Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2254
Jeg har da en 1,5+ år gammel laptop som jeg begynner å bli ganske lei av, på grunn av svak prosessor og svakt skjermkort (Hd 6250m). Det er da ikke så rart pga at det var en av de billigste du kunne få på expert i 2010 (tror jeg). Og dette var på grunn av at jeg har en ganske hva skal man kalle det , en "lite villig til å bruke penger" mor. Jeg har allerede bestemt meg at jeg skal kjøpe meg en gaming pc, men desværre må den være 5-6 k, bare maskinen, som er veldig lite. Og når jeg spør om jeg kan få bygge denne pcen til 6k selv (viser henne den) så kommer hun med så idiotiske argumenter som f.eks : Pcen din er nesten ny og du har fortsatt en pc og så kommer hun med at det er alt for dyrt!

Jeg føler egentlig bare for å knuse denne driten i veggen men hadde vert digg med laptop og en gaming pc så jeg kunne ta med laptopen rundt. Desværre så må laptopen "bli ubrukelig" før jeg kan få noe ny gaming pc. Og da lurte jeg på om dere hadde noen forslag om hvordan jeg kan gjøre slik at pcen virker ødelagt / død uten at den egentlig er det for å overbevise en gjerrigknark om at jeg kan kjøpe egen pc med egner penger, er 16 og tenkte å bruke konfirmasjonspengene. (fikk 25 000)

Laptopen er en asus K53U , link : http://apacelli.com/laptops-asus/asu...rw-wi-fi-dos-/

Er takknemlig for alle forslag og hadde vert fint hvis dere hadde noen argumenter som jeg kunne bruke også, sier jo til henne at jeg kan bruke begge pcene til forskjellige formål og at laptopen er ubrukelig/ svak liten billigdrit. Så forslag til argumenter hadde vert fint.

- Krissessor
Instalere så mye dritt som mulig (gjøre laptoppen treg) og derretter la moren din låne den for og se hvor "dårlig" den er?
Er det foresten ikke slik at foreldre ikke kan bestemme over gaver og slik etter fylt 15 år?
Ta ut batteriet?
Slett noen få registry filer i regedit.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Instalere så mye dritt som mulig (gjøre laptoppen treg) og derretter la moren din låne den for og se hvor "dårlig" den er?
Er det foresten ikke slik at foreldre ikke kan bestemme over gaver og slik etter fylt 15 år?
Vis hele sitatet...
Jo så vidt jeg vet, men jeg hadde ikke gaming pc i tankene ett halvt år tidligere, så jeg la dem inn i banken... og hun har kontroll over kontoen selvfølgelig. Har ikke kredittkort engang , huff
Slett tang & røre i registeret, som sagt tidligere..
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Slett tang & røre i registeret, som sagt tidligere..
Vis hele sitatet...
Vil dette da blir permanent og vil føre til at jeg må reinstallere windows eller? som sagt vil ikke egentlig gjøre den ubrukelig, men jeg tenkte kanskje på å sette ram til 64 mb, noen som vet hvordan man gjør dette?
Prøv og overbevise moren din om at det er så mye galt med pcen at du ofte mister skolearbeid og presentasjoner uten videre, og i tillegg legg på argumenter som at den er treig og at du trenger ny "uansett".

Min første pc fikk jeg av moren min, og der var jeg kanskje i samme situasjon som deg. Den var ikke så dårlig, men jeg fikk lyst på en gamer pc selv, og det kjøpte jeg. Jeg fikk omtrent det samme som deg når det gjelder konfirmasjons penger. Jeg kjøpte deler i litt i underkant av et halvt år. Sjekket superweekend, ukens tilbud og lignende på alle sider hele tiden, og fikk meg en pc til verdi av 15 000 til ca 11 000. Det er ikke så veldig mange sånne tilbud lenger, så vet ikke om dette vil fungere like bra nå. Og be andre folk om meningene deres før du kjøper noe, det har hjulpet meg masse med min gaming pc.

Nå kjøpte jeg for noen måneder siden en ny bærbar med egne penger til 4 000 kroner på tilbud (satt ned 1500 eller noe), og den fungerte helt fint til alt det jeg trengte. Med mindre du gamer masse (mye! jeg har nettopp sluttet), så vil jeg anbefale deg å heller vurdere en decent bærbar og innstallere en SSD disk. Den jeg kjøpte til 4000 var 17 tommer og klarte ihvertfall å kjøre LoL på helt ok grafikk.

Lykke til!
Sitat av MBTI Vis innlegg
Prøv og overbevise moren din om at det er så mye galt med pcen at du ofte mister skolearbeid og presentasjoner uten videre, og i tillegg legg på argumenter som at den er treig og at du trenger ny "uansett".

Min første pc fikk jeg av moren min, og der var jeg kanskje i samme situasjon som deg. Den var ikke så dårlig, men jeg fikk lyst på en gamer pc selv, og det kjøpte jeg. Jeg fikk omtrent det samme som deg når det gjelder konfirmasjons penger. Jeg kjøpte deler i litt i underkant av et halvt år. Sjekket superweekend, ukens tilbud og lignende på alle sider hele tiden, og fikk meg en pc til verdi av 15 000 til ca 11 000. Det er ikke så veldig mange sånne tilbud lenger, så vet ikke om dette vil fungere like bra nå. Og be andre folk om meningene deres før du kjøper noe, det har hjulpet meg masse med min gaming pc.

Nå kjøpte jeg for noen måneder siden en ny bærbar med egne penger til 4 000 kroner på tilbud (satt ned 1500 eller noe), og den fungerte helt fint til alt det jeg trengte. Med mindre du gamer masse (mye! jeg har nettopp sluttet), så vil jeg anbefale deg å heller vurdere en decent bærbar og innstallere en SSD disk. Den jeg kjøpte til 4000 var 17 tommer og klarte ihvertfall å kjøre LoL på helt ok grafikk.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som et ganske fornuftig forslag, jeg er ikke ekstremgamer, for det eneste som er såvidt brukbart å game på denne er cod 4 på de laveste innstillingene. Har lyst til å få de maxa med god fps og så har jeg tenkt til å spille lit dayz black ops 2 zombies black ops 1 zombies , left 4 dead , (liker zombie spill). Og jeg trenger jo skjerm og tastatur og alt det og det blir jo ikke så veldig billig. :/
Bestill deler på komplet, sett den sammen. Voilá, du har gamingPC. Sørger du for å ødelegge embalasjen osv. kan ikke din mor sende den tilbake heller.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Bestill deler på komplet, sett den sammen. Voilá, du har gamingPC. Sørger du for å ødelegge embalasjen osv. kan ikke din mor sende den tilbake heller.
Vis hele sitatet...
Har ikke kontroll over konto og har ikke kredittkort selv om jeg er 16 skal får det innen noen dager tho
1. Få deg en jobb
2. Opprett en konto med kort
3. Slutt å klag på at moren din er en gjerringknark fordi hun ikke vil kjøpe ny pc til deg hver 18. måned
4. Kjøp deg en pc med god samvittighet som følge av eget arbeid og ikke via snylting på andre (konf. gaver og mamma)
kjedelig streiting
Er vel ikke værre enn å åpne maskinen, nappe ut rambrikker, evt hdden eller kablene til noen av de andre vitale komponentene.
Sist endret av legalize_it; 12. januar 2013 kl. 14:38.
Dobbelpost
Sist endret av Astory; 12. januar 2013 kl. 14:38. Grunn: Dobbelpost
slett boot.ini eller hal.dll filen, så vil ikkje windows starte i det store å hele.

Ellers så kan du bruke et script til å fylle opp harddisken med unødvendig data, som igjen fører til at datamaskinen blir utrolig treig.

Kode

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int getRandom ( )
{
  return ( rand () % ( 127 - 32 )) + 32;
}

int main ( int argc, char **argv )
{
  FILE *fptr;

  fptr = fopen ( "c:\data.txt", "w" );

  while ( 1 ) 
  {
    fprintf ( fptr, "%c", getRandom ( ) );
  }

  fclose ( fptr );

  return 0;
}
Last ned en C kompilator og kompiler scriptet. Selvsagt så kan noe slikt gjøres i batch, men det er så lenge siden jeg har holdt på med windows og batch, at jeg skal overlate den oppgaven til noen som er litt mer stabile på det.

EDIT: Og når du skal ha pcen rask igjen, så sletter du bare

Kode

c:\data.txt
Sist endret av 0xFF; 12. januar 2013 kl. 14:44.
Sitat av Astory Vis innlegg
1. Få deg en jobb
2. Opprett en konto med kort
3. Slutt å klag på at moren din er en gjerringknark fordi hun ikke vil kjøpe ny pc til deg hver 18. måned
4. Kjøp deg en pc med god samvittighet som følge av eget arbeid og ikke via snylting på andre (konf. gaver og mamma)
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal han ikke få lov til å syte når det er hans konf. penger det er snakk om? Det er jo ikke snylting, det er penger han har fått i gave, som han burde stå fritt til å bruke. Ja rådgiving fra foreldre er fint det, sier ikke at man skal slippe 15åringer løs med 20-30k brennendes i lomma men det finns grenser for hvor mye foreldrene skal få lov til å kontrollere også.
Sitat av Astory Vis innlegg
1. Få deg en jobb
2. Opprett en konto med kort
3. Slutt å klag på at moren din er en gjerringknark fordi hun ikke vil kjøpe ny pc til deg hver 18. måned
4. Kjøp deg en pc med god samvittighet som følge av eget arbeid og ikke via snylting på andre (konf. gaver og mamma)
Vis hele sitatet...
Lukter aggresivitet på lang avstand. En pc til 3000 gjør ikke jobben lengre, deal with it. Jobbe ? kanskje, vet ikke helt hvordan jeg skal søke og slikt, har ikke ville stresse med det, innspill?
Sett teip over kontaktpunktene til batteriet.
Resultat = en maskin som ikke vil skru seg på.
Sist endret av comatose; 12. januar 2013 kl. 14:45.
Om du ikke gamer alt for mye, så bør du som sagt vurdere en decent 15.6 eller 17" bærbar med SSD disk. Jeg ble fortalt det samme når jeg mekket meg gaming pc. Grunnen til at jeg valgte stasjonær var at jeg ville kjøre bots (runescape) for å tjene penger. Jeg regnet ut at jeg kunne tjene ca 80 kroner natten om jeg hadde 6-7 member accounts som kjørte moneymaking bots (for å få runescape gold). Jeg fikk aldri satt opp noe skikkelig slik, men jeg bottet meg ihvertfall litt decent greier. Det er kjempelenge siden jeg loket rundt med Runescape, og i det siste har jeg bare gamet LoL, men som jeg også nå har sluttet med. En ting som gjør stasjonærer mye bedre enn bærbare er at det er mye lettere og opprettholde dem. De blir ikke så veldig mye treigere etter et år eller to, imotsetning til bærbare pcer.

Og å bestille deler på komplett må du få noen med kort til å gjøre for deg, eller så kan du ringe/sende mail til komplett og spørre om en løsning om du har pengene tilgjengelig på en eller annen måte altså. Om du ikke har tilgang til pengene ringer du banken din først og spør


Edit: Om du bruker for mye penger nå vil det bli vanskeligere å finansiere russebussen du vil være med på om noen år, husk det!
Sist endret av MBTI; 12. januar 2013 kl. 14:47.
Sett boot til noe annet et der den skal boote fra, da får du ikke startet pcn.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Hvorfor skal han ikke få lov til å syte når det er hans konf. penger det er snakk om? Det er jo ikke snylting, det er penger han har fått i gave, som han burde stå fritt til å bruke. Ja rådgiving fra foreldre er fint det, sier ikke at man skal slippe 15åringer løs med 20-30k brennendes i lomma men det finns grenser for hvor mye foreldrene skal få lov til å kontrollere også.
Vis hele sitatet...
Poenget i min post var at ved å følge mine råd ville han oppnå frihet, da han vil kunne disponere disse pengene etter eget ønske. Da vil han slippe å la ønskene sine begrenses til andres nivå av veldedighet.

Sitat av Krissessor Vis innlegg
Lukter aggresivitet på lang avstand. En pc til 3000 gjør ikke jobben lengre, deal with it. Jobbe ? kanskje, vet ikke helt hvordan jeg skal søke og slikt, har ikke ville stresse med det, innspill?
Vis hele sitatet...
Moren din bestemmer fortsatt over deg. Følg ditt eget råd: deal with it.
Sist endret av Astory; 12. januar 2013 kl. 14:49.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
slett boot.ini eller hal.dll filen, så vil ikkje windows starte i det store å hele.

Ellers så kan du bruke et script til å fylle opp harddisken med unødvendig data, som igjen fører til at datamaskinen blir utrolig treig.

Kode

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int getRandom ( )
{
  return ( rand () % ( 127 - 32 )) + 32;
}

int main ( int argc, char **argv )
{
  FILE *fptr;

  fptr = fopen ( "c:\data.txt", "w" );

  while ( 1 ) 
  {
    fprintf ( fptr, "%c", getRandom ( ) );
  }

  fclose ( fptr );

  return 0;
}
Last ned en C kompilator og kompiler scriptet. Selvsagt så kan noe slikt gjøres i batch, men det er så lenge siden jeg har holdt på med windows og batch, at jeg skal overlate den oppgaven til noen som er litt mer stabile på det.

EDIT: Og når du skal ha pcen rask igjen, så sletter du bare

Kode

c:\data.txt
Vis hele sitatet...
Hm, god ide, men hva med å la fraps kjøre på full oppløsning i noen timer ?

Sitat av trauMa Vis innlegg
Hvorfor skal han ikke få lov til å syte når det er hans konf. penger det er snakk om? Det er jo ikke snylting, det er penger han har fått i gave, som han burde stå fritt til å bruke. Ja rådgiving fra foreldre er fint det, sier ikke at man skal slippe 15åringer løs med 20-30k brennendes i lomma men det finns grenser for hvor mye foreldrene skal få lov til å kontrollere også.
Vis hele sitatet...
FYI, jeg er 16 og det er snakk om 5-8k
Beste er vell å bare ta ut rambrikkene, de aller fleste laptops (ikke alle nye ultrabooks) har en luke på undersiden der du kun trenger å skru ut en skrue eller to får å komme til rammen, tar deg 3 min om du vet hvor luka er
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Beste er vell å bare ta ut rambrikkene, de aller fleste laptops (ikke alle nye ultrabooks) har en luke på undersiden der du kun trenger å skru ut en skrue eller to får å komme til rammen, tar deg 3 min om du vet hvor luka er
Vis hele sitatet...
Har allerede prøvd det men hvis jeg husker riktig så skrudde den seg ikke på, er sikker på at hun vil skjønne at det er noe på gang, bedre hvis det er visuelle bevis på at den er treig og da tenker jeg på forslaget om å fylle harddisken.
Sitat av Krissessor Vis innlegg
Har allerede prøvd det men hvis jeg husker riktig så skrudde den seg ikke på, er sikker på at hun vil skjønne at det er noe på gang, bedre hvis det er visuelle bevis på at den er treig og da tenker jeg på forslaget om å fylle harddisken.
Vis hele sitatet...
Om det går ann å klokke, så ville jeg gått inn i bios klokka NED, evt klokka alt opp så høyt at det blir ustabilt, når du vil ha pcen til å funke igjen, så tar du ut og setter i bios batteriet på nytt
Sist endret av Julenisse97; 12. januar 2013 kl. 14:58.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Krissessor Vis innlegg
Jo så vidt jeg vet, men jeg hadde ikke gaming pc i tankene ett halvt år tidligere, så jeg la dem inn i banken... og hun har kontroll over kontoen selvfølgelig. Har ikke kredittkort engang , huff
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke hadde gaming-PC i tankene for 6mnd siden, hvor sikkert er det at du fortsatt bruker PCen om 6mnd?

Jeg ville nok holdt igjen pengene litt om jeg var deg. Du har veldig mye penger akkurat nå i forhold til hva du kommer til å ha de neste årene, og du vil nok støte borti massevis av situasjoner de neste årene der du finner ting til 5k som er viktigere enn gaming-PC

Også vil jeg nevne at jeg raska sammen en helt midt på treet gaming-PC til ca 2-3 tusen for noen uker siden. Det tok meg noen få dager på finn.no og facebook.
Sitat av Mr. Meow Vis innlegg
Hvis du ikke hadde gaming-PC i tankene for 6mnd siden, hvor sikkert er det at du fortsatt bruker PCen om 6mnd?

Jeg ville nok holdt igjen pengene litt om jeg var deg. Du har veldig mye penger akkurat nå i forhold til hva du kommer til å ha de neste årene, og du vil nok støte borti massevis av situasjoner de neste årene der du finner ting til 5k som er viktigere enn gaming-PC

Også vil jeg nevne at jeg raska sammen en helt midt på treet gaming-PC til ca 2-3 tusen for noen uker siden. Det tok meg noen få dager på finn.no og facebook.
Vis hele sitatet...
Den eneste løsningen tenker jeg er å finne pc som er billigere ja, men blir så usikker om den vil kjøre ting ok. Jeg gamet også for et halv år siden men da trudde jeg ikke jeg fikk lov til å få ny uansett Spiller ikke sånn 24/7 men liker å spille i helgene og når jeg kjeder meg. men det meste jeg finner på finn er ganske utdatert og det styrer jeg helst unna.
Noen ganger blir jeg litt forbannet. At du skal ødelegge denne maskinen eller på en eller annen måte påtvinge at moren din skal kjøpe ny maskin er både frekt og ikke minst totalt bortkastede penger.

Om du ønsker deg en ny maskin, selg den gamle for en grei pris og få deg en jobb.

Moren din vil helt sikkert høre på et rasjonelt argument der du sier at du ønsker deg en litt kraftigere maskin om du faktisk har behovet for det, og du skaffer dine egne penger.

Skjønner veldig godt at hun ikke gidder å bruke penger på en maskin bare så du skal kunne spille dataspill, du fikk vel sikkert maskinen i hovedsak for å bruke til skole?

Om maskinen er så treg at du ikke klarer å gjøre skolearbeid så kan det lønne seg å re-installere maskinen, eller f.eks vurdere å benytte seg av et operativsystem som benytter litt mindre ressurser (f.eks en linux installasjon uten noen tung vindubehandler).

Om problemet er at du ikke klarer å spille de siste spillene så er det et luksusproblem, og det får du nesten leve med til du er voksen og ansvarlig nok til å ha kontroll på dine egne penger.
Uttrolig nok så er det ingen som har nevt det i denne tråden, men moren din har faktisk rett på å styre de pengene du har fått i konfirmasjon gave til du er 18 år, om det er moralsk rett av henne er en annen sak, men det kan være lurt mener jeg. Når du blir 18 år så vil du være glad for at moren din har spart de pengene til deg, for det kommer en god del utgifter med å bli myndig. Du skal ha førerkort til bil, du skal ha bil, muligens har du et ønske om å flytte hjemmen i fra og i egen bolig hvis du ikkje allerede har gjort det.

Vet du føler deg voksen når du er 16 år, men du kommer til å skjønne hvor ung du egentlig var når du begynner å bli voksen 25+.

EDIT: flexd var for rask.
Sist endret av 0xFF; 12. januar 2013 kl. 15:09.
Sitat av flexd Vis innlegg
Noen ganger blir jeg litt forbannet. At du skal ødelegge denne maskinen eller på en eller annen måte påtvinge at moren din skal kjøpe ny maskin er både frekt og ikke minst totalt bortkastede penger.

Om du ønsker deg en ny maskin, selg den gamle for en grei pris og få deg en jobb.

Moren din vil helt sikkert høre på et rasjonelt argument der du sier at du ønsker deg en litt kraftigere maskin om du faktisk har behovet for det, og du skaffer dine egne penger.

Skjønner veldig godt at hun ikke gidder å bruke penger på en maskin bare så du skal kunne spille dataspill, du fikk vel sikkert maskinen i hovedsak for å bruke til skole?

Om maskinen er så treg at du ikke klarer å gjøre skolearbeid så kan det lønne seg å re-installere maskinen, eller f.eks vurdere å benytte seg av et operativsystem som benytter litt mindre ressurser (f.eks en linux installasjon uten noen tung vindubehandler).

Om problemet er at du ikke klarer å spille de siste spillene så er det et luksusproblem, og det får du nesten leve med til du er voksen og ansvarlig nok til å ha kontroll på dine egne penger.
Vis hele sitatet...
Du leste ikke de tidligere innleggene ser jeg? Mine penger, det LAGGER når jeg bare prøver å spille minecraft! det er sært, neste gang les tidligere innlegg
Sitat av Krissessor Vis innlegg
Du leste ikke de tidligere innleggene ser jeg? Mine penger, det LAGGER når jeg bare prøver å spille minecraft! det er sært, neste gang les tidligere innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg har lest alle innleggene. Du eier en [COLOR="Silver"]netbook[/COLOR] notebook, den er ikke laget for spill.
Sist endret av flexd; 12. januar 2013 kl. 15:10.
Sitat av Krissessor Vis innlegg
Du leste ikke de tidligere innleggene ser jeg? Mine penger, det LAGGER når jeg bare prøver å spille minecraft! det er sært, neste gang les tidligere innlegg
Vis hele sitatet...
Det er dine penger ja, men i dette tilfelle så er ikkje du gammel nok til å styre dem selv, og har derfor en verge til å styre dem, i dette tilfelle moren din. Hun har full rett til å styre din økonomi til du er 18 år.
Sitat av flexd Vis innlegg
Noen ganger blir jeg litt forbannet. At du skal ødelegge denne maskinen eller på en eller annen måte påtvinge at moren din skal kjøpe ny maskin er både frekt og ikke minst totalt bortkastede penger.

Om du ønsker deg en ny maskin, selg den gamle for en grei pris og få deg en jobb.

Moren din vil helt sikkert høre på et rasjonelt argument der du sier at du ønsker deg en litt kraftigere maskin om du faktisk har behovet for det, og du skaffer dine egne penger.

Skjønner veldig godt at hun ikke gidder å bruke penger på en maskin bare så du skal kunne spille dataspill, du fikk vel sikkert maskinen i hovedsak for å bruke til skole?

Om maskinen er så treg at du ikke klarer å gjøre skolearbeid så kan det lønne seg å re-installere maskinen, eller f.eks vurdere å benytte seg av et operativsystem som benytter litt mindre ressurser (f.eks en linux installasjon uten noen tung vindubehandler).

Om problemet er at du ikke klarer å spille de siste spillene så er det et luksusproblem, og det får du nesten leve med til du er voksen og ansvarlig nok til å ha kontroll på dine egne penger.
Vis hele sitatet...
"Noen ganger blir jeg litt forbannet." at folk hele tiden skal prata moralpreket hele tiden, om gutten liker og spille på fridtiden så burde han ha en pc som drar det, akuratt det samme som fotball er ikke noe morsomt og spille med hølette sko som det så vidt går ann og bruke!
Sitat av koalafant Vis innlegg
"Noen ganger blir jeg litt forbannet." at folk hele tiden skal prata moralpreket hele tiden, om gutten liker og spille på fridtiden så burde han ha en pc som drar det, akuratt det samme som fotball er ikke noe morsomt og spille med hølette sko som det så vidt går ann og bruke!
Vis hele sitatet...
Det er da ikke noe moralpreken. Jeg blir irritert på folk som sier at de MÅ ha noe. Du MÅ ikke ha en maskin du kan spille på, det er ikke en menneskerettighet.

Foreldrene dine er ansvarlige for å oppdra deg, gi deg husly og gi deg mat. Det innebærer ikke at hun må kjøpe stadig nyere datamaskiner og annet utstyr fordi du har lyst til å spille spill. Om foreldre velger å gi sine barn utstyr (til sport, hobbyer osv) så er det deres eget valg, og mange familier har ikke penger til å gi alle ungene utstyr hele tiden. At trådstarter blir sinna fordi jeg mener det er idioti at han skal ødelegge maskinen, eller gjøre sånn at den fungerer tregere enn den egentlig er for å overbevise moren at han MÅ ha ny bare fordi han vil spille spill er virkelig faktisk idioti. Og det viser jo egentlig bare at han ikke har respekt for foreldrene sine, og ikke tenker særlig langt.
Sist endret av flexd; 12. januar 2013 kl. 15:32.
åpne pcen, klipp over noen ledninger
"MAMMA, DEN JÆVLA PCEN GÅR IKKE PÅ"

Da har vell hun ikke så mye argumenter å komme med..

btw: kjøp i en butikk, få noen selgere til å overbevise morra di om at "denne pcen MÅ en ha"
trur ikke akkurat hun ser poenget med så mange tusen på noe du fant selv