Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 624
Hei, skal ha meg en Lacie Rugged 500gb ekstern HD (triple Usb) så brukte kelkoo for å se om det var noe å spare... Snublet over disse to

http://www.amentio.no/PartDetail.asp...36116;r:kelkoo
http://elland.webmercs.com/PartDetai...36116;r:kelkoo

og syntes de lukta litt rart... For det første manglet begge beskrivelse og bilde av produktet, og begge hadde samme litt "intrikate" advarsel i liten skrift. Ingen dukker opp m srlig trff på google heller... Begge er også endel billigere enn nærmeste konkurrent...

Noen tanker el erfaringer? Er sikkert paranoid,men leser mye om netscam for tida og kan ikke skjønne at disse to brødrene av noen sider kan utkonkurrere en stor kjent greie som Mpx...
Ifølge hardware.no er amentio billigst, og jeg tviler på at de hadde tatt med en shady side i en slik kåring.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Amentio er jo en stor netthandelbutikk da.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av AtXbYeA
Amentio er jo en stor netthandelbutikk da.
Vis hele sitatet...
Amentio tror jeg er en av de store nettbutikkene i Norge, og de leverer det de sier.
Flott! Googlet forøvrig bare el-land, men lay-outen og disclaimer´n så ut til å være samme så jeg bare fryktet det var for godt til å være sant...

Takk for hjelp, bestilles nå
Disse to butikkene bruker det samme butikksystemet, nemlig webmercs. Det finnes hundrevis av butikker som likner, har de samme varenumre og ser ut som kloner av hverandre. De har heller ikke noe eget lager, men tar i mot ordrer og videresender de til grossister, feks norek.

Slik som jeg har opplevd det er det et sjansespill å få noe fra Amentio. Det er mulig de har endret seg, men sist jeg bestillte derfra, skulle jeg ha 4 koli. 2 nettverkskort og 2 rammer til rackskap. Rammen kom i pakker med 2 like deler i seg.
Totalt altså 6 deler.

Nettverkskortene fikk jeg etter 2 uker. Via posten.

Så fikk jeg den ene pakken av de 2-delte rammene via Tollpost globe etter 2 måneder. Den siste har jeg aldri sett noe til. Amentio svarte heller ikke på noen av de 5+ epostene jeg sendte til de, og etter hva jeg har lest meg til på forumer er ikke dette noe som helst uvanlig. Prismessig kommer de fint ut, og det er det eneste hardware.no tester...
Amentio har en dårlig support så det er sagt. Og vurder kanskje en annen HDD?