastisk til verks...
Sist endret av thebigt; 10. juli 2012 kl. 15:02.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Du kan gi "Bjarne" et valg: Gi deg mopeden + økonomisk godtgjørelse, eller anmeldelse.
Meld den stjålet og gi tips til både politiet og forsikringsselskapet.
Trådstarter
37 4
Sitat av thebigt Vis innlegg
Ser utt til att Bjarnegutt har driti på draget... dra med deg ett par folk og prat litt kvasst med han å si det at du vil ha igjen den gamle moppen din i eksakt den stand den var i!
Altså han er vel ikke så dum att han fortsatt nekter når han innerst inne veit at han har driti seg loddrett ut?

Det er bare å prate med figurn, viss ikke det fungerer er det bare å sette seg litt i respekt. Når du først har stjelt en moped og blir tatt for det så kan han ikke regne med å bli behandla vennlig med det første...

Det er veldig VIKTIG at du er sikker på att du har tatt rett mann før du går litt mer drastisk til verks...
Vis hele sitatet...

Hjelper nok ikke og dra med et par folk til han. La oss bare si han er en dealer med veldig mange rundt seg som hadde backa opp for han.

Kjenner typen ganske godt og trodde det var en kompis. Vil derfor prøve og holde politiet ute / ikke nevne noe om han, vertfall ikke føre jeg er 100% sikker.

Og det med og dra og sjekke mopeden han sa at han hadde stjelt vill ikke overbevise meg, fordi den kan da være alt fra en anna han har stjelt til en kompis av han som han bare kan late som om han har stjelt.
Happy Buddha
Sitat av l0cro Vis innlegg
Hjelper nok ikke og dra med et par folk til han. La oss bare si han er en dealer med veldig mange rundt seg som hadde backa opp for han.

Kjenner typen ganske godt og trodde det var en kompis. Vil derfor prøve og holde politiet ute / ikke nevne noe om han, vertfall ikke føre jeg er 100% sikker.

Og det med og dra og sjekke mopeden han sa at han hadde stjelt vill ikke overbevise meg, fordi den kan da være alt fra en anna han har stjelt til en kompis av han som han bare kan late som om han har stjelt.
Vis hele sitatet...
Få en ikke så nær venn av deg til å snakke med fyren og si at han er intressert i en moped. Selvfølgelig ikke så direkte, men noe i den gata?
Ville nå dratt og snakka med han personlig jeg. Selvom han er en eks-dealer og har mange folk rundt seg betyr ikke det at han har planer om å knerte alle som står litt i veien.
Trådstarter
37 4
Sitat av AmundK Vis innlegg
Få en ikke så nær venn av deg til å snakke med fyren og si at han er intressert i en moped. Selvfølgelig ikke så direkte, men noe i den gata?
Ville nå dratt og snakka med han personlig jeg. Selvom han er en eks-dealer og har mange folk rundt seg betyr ikke det at han har planer om å knerte alle som står litt i veien.
Vis hele sitatet...
Hehe var selvsagt ikke det jeg mente, var jeg som overså at du skrev " prate litt kvast med han" leste bare ta med deg et par folk til han ^^

Eneste jeg synes er litt rart er at rett etter han sa at jeg har "L0cro" sin gamle moped og jeg informerte han om at jeg kunne høre hva han sa hørtes det ut som om han fikk litt småpanik. Kan legge til at han er 17-18 år og jeg er 18. Han er/ begynner og bli en kjenning av politiet.
Og jeg har ikke lyst til og blande han inn med politiet hvis det faktisk ikke er han som har gjort det. Vet selv hvordan det er og bli blandet inn i saker basert kun på missforståelser.

Hva kan politiet gjøre hvis jeg nevner den samtalen jeg hørte?
Sitat av l0cro Vis innlegg
Hva kan politiet gjøre hvis jeg nevner den samtalen jeg hørte?
Vis hele sitatet...
Du sier han er en kjenning av politiet, da vil du helt sikkert bli tatt på alvor. Spesielt da du har såpass god grunn til å mistenke at det er han, jeg ville tatt med saken til politiet dersom du ikke får direkte gjennomslag hos denne "kompisen" din.
Sitat av l0cro Vis innlegg
Hjelper nok ikke og dra med et par folk til han. La oss bare si han er en dealer med veldig mange rundt seg som hadde backa opp for han.

Kjenner typen ganske godt og trodde det var en kompis. Vil derfor prøve og holde politiet ute / ikke nevne noe om han, vertfall ikke føre jeg er 100% sikker.

Og det med og dra og sjekke mopeden han sa at han hadde stjelt vill ikke overbevise meg, fordi den kan da være alt fra en anna han har stjelt til en kompis av han som han bare kan late som om han har stjelt.
Vis hele sitatet...
Enda en god grunn til å møte han og si att mopeden skal være minst like strøken som den var + at du vil ha en liten godtgjørelse, ellers så blir han blanda inn med politiet en gang til... Noe han helt sikkert ikke vil... Hvor mange av dem er intresserte i å backe ham for en stjelt moped?
Har du ikke no rammenummer på mopeden din? Sekk ut rammenummer på mopeden han har om han ikke har slipt det vekk...
Du burde i det minste ha ett kjennetegn på mopeden din, en liten rift i setetrekket, en liten ripe i lakken, decals? Dra til han såkålte kompisen din og se etter dem.
Herre se i vognkortet ditt, etter skilt nummeret. Dra dit, og se om det er din...
Happy Buddha
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Herre se i vognkortet ditt, etter skilt nummeret. Dra dit, og se om det er din...
Vis hele sitatet...
Problemet er jo da at denne fyren kan ha flere mopeder og viser han en annen. Tror TS forklarte det litt tidligere.
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Herre se i vognkortet ditt, etter skilt nummeret. Dra dit, og se om det er din...
Vis hele sitatet...
God idè! Oi, kanskje han har tatt av skiltet foreløpig, eller kanskje han har flere mopeder som Amund nevner over her.
Du burde gjøre noe fort, du skal dra og se om han har mopeden din så fort som mulig..

Viser han deg en annen moped så sier du ifra i klar tekst at du hørte hva han sa i telefonen og dersom mopeden din ikke dukker opp om få minutt så gir han deg ikke noe annet valg enn å blande inn politiet.

Du vet jo at han har gjort det, han sa det jo?


Forresten, ta med deg reservenøkkel og se om den passer om du er usikker
Sist endret av Hak; 10. juli 2012 kl. 21:50.
Har noe nytt skjedd siden i går?