Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 5029
var det ikke i dag at den nye loven vedrørende piratkopiering blir gjeldene i sverige?

la forresten merke til at man ikke kommer inn på thepiratebay, kan dette ha noe med den nye loven å gjøre?
Jøss, kommer ikke inn på siden nei. Noen som kan fortelle litt mer om hvor omfattende denne loven er?
usertitle import
bleh's Avatar
I Sverige trer det ikraft en lov 1. juli en lov som gjør det ulovlig å laste ned filmer og musikk fra nettet uten opphavspersonens tillatelse.
Vis hele sitatet...
det sier vel sitt.
Nå har det tidligere stått melding på TPB at de ikke kom til å forsvinne i dag. Sikkert bare serveren som har trynt. IGJEN!

edit: tpb er uansett beskyttet siden de ikke har noe som helst piratkopiert på serverne sine.
faen, tok feil, da trer den ikke i kraft før 1. juli da..

det er mange servere som er tatt ned, ikke fordi de har ulovlig materiale på de, men fordi de bare er trackere..politiet kommer garantert til å prøve å få lagt ned TPB når den nye loven trer i kraft!
Idag utförde svenska antipirater en husrannsakan mot The Pirate Bay och beslagtog servrarna som driver sajten. Det här innebär troligtvis slutet för The Pirate Bay, och vi som har drivit sajten ber om ursäkt för alla som har förlorat inkomster på grund av vår verksamhet.

- Cewl
Quote fra Thepiratebay:

Idag utförde svenska antipirater en husrannsakan mot The Pirate Bay och beslagtog servrarna som driver sajten. Det här innebär troligtvis slutet för The Pirate Bay, och vi som har drivit sajten ber om ursäkt för alla som har förlorat inkomster på grund av vår verksamhet.

Today the swedish anti-piracy organisations raided The Pirate Bay and confiscated the computers running the tracker. This probably means the end of The Pirate Bay and we, the crew, apologize for all loss of income caused by our activity over the years.
Vis hele sitatet...
Spørs hvor Anakata er nå? de hadde så flotte statistikker på static.piratebay.org

Det dukker sikkert opp ny side ganske snart.
usertitle import
bleh's Avatar
Så lenge ikke torrentspy forsvinner så overlever jeg. Forresten så quotet jeg det om 1.juli fra en eller annen nettavis, så de tok nok feil. beklager.
Antipiratbyrån har sikkert sittet med atomur og ventet i VAN utenfor serversenteret til TPB. Ahh 3...2...1... Razzia!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Er det ikke slik at Antipiratbyrån er et privat foretak, dvs ikke offentlig? Har dem da myndighet til å ta beslag i noe som helst?
Dette var jo ikke så rent lite bekymringsverdig...
de presenterer bevis til domstolen som gir dem ransakingløyve, tror jeg
Er vel fortsatt myndighetene som må utføre ransakelsen, såvidt jeg kan forstå.
Jeg betviler sterkt at en gjeng " svenska antipirater " bare kunne buse inn og ta med seg hva de ville. De er en 100% privat organisasjon, og har ikke noe med det offentlige å gjøre.

Dessuten, loven trer jo uansett ikke i kraft før den 1. Juli? Kanskje det hele er ett stunt for å ha en unnskyldning for å stenge siden før loven trer i kraft så de slipper straff?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Er det bare jeg som ikke kommer inn på http://www.piratbyran.org/ heller?
Sitat av SkyFex
Er det bare jeg som ikke kommer inn på http://www.piratbyran.org/ heller?
Vis hele sitatet...

Niks. Siden lå på samme server som tpb.org, så det var ikke noen overraskelse akkurat.
Sitat av vidder
Jeg betviler sterkt at en gjeng " svenska antipirater " bare kunne buse inn og ta med seg hva de ville. De er en 100% privat organisasjon, og har ikke noe med det offentlige å gjøre.

Dessuten, loven trer jo uansett ikke i kraft før den 1. Juli? Kanskje det hele er ett stunt for å ha en unnskyldning for å stenge siden før loven trer i kraft så de slipper straff?
Vis hele sitatet...
Er egentlig enig, det hele virker litt rart. Virker også litt uforståelig at de plutselig er så fryktelig angrende og lei seg for det som har skjedd, tatt i betrakning at de alltid har gitt et realt "fuck you" til alle som har prøvd seg. Tror vi venter til i morgen og ser. Er vel bare å telle på fingrene til itavisen og andre plukker opp saker og smører den ukritisk på forsida nå, da .
Sitat av SkyFex
Er det bare jeg som ikke kommer inn på http://www.piratbyran.org/ heller?
Vis hele sitatet...
Ikke jeg heller...
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Men så tok det ikke så lang tid før hevnen kom heller: http://www.antipiratbyran.se/
Tror neppe dette var et stunt for å slippe straff. Folka i TPB har møtt advokatene til firmaer på Fortune 100 listen. Men vet aldri, de skiter vel i alt.
Sitat av Defekt
Vis hele sitatet...
Hehe, hvis dette viser seg å stemme, har Itavisen dritet seg skikkelig ut nok en gang. Isåfall beviser jo det at Itavisen bare finner på det de skriver

Det er vel kanskje ingen overraskelse heller...

http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1306277
I like turtles
Skyfex's Avatar
Haha.. De bare kødder med oss. "...och vi som har drivit sajten ber om ursäkt för alla som har förlorat inkomster på grund av vår verksamhet." Yeah right

Håper ihvertfall det..
http://www.idg.se/ArticlePages/20050...938_CS.dbp.asp

Antipiratbyran har altså ikke gjort noe .
Sist endret av Defekt; 1. juni 2005 kl. 17:33.
Da har også dagbladet gjort en feil: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/06/01/433449.html

Jeg tror at piratbay er lagt ned for alltid:P
Jeg seeder ihvertfall på siste Røyksoppskiva på Pirate Bay as we speak. Tviler på at Antipiratbyrån hadde godtatt det, hvis de hadde beslaglagt serverene
very impotent freak
Delusional's Avatar
Neppe tull dette, ettersom de hele tiden har drevet lovlig, så er det lite de kan gjøre nå.

R.I.P. TPB!
dette er et PR-stunt fra TPB sin side, tenk nå hvor mye publisitet de har fått på noen få minutter\timer! tror ikke siden er lagt ned, men at serverne er under oppgradering som ble sagt!

om dette er bra eller dårlig for TPB får tiden vise.
Jeg håper at alle søppelnerdene som legger ut dritt og forpester TPB, tror at siden er lagt ned og forsvinner. Det store problemet til TPB var at det var null kontroll med hva som ble lagt ut, slik at hauger av idioter la ut enkeltbilder, hjemmevideoer og nazipropaganda, noe som gjorde at det tok noen titalls minutter hver dag å bla seg gjennom driten i tilfelle det skulle være noe bra der. Hvis sida faktisk er nede kommer jeg ikke til å savne den et sekund.
Snakke om direkte sagt genialt da ass :P. Kunne jo ikke vert bedre, tenk alle dem nettstedene som skriver om dette.

Evil genuis anakata .
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av slickflick
dette er et PR-stunt fra TPB sin side, tenk nå hvor mye publisitet de har fått på noen få minutter\timer! tror ikke siden er lagt ned, men at serverne er under oppgradering som ble sagt!

om dette er bra eller dårlig for TPB får tiden vise.
Vis hele sitatet...

Du har stjelt min teori!

Nylig sagt på tpb kanalen:

[18:08:27] <@iocc> H4nnes: its a joke, TPB is being upgraded to TPB v2.0
http://www.antipiratbyran.se/arga.un...e.is.sweet.htm

Synes litt synd i Peter karen, selv om han driver med antipiracy, ikke så digg å få all personalia og stuff lagt ut på nett. Ihvertfall ikke adresse (eller personnummer)..

Tipper Piratebay er oppe om noen få strakser Får det ikke helt til å stemme at de er nede så fort :P Forresten, morsom den siste "Legal Threat'en" de fikk angående White Stripes albumet. Begynte å flire litt da
nei zyrtec, har ikke stjelt en dritt
Phu!
Bra det er ein spøk, hvis det er det det er då.
Klarer meg sikkert bra med torrentspy, men det er trist om TPB ikkje kjem tilbake.

No har dagbladet oppdatert artikkelen: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/06/01/433449.html
Sjekk www.thepiratebay.org nå, de har oppdatert den til "I'm feeling lucky?" etterfulgt av "...or are we?" :P

Tror noen driver å kødder litt ja :P
Sist endret av mbht; 1. juni 2005 kl. 20:00.
Har vore nokon skumle timar no, men då ser det ut som om det går bra alikavel då.
Heldigvis!
nei, nå er det vel klart at tpb har kontroll over serveren sin, siden de liksom opptaterer siden sin og greier...
Tjo.. blei veldig lettet nå... hadde vært sorg for hele BT om tpb blei stengt.

"i'm Feeling Lucky"
...or are we?

Morsomt, ser ut til at de oppgraderer og siden åpner ganske snart :-)

Blir sikkert søkemotor med Google lignende grensesnitt. Kanskje "i'm Feeling Lucky" knapp!
Sitat av effie
Tjo.. blei veldig lettet nå... hadde vært sorg for hele BT om tpb blei stengt.

"i'm Feeling Lucky"
Vis hele sitatet...
Vel.. TPB består jo bare av leechere. Som vennene mine blant annet, ikke vet hva seede betyr..
http://www.norrbys.se/image/reklam/dump_piratebay.jpg
Fikk dette av en kompis. Kansje TPB går over til google style
håper det blir mer ryddig!
Sitat av mbht
Vel.. TPB består jo bare av leechere. Som vennene mine blant annet, ikke vet hva seede betyr..
Vis hele sitatet...
Nettopp. Alle BT-siter uten et ratio-system er nytteløse. TPB er det nye Kazaa.
"Nu kanske du undrar varför vi gjorde så här?
Vi ville bara göra er uppmärksamma på att The Pirate Bay snart kommer i en ny version."

det står det nå. lover bra.
Sitat av mbht
Vel.. TPB består jo bare av leechere. Som vennene mine blant annet, ikke vet hva seede betyr..
Vis hele sitatet...
men det er jo greit å samle dem på et sted da
Har det ikke stått en notis lenge under news at TPB ikke stenger 1. juni?
Sitat av RoadKill
Har det ikke stått en notis lenge under news at TPB ikke stenger 1. juni?
Vis hele sitatet...
Joda. Men i tillegg er det 1.JULI, ikke juni, hvor Sverige innfører de nye åndsverkslovene sine, så de er iallefall safe fram til da. Og tydeligvis lengre, påstår de selv.
Den nye loven trår i kraft 1. Juli , og ikkje 1. juni. Dette har ingenting med det å gjere.

Edit: sorry, litt sein.
Sist endret av Seigmann; 1. juni 2005 kl. 20:37.