Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 10419
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politiet hadde spyttkontroll og de stoppa meg. Jeg har tatt noe oxy og xanor i går og bakover i tid, og røkt moderate mengder hasj hver kveld i flere uker. Fra jeg røyka sist til spyttprøven ble tatt gikk det ca 13-14 timer. Spyttesten slo kun ut på thc, men jeg måtte på legevakta og ta urinprøve og det tar 3-4 uker før jeg får dommen.

Andre her med lignende erfaringer? Er jeg fucked?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
På legevakta og ta blodprøve, ikke urinprøve
Med mindre du har resept på oxy og xanor er du rimelig royally fucked ja. Håper du slipper å sitte inne.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
På spyttesten var det kun thc som ble påvist… har tatt lite xanor og oxy, og på blodprøve så kan blendet spores i ganske kort tid?
Sitte inne??
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var dette i kontroll hvor de vinka inn folk eller stoppa di deg?
Spyttesten brukes bare som en indikasjon, og gir i utgangspunktet bare hjemmel til å ta blod- og/eller urinprøver. Blodprøven sier noe om konsentrasjon i blodet på tidspunktet for testing, og vil av sinnsyke årsaker jeg har til gode å forstå omregnes til alkoholpromille. Når det i tillegg slår ut for både opiater, beroligende og THC på en gang spiller det ingen rolle at spyttesten "kun" slo ut på THC.

Samtykket du til førerkortbeslag? Om du ikke gjorde det har vel politiet tre uker på seg til å få prosessert saken. Om du samtykket har de et hav av tid, og kan desverre holde deg på pinebenken ganske lenge før du får en avklaring på det hele.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De tok ikke førerkortbeslag, jeg fikk lov til å kjøre igjen i påvente av svar på blodprøven om ca tre uker. Kommer blodprøven til å vise xanor og oxy selvom spyttesten ikke gjorde det? Og aner noen hvilke konsekvenser dette vil få for meg?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har aldri vært å nervøs…
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De sa at de kontrollerte tilfeldige rundt i byen. De kjørte etter meg og kom bort til meg da jeg parkerte. Jeg har aldri vært under radaren til politiet før, så syns det er merkelig. Jeg er på en god vei i livet nå og har kuttet meste av rusen og er snart helt av og veldig motivert for det. Og da trenger jeg lappen og å kunne komme meg på jobb. Å miste lappen nå hadde vært katastrofe
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
av ren nyskjerrighet lurer jeg på om du har bestilt drugs i posten?
Hvor lang tid hadde det gått fra du oxy og/eller xanor til du satte deg bak rattet? Thc’en kan du være heldig med om det ikke er særlig stor konsentrasjon av det i blodet ditt. Spyttprøven har som nevnt av andre ikke en dritt å si, det er blodprøven som avgjør. Siden du ikke godkjente beslag kan du være heldig, en kompis av meg fikk det henlagt pga av lang behandlingstid av politiet.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg tok oxy Inger ca kl 13, og xanor i går kveld ca kl 20. Så 24 og 17 timer siden.
Jeg har røkt hasj hver kveld i ukesvis, så konsentrasjonen der er nok stor! De snakka om at hvis jeg hadde 0,5 i promille ++ og da blir det en del konsekvenser.
Så de oppdager xanor og oxy på blodprøven uansett?
Huff, dette ser ikke lyst ut…
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tok oxy Inger ca kl 13, og xanor i går kveld ca kl 20. Så 24 og 17 timer siden.
Jeg har røkt hasj hver kveld i ukesvis, så konsentrasjonen der er nok stor! De snakka om at hvis jeg hadde 0,5 i promille ++ og da blir det en del konsekvenser.
Så de oppdager xanor og oxy på blodprøven uansett?
Huff, dette ser ikke lyst ut…
Vis hele sitatet...
Xanor er dag eller to på blod sånn ca mener jeg, oxy går det fort 4 dager.- ser ikke det beste ut
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvilke konsekvenser kan jeg forvente meg? Var jo ikke påvirket av noe da de tok blodprøve… aner ikke åssen de gjør de beregningene… men er det snakk om 3 mnd, 2 pr og måtte ta den på
Nytt, eller? Dette er et ukjent område for meg, så takk for alle innspill
Oxy, xanax og litt rev snakker du 2 år uten lappen og ny førerprøve. Om de finner spor av alle 3 stoffene så legger de det sammen på en eller annen rar måte for å finne "promillen". Er du heldig har du under 1.2 og da slipper du litt billigere unna. Lykke til.
Du får vente å se, men det ser ikke så lyst ut, dessverre. Thc-omregningen til promille er jo helt på tryne i dette landet. Som nevnt over så får du håpe på de regner der noen lunde lavt, en kompis fikk vel 1,2 i promille for å ha røyka natting og busta morgenen etter, fikk 3 ukers fotlenke( skulle egentlig i jailern) og 1 år uten om jeg husker riktig. Et håp er jo at politiet loker saken din over tre uker
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De sa at de kontrollerte tilfeldige rundt i byen. De kjørte etter meg og kom bort til meg da jeg parkerte. Jeg har aldri vært under radaren til politiet før, så syns det er merkelig. Jeg er på en god vei i livet nå og har kuttet meste av rusen og er snart helt av og veldig motivert for det. Og da trenger jeg lappen og å kunne komme meg på jobb. Å miste lappen nå hadde vært katastrofe
Vis hele sitatet...
Bare helt tilfeldig? Den syns jeg var tynn. Var det up, sivil eller uniformert bil?
Sitat av Odd Vis innlegg
Bare helt tilfeldig? Den syns jeg var tynn. Var det up, sivil eller uniformert bil?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk bilen min i januar og hittil har jeg blitt stoppet tilfeldig to ganger og en gang i masse kontroll. 4ganger visst du teller den gangen jeg brøyt påbudt kjøre felt, men der var jeg idiot og fikk en sviende bot på 7800kr. Min feil der.

Kan være fordi jeg kjører en helt svart Mercedes, liker å gå i tracksuits og ser ut som en utlending med mørkt skjegg og hår.

Men det begynner å ta på seg.

I starten venta jeg hele 24timer med å kjøre etter jeg hadde tatt noe form for rus. Jeg har doblet det og de dagene jeg trenger å komme meg til jobb får jeg fattern til å kjøre.

Jeg har ganske så mange anmeldelser og noen knytta til knark. Ene gangen jeg ble stoppet nevnte de at jeg har blitt anmeldt i 2020 og 21 for knark.

Alle gangene har jeg tilbudt rus test, så svarer de med at det er uaktuelt eller noe annet. Så får jeg kjøre videre.

Er veldig merkelig oppførsel, men politiet har lov til å stoppe deg uten grunn og rus teste deg uten noe grunnlag. De har faktisk lov til de uansett hvor kjipt det er. Har faktisk snakket med advokat, du kan nekte for spytt og urin prøve. Du kan dog ikke nekte for en blod prøve. Blir du stoppet i trafikken og er halv junkie som meg så sier du at du vil ha en blod prøve tatt, da dette viser hva du har i blodet. Har du ventet en stund så er du clean, heroin kan bare spores inntil 6timer i blodet feks.

Det mest taktiske er å ikke ruse seg, det andre er å vente leenge med å sette seg bak rattet, få noen andre til å kjøre deg eller bruke offentlig transport (du sparer mye spenn)

Det er hasj og valium som er jævlene her de kan spores i flere dager i spytt. Om du tar dette så burde du virkelig revurdere om det er verdt å gjøre dette visst du trenger lappen.
Sist endret av Trynefaktor_69; 14. juni 2023 kl. 23:21.
Du er fucked ble nettop tatt selv hadde hatt lappen i 6 mnd så ble jeg tatt i spyttest og hadde ikke røyka på 23 timer men ble fortsatt regna om til over 0.5.

Folk som sier at "er det ikke bare å la være å ruse seg" er det mest irriterende jeg vet for hvis de hadde blitt tatt opptil 2 døgn etter de drakk alkohol, så hadde de jo reagert kraftig selv

Her må det lovendringer til om det skal bli rettferdig
Sist endret av Bluesky_; 15. juni 2023 kl. 06:02.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Du er fucked ble nettop tatt selv hadde hatt lappen i 6 mnd så ble jeg tatt i spyttest og hadde ikke røyka på 23 timer men ble fortsatt regna om til over 0.5.
Vis hele sitatet...
Hvor mye hadde du røyka i forkant av at du ble tatt?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har røyka hver kveld i ca 4 uker. Ca 0,3 hver kveld
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva skjer om det tar mer enn tre uker før jeg hører fra polititet? Kan saken bli henlagt?
Da kan saken bli henlagt ja
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så hvis det tar mer enn tre uker før jeg får svar så blir saken henlagt?? Tenker at det er jo snart fellesferie osv… er det virkelig noen som har så flaks? Det hører vel sjeldenhetene til?
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Desverre så er du lappelaus nå.on du har røyka 4uker i strekk og intatt body oxy og xanor. Beste du kan gjøre nå er og forberede deg åssen du kan klare deg uten lappen. Buss til jobb og sånne ting som har vært enkelt
Du burde vel desverre også vurdere å droppe eventuelle planlagte kostbare ferieplaner, om det lar seg gjøre. En ting er miste førerkortet for en periode, men de kommer vel til å kreve deg for noen tusenlapper (om ikke titusener) til statskassa også. Greit å ha lagt til sides noen kroner til dette så tidlig som mulig, så svir det kanskje litt mindre når faktura kommer.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir vel regnet som vanlig fyllekjøring alt etter hvor stor måling du får. 1,5 x månedslønn i bot pluss eventelt fengsel og xx uten lappen
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er såpass heftig ja… huff… dette skjedde på helt feil tidspunkt. Jeg får jo ta konsekvensene av det, men syns det er drøyt å miste lappen lenge fordi jeg røyka dagen før… det motiverer hvertfall til å holde meg unna ALT fremover, har allerede kvitta meg med resten av hasjen

Men noen her som vet om det er «vanlig» å ha såpass flaks at saken blir henlagt? Og da etter tre uker? Om jeg hører noe etter 5-6 uker så gjelder vel det også?
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er såpass heftig ja… huff… dette skjedde på helt feil tidspunkt. Jeg får jo ta konsekvensene av det, men syns det er drøyt å miste lappen lenge fordi jeg røyka dagen før… det motiverer hvertfall til å holde meg unna ALT fremover, har allerede kvitta meg med resten av hasjen

Men noen her som vet om det er «vanlig» å ha såpass flaks at saken blir henlagt? Og da etter tre uker? Om jeg hører noe etter 5-6 uker så gjelder vel det også?
Vis hele sitatet...
Den blir ikke henlagt etter 3 uker. De har 3 uker på seg til å enten forlenge førerkortbeslag, eller gi grunnlag for førerkortbeslag.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De har ikke beslaglagt førerkortet. Har de kun tre uker på seg til å gjlre dette før førerkortet evt blir beslaglagt?
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er såpass heftig ja… huff… dette skjedde på helt feil tidspunkt. Jeg får jo ta konsekvensene av det, men syns det er drøyt å miste lappen lenge fordi jeg røyka dagen før… det motiverer hvertfall til å holde meg unna ALT fremover, har allerede kvitta meg med resten av hasjen

Men noen her som vet om det er «vanlig» å ha såpass flaks at saken blir henlagt? Og da etter tre uker? Om jeg hører noe etter 5-6 uker så gjelder vel det også?
Vis hele sitatet...

Tror ikke du helt forstår at dette ikke bare er snakk om at du har hasj i systemet. Det er det faktum at du i tillegg har to andre narkotiske stoffer i blodet, kombinert altså 3 narkotiske stoffer som du har ingen lovlig grunnlag for å innta. Er temmelig sikker på at du vil miste førersetet og at ingen mengde flaks vil redde deg fra dette.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanlig praksis er vel et par måneder betinget fengsel i tiillegg til førerkortbeslag også..
Jeg har.. vil ikke si hvor mange "kjøring i påvirket tilstand" jeg har blitt dømt for da det er ganske flaut og så J meningsløst.

Den spyttprøven er sinnsykt sensitiv. Og når det kommer til omregning til tilsvarende promille er rettsvesenet helt på trynet, etter min og mange advokater sin mening. Men er et panel med tre fagfolk som gjør omregningen.

Jeg havnet i en MC ulykke etter en familie middag der den som kjenner meg best "ikke skjønte noenting, vi hadde det jo så hyggelig" og jeg gikk rett som en strek(promillen hadde lite å si i denne saken etter min mening) men likevel omregnet de det til 1.2 promille(maksimal omregning du kan bli dømt for er "kjøring med tilsvarende 1.2" når det kommer til medisin og narkotiske stoffer

Jeg har tidligere i en annen sak etter å tatt 10mg alprazolam slått ut på over 4 i omregningen.

Halveringstid er relativt kort på de medisiner du har inntatt, men du sier du har brukt det flere dager. Så jeg tror den omregningen blir ganske høy.

Har du unormal høy metabolisme og tilfeldigvis drukket veldig mye vann før blodprøven kan du være heldig og få en lav omregningen men desverre å informere kommer nok det til å bli en høy promille omregning da de tar alle tre stoffene du har inntatt og plusser de sammen. Om det er resept eller ikke har null å si om ikke legen har gitt grønt lys for kjøring.

Selve dommen må du nok vente lenger på, men svar på førerkortbeslag er en annen sak(svar på blodprøven)


Mvh

....håper du har lav inntekt.
Sist endret av Naturgrønn; 15. juni 2023 kl. 18:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for alle svar

Jeg tok til sammen 120 mg oxy dagene i forveien, men dagen før tok jeg et bomskudd og vet ikke hvor mye av dette som blir vist på en blodprøve. Det var 24 timer før blodprøven på legevakta. Jeg pleier ikke å ta xanor, og var ren for dette før jeg tok 2 mg ca 15 timer før blodprøven. Røyka hasj ca 14 timer før blodprøven.
Har lav inntekt ja.
De lot meg få beholde lappen fordi de lot tvilen komme meg til gode da de ikke så noen ytre tegn på påvirkning i påvente av svar på blodprøven, ca 3 uker sa de.
Må jeg regne med å miste lappen for 2-3 år, måtte ta ny førerprøve osv? Dette kjører meg virkelig langt ned…. Men nå skal jeg hvertfall ikke røre noe ulovlig mer. Jeg var motivert fra før av, og nå har jeg ikke noe valg. Det er uaktuelt å ta noe
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for alle svar

Jeg tok til sammen 120 mg oxy dagene i forveien, men dagen før tok jeg et bomskudd og vet ikke hvor mye av dette som blir vist på en blodprøve. Det var 24 timer før blodprøven på legevakta. Jeg pleier ikke å ta xanor, og var ren for dette før jeg tok 2 mg ca 15 timer før blodprøven. Røyka hasj ca 14 timer før blodprøven.
Har lav inntekt ja.
De lot meg få beholde lappen fordi de lot tvilen komme meg til gode da de ikke så noen ytre tegn på påvirkning i påvente av svar på blodprøven, ca 3 uker sa de.
Må jeg regne med å miste lappen for 2-3 år, måtte ta ny førerprøve osv? Dette kjører meg virkelig langt ned…. Men nå skal jeg hvertfall ikke røre noe ulovlig mer. Jeg var motivert fra før av, og nå har jeg ikke noe valg. Det er uaktuelt å ta noe
Vis hele sitatet...

Du har ingenting å være redd for. Å miste lappen suger og du får nok en liten bot. Hvis det er prisen du må betale for å slutte å leke med oxy og xanor: Anse deg selv som heldig, jævlig heldig.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, jeg prøver å se det positive i det. Nå er det for alvor nok å leke med disse rusmidlene. Skal bli godt å bli clean og ordentlig våken.

Er bare så jævla spent på HVOR lenge jeg må være uten lappen… dette satt en støkk i meg som sitter like hardt to dager etter.

Noen som utifra det jeg har skrevet om når jeg tok de siste dosene med dritt vet ca hvor lenge jeg mister den?
Anonym bruker
"Fri Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rus og bilkjøring er ikkje bra mann. Uansett om du sier du er på en bra vei så driver du fortsatt med tung rus også kjører du timer etterpå. Håper du mister lappen til du får hjelpen du trenger.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble tatt i spytt prøve for noen år siden. Hadde da røykt litt så og si hver kveld i noen år. Hadde en nattings og ble stoppa ca 14 timer senere av sivil.

Legevakt og blodprøve, full pakke. Legen sa jeg ikke var påvirket og edru på tidspunktet og lappen fikk jeg tilbake der og da med kjøreforbud resten av dagen.

3 uker senere ramla det inn på digipost at saken var henlagt sa intet kriminelt kunne bevises. Gullhår i rævva med andre ord. Tok meg sammen etter dette. Men det går an å være heldig ja.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg får håpe på det beste og forberede meg på det verste…

Jeg har bedt om hjelp, men det skjer ho faen ikke en dritt. For over tre måneder siden trygla jeg om hjelp, og ble fortalt at jeg ble henvist til ARA, ventetiden skulle være 4-5 uker. Det er nå over tre måneder siden. Har klart en del på egenhånd, ganske nye egentlig, og nå er det uaktuelt å røyke mer. Jeg er veldig motivert men skulle gjerne hatt hjelp
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har kompiser som har blitt tatt med THC i blodet mens de kjørte, begge to mistet lappen i 2 år.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hadde de nettopp røyka da eller?
Tok ca 15 timer fra jeg tok noen trekk til blodprøven ble tatt. Polititet sa at jeg kunne kjøre igjen dagen etter i påvente av resultat av blodprøven, det må vel være noe positivt….?
I påvente av ekstern profesjonell hjelp til sluttinga di kan jeg varmt anbefale appen "HAP" (Hasjavvenningsprogrammet). Basically som Slutta-appen, men for hasj/weed. Du må fortsatt gjøre jobben selv, men den byr på litt råd og forklaringer om hva som skjer når og hvorfor, når fettlagrene i kroppen din sakte men sikkert tømmes for cannabismetabolitter. Ting som nattedrømmer som kommer tilbake, nattesvette osv. Lykke til!
Rimelig enkel løype på det opplegget der.

Uansett hvilken type eller kombo av knark, så blir det regna over til alkholpromille.

er resultatet 0.5 i promille eller mindre, så får du en heftig bot og beholde førerkorte.
er resultatet 1.2 i promille eller mindre, så får du førerkortbeslag i opptil 2 år, og en hissig bot + betinget fengsel .
er resultatet over 1.2, så får du førerkortbeslag i 2 år, en jææævli hissig bot, og ubetinget fengsel, alt etter hvor mye over 1.2 du har. (her kan du søke om fotlenkesoning å får det nok garantert dersom du oppfyller betingelsene)

Kort og greit, du får en av de, dønn sikkert. de ringer nok å skal ha lappen innlevert når resultatene kommer.

Du kan håpe deg gul og blå, men du er fucked min venn. Bare å innse det først som sist.

Det fine med staten er at de er forutsigbar om man vet hva man skal se etter.
Sist endret av mr.roundtree; 18. juni 2023 kl. 19:10.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Lurer veldig på en ting til; de spurte om jeg fikk medisiner av legen, og jeg sa at jeg fikk imovane (det var minutter etter de stoppa meg og før resultatet fra spyttprøven var klar). Jeg sa at jeg får imovane innimellom av legen. Jeg måtte skrive under på at legen min kunne fortelle dem hva jeg fikk på resept. Men jeg har ikke tatt imovane på et par uker og det vil ikke slå ut på det. Jeg sa at jeg hadde tatt en xanor kvelden før og at det ikke kom fra legen. Blodprøven kommer ikke til å slå ut på imovane. Kommer de likevel til å kontakte legen min? Vil legen min få vite noe om dette med mindre jeg forteller det selv?
Har rettsmøte neste uke jeg ang kjøring i ruspåvirket tilstand, hadde 0.5 i promille etter 13timer og jeg røyker hver dag så vil tippe din kommer på samme. hvis dette er første gang du er borti politiet vil du få 1-2 år uten lappen men du kan krige pga jobb og det du nevnte over men hvis dette er 2 gang så blir det en temmelig hard straff, politiadvokaten vil gi meg 4 år uten lappen samt 30 dager fengsel og 25k i bot, dette er 2 gang etter 6 år ( jeg er ikke en storkriminell heller akk, kjøper nesten aldri selv og røyker så og si aldri før kjøring. syns det er helt absurd men du burde ta kontakt med promilleadvokaten ( epost eller ring han) han hjelper deg med det meste
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar

Jeg har slitt psykisk lenge og hadde uansett muntlig kjøreforbud fra lege pga jeg ba om hjelp med å komme av rus. Noe jeg aldri fikk…. Men jeg fikk kjøretillatelse av legen samme dag, og levere fra meg hasj osv dagen før legetimen fordi jeg regnet med å få lov til å kjøre igjen og ikke ville ha noe innabords bår jeg får lov til å kjøre. Jeg har kompleks PTSD, sliter mye med søvnen og mareritt, noe hasjen hjelper for. Men helt oppriktig ville jeg ikke ha på meg å fø kjøretillatelse igjen og fortsette å ruse meg. Men dagen før legetimen gjorde jeg altså dette, og ble stoppet samme dag som legen ga klarsignal for å kunne kjøre igjen. Vil dette ha noe å si for straffen?
Oxy 24 timer før blodprøven ble tatt, xanor 15 tiner før blodprøven og hasj ca 14-15 timer før blodprøven. Spyttprøven ga kun utslag for thc. Men regner med at blodprøven vil vise at jeg har inntatt xanor og oxy. Er det noe jeg kan si når jeg skal i avhør med politiet som kan gjøre straffen mildere?

Og, vil politiet informere legen min om dette?
Jeg spurte polititet om det, og se sa at selvom jeg har gitt tillatelse til opphevelse av legens taushetsplikt ift medisiner , men blodprøven vil ikke gi utslag på det jeg får av lege. Vil de likevel kontakte legen min og informere om dette?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
En annen opplysing: det var ikke lege på legevakta på tidspunktet jeg var der som kunne sjekke meg, men politiet sa at jeg kunne kjøre dagen etter fordi de lot tvilen komme meg til gode ang at jeg ikke var påvirka. Politiet tok ulike tester og sa at legen ville ta de samme testene, men fikk aldri møtt noen lege som kunne bekrefte at jeg ikke virka påvirket. Hva kan dette ha å si for utfallet av dette?
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv om du hadde fått alprazolam lovlig av legen er ikke dette forenlig med å ha førerkort.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
En annen ting er at førerkort er svært viktig for min psykiske helse og fremgang på det planet. Komme meg på jobb osv.

Vil dette utgjøre noen forskjell på straffen, noen som vet?

Politiet sa at de trekker fra 25-40% av det som vises på prøven som en sikkerhetsmargin.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og dette med fastlegen… har de lov til å informere legen min om denne hendelsen? Regner med å miste lappen, men isåfall selger jeg bilen og sier til de rundt meg som vil dømme meg at det er for å spare opp penger til annen bil. Vil svært nødig at fastlegen skal få vite dette……..