Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3295
Dette er egentlig bare informasjon som jeg fikk lyst til å dele:

Sett at du tar med deg enorme mengder ulovlige substanser i en båt og velger å sette kursen mot internasjonalt farvann; da tror du nok at ingen regler gjelder for deg lenger, hvem skal vel dømme deg hvis du er i åpent hav?

Du vil gå under lovverket til det landet som båten du sitter i er registrert, altså; dra ut i rom sjø med en nederlandsk registrert båt for så å ankre til 1 m fra norsk sjøgrense og geip tunge til kystvakta mens du tar deg en superbønne.

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg postet dette, av og til tror jeg selv at jeg flyter over av informasjon. hmmm.. ja ja

god morgen alle sammen!
hehe, du er en snodig en, er jo en god tur for å komme utafor grensa da... hva er det? 12 mil?
Blir litt og kjøre, spesielt når Norske havet er 2,400,000 Kubikk KM.

(Info http://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_Sea)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
For å trekke inn wikipedia en gang til:
http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_po...he_Netherlands

Den aksepterte grensen for personlig bruk er 5 gram. Alt over dette og du er i trøbel. Dvs at du må ta helvetes mange båtturer for å holde deg innenfor lovens grenser.

Ipso factum
Også blir det helt sikkert ikke lett å ankre opp på steder med 3 970 m dypt vann.

2 400 000 kubikk km er mange liter. Er det 2 400 000 000 kubikk meter og dermed 2 400 000 000 000 kubikk desimeter og dermed 2 400 000 000 000 liter vann!?


edit: Finnes ikke noen andre land med enorme kvanta illegale substanser (sett i den norske stats øyne) på listen over hellige midler? Vurderer å kjøpe meg båt...
Sist endret av el_bamso; 13. september 2005 kl. 09:42.
Noe sånt ja ha en 4km lang kjetting festa til ankeret. Spørs om du ikke synker, med tenke på vekten av kjettingen :P
Aaaargh, landkrabber Bruk drivanker ffs, ankre er ikke ensbetydende med å sette en krok i bunn av sjøen... Men skal du på tur, og vil ha selslap av en dreven maskinist, gi meg beskjed
Sitat av el_bamso
... og dermed 2 400 000 000 000 liter vann!?
Vis hele sitatet...
Tenk det bøtte trekket

Scha
Noen som vet hvor mange liter vann det er i alle verdens sjøer? Ikke ta med innsjøer, men brakkvanns områder som Det baltiske hav teller.
Sitat av el_bamso
2 400 000 kubikk km er mange liter. Er det 2 400 000 000 kubikk meter og dermed 2 400 000 000 000 kubikk desimeter og dermed 2 400 000 000 000 liter vann!?
Vis hele sitatet...
Det blir MYE mer enn det. Norskehavet er jo mye dypere enn én meter dypt. Dette er bare overflaten.

Dessuten. Har du med deg masse ulovlige substanser blir vel Interpol innlandet?
Sitat av FlyingVeeVee
Det blir MYE mer enn det. Norskehavet er jo mye dypere enn én meter dypt. Dette er bare overflaten.
Vis hele sitatet...

Det blir nok ikke det..
Hvis volumet av Norges sjøterritoriale områder er 2 400 000 kubikk kilometer (km³) så er det volum og ikke kvadrat km (km²) vi snakker om. Tenk deg et basseng på 20 kubikk meter (20 m³) så er jo ikke det bare den øverste meteren for deretter å måtte gange det med dypden.

kubikk = høyde*bredde*lengde

1 dm³ = 1 liter
1 m³ = 1000 liter


Dessuten. Har du med deg masse ulovlige substanser blir vel Interpol innlandet?
Vis hele sitatet...
Tro det eller ei, men internasjonalt farvann er utenfor Interpols område, ifølge Kyrre på P3 igår.. så fremt du kjører med flagg på båten for å angi nasjonalitet. Det var her jeg hørte dette.
Husk det er regnet i Kubikk og ikke Kvadrat som du tenker på.
pyre: meg eller Flying VV
Sitat av el_bamso
Det blir nok ikke det..


Hvis volumet av Norges sjøterritoriale områder er 2 400 000 kubikk kilometer (km³) så er det volum og ikke kvadrat km (km²) vi snakker om. Tenk deg et basseng på 20 kubikk meter (20 m³) så er jo ikke det bare den øverste meteren for deretter å måtte gange det med dypden.

kubikk = høyde*bredde*lengde

1 dm³ = 1 liter
1 m³ = 1000 liter




Tro det eller ei, men internasjonalt farvann er utenfor Interpols område, ifølge Kyrre på P3 igår.. så fremt du kjører med flagg på båten for å angi nasjonalitet. Det var her jeg hørte dette.
Vis hele sitatet...

Faen... Et lite sekund overså jeg kubikk. Tenkte kvadrat jeg

Hvis man er utenfor Interpols område, er det vel bare å kjøre på
I tillegg er vel 1 km³ 1000 000 000 kubikkmeter, og ikke 1000...

edit: eller.. øh. det er det jo ikke :-)
Sist endret av ifi; 13. september 2005 kl. 13:09.
Sitat av ifi
I tillegg er vel 1 km³ 1000 000 000 kubikkmeter, og ikke 1000...

edit: eller.. øh. det er det jo ikke :-)
Vis hele sitatet...

Hater store tall jeg også..
Det er 1000 000 000
Er båten norsk gjelder norsk lov ombord. Husker det var noe greier med en cruisebåt som skulle arrangere boksekam i internasjonalt farvann, men så var den norkregistrert og dei fikk ikke lov
Sant sant, tror jeg mener å huske at det var en slik sak. Finnes det områder f.eks. i litt lunere enn 10 mil vest for oljeplatformene som gå runder kategorien internasjonalt farvann? Sånn koslig lite sted mellom Norge og Danmark med små bølger.. ?

Egentlig er jeg ikke noe "ulovlig substans middel" menneske, men det er morsomt å tenke mulighetene man har hvis en virkelig skal kose seg med stil.

edit: det beste hadde kanskje vært å samle hele gjengen her inne på en båt reg. i Nederland drivende et sted mellom her og Amerika.... sunne saker!
Sist endret av el_bamso; 13. september 2005 kl. 13:29.
Sitat av el_bamso
Sant sant, tror jeg mener å huske at det var en slik sak. Finnes det områder f.eks. i litt lunere enn 10 mil vest for oljeplatformene som gå runder kategorien internasjonalt farvann? Sånn koslig lite sted mellom Norge og Danmark med små bølger.. ?

Egentlig er jeg ikke noe "ulovlig substans middel" menneske, men det er morsomt å tenke mulighetene man har hvis en virkelig skal kose seg med stil.

edit: det beste hadde kanskje vært å samle hele gjengen her inne på en båt reg. i Nederland drivende et sted mellom her og Amerika.... sunne saker!
Vis hele sitatet...
Hadde vel vært litt mer Show me store bølger



El_bamso ... var ment til VeeVee
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av commie
Er båten norsk gjelder norsk lov ombord. Husker det var noe greier med en cruisebåt som skulle arrangere boksekam i internasjonalt farvann, men så var den norkregistrert og dei fikk ikke lov
Vis hele sitatet...
Dette er sikkert riktig. Men er det noen norsk registrerte båter som har roulette, eller andre gamblings spill ombord? Og er casioner ulovlige i Danmark, for da kan det ikke være lov til å spille roulette ombord på danskebåten.

Og hva med TaxFree, skal det ikke være skatt på varene i norsk registrerte båter?

Bare lurer..
Forøvrig kan jeg opplyse om at hasj ikke er lovlig i Nederland; det er kun politiet som ikke håndhever loven i byen Amsterdam, for å kunne slå hardere ned på andre ting. Men blir du tatt utenfor Amsterdam med skunk på deg, så er det glatt bot. Look it up
Men, hvis man må så jævla langt før man er i "internasjonalt farvann", hvordan kan man da åpne taxfreen på danskebåten det sekundet man legger fra kai?

Er det ikke noen regler med at imens man seiler mot internasjonalt farvann, så er man praktisk talt i internasjonalt farvann?
Stormen: det stemmer ikke.
Det er coffeshops i andre byer enn i Amster, og du får ikke bot med mindre du har på deg mer enn 5 gram, noe som er grensa for "personlig bruk".
Altså, nederlandske myndigheter skiller mellom "soft drugs" og "hard drugs". De harde stoffene, stoffer som gjør det fysisk avhengig er forbudt, mens de mildere stoffene som sopp og hasj er lovlig å bruke/oppbevare i doser inntill 5 gram. Dette fordi de ikke ser på narkotikabruk som noe kriminelt, men likestiller det med offentlige helseproblemer som fedme. Det er ikke ulovlig å skade seg selv, selvom det går utover samfunnet. Men du er fortsatt ansvarlig for konsekvensene av det du gjør, derfor eksisterer den "5 grams-grensa"..
Butikkene som selger kan oppbevare litt mer(tror det er 5 kilo elns), men de må ha tillatelse fra myndighetene(noe liknende norsk skjenkebevilgning), og de må i tillegg betale skatt av alt de selger. Importørene er fortsatt kriminalisert..