Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2469
Tråden min havnet feil isted, så jeg poster den på riktig sted.

Hvis jeg teoretisk sett skulle kjøpe en 20Watts fm sender på ebay og begynne å sende piratradio, kan jeg da opprette en hotmailadresse for å feks få inn lyttermail? eller vil den lett kunne spores hvis jeg logger på den fra feks min iPhone?
Hvis politiet får en rettsordre får de IPen din, og da mobilabonnementet eller bredbåndabonnementet. Det er dog unødvendig å spørre to plasser.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sender du piratradio er det ikke mailen du skal bekymre deg for, radiokontrollen peiler deg inn på null komma niks.
Sist endret av afen; 11. januar 2012 kl. 17:45.
men hvis jeg logger inn via en proxyserver feks hidemyass.com da?

Jeg bor langt ute på bygda. tenkte å sende fra et telt langt til skogs og flytte hver gang. Skal ikke jamme/ødelegge for andre stasjoner. Fortsatt stor sjanse for å bli tatt? noen gode tips til hvordan spre frekvensen slik at folk "tuner" inn på oss? lage en face-profil?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Mye bedre å opprette en stream på nettet, da får du så og si dekning over hele verden, satt på spissen så er det nesten bare i biler og på visse arbeidsplasser som bruker FM radio, utenom pensjonister.
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
men hvis jeg logger inn via en proxyserver feks hidemyass.com da?

Jeg bor langt ute på bygda. tenkte å sende fra et telt langt til skogs og flytte hver gang. Skal ikke jamme/ødelegge for andre stasjoner. Fortsatt stor sjanse for å bli tatt? noen gode tips til hvordan spre frekvensen slik at folk "tuner" inn på oss? lage en face-profil?
Vis hele sitatet...
TOR er mye sikrere enn hidemyass.com
men de fleste har da FM på stereoanlegget sitt... Tøft å sende fra langt ute på skauen da?

problemet blir å "markedsføre" kanalen
Jeg har fire enheter med FM-mottaker på i nærheten, allikevel hører jeg aldri på radio andre steder enn i bilen. Digitalt er tingen, og lovlig.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
De fleste lokalradioer sender på 11W, så 20W går langt. Holder du deg godt unna frekvenser i bruk så er sjangsene for å bli tatt mindre, men er de først ute og sjekker så finner de deg fort.
hvor nøyaktig kan de peile? +-10 meter? 100 meter?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
En kompis av meg sendte fra en leilighet i Trondheim, de fant fram til rett leilighet.
Sitat av afen Vis innlegg
En kompis av meg sendte fra en leilighet i Trondheim, de fant fram til rett leilighet.
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte det samme her, de finner ut nøyaktig hvilket hus signalene kommer fra.
Monter deg en remote base, du sitt i Tromsø, og senderen er på fjelltoppen.
Da finner dem ikke deg, bare utstyret.
Sist endret av Mentaltsvak101; 11. januar 2012 kl. 19:47.
men oppi skogen på landet liksom?
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
men oppi skogen på landet liksom?
Vis hele sitatet...
Du kan jo sitte uti ødemarken å sende din egen FM radio stasjon med 1 lytter som er deg, da blir du ikke tatt.
Eller så kan du søke om FM frekvens, også masse annet papir arbeid.
De finner fram.

Digitalt er tingen, selv om det selvfølgelig er spennende med piratradio !

Men forresten, dere som sier at ingen hører på fm radio lengre, hvor mange er det ikke som kjører bil 2-3 timer om dagen? Eller folk som hører på det på arbeidsplassen hele dagen, kafeer har ofte radio på, tannleger osv. Hørt om peltor ørebeskyttelse med radio ? Mange mekanikere, bygningsarbeidere osv som bruker disse også.
får flere enn en lytter da:=)20w rekker et stykke
Trenger du ikke ei passe stor antenne også? For å rekke langt nok ut.
Hva er piratradio?
piratradio er å sende ut radio på FM båndet (88-108MHZ) uten lisens.
Hva er så kult med det?
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Hva er så kult med det?
Vis hele sitatet...
Spre sine meninger i lysets hastighet til hele landsbygda
nettopp titegn
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ingen ting å bekymre seg for, jeg har importert radiosendere og forsterkere i 150 Watts klassen i tillegg til RDS utstyr en gang i tiden, og sendte piratradio i årevis før jeg ble tatt, det var ikke så kult med PT på døra. Men moro så lenge det varte og en fin erfaring å ha med seg videre.

afen: Vanlig sendereffekt på Lokalradio er 100W
Er det ulovlig med piratradio så lenge man ikke tjener penger på det, eller sender tono-musikk?
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Er det ulovlig med piratradio så lenge man ikke tjener penger på det, eller sender tono-musikk?
Vis hele sitatet...
Vil gjette på det. De andre her sier at man trenger lisens for å sende ut på FM frekvensene, så uten lisens er det vel ulovlig.
Sender du på FM uten konsesjon så blir det piratradio ja.
Men du kan fritt starte en nettradio og spille musikk som ikke er under Tono sine vinger, da er det fullstendig lovlig.
Sist endret av piratus; 8. april 2012 kl. 16:20.